Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

És az sem mindegy, mit öntessz bele olaj címszóval. Vegyük negatív példának az én esetemet. Elhittem, hogy az - egyébként rendkívül nagymamás, kímélő mosás jellegű - használati metódusom mellett semmi értelme extrább olajat használni, bőven megfelel a gyári GM is. Sokáig nem is volt gondunk, de aztán változott az olaj címkéje, és állítólag még szutykabb lett, mint volt. 200.000 van a motorban, és nagyjából 800 kilométeren hét, azaz hét decit szopogatott belőle. Gyengének ugyan nem éreztem, de olyan volt a szaga, mintha enné az olajat egyfolytában. Emellett nehezebben is indult.

Próba, szerencse alapján - és némi kutakodást követően - úgy döntöttem, a következő olajcserénél próbaképpen Magnatec 10W40-et öntök be. Azóta elmentem 1000 kilométert, és láss csodát, a drasztikus olajnyelés, és evvel együtt a büdösödés is egycsapásra megszűnt. Valamennyit biztos eszik, mert 6 éves korában is csipegetett már, de az arány azért nem mindegy.Mellesleg kicsit nívó fölé töltöttem, hogy láthassam, mennyit eszik, de még mindig ott a szint, így max egy-két decit ehetett meg. Jahh, és X16XEL a kincsem, rengeteg rövid távú utazással megspékelve.

Az pedig külön öröm, hogy a retkes idő ellenére is jobban indul, mint nyáron, még a GM olajjal. Esküszöm, hogy így van, bár magyarázatot nem tudok rá.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként amikor a BC kiírja, hogy Check Oil Level, akkor ugye még nincs iszonyat nagy baj?

Ez pl. az érzékelő állapotától függ.Nekem a vekinél mikor kíírta, hogy Oelmangel stand!, akor satu, félreáll, ellenőriz, és kiderült, hogy éppen a nívó 3/4-ig volt.Tehát csak annyi, hogy fogyott belőle.De pl. a GSi-nél már csak akkor szólt, mikor éppen elérte a nívópálca az olajat.

Amúgy most az offautóm is eszi az olajat.3 henger, valszeg a szelepzárszimeringek nincsenek a helyzet magaslatán.Alapból Castrol Magnatec olajat vettem hozzá, aztán meg is ette a kb. 1L+t, ami kimaradt mikor lecseréltem az olajat.Persze mindezt 7000km alatt.Úgyhogy most vettem bele etetés céljából gyári Opel olajat.Azt eheti. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ilyet ne tégy többet, ha sok olaj van az autóba, akkor az tönkreteheti a katalizátort, de adott esetben akár a főtengelyszimmeringet is kinyomhatja, én már láttam ilyet.

Leginkább a szimeringek sínylik meg a durván túltöltést.Minimálisan még elmegy, mert a motor megeszi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

És az sem mindegy, mit öntessz bele olaj címszóval...

Ejj a francba... Milyen olajat öntöttem eddig bele? Na? GM. Ennyire szutyok lenne?

A Magnatec mennyibe fáj?

Az Oil Level Check nekem akkor villant, amikor min. jelnél volt az olaj. Ebből gondoltam, hogy akkor még talán nincs akkora vész.

Anno céges Zafira 1.6-os motorja (motorkódot nem tudok) csak check engine-t dobott. Megálltunk, néztük hogy mi baja lehet. Pálca ki, látom hogy száraz. Höhh?? 5 perc múlva megint, és még mindig csont száraz. Hujjajj.... majdnem két litert kellett beledűteni, hogy elérje a max. szintet.

Na jah, ez van, ha egy autót bedobnak a közösbe. Mondjuk motort kivéve jó állapotban volt a gép, a maga 400 000km-ével, bár meg biztosan nem vettem volna...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló!!!Egy ujdonsült i500 tulaj vok.1 hétig tartott az örömöm.1 hét használat után hazafelé menet 1 durvább tempó után átégett az egyik dugó közepe.A szerelőm elvileg megtalálta az okát:odavolt csipve az egyik hengersor kopgásszenzor vezetéke a blokkhoz.Szerinte ez okozta a dugóátégést.Más azt mondja,h.injektorhiba lehetett(kevés üzemanyagot kapott az a henger és szúrólángszerű volt az égés).Valakivel történt már hasonló este???Egy 2.5 v6-os motorról van szó.Válaszotokat előre is köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Meg tudjátok mondani, hogy miért van az hogy amikor hideg a motor olyan hangja van mint egy dieselnek vagy mint egy traktornak? Ez normális? Ha bemelegszik akkor már rendes hangja van! Meg az első megállásnál az alapjárat ingadozik 500-900 között, de utána már semmi baja nincs! Gondolom az csak a computer csinálja vagy nem? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ne aggódj, az enyém is kopog, azt hiszem, kopottak a hidrotőkék. Normális olaj nagyságrendekkel halkabbá teszi, bár a kopás miatt mindig lesz egy kis zakatolás. Hidegben meg szinte velejárója. Én mielőtt indulok valahova reggel, mindig járatom egy 5 percet, utána már nem olyan zavaró a hangja sem.

Link to comment
Megosztás:

Ne legyél annyira biztos a tőkékben. Sajnos nem feltétlen a tőkék kopognak mindenkinek.

Nekem pl. sajnos hallatszik hidegen ilyen tompa kopogás, ami ha elhallgat, elinduláskor finoman terhelve hallatszik amíg hideg(50 fok alatti) a gép.

Amint bemelegszik, csend lesz. Gondolom valamelyik csapágy már nincs a toppon így közeledve a 200e km-hez óra szerint, és picit szórakozik. Ezért nem is szoktam igazán terhelni a gépet hidegen. Tavasszal lehet szétkapom az alját, és kap egy sor új csapágyat. Most a váltó van soron.

Link to comment
Megosztás:

Ebben is lehet valami, mert nálam is csinálja, hogy kerreg, amikor indulok hidegen. De ezt elég ritkán teszem, mert ahogy írtam is feljebb, legalább öt percet melegítem, de van, amikor meg van az tíz is. Az enyémben is kétszázezer felett van kicsivel. Ha cserélsz, és megoldódik, én is megteszem.

Link to comment
Megosztás:

Ne legyél annyira biztos a tőkékben. Sajnos nem feltétlen a tőkék kopognak mindenkinek.

Nekem pl. sajnos hallatszik hidegen ilyen tompa kopogás, ami ha elhallgat, elinduláskor finoman terhelve hallatszik amíg hideg(50 fok alatti) a gép.

Amint bemelegszik, csend lesz. Gondolom valamelyik csapágy már nincs a toppon így közeledve a 200e km-hez óra szerint, és picit szórakozik. Ezért nem is szoktam igazán terhelni a gépet hidegen. Tavasszal lehet szétkapom az alját, és kap egy sor új csapágyat. Most a váltó van soron.

Bocs, hogy beleköhögök a témátokba, de szerintem tőke lesz a Tiéd is, amik ugyan elkopni nemigen tudnak, viszont idősebb v. sokat futott motoroknál nem tudnak rendesen feltöltődni olajjal ill. állásukban eleresztik azt. Ha csapágyas lenne a motorod, az melegen sem hallgatna el + a motorolajban is találnál csapágyanyagot. ( " metál " effekt. )

Mielőtt kidobnád a pénzt a csapágysorra ezeket azért nézd meg.

A csapágycserekor gondolom a főtengelyt is megköszörültedet, mert az úgy lenne az igazi - főleg ha kiment valamelyik nyugvócsapágy - ha meg a hajtórudaknál ment

el valamelyik, akkor a nagy szemet is meg kell dolgozni. De ha ez lenne a probléma, akkor minél jobban pörgeted a motort, annál jobban hallod a kalapáló hangot.

Én inkább télen hígabb olajat használnék ( pl. 0W-.. , 5W-.. ) amit a pumpa könnyebben eljuttat hidegen is minden fontos helyre... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy tudom, milyen a hidrotőke és milyen a csapágy hangja.

A tőke csattog. Amúgy ebben szerencsém van, azok csendben vannak.

Múltkor 3 hét állás után volt kb. 3 másodpercig egy kis "zene", és csendben is voltak.

Azért mondom csapágyra(de rossz esetben csapszeg), mert nyáron a 20-30 fokban semmi hang nincs, amint jön a 0-10 fok, előjön a hang. És tipikus tompa kopogás.

Sztorimhoz tartozik, hogy 2 éve hengerfejesen hozott haza minket Pestről. A szereléskor leeresztett olaj inkább volt emulzió, mintsem olaj.

Volt/van benne metabond adalék az olajban. Nélküle valahol Pest közelében szerintem megálltunk volna.

Azt már meg sem említem, hogy tavaly nyáron egy egész éjjelen át alapjáraton járt, hogy biztosítsa egy helyszín(1 lámpa, egy forrasztópáka és egy laptop) áramellátását egy inverteren keresztül, kint a semmi közepén, hogy másnapra elkészüljenek a dolgok.

Szóval hallottam már kopott tőkéket csattogni, és hallottam anno a skodánk csapágyait kopogni.

A főtengelyt tudom, hogy úgy lenne az igazi rendberakni, ám arra azért még nincs szükség talán(fúrást is eszközölnék már, ha köszörültetnék). Igen magas fordulaton már melegen is hallatszik.

A csapágysor meg szerencsére nem vészes költség. (ezt értsük idézőjelesen)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy tudom, milyen a hidrotőke és milyen a csapágy hangja.

A tőke csattog. Amúgy ebben szerencsém van, azok csendben vannak.

Múltkor 3 hét állás után volt kb. 3 másodpercig egy kis "zene", és csendben is voltak.

Azért mondom csapágyra(de rossz esetben csapszeg), mert nyáron a 20-30 fokban semmi hang nincs, amint jön a 0-10 fok, előjön a hang. És tipikus tompa kopogás.

Sztorimhoz tartozik, hogy 2 éve hengerfejesen hozott haza minket Pestről. A szereléskor leeresztett olaj inkább volt emulzió, mintsem olaj.

Volt/van benne metabond adalék az olajban. Nélküle valahol Pest közelében szerintem megálltunk volna.

Azt már meg sem említem, hogy tavaly nyáron egy egész éjjelen át alapjáraton járt, hogy biztosítsa egy helyszín(1 lámpa, egy forrasztópáka és egy laptop) áramellátását egy inverteren keresztül, kint a semmi közepén, hogy másnapra elkészüljenek a dolgok.

Szóval hallottam már kopott tőkéket csattogni, és hallottam anno a skodánk csapágyait kopogni.

A főtengelyt tudom, hogy úgy lenne az igazi rendberakni, ám arra azért még nincs szükség talán(fúrást is eszközölnék már, ha köszörültetnék). Igen magas fordulaton már melegen is hallatszik.

A csapágysor meg szerencsére nem vészes költség. (ezt értsük idézőjelesen)

Köszi a tájékoztatást! Azért ha csak úgy megcsapágyazod, akkor azok sem lesznek hosszú életűek. Magad csinálod, vagy beadod valamelyik műhelybe ? Manapság nem olcsó az iparos munka, aztán meg nem kellene annyiszor szétszedni a motort sem, de az már a Te dolgod ! :) Mennyit futott eddig a verda??

Dolgozni csak pontosan, szépen...., főleg ha Opelről van szó! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tájékoztatást! Azért ha csak úgy megcsapágyazod, akkor azok sem lesznek hosszú életűek. Magad csinálod, vagy beadod valamelyik műhelybe ? Manapság nem olcsó az iparos munka, aztán meg nem kellene annyiszor szétszedni a motort sem, de az már a Te dolgod ! :) Mennyit futott eddig a verda??

Dolgozni csak pontosan, szépen...., főleg ha Opelről van szó! :rolleyes:

Gépműhelyem van egy, akikben megbízom.

Amúgy magam csinálnám. Nem először tennék ilyet, igaz, saját opelen igen. Eddig pár más, családi verdán volt szerencsém tanulni, milyen az amikor egy szerelő után kell helyre hozni a dolgokat, vagy akár blokkot cserélni(skoda).

Tudom, hogy nem tökéletes a csak csapágycsere, de jobb, mint a kopottakon hagyni a futást, ami ugye egyre csak hangosodni fog.

Link to comment
Megosztás:

Hát köszönöm a tájékoztatásokat! Tudom, háttal nem kezdünk mondatot :rolleyes: ! Nemsokára úgyis olajcserés akkor rakok bele valami jobb olajat! És akkor majd kiderül hogy Tőke vagy csapágy! Nem?

Ha javasolhatom, akkor Metabond Speed 10W-40-t tegyél bele.Anno nekem is csodát tett a Veki mocijával. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát köszönöm a tájékoztatásokat! Tudom, háttal nem kezdünk mondatot :rolleyes: ! Nemsokára úgyis olajcserés akkor rakok bele valami jobb olajat! És akkor majd kiderül hogy Tőke vagy csapágy! Nem?

Én kezdetek óta Metabond 10w40-et és olajadalékot használok.

Így próbálom lassítani a folyamatot.

Link to comment
Megosztás:

Meg tudjátok mondani, hogy miért van az hogy amikor hideg a motor olyan hangja van mint egy dieselnek vagy mint egy traktornak? Ez normális? Ha bemelegszik akkor már rendes hangja van! Meg az első megállásnál az alapjárat ingadozik 500-900 között, de utána már semmi baja nincs! Gondolom az csak a computer csinálja vagy nem? :)

Közben visszaolvastam.Valszeg kellene az a Metabond olaj a gépedbe, az ingadozó alapjárat pedig az alapjárati léptető mókája.Ki kell takarítani, és jobb lesz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.