Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok. Van egy Opel B Vectrám 2.0 DTI X20DTH. A hiba vele az hogy menet közben kidobja a check lámpát s így az autóval tovább gyorsítani nem enged ( csak nagyon lassan ) Ha a gázpedált elengedem akkor a check lámpa megszűnik s enged gyorsítani , de újra kidobja a check lámpát. Esetleg valakinek van tippje mi lehet a hiba?

( Vákuumszívattyú, EGR , MAP sensor, Légtömegmérö már cserélve van.)

Előre is köszönöm a választ.

Módosítva : Bence028
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 27. at 10:55, Sono írta:

Sziasztok!

Opel Vectra B 2.0 16V 1996-os benzines autóval lenne olyan gondom, hogy nem mindig gyorsul kellőképp azonos útviszonyok mellett sem. 4-es 5-ös sebességfokozatban ha odalép neki az ember pl. előzéskor, általában érezni, hogy meglódul az autó és elkezd húzni, előfordul viszont, hogy nem lódul meg, csak cammog, úgy kúszik fel nagy nehezen a sebesség, hiába nyomom akár padlóig.

Valamint egy másik probléma, hogy 1-es sebességfokozatban mindig nagyon lomha. Mikor elindul az ember, 2-es fordulatszámig még húz, de afölött nem nagyon érezni extra erőt, a mutató már fenn jár 3-as 4-es fordulatszámnál, a motor bőg, de az autó alig megy. Ez azért zavaró, mert meredek lejtőn induláskor ha utána 2-esbe váltok, sokszor csak kicsin múlik, hogy nem vész el az erő és fullad le az autó. Mert 1-esben nem gyorsult be eléggé.

Mi lehet ezeknek a problémáknak az oka? A benzinadagoló és a szűrő most volt cserélve, tehát az kilőve. 

 

én szerintem a gyújtás lesz a probléma,de nem biztos,check engine lámpa nem világit?

Link to comment
Megosztás:

Nem világít. Hibakód sincsen. Valaki azt mondta MAP szenzort lenne érdemes cserélni. Bár nem tudom van-e ebben az autóban, mert ehhez a típushoz nem is látok online. 

Ami hibát én szemmel láthatóan érzékelek, hogy párás időben irdatlan nagy mennyiségű fehér füstöt okád, de ha jól sejtem ennek a fent említett problémához nemigen van köze.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Üdv mindenkinek.
Tanácsot tapasztalatot szeretnék kérni.
Motorgenerálra adtam a fejem. 
Gépműhelybe lesz víve a blokk és ők fogják készre szerelni is.  Kolbenschmidt alkatrészekre gondoltam (dugattyúk gyűrűvel, hajtókar illetve főtengelycsapágyak)
Síkolni is fogják a blokkot illetve ellenőrzik amiket kell főtengelyt is, hogy kell e köszörülni. Még a gyári benne minden 253.000km nél.
Sajna a nem megfelelő előélete miatt eléggé megkopott a hengerek fala.. 15 bár volt a kompressziója bárban a CO már nem felelt meg.
Most másik blokk van benne ideiglenesen ami 320.000km futott és hengerkopás nélkül van benne 17-17.5 bár a hengerekben és a CO értéke is jó lett a kocsinak. jobban is megy a gép :)  (megnézettem, és semmi más alkatrész nem lett cserélve) szerelő mondta h ezekben a motorokban már kell lennije 18 bár körül.. Na majd kiderül ha egyszer készen lesz :D
Kérdésem az lenne, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak e téren mikre kell odafigyelni a felújítás során stb. Amiket esetleg mondanék a gépműhelyeseknek merthát ugye sosem lehet tudni mennyire vannak toppon a gépműhelyben :)
Válaszokat előre is köszönöm.
 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Kedves márkatársak!

 

Segítsetek nekem, még új vagyok, mert nem volt gond az autómmal. Van egy B Vectra X20DTL 1997-es. Elindulok vele és egyszer csak gondol egyet, elmegy a turbónyomás, nem gyorsul az autó. Van, hogy 5-10 perc múlva magától visszajön, de van olyan is, hogy le kell állítanom fél percre és utána minden rendben. Mindegy milyen sebességgel megyek, ha lassan, ha gyorsan, elmegy-visszajön. Ki lett cserélve az EGR szelep, a nyomásszabályzó, abból is mindegyik. Van vákum a csövekben, nem sérültek, diagnosztika alapján a turbó leadja a megfelelő nyomást is, de mégis elmegy az ereje, aztán visszajön. Ha van ötlet, szívesen venném! Köszönöm.

Módosítva : Gaben1975
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdv mindenkinek.
Valaki meg tudná mondani, hogy a képen látható szerkentyű micsoda és milyen célja van??  2000 évjáratú X20XEV blokk
1997-es Blokkban nincs ilyen 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=57920200324_151208.jpg                                                                       

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=10820200324_151230.jpg                                                                                

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=38020200324_151239.jpg                                                                

Előre is köszi :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Valaki meg tudná mondani, hogy a képen látható szerkentyű micsoda és milyen célja van??  2000 évjáratú X20XEV blokk
1997-es Blokkban nincs ilyen 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=57920200324_151208.jpg                                                                       

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=10820200324_151230.jpg                                                                                

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=38020200324_151239.jpg                                                                

Előre is köszi :)

Balansz vagy kiegyensúlyózó tengely. Természetesen  a fórumon akadtam rá. https://www.opelforum.hu/topic/1862-astra-g-opc/?page=2:-)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek.
Az egr szelep kiiktatásával kapcsolatban lenne kérdésem.
Mennyire jó ötlet? Többet fog enni az autó? Teljesítményben észrevehető valami? Műszakivizsgán rontja a co értéket? A szekunderlevegő befújóról ha lehúzom a vezetéket nem fog hibát dobni? Kipufogócsonk lecserélése a képen láthatóra?
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=92320200402_163612.jpg                                  

Link to comment
Megosztás:

Közben eszembe jutott még egy kérdés..
Ti milyen motorolajat ajánlanátok a frissen generálozott motorba?
Milyen márka és 5w 30 vagy      5w 40    vagy     10w 40?
Középkategóriás olaj a minimum..  De azért elszállni sem akarok az árával.
1000km járatás lesz amit kb 25 órányi alapjáraton való járatással fogom megtenni persze nem egyszerre, az után olajcsere. Utánna 5.000km ig lájtos közlekedés jön és 5.000nél olajcsere.
Majd fokozatosan használva járatom tovább nem széthajtva és 10.000nél olajcsere azután meg 10.000 ként..

Link to comment
Megosztás:

16 órája, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Az egr szelep kiiktatásával kapcsolatban lenne kérdésem.
Mennyire jó ötlet? Többet fog enni az autó? Teljesítményben észrevehető valami? Műszakivizsgán rontja a co értéket? A szekunderlevegő befújóról ha lehúzom a vezetéket nem fog hibát dobni? Kipufogócsonk lecserélése a képen láthatóra?
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=92320200402_163612.jpg                                  

Egr kiiktatása jó ötlet ha van gond vele, amúgy szerintem elfér. Többet nem eszik az autó a teljesítményén elvileg észrevehető lenne, hiszen nem eszik kipufogó gázt a motort, de elhanyagolható a különbség. Műszakin szerintem nem veszik észre ha megoldod hogy ne dobjon rá hibalámpát. A szekunder levegő befújót még nem próbálgattam lehúzni, nézd meg a listában van-e rá az ECU-nak hibakódja. Ha nincs akkor szerintem nem veszi észre hogy lehúztad. 

16 órája, gyuros írta:

Közben eszembe jutott még egy kérdés..
Ti milyen motorolajat ajánlanátok a frissen generálozott motorba?
Milyen márka és 5w 30 vagy      5w 40    vagy     10w 40?
Középkategóriás olaj a minimum..  De azért elszállni sem akarok az árával.
1000km járatás lesz amit kb 25 órányi alapjáraton való járatással fogom megtenni persze nem egyszerre, az után olajcsere. Utánna 5.000km ig lájtos közlekedés jön és 5.000nél olajcsere.
Majd fokozatosan használva járatom tovább nem széthajtva és 10.000nél olajcsere azután meg 10.000 ként..

Okvetlenül alapjáraton akarod járatni? Szerintem erre nincs szükség. 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Az egr szelep kiiktatásával kapcsolatban lenne kérdésem.
Mennyire jó ötlet? Többet fog enni az autó? Teljesítményben észrevehető valami? Műszakivizsgán rontja a co értéket? A szekunderlevegő befújóról ha lehúzom a vezetéket nem fog hibát dobni? Kipufogócsonk lecserélése a képen láthatóra?
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=92320200402_163612.jpg                                  

Hali.Milyen motorkód? Z14xe motornál ki lehet iktatni.Semmi tulfogyasztás simán átmegy műszakin./Mármint ennek hiányában/

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Egr kiiktatása jó ötlet ha van gond vele, amúgy szerintem elfér. Többet nem eszik az autó a teljesítményén elvileg észrevehető lenne, hiszen nem eszik kipufogó gázt a motort, de elhanyagolható a különbség. Műszakin szerintem nem veszik észre ha megoldod hogy ne dobjon rá hibalámpát. A szekunder levegő befújót még nem próbálgattam lehúzni, nézd meg a listában van-e rá az ECU-nak hibakódja. Ha nincs akkor szerintem nem veszi észre hogy lehúztad. 

Okvetlenül alapjáraton akarod járatni? Szerintem erre nincs szükség. 

Igazából csak azért iktatnám ki mert a kipufogócsonkom olyan amin nincs meg a helye az egr szelephez menő csőnek. Ami rajta van jelenleg teljesen el van vetemedve és kifúj és ezért eléggé szelep hangos a gép.. Csak ezért gondoltam erre a megoldásra de majd megnézem síkba lehet-e hozni a kipufogó leömlőt..
Legfeljebb lehúzom a szekunder levegő motor csatiját, hogy lesz-e hibakód.

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8787/a-felujitott-motor-bejaratasa       
Ebben a linkben olvastam a bejáratás menetét..
Az első 1.000km az még nem a teljes bejáratás ugye.. de alapjáraton üzemelve van a leg egyenletesebb működése és a leg kisebb terhelése a motornak és nincs oldalterhelése a nyomaték erejétől a csapágyazásnak ezáltal nem kopik hordósra. Ezt mások is mondták. Na meg így hamarabb beletudom tenni azt az 1.000 km-t mint ha kocsikáznék mert egyébként kb egész évben megyek összesen 5.000 km-t. A jelenlegi korona helyzet miatt meg lehet még kevesebbet fogom használni.

Link to comment
Megosztás:

Na ez érdekes kérdés, én is hasonló projektben vagyok a Calibrával (X20XEV volt, most már X20XER). Egyelőre van EGR és szekunderlevegő kompresszor is, EGR-ről valahol olvastam hogy a hiánya kb. 0,4-1LE-vel teszi erősebbé a gépet, tehát kvázi nem veszed észre. De ha eltünteted az mindenképp használ, nem nyomja tele a fojtószelepet koksszal. A szekunderlevegő kompresszort én le akarom bontani, mert az XER hengerfejen nincsenek is meg a kimenő csatornái, csak sajnos elég nagy bontással jár (az akkutálca alatt van maga  akompresszor, az első lökhárító levételével férek hozzá), úgyhogy megvárom veéle a jó időt.

 

Link to comment
Megosztás:

Lehúztam a szekunder levegő befújó motor csatlakozóját. A mai napon úgy mászkáltam a kocsival de nem dobott hibakódot.. :)
Én igazából nem erőt akarok vele nyerni, hanem azért iktatnám ki mert a másik kipufogóleömlőn nincs meg a helye :)
Az már kecsegtető, hogy a felújítás után nem fogja majd olyan hamar bekokszolni bár nekem még 3-4 hét mire összerakom a kocsit.. A héten kezdem majd bontani.. :)

Az X20XEV és az X20XER közt mi a külömbség?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gyuros írta:

Az X20XEV és az X20XER közt mi a külömbség?

Alapvetően X20XEr motor csak G Astrában van (OPC1, avagy szívó OPC), és a főbb külömbségek az XEV-hez képest a következők: más a motorvezérlő verziószáma (Simtec 70 a Simtec 56.1 illetve 56.5 helyett), a hengerfej más (bővebbek a kipufogócsatornák, nincs szekunderlevegő befecskendezés), mások a vezérműtengelyek (256 helyett 266 fokos, a szelepemelés 9.2 helyett 10.6mm), más a dugattyú (a C20XE-ével azonos, de mélyebben zsebelt a nagyobb szelepnyitás miatt. De működik az XEV dugójával is, nekem is azzal van összerakva, csak így óvatosan szabad csak leszedetni a hengerfejből), a kipufogóleömlő 4-2-1 a 4-1 helyett, és az olajpumpa is más (A Z20LER-ével egyezik meg), de ezt sem feltétlen szükséges cserélni, nekem is maradt a gyári X20XEV. A gyújtógyertyák (sőt a komplett gyújtás) megegyezik, ahogy az injektorok is ugyanazok.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Akkor jobb a teljesítménye ezek miatt :)
Én már annak is örülni fogok ha egyszer elkészülök a kocsival és a generálozott motort használhatom a teljes erejével :D 
Az sem lesz hátrány kényelem szempontjából, hogy a manuál klíma helyett digitklíma lesz és a nagy fedélzeti is újra működni fog :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Üdv mindenkinek.
Olyan bajos jelenséget produkál az autóm, hogy van amikor kinyomja a vizet a víztartálynál.. Mint a szökőkút..
Év elején lett generálozva a komplett motor. Most van benne 3.700km még bejáratós.
Felfúrt blokk Kolbenshmidt cuccokkal benne gépműhelyben csinálták a blokkrészt..
A hengerfej másik autóról van amit vettem donornak.. Nem volt baja a hengerfejnek abban az autóban nem csinált ilyen jelenséget továbbá el lett takarítva szelepek becsiszolva új szelepszárszimeringek gépműhelyben is megnézték beépítés előtt...  Motorolaj tiszta, hűtővíz tiszta, tartályról kupakot levéve nem bugyog a víz, Termosztát előző év tél elején vettem újat nem olcsót.  
Az autó összerakása előtt nem produkált ilyen jelenséget soha..  Víztartály sapkát is tavaly vettem újat.
Idén balatonon is csinált ilyet akkor vettem új sapkát aztán nem produkált ilyet..
Most kicseréltem a termosztátot is  (visszaraktam a régit)  7 km mentem vele nyomás jó a vízrendszerben legalábbis nem volt túlnyomás de a hűtőről menő két vastag vízcső össze volt lapulva....
Az autó összerakását követően kerregős hang jött a vezérlés felől mikor bemelegedett rendesen a motor, mintha vmi bakelit zörögne..  Új SKF vezérléssel összerakva a vízpumpa is SKF. 
A tegnapi szökőkút jelenségnél ismét előjött ez a zörgős hang is..  Én már akkor is gyanakodtam a vízpumpára hiába h új. Még mindíg gyanakszom arra... Lehet a lapát lazul le időnként és az a kerepelős hang is Lehet h bemelegedés után megszorul azért kezd el ingadozni a motor alapjárata mintha vmi fogná a motort. Lehet h nem hajtja a vizet rendesen és ezért melegszik túl és nyomja ki a tartálynál... Természetesen dugulás sincs a rendszerben...
Ha egyszer ráveszem magam lehet kicserélem a vízpumpát van egy alig futott darabom..

Valakinek valami ötlete erről, hogy mi lehet?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.