Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Nna... hétvégén volt esemény.

Táv: Győr - Békéscsaba - Győr

Péntek. Kecskemétnél megálltunk pihizni, addig minden rendben volt. Folyóügyek intézése után indulnánk tovább, motor beindít, kis motor piktogram viszont nem akar elaludni. #&@đĐ&đĐ@@!!! Újraindítás 1., újraindítás 2... semmi, lámpa marad. Óvatosan elindulunk, minden rendben. Kicsit jobban rálépek a gázra, már kevésbé oké a dolog. Az ECU leszabályzott, nem engedett teljes terhelést, így félgázon, de a célállomást elértük. Közben telefon szerelőnek, másnap megyek, készítse a "kütyüt"!

Szombat. Reggel beindítom, lámpa sehol. Anyád, legalább akkor gerinced legyen, világíts most is! Nem. Oké, szépen átmentem a szemben lakó háztartási hűtőszervizbe feltöltetni a klímát (8000Ft szomszéd alapon, nyomáspróbával, mindenestül).

Délután kész is lett, megyek kipróbálni a klímát. Hahaa!!! Visszajött a lámpa! Viszont a klíma újra szuperul hűt, szerelő szerint még gyári volt, hozzá még nem nyúltak (290 000km!).

Ezután átgurultam a kütyüs szervizeshez, rácuppantotta az eszközt, miszerint vezértengely-szenzor összecsinálta magát. Már megint, pont egy éve volt cserélve!

No de nem eszik forrón a kását, kiderült, hogy egy kis WD-40 mindent megold, ugyanis enyhén el voltak oxidálva a saruk, kis javítással eltűnt a hibajelenség.

Ezzel szép is volna a történet, de itt még nincs vége.

Ugyanis láttam, hogy a klíma bekapcsolásával nagyon hirtelen szalad felfelé a vízhőfok. Sebaj, a már korábban itt is említett nagynyomású mosást megjátsszuk, amihez levettük a krómozott maszkot. Számomra akkor vált világossá, hogy s mint működik a hűtés, miszerint egy venti van a klímahűtő előtt - ha szemben állunk - bal oldalt és egy van a vízhűtő mögött, jobb oldalt. Valami isteni sugallatra a szerelő megpöckölte a klíma ventilátorát, ekkor derült ki ugyanis, hogy az egy centit nem hajlandó mozdulni. Totál be van állva. Hűha... ez pénzes lesz. Megnézte a relét, az rendben, viszont a 30A-s hatalmas biztosíték szépen el volt olvadva, szerencsére.

Öröm boldogság, lehet menni bontóba. Valakinek van ilyen ventije fölösben? X20XEV, '99-es.

Vasárnap, visszaút előtt azért felnyitottam a motorházat, talán az olajat akartam ellenőrizni, de azt hamar elfelejtettem, mert lehidaltam. Ugyanis a motorháztető belső burkolatát éjjel valami kis rohadék menyét/nyest/patkány/nemtommi elég alaposan megcsócsálta. #&@đĐ&đĐ@@!!! Hogy rohadna meg az összes!

Ugyanis éjjel vihar volt, és neki a langyos motor tökéletes ideiglenes menedéknek bizonyult, csak kemény volt a szelepfedél, így kicsi bealmozott magának a burkolatból. Most egy jó nagy pizzányi felületen teljesen hiányzik a burkolat, plusz egy csomó helyen megkezdte. Sebaj, úgyis megyek bontóba.... Vagy esetleg ilyen valakinek otthon, elfekvőben?

Győrbe visszafelé már csak az M0-n kellett két órát állni, de ezen már csak röhögni tudtam...

Link to comment
Megosztás:

Győrbe visszafelé már csak az M0-n kellett két órát állni, de ezen már csak röhögni tudtam...

Az egészet végig olvasva, le a kalappal, hogy a végén már csak röhögni tudtál! Én megkerestem volna a nyestet és leborotváltam volna a szőrét, hogy ha ő így akkor én is! Nehogy már csak én szenvedjek! :)

A nullásnál én már anyáztam volna az tuti! <_<

Link to comment
Megosztás:

Uhh nem semmi sztori......

Szombat éjjel az én Vekimen is végiggengelt egy macska/valami de szerencsére nem mászott be a motortérbe. Azt hiszem helyben felakasztottam volna magam.

Viszont ettől hátha Nektek is jó kedvetek lesz: vettem ma még egy Vekit hogy magammal vihessem a szobámba az emeletre. <_< Igaz, kicsit kisebb mint a nagytesó, de ő is nagyon szép darab :)

55773_1245684659.jpg

Link to comment
Megosztás:

Uhh nem semmi sztori......

Szombat éjjel az én Vekimen is végiggengelt egy macska/valami de szerencsére nem mászott be a motortérbe. Azt hiszem helyben felakasztottam volna magam.

Viszont ettől hátha Nektek is jó kedvetek lesz: vettem ma még egy Vekit hogy magammal vihessem a szobámba az emeletre. <_< Igaz, kicsit kisebb mint a nagytesó, de ő is nagyon szép darab :)

55773_1245684659.jpg

Nekem motorcsere közben a kutya kóstólt meg 1-2 kábelt,csővet és hordott szét csavarokat. Lehet hogy csak segíteni akart szegényem. Azért a reggelije elmaradt...

Link to comment
Megosztás:

Biztosan van, de elég ritkák ezek a kisautók. Én is azért vettem meg gyorsan ezt, mert ki tudja, legközelebb mikor találnék. <_< Mázlim volt.

Elvileg bármelyik Opel szalonban meg lehet őket rendelni olyan 8e Ft körüli áron, de már csak kétféle van (zárójelben a cikkszámok ha valakit érdekel):

Vectra B 5ajtós, Savanna színben (90513370)

Vectra B Caravan, Rio Verde színben (90513520)

Link to comment
Megosztás:

Zsomat a sztorid elég meleg, de hogy együtt érző legyek veled elmondom az enyémet.

Öcsike Suzukija eladhatatlanság miatt becserélésre került, így lett egy tutti Vectrám, de ekkor fölöslegessé vált Kadettem el kellett adni sikerült is 2,5nap!!!! alatt, gondoltam sínen vagyunk. A Vectra hiteles volt ezért még törzskönyv nem volt, de az eladó elhazudta az életét, 3 nap és meglesz, gondoltam persze inkább 2-3 hét, mert ugye Ungarn ahogy Székely szomszédom mondaná, de egy hónap után aggódni kezdtem, telefon és még egy hét meg lett az okmány. Bóóóódogság, jöhet az eredetvizsga, de lőn világosság az forgalmiban szereplő x20dtl az ugye nem y20dth, ami most benne lakik. Telefon, ígérgetés után találkozó, " megoldjuk okosan nincs itt gond", mondták, ez után kis vita ígéret a megoldásra. Két hónap várakozás és idegméreg után ami abból adódott, hogy senki sem tudott a bajomra orvosságot pontosabban lehetetlennek vélték áthidalni a problémát, ha csak nem veszek egy típusazonos motort. Az ügyvéd előtt gondoltam próbálok ész érvekkel hatni az eladóra (cseretársra) és ekkor jött a hideg zuhany. Mindent elintéztek friss vizsgás lesz a kocsi de ezt én fizessem és x helyen jelenjek meg ahol mindent megoldanak, így lett a vizsga ugyan 30 ezerbe fájt gondolom a papírmunkát is én fizettem de ez már nem izgatott fel, mert estére típusazonos lett a motor és teljesen hivatalosan lakott a motortérben. Másnap eredetvizsga és átírás sikeres lett volna de a hiteltörlésről szóló okmány hiánya keresztbe húzta a dolgot, megint telefon megint ígéret, de kivételesen másnap kezembe került a papír, a kocsi meg a nevemre.

Így a végén azért megjegyezném, hogy még így is nagyon szeretem a kis kocsimat.

Link to comment
Megosztás:

Zsomat a sztorid elég meleg, de hogy együtt érző legyek veled elmondom az enyémet.

Öcsike Suzukija eladhatatlanság miatt becserélésre került, így lett egy tutti Vectrám, de ekkor fölöslegessé vált Kadettem el kellett adni sikerült is 2,5nap!!!! alatt, gondoltam sínen vagyunk. A Vectra hiteles volt ezért még törzskönyv nem volt, de az eladó elhazudta az életét, 3 nap és meglesz, gondoltam persze inkább 2-3 hét, mert ugye Ungarn ahogy Székely szomszédom mondaná, de egy hónap után aggódni kezdtem, telefon és még egy hét meg lett az okmány. Bóóóódogság, jöhet az eredetvizsga, de lőn világosság az forgalmiban szereplő x20dtl az ugye nem y20dth, ami most benne lakik. Telefon, ígérgetés után találkozó, " megoldjuk okosan nincs itt gond", mondták, ez után kis vita ígéret a megoldásra. Két hónap várakozás és idegméreg után ami abból adódott, hogy senki sem tudott a bajomra orvosságot pontosabban lehetetlennek vélték áthidalni a problémát, ha csak nem veszek egy típusazonos motort. Az ügyvéd előtt gondoltam próbálok ész érvekkel hatni az eladóra (cseretársra) és ekkor jött a hideg zuhany. Mindent elintéztek friss vizsgás lesz a kocsi de ezt én fizessem és x helyen jelenjek meg ahol mindent megoldanak, így lett a vizsga ugyan 30 ezerbe fájt gondolom a papírmunkát is én fizettem de ez már nem izgatott fel, mert estére típusazonos lett a motor és teljesen hivatalosan lakott a motortérben. Másnap eredetvizsga és átírás sikeres lett volna de a hiteltörlésről szóló okmány hiánya keresztbe húzta a dolgot, megint telefon megint ígéret, de kivételesen másnap kezembe került a papír, a kocsi meg a nevemre.

Így a végén azért megjegyezném, hogy még így is nagyon szeretem a kis kocsimat.

Na jó, egy-egy. :) Én egy hónap után szerintem alaposan kocogtattam volna az eladó fejét valamivel, némi ráhatásképp. <_<

Link to comment
Megosztás:

hallo

kaptam egy omega b elektromos bőrös fűtős ülés szettet. no de nekem vekim wan. cserélt már wki iet? passzol bele? az elektronyos résznek wan kiépitwe wmi?

Nem jó bele, más az ülés felfogatása. Az omegáé 4 ponton van csavarozva, míg a vectráé 2 helyen.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Valaki tudna infót adni h a B2 gyári küszöbspoilere, illetve a rögzítő patentok/bolhák mennyire sínylik meg ha levesszük és visszarakjuk? Be szeretnénk tekinteni alá h nincs-e valahol kezelésre szoruló rozsda. Ha lehet vmit ügyeskedni írjátok meg hogy kell szépen finoman levenni, nem szeretnénk eltörni őket. Köszikeeee

Link to comment
Megosztás:

Elég pesszimista vagy hogy azt gondolod hogy rohad alatta!!!!!! <_<

Szerintem ha patentokkal van feltéve akkor elég gyanús hogy normálisan lejön törés nélkül,de én már vettem az enyémhez patentokat igaz nem a küszöb borításhoz de nem volt egy vészes összeg.

Hali! Valaki tudna infót adni h a B2 gyári küszöbspoilere, illetve a rögzítő patentok/bolhák mennyire sínylik meg ha levesszük és visszarakjuk? Be szeretnénk tekinteni alá h nincs-e valahol kezelésre szoruló rozsda. Ha lehet vmit ügyeskedni írjátok meg hogy kell szépen finoman levenni, nem szeretnénk eltörni őket. Köszikeeee
Link to comment
Megosztás:

Nem véletlen. Tegnap nekiestünk és a JE sárvédőn kavicsfelverődés következtében jelentkező gombostűfejnyi felhólyagosodásokat és icipici rozsdafoltokat kiiktattuk, plusz volt még egy foltocska a BH sárvédőn, a küszöbön ahol a BH ajtó kocsi fara felőli sarka csukódik (ezt jól megaztmondtam). Most lealapozva várja az uccsó csiszolást és a festést. Tudni kell, hogy a kocsim jobb oldala törve volt ezért (meg Opel...) gyanakszom hogy itt-ott lehet rozsda. Plusz egy Vectrás kollega azt mesélte hogy 99-es B2 szedánján a küszöbspoilereket levéve majdnem infarktust kapott amikor meglátta hogy néznek ki a küszöbjei... Úgyhogy részemről inkább még "időben" cselekszem, és megnézem, van-e teendő. Ugyanez a srác azt mondta hogy inkább valami sín fog törni ha leszedem, idézem amit írt: "Úgy néz ki, hogy toldaton belül darabonként van kettő "kocka", amibe belemegy a sín két vége. Kb. 6 db ilyen lehet összesen oldalanként. Ami törni fog, az valószínű a sín lesz. Ugyanis a toldaton azok az elemek, amibe a sín belemegy elég erősek. De ahogy ismerem az alkatrész utángyártást, csak egyben tudod venni őket."

Perpill ennyit tudok. Ha minden igaz, szerdán lesz kukucskálás.

Link to comment
Megosztás:

Nem véletlen. Tegnap nekiestünk és a JE sárvédőn kavicsfelverődés következtében jelentkező gombostűfejnyi felhólyagosodásokat és icipici rozsdafoltokat kiiktattuk, plusz volt még egy foltocska a BH sárvédőn, a küszöbön ahol a BH ajtó kocsi fara felőli sarka csukódik (ezt jól megaztmondtam). Most lealapozva várja az uccsó csiszolást és a festést. Tudni kell, hogy a kocsim jobb oldala törve volt ezért (meg Opel...) gyanakszom hogy itt-ott lehet rozsda. Plusz egy Vectrás kollega azt mesélte hogy 99-es B2 szedánján a küszöbspoilereket levéve majdnem infarktust kapott amikor meglátta hogy néznek ki a küszöbjei... Úgyhogy részemről inkább még "időben" cselekszem, és megnézem, van-e teendő. Ugyanez a srác azt mondta hogy inkább valami sín fog törni ha leszedem, idézem amit írt: "Úgy néz ki, hogy toldaton belül darabonként van kettő "kocka", amibe belemegy a sín két vége. Kb. 6 db ilyen lehet összesen oldalanként. Ami törni fog, az valószínű a sín lesz. Ugyanis a toldaton azok az elemek, amibe a sín belemegy elég erősek. De ahogy ismerem az alkatrész utángyártást, csak egyben tudod venni őket."

Perpill ennyit tudok. Ha minden igaz, szerdán lesz kukucskálás.

Hujjaj... az enyém is '99-es. <_< Arról fogalmam sincs, hogy milyen állapotban lehet a küszöb alatt, de most kicsit berezeltem. Ha kiderült, hogyan kell leszedni a küszöböt, én is lecincálom.

Egyébként az ajtóéleken felmerülő leverődések ragyáit mennyire gáz eltüntetni?

Link to comment
Megosztás:

Hát igen a kavicsfelverődések okozhatnak meglepetést ha nincsennek lekezelve időben.Mint régen a Zsigulikon mikor egy "kavicsfelverődést"akartál lejavítani és az egész oldalát cserélni kellett. <_< :) Sejtem,hogy mit írhattak neked.Ilyen kis kocka műanyagok vannak ami fogja a műanyag elemet,ha jól rémlik.Hasonló mint a G Astrán.Azt viszont nem tudom hogy hogy kéne sérülés nélkül szépen leszedni,főleg hogy az színrefújt,mert a G Astráé fekete,és bátrabban hozzá lehet nyúlni.

Nem véletlen. Tegnap nekiestünk és a JE sárvédőn kavicsfelverődés következtében jelentkező gombostűfejnyi felhólyagosodásokat és icipici rozsdafoltokat kiiktattuk, plusz volt még egy foltocska a BH sárvédőn, a küszöbön ahol a BH ajtó kocsi fara felőli sarka csukódik (ezt jól megaztmondtam). Most lealapozva várja az uccsó csiszolást és a festést. Tudni kell, hogy a kocsim jobb oldala törve volt ezért (meg Opel...) gyanakszom hogy itt-ott lehet rozsda. Plusz egy Vectrás kollega azt mesélte hogy 99-es B2 szedánján a küszöbspoilereket levéve majdnem infarktust kapott amikor meglátta hogy néznek ki a küszöbjei... Úgyhogy részemről inkább még "időben" cselekszem, és megnézem, van-e teendő. Ugyanez a srác azt mondta hogy inkább valami sín fog törni ha leszedem, idézem amit írt: "Úgy néz ki, hogy toldaton belül darabonként van kettő "kocka", amibe belemegy a sín két vége. Kb. 6 db ilyen lehet összesen oldalanként. Ami törni fog, az valószínű a sín lesz. Ugyanis a toldaton azok az elemek, amibe a sín belemegy elég erősek. De ahogy ismerem az alkatrész utángyártást, csak egyben tudod venni őket."

Perpill ennyit tudok. Ha minden igaz, szerdán lesz kukucskálás.

Link to comment
Megosztás:

Hujjaj... az enyém is '99-es. :) Arról fogalmam sincs, hogy milyen állapotban lehet a küszöb alatt, de most kicsit berezeltem. Ha kiderült, hogyan kell leszedni a küszöböt, én is lecincálom.

Egyébként az ajtóéleken felmerülő leverődések ragyáit mennyire gáz eltüntetni?

Na látod pedig engem se megijeszteni akartak vele, de jobb az óvatosság. :lol:

Mi úgy csináltuk (egész pontosan a párom, én inkább csak figyeltem <_< ) hogy sniccerrel meg marógéppel leszedtük a foltokról a festéket meg a rozsdát, egy pici drótkefe fejjel letisztítottuk fémig, aztán erre egy pici gitt, azt lecsiszoltuk és ráfújtuk az alapozót. Majd ezt kell még szép egyenletesre csiszolni és aztán jön a szín meg a lakk kis airbrush pisztollyal. :) Így szerencsére könnyű, hogy van hozzá minden. Már csak drukkolni kell, hogy stimmeljen a szín.

Link to comment
Megosztás:

No, jelentem, küszöb sikeresen leszedve, néhány patent már el volt törve alatta, mi csak egyet törtünk el. De voltam alkatrészboltban és vettem 3 db vadi újat, 305 ft/db-ért. A sérült oldalon volt csak az alvázon egy kevéske rozsda, már le lett kezelve, a napokban remélem mindent befejezünk rajta, küszöb vissza, szín + lakk fújás és hálidéj :)

A díszlécem már egész jól néz ki, hogy szereztem rá ezt-azt. <_<55773_1246525050.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na mondtam én hogy no para,nem fog rá menni a gatyád (szoknyád) arra a pár patentra,meg hát azt is mondtam,hogy nem olyan rohadós az a B Vectra! :)

No, jelentem, küszöb sikeresen leszedve, néhány patent már el volt törve alatta, mi csak egyet törtünk el. De voltam alkatrészboltban és vettem 3 db vadi újat, 305 ft/db-ért. A sérült oldalon volt csak az alvázon egy kevéske rozsda, már le lett kezelve, a napokban remélem mindent befejezünk rajta, küszöb vissza, szín + lakk fújás és hálidéj <_<

A díszlécem már egész jól néz ki, hogy szereztem rá ezt-azt. :)http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/57/73/55773_1246525050.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.