Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok! Az lenne a gondom, hogy most cseréltünk szelepfedél tömítést, mert nagyon folyt az olaj a blokkból, de úgy veszem észre, hogy továbbra is a blokk szélénél mintha folyik az olaj, bár kis mértékben! Tudnátok valami okosságot adni, hogy hogyan orvosolhatom a hibát? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 2001es Y20DTH-s Vectra B-m ami tavaly év végén elszenvedett egy kormánymű+ szervó szivattyú cserét.

Gondoltam, mivel idén lejár a műszakija megnézettem egyuttal az állapotát is. Kiderült, hogy füstöl és nem felel meg a környezetvédelmi előirásoknak, továbbá a hátsó fékek sem megfelelőek. Elkezdtem nyomozni hogy mitől füstölhet. Eddig motorikus hibája a légtömegmérő cserén kivűl nem volt. Gyanús hogy esetleg hengerfejes lett. Nem tiszta a hűtőkiegyenltőben lévő folyadék mintha olaj, vagy korom lerakódás lenne a tartály oldalán. Az alapjárat sem teljesen egyenletes. A hengerfej elég olajos meg a turbó nyomó cső(intercooler) is elég mocskos a hengerfej felöli oldalon, De ez szinte azóta megvan mióta megvettem(2004). A hűtőviz sem melegszik jobban nem is tapasztalok fogyást sem. Az Olaj sem fogy jobban mint eddig. Kb. fél litert kell rátöltenem a 10000 km enkénti olajcsere közben. A menet tulajdonságra sincs panaszom.

Tudna valaki Győr környékén egy megbizható hozzáértő szervizt javasolni?

Az a gondom hogy az évek során ahová csak vittem az autót mindenhol csalódtam. Beletörtek már izzitógyertyát, túltöltötték olajjal, stb.

Tud valaki biztos módszert amivel kizárható vagy igazolható a hengerfej tömtés hibája?

Illetve mi okozhat még túlzott füstölést.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az lenne a gondom, hogy most cseréltünk szelepfedél tömítést, mert nagyon folyt az olaj a blokkból, de úgy veszem észre, hogy továbbra is a blokk szélénél mintha folyik az olaj, bár kis mértékben! Tudnátok valami okosságot adni, hogy hogyan orvosolhatom a hibát? Köszönöm!

Csak egy módszer van erre, de az elég egyszerű.

Meg kell nézni hol folyik vagy szivárog az olaj, és ha megvan, akkor meg kell javítani.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szivárog az olaj a szelepdekninel az isuzun, de már meguntam a piszkalasat, sajna ez a műanyag fedél nem igazán nyerő, mert a hőmérséklet ingadozástól megvetemedik, újat venni meg esélytelen. Pedig jó lenne ha lenne hozzá. Nekem azt mondták,hogy a gyakori folyást a motor állapota is befolyásolja, azaz lehet rendbe kellene már tenni a hengerfejet, szelepszar szimmeringet cserélni kellene, vagy a henger, gyűrű, dugattyú valamelyike már kopott és a kartergáz intenzívebb, ami miatt az olajgozok fel tudnak jutni nsgyobb mennyiségben.

Pár alapvető mérest el kell végezni és kiderul, vagyis valószínűsíthető a forrás.

Tavasszal én is rendbe rakatom, mert nekem a szelephezaggal is gond van, ami melegen jelentkezik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szivárog az olaj a szelepdekninel az isuzun, de már meguntam a piszkalasat, sajna ez a műanyag fedél nem igazán nyerő, mert a hőmérséklet ingadozástól megvetemedik, újat venni meg esélytelen. Pedig jó lenne ha lenne hozzá. Nekem azt mondták,hogy a gyakori folyást a motor állapota is befolyásolja, azaz lehet rendbe kellene már tenni a hengerfejet, szelepszar szimmeringet cserélni kellene, vagy a henger, gyűrű, dugattyú valamelyike már kopott és a kartergáz intenzívebb, ami miatt az olajgozok fel tudnak jutni nsgyobb mennyiségben.

Pár alapvető mérest el kell végezni és kiderul, vagyis valószínűsíthető a forrás.

Tavasszal én is rendbe rakatom, mert nekem a szelephezaggal is gond van, ami melegen jelentkezik.

Lehet hogy egy gyűrűzést meg kéne próbálni, ha már lent van a hengerfej.

Mert nagyobb összegben mernék fogadni rá, hogy a hengerfej felújítás önmagában nem fogja megoldani.

Nálam sem oldotta meg, pedig két motornál is megcsináltuk.

De a gyűrűzés sem garancia a sikerre, csak akkor, ha a hengerfal nem kopott. Szóval emiatt azért kockázatos a gyűrűzés, mert olyan dolgokat bolygatsz meg, ami lehet, hogy több lesz a kár, mint a haszon. Én ezért nem merek nekiállni, inkább beletöltögetem azt a 2 liter olajat 15.000 km alatt. És ha nekiáll szivárogni, akkor kicserélem és lepasztázom a szelepfedél tömítést. És ugye a szelephézagok mérésére is jó alkalom ez.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy egy gyűrűzést meg kéne próbálni, ha már lent van a hengerfej.

Mert nagyobb összegben mernék fogadni rá, hogy a hengerfej felújítás önmagában nem fogja megoldani.

Nálam sem oldotta meg, pedig két motornál is megcsináltuk.

De a gyűrűzés sem garancia a sikerre, csak akkor, ha a hengerfal nem kopott. Szóval emiatt azért kockázatos a gyűrűzés, mert olyan dolgokat bolygatsz meg, ami lehet, hogy több lesz a kár, mint a haszon. Én ezért nem merek nekiállni, inkább beletöltögetem azt a 2 liter olajat 15.000 km alatt. És ha nekiáll szivárogni, akkor kicserélem és lepasztázom a szelepfedél tömítést. És ugye a szelephézagok mérésére is jó alkalom ez.

Nem akarom bolygatni a motort, mert erő van, könnyen indul, ismerős is mondta, amig ezek a jellemzők jók ne bontsam meg. A hengerfej felújítás meg ráfér és sokat jelent.

Köszi a tippeket azért.

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet, hogy ha ezek megvannak, és nincs olyan tünet, ami hengerfej hibára utal, akkor én azt se bolygatnám.

Értem, de a rossz szelephézag hosszú távon nem igazán jó a veztengelynek sem, vagy tévedek, meg egy kis teljesítményvesztés is van.

Mit gondolsz, ügyes szakik meg tudják oldani a hengerfej levétele nélkül is, jól gondolom ennél a motornál?

Bevallom őszintén 355.000 km-nél jár a gép óra szerint, 280.000-nal vettem 2,5 éve, azóta én nem csináltattam szelephézag korrekciót, legutolsó olajcserekor ellenőriztem a hézagot, akkor láttam hogy 2 hengernél kisebb a szükségesnél, szerintem ez játszhat be az alapjáratba is melegen.

Lehetséges?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Értem, de a rossz szelephézag hosszú távon nem igazán jó a veztengelynek sem, vagy tévedek, meg egy kis teljesítményvesztés is van.

Mit gondolsz, ügyes szakik meg tudják oldani a hengerfej levétele nélkül is, jól gondolom ennél a motornál?

Bevallom őszintén 355.000 km-nél jár a gép óra szerint, 280.000-nal vettem 2,5 éve, azóta én nem csináltattam szelephézag korrekciót, legutolsó olajcserekor ellenőriztem a hézagot, akkor láttam hogy 2 hengernél kisebb a szükségesnél, szerintem ez játszhat be az alapjáratba is melegen.

Lehetséges?

Köszi.

A szelephézagot lapkák cserélgetésével lehet beállítani, ehhez nem kell levenni a hengerfejet, sőt még a vezérműtengelyt sem. Csak a szelepfedelet kell levenni ehhez, Van egy célszerszám, amivel le kell nyomni a szelepeket egyenként, és úgy lehet kihalászni a lapkákat.

A szelephézag rendszerint csökkenni szokott. A lapka kiszedése előtt meg kell mérni a hézagot, majd kivenni a lapkát. Az új lapkának a szelephézag normálistól való eltérésvel kisebbnek kell lennie, mint régi lapka.

Szóval ha a hézag 0,05 a szívó oldalon (0,15 helyett), akkor az új lapkának 0,1 mm-rel kell kisebbnek lennie, mint a régi lapka.

Az egyik szelepről a lapka átrakható egy másik szekepre, ha a mérete ott megfelel.

A probléma csak annyi ugye, hogy az új lapkát csak úgy tudod megvenni, ha a régi kiszedted.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Akiknek 1.7 td-je van azok ha intenzívebben kell gyorsítani akkor mekkora fordulaton váltanak egyel fentebb? Nálam 3000-nél már fentebb kell váltani, mert úgy érzem hogy a következő fokozatban már jobban húz. Ilyen a nyomatékgörbéje, vagy valami hiba lehet a turbó körül?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Akiknek 1.7 td-je van azok ha intenzívebben kell gyorsítani akkor mekkora fordulaton váltanak egyel fentebb? Nálam 3000-nél már fentebb kell váltani, mert úgy érzem hogy a következő fokozatban már jobban húz. Ilyen a nyomatékgörbéje, vagy valami hiba lehet a turbó körül?

Szia,

Az isuzu td nyomtakék maximumja 2400 rpm körül van, tehát ha intenzíven gyorsítasz akkor a javasolt fordulatszám 3000-3200 környékén van ahol váltani kell,de ez áttétel függő dolog, mivel ha ekkora fordulatszámnál váltasz akkor kb. 2000 környékére esik vissza, ahonnan ismét tud dinamikusan húzni (kellő mennyiségű töltőnyomás áll rendelkezésre).

3500 rmp fölött meg érezhetően gyengébb (diesel motor gázáramlás, működéséből adódik, veszteségek emelkednek), főleg a 8 szelepes motoroknál.

Ez teljesen normális, amit leírtál, igaz nekem kicsit nagyobb töltőnyomással dolgozik a motor, valamint több üzemanyagot is kap, amiből adódóan gyorsabban felépül a töltőnyomás (több kipufogógáz keletkezik).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Az isuzu td nyomtakék maximumja 2400 rpm körül van, tehát ha intenzíven gyorsítasz akkor a javasolt fordulatszám 3000-3200 környékén van ahol váltani kell,de ez áttétel függő dolog, mivel ha ekkora fordulatszámnál váltasz akkor kb. 2000 környékére esik vissza, ahonnan ismét tud dinamikusan húzni (kellő mennyiségű töltőnyomás áll rendelkezésre).

3500 rmp fölött meg érezhetően gyengébb (diesel motor gázáramlás, működéséből adódik, veszteségek emelkednek), főleg a 8 szelepes motoroknál.

Ez teljesen normális, amit leírtál, igaz nekem kicsit nagyobb töltőnyomással dolgozik a motor, valamint több üzemanyagot is kap, amiből adódóan gyorsabban felépül a töltőnyomás (több kipufogógáz keletkezik).

Köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok!

Van egy x20dtl-em ami rángat 2000-3500-as fordulatig.
Alapjáraton dadog, hibakód nincs, füstölni nem füstöl, a fogyasztás kijelző felét mutatja mint szokta vagy 0,0L/H vagy "F"betűt.

Fordulatszám nem ingadozik stabil alapjárati 750-800 körül.
Van hogy rázza a kasznit mintha defektes lenne a kerék.
137ekm van a kaszniba, az adagolót 6900KM-nél gariba cserélték, a porlasztókat az előző tulaj cserélte van bennük max 25ekm.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Van egy x20dtl-em ami rángat 2000-3500-as fordulatig.

Alapjáraton dadog, hibakód nincs, füstölni nem füstöl, a fogyasztás kijelző felét mutatja mint szokta vagy 0,0L/H vagy "F"betűt.

Fordulatszám nem ingadozik stabil alapjárati 750-800 körül.

Van hogy rázza a kasznit mintha defektes lenne a kerék.

137ekm van a kaszniba, az adagolót 6900KM-nél gariba cserélték, a porlasztókat az előző tulaj cserélte van bennük max 25ekm.

MAP erzekelo a szivofedelen rosszul mer .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

MAP erzekelo a szivofedelen rosszul mer .

Kaptam egy másik diagot. Ez már talált hibakódot.

P1220 Befecskendezési idő

magas/alacsony áramlás

Ezt meg a gugli irja:

Kritikus rendszer meghibásodás 1

Befecskendezés szabályozás

Elég homályos!

néztem az élő adatokat és alapjáraton a befecskendezett mennyiség 1mg/H, kívánt 2mg/H. De a kívánt ingadozik néha 1re majd 0-ra és akkor dadog rángat.

Töltő nyomás alapjáraton 1bar, odalépek akkor 2bar-t ít ki de nincs köztes érték és sokallom is.

Golf (1z) normál esetbe ha jól tudom csak max 0,9-el dolgozik, de az megy is. Ez meg lomha dög.

Link to comment
Megosztás:

Kaptam egy másik diagot. Ez már talált hibakódot.

P1220 Befecskendezési idő

magas/alacsony áramlás

Ezt meg a gugli irja:

Kritikus rendszer meghibásodás 1

Befecskendezés szabályozás

Elég homályos!

néztem az élő adatokat és alapjáraton a befecskendezett mennyiség 1mg/H, kívánt 2mg/H. De a kívánt ingadozik néha 1re majd 0-ra és akkor dadog rángat.

Töltő nyomás alapjáraton 1bar, odalépek akkor 2bar-t ít ki de nincs köztes érték és sokallom is.

Golf (1z) normál esetbe ha jól tudom csak max 0,9-el dolgozik, de az megy is. Ez meg lomha dög.

Az elotolto szelep drotjarol, vagy le eget a szigeteles es zarlatot csinal es ezert nem tud elotolteni 4-4.2 es nemsokara meg nyomja a vezerlo egyseget ,vagy ragad meg az elotoltes dugatyu az adagoloba. Ez a hiba meg akkor is szokot jellentkezni mikor a tartalyba a szuro megrakodik vagy akar az uzemanyag szuro marel van dugulva. De ha az auto konnyen indul es utana all fel ez a gond akkor en inkabb az elotolto szlepe drotjai kozoti zarlatra gondolok

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az elotolto szelep drotjarol, vagy le eget a szigeteles es zarlatot csinal es ezert nem tud elotolteni 4-4.2 es nemsokara meg nyomja a vezerlo egyseget ,vagy ragad meg az elotoltes dugatyu az adagoloba. Ez a hiba meg akkor is szokot jellentkezni mikor a tartalyba a szuro megrakodik vagy akar az uzemanyag szuro marel van dugulva. De ha az auto konnyen indul es utana all fel ez a gond akkor en inkabb az elotolto szlepe drotjai kozoti zarlatra gondolok

Ma pl nem csinálta. Indítás? Könnyen indul ha nem levegős. 1 éve visszaenged. Visszacsapó szelep van a tankba szívó oldalon, már csak ott. Szűrő új, de az előző is vagy 3000 ment. Tiszta volt ki öntöttem ami benne volt. Amúgy megkerülő szelepes, tank tiszta, az ősszel néztem.

Jah és ami nagyon furi nincs résolaj!

Link to comment
Megosztás:

1.7 td vectából ki lehet hozni több lóerőt? Hogyan? Chiptuning nincsen erre a típusra.

Chiptuning persze nincs, mert ez a motor még nem használ motorvezerlőt.

Nem nagy mutatvány pár lóerő plust kihozni, egy manuális turbonyomas szabályzó kell amit a wastegate elé kell betenni, aminek következtében feljebb tudod a nyomast emelni, ez mellé kell az extra üzemanyag, amit az adagolon tudsz allaitani. Valamint egy turbonyomas mérő műszer is javasolt, amivel ellenorizni tudod a töltőnyomast, esetleges tultoltes esetén.

Max. 20.000 ft az egész, meger annyit, nekem is ilyen van, rá sem ismerni az eredeti teljesítményre ez után.

Igazából nyomatékod lesz nem is annyira lóerő, ami egy dieselnel számít. A lóerő meg a nyomatékbol adódik :)

Persze a nyomás emeléssel ésszel kell állítani, mert a túlzott töltőnyomas a hengerfejre, dugattyúra komoly terhelést eredményez.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Chiptuning persze nincs, mert ez a motor még nem használ motorvezerlőt.

Nem nagy mutatvány pár lóerő plust kihozni, egy manuális turbonyomas szabályzó kell amit a wastegate elé kell betenni, aminek következtében feljebb tudod a nyomast emelni, ez mellé kell az extra üzemanyag, amit az adagolon tudsz allaitani. Valamint egy turbonyomas mérő műszer is javasolt, amivel ellenorizni tudod a töltőnyomast, esetleges tultoltes esetén.

Max. 20.000 ft az egész, meger annyit, nekem is ilyen van, rá sem ismerni az eredeti teljesítményre ez után.

Igazából nyomatékod lesz nem is annyira lóerő, ami egy dieselnel számít. A lóerő meg a nyomatékbol adódik :)

Persze a nyomás emeléssel ésszel kell állítani, mert a túlzott töltőnyomas a hengerfejre, dugattyúra komoly terhelést eredményez.

Gyári esetben a wastegate szelep mikor nyit kb?

Azt tudom, hogy 0,7 bar-on, de ez kb milyen forulatszám?

Egyébként ha ki van véve a katalizátor a kocsi alól, az is jelent kb 10% nyomaték többletet.

Link to comment
Megosztás:

Gyári esetben a wastegate szelep mikor nyit kb?

Azt tudom, hogy 0,7 bar-on, de ez kb milyen forulatszám?

Egyébként ha ki van véve a katalizátor a kocsi alól, az is jelent kb 10% nyomaték többletet.

Hát szerintem a gyári üzemanyag mennyiséggel kb, 3000 rpm körül tudja feltölteni a turbo a motort 0,7 bar-ra.

Nekem most a 0,7 bar már 2000 rpm körül megvan, persze motor terhelés függő a dolog, tehát ha emelkedőnek mész, ergo jobban terheled a motort, akkor ugye több kipufogógáz keletkezik, ami a turbinakereket jobban forgatja alacsonyabb rpm-nél is.

A katalizátor kiműtését még nem próbáltam, mert a B veckin nálam be van hegesztve, tehát nem kicsavarozható, de bizti jelent valamit.

Link to comment
Megosztás:

Gyári esetben a wastegate szelep mikor nyit kb?

Azt tudom, hogy 0,7 bar-on, de ez kb milyen forulatszám?

Egyébként ha ki van véve a katalizátor a kocsi alól, az is jelent kb 10% nyomaték többletet.

2400 rpm kb. Nekem "A" vekin ki van véve a katalizátor, de nem érezni nagy különbséget, inkább egy nagyobb kipuf. rendszer egy hátsó dobbal adna pluszt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.