Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Attól vajpuha a kuplung a B Vectrákban, mert hidraulikus. :)

Persze, értem én mi hajcsa :D Aktuális eset: rokonék kölcsönkérték fater A vectráját, tegnap mondja, hogy jó-jó elfordítom a kulcsot és pöcc, de bedurrant a kezem a 40 Km-es úton. Milyen szervó van ebbe? Hangzott el a kérdés, mondom szervó. Ja, hogy a te fábiádban elektromos van, azt sem tudod tekered-e vagy sem, ja meg 100 ezer Km-nél le kellett vetetned a hengerfejet, mert szétégtek a szelepek? Ennyit ezekről a mai gépekről.

Én aláírom, hogy jó dolgok ezek a könnyítések, de magával hozta a hosszabb hiba listát és a magasabb fenntartási költségeket.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mi lehetett,de most meg semmi baja nincs!!Kérdésem meg az lenne hogy a válto olajat használja a kuplung is??Vagy külön van??És ha igen mennyi olajat kell bele rakni??Mert leszeretnem cserélni!!Koszonom

Szia,

A kuplung munkahenger működéséhez szükség van olajra, a fekolaj tartályból veszi az olajat, tehát egy kör van.

A fekolajat érdemes időszakosan lecserélni, 3-4 évente, valamint légteleníteni, ez befolyásolja a kuplung működéset.

A váltóolaj szintet tudod ellenőrizni a differenciálmű jobb oldali feltengely kihajtasnal van az ellenőrző csavar, ha kicsavarod a csavart, belenyulsz egy dróttal és ha olajos a vége akkor megvan a szint. Szükség eseten a váltó tetejen van egy légtelenítő sapka ott lehet pótolni az olajat. Kb. 2 liter olaj kell bele összesen. A szerviz konyvben van ábra róla... Egyébként a valtoolajat nem szükséges cserélni, csak pótolni szükség esetén. Pl. Szimmeringnel ha ereszt.

Remélem segítettem.

Üdv,

Péter

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mi lehetett,de most meg semmi baja nincs!!Kérdésem meg az lenne hogy a válto olajat használja a kuplung is??Vagy külön van??És ha igen mennyi olajat kell bele rakni??Mert leszeretnem cserélni!!Koszonom

Ezért kérdeztem a fékfolyadékot, mert azzal van egy rendszeren a kuplung és hátha csak levegős. 1,9 liter megy a váltóba.

Link to comment
Megosztás:

Értelek akkor lehet lecserélem a folyadékot!!Hogy egyszerubb??És milyet ajánlanál bele??

DOT4 mindenképp, veszel 1 litert és akkor elég lesz, nem a világ pénze :D Van légtelenítő a váltón és ugye a kerekeknél. Váltó, első kerekek, hátsó kerekek, pedálok pumpál, szelep nyit-zár, ismétlés, közben folyamatosan új fékfolyadék utánpótlása a kiegyenlítőbe.

Link to comment
Megosztás:

Aki még nem csinált ilyet, az jobb, ha szervizre bízza szerintem a fékolajcserét.

Én egyébként házilag készített leszívató berendezéssel csináltam a cserét. Vákuumszivattyú+tartály, amivel minden kerék légtelenítő csavarjánál szívattam le az olajat egy csövön keresztül, és folyamatosan pótoltam a tartályban lévő olajat friss új olajjal. A fékpedálhoz nem kell hozzányúlni sem, és nem is levegősödik fel a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdvözlök mindenkit! Új belépő vagyok. 1997-es évjáratú Opel Vectra X18XE pár héttel ezelőtt kiolvasott kód alapján vezérműtengely-jeladót dobott hibaként. Jeladó csere, persze semmi nem változott, továbbra is világít a check lámpa. Tünetek kezdetben, ha a check lámpa világít kicsit erőtlen a motor, de alapjárat tökéletes, nem kapkod, nem szaggat, szépen jár. Amikor eléri az üzemi hőfokot, kb 80 Cfok, akkor egy újraindítás alkalmával check lámpa kialszik és gyönyörűen húz az autó. Ez volt eddig a kisebbik baj. Mai napi fejlemény, reggel kipufogóból fehér színű köd (pára), amelyet a viszonylag magas hőmérséklet nem indokol, a víz pedig ugrásszerűen (pár perc alatt) eléri az üzemi hőmérsékletet, amely eddig nem volt jellemző. Tágulási tartályból kb. 0,5 liter folyadék hiányzott, melyet utántöltöttem. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a tágulási tartályba utoljára tavaly ősz végén töltöttem fagyállót. Szóval ennyi... Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit! Új belépő vagyok. 1997-es évjáratú Opel Vectra X18XE pár héttel ezelőtt kiolvasott kód alapján vezérműtengely-jeladót dobott hibaként. Jeladó csere, persze semmi nem változott, továbbra is világít a check lámpa. Tünetek kezdetben, ha a check lámpa világít kicsit erőtlen a motor, de alapjárat tökéletes, nem kapkod, nem szaggat, szépen jár. Amikor eléri az üzemi hőfokot, kb 80 Cfok, akkor egy újraindítás alkalmával check lámpa kialszik és gyönyörűen húz az autó. Ez volt eddig a kisebbik baj. Mai napi fejlemény, reggel kipufogóból fehér színű köd (pára), amelyet a viszonylag magas hőmérséklet nem indokol, a víz pedig ugrásszerűen (pár perc alatt) eléri az üzemi hőmérsékletet, amely eddig nem volt jellemző. Tágulási tartályból kb. 0,5 liter folyadék hiányzott, melyet utántöltöttem. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a tágulási tartályba utoljára tavaly ősz végén töltöttem fagyállót. Szóval ennyi... Ötlet valakinek?

Az elektromos dolgokhoz sokat nem tudok hozzászólni, viszont kérdés, hogy milyen jeladót raktál bele. Ezekből általában nem minden fajta utángyártott alkatrész jó, javasolt a gyári.

A másik problémához annyit, hogy a magas hőmérséklet ellenére még lehet magas a páratartalom reggel, ilyenkor gőzölnek a kipuffogók. Ez még önmagában nem jelent problémát. Viszont a víz hiánya nem túl jó jel, kérdés, hogy ez a hiányzó mennyiség az utóbbi 1 hétben ment el, vagy ősz óta folyamatosan. Előbbi esetben van gond. Figyeld a vízszintet, ha fogy, és abnormálisan nagy nyomás van a rendszerben, a csövek kőkemények, akkor hengerfejes a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az elektromos dolgokhoz sokat nem tudok hozzászólni, viszont kérdés, hogy milyen jeladót raktál bele. Ezekből általában nem minden fajta utángyártott alkatrész jó, javasolt a gyári.

A másik problémához annyit, hogy a magas hőmérséklet ellenére még lehet magas a páratartalom reggel, ilyenkor gőzölnek a kipuffogók. Ez még önmagában nem jelent problémát. Viszont a víz hiánya nem túl jó jel, kérdés, hogy ez a hiányzó mennyiség az utóbbi 1 hétben ment el, vagy ősz óta folyamatosan. Előbbi esetben van gond. Figyeld a vízszintet, ha fogy, és abnormálisan nagy nyomás van a rendszerben, a csövek kőkemények, akkor hengerfejes a motor.

Köszönöm a válaszod! Vízszint állandó, nem fogyott belőle semmi, pedig egész délelőtt kocsikáztam. A csövek nem kemények, nincs abnormálisan nagy nyomás a rendszerben, csepegést kocsi alatt nem látok. Ami viszont feltűnt, hogy a motorolaj, mintha kevés lenne. (Sajnos akkor jutott eszembe, hogy megnézem az olaj mennyiségét, amikor forró volt a motor, így a mérés semmit nem ér.) Kb. 6 éve van nálam az autó, és az olaj szint ellenőrzésével mindig is gondban voltam. A nivó pálca alsó gubicsos részein a normál tartomány jelzéséig vagy érintkezik az olajjal, vagy nem. Az alsó részén látszik az olaj, majd felfelé haladva egy pár centi teljesen száraz, majd ismét olajos...Ja, és párát jelenleg egyáltalán nem látok.

Módosítva : Saint
Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

B vectra caravan, 97-es 2.0 x20dtl diselről van szó!
Kérdésem:
1.Reggeli inditásnál kigyulad a check lámpa,de kb.5 perc után elalszik!!???
2.130-140km/h (autópályán) kigyulad a check lámpa és onnantól fogva nem húz az autó!
De,ha le állitom várok 2-3másodpercet ujra indidtom akkor jó,amig el nem éri a 130-140km/h,ha nem éri a
ezt a sebességet semmi gond(húz,jól megy)!!??
Ja egr és vákumpumpa cserélve!!!

Várom a tippeiteket......

Előre is köszi! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

B vectra caravan, 97-es 2.0 x20dtl diselről van szó!

Kérdésem:

1.Reggeli inditásnál kigyulad a check lámpa,de kb.5 perc után elalszik!!???

2.130-140km/h (autópályán) kigyulad a check lámpa és onnantól fogva nem húz az autó!

De,ha le állitom várok 2-3másodpercet ujra indidtom akkor jó,amig el nem éri a 130-140km/h,ha nem éri a

ezt a sebességet semmi gond(húz,jól megy)!!??

Ja egr és vákumpumpa cserélve!!!

Várom a tippeiteket......

Előre is köszi! :icon1:

Ha mondsz egy hibakodot akkor konyebben tudunk segiteni

Link to comment
Megosztás:

Az a baj nincs hibakód,mert törlödik ha le állitom a motort!!

Ha ujra inditom nem ég a check lámpa!!

Nem kedves kollega ,hanem kell egy diagnozist (teszter segitsegevel) csinalni ami alapjan megtudod ,hogy milyen hibakod van tarolva az auto ECU-jaba, es azt kell kiirnod. Ha meg villant a Check -akkor biztos van hibakod is tarolva

Módosítva : rolland
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Miért van az, hogy reggeli inditáskor a motor kb 1600fordulaton jár majd ahogy melegszik be szépen lecsökken kb850re. Meleg inditásnál is felmegy 1500ra majd hiretelen pár másodperc mulva lecsökken! szar az aut. szivató vagy lambda szondás?

Szerintem nem normális ez!

Hidegen:

Az SZR-nél is (mint az X20-nál) kb a beindulás pillanatában szabadna fentebb lenni a fordulatnak (akár 1500-1600-on is) majd azonnal egy alacsonyabb kb 1000 max 1200 ra csökkenni és ahogy kikapcsol az automata szivató le alapjáratra!

Mitől lehet!? Csak próbálkoznék computeres olvasás nélkül:

alapjárati motor, pillangó szelep egr takarítás

- arra nem emlékszem van-e (de biztos van) hőmérséklet érzékelő csere, ez adja a jelet az ecunak a "szivatáshoz" :) 2-3 ezer Ft-os történet X20-nál

ahogy írtad a meleg indítást szerintem úgy az normális.

Link to comment
Megosztás:

köszi! Valami tuti lett vele mert amikor megvettem nem volt ilyent jelenség.

höm. érzékelőt hol találom? :)

ahogy írtam : nem emlékszem van-e így ha van sem tudom hol van. általában kék színű a csati aljzata és kétérintkezős a blokk jobb oldalán van X20-nál. Az X16 nincs a közelben így nem tudom megnézni :(

vmi ilyesmi:

ttp://autoalkatreszed.hu/list/article/2308273/57165307/7.3128-facet-%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91,-olajh%C5%91m%C3%A9rs%C3%A9klet;-h%C5%B1t%C5%91folyd%C3%A9kh%C5%91m%C3%A9rs%C3%A9klet-%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91;-%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91,-h%C5%B1t%C5%91folyd%C3%A9k-h%C5%91m%C3%A9r.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Hibakód P0115 ami motor hűtőközeg elektromos hiba. Meg van a baj javítva is lett, de úgy néz ki, hogy összefüggésben van az izzítással. Ugyanis nem izzít. A visszajelző lámpa fel sem villan. Az izzító gyertyák jók. Volt már valaki hasonló cipőben?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Biztosíték?

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Hibakód P0115 ami motor hűtőközeg elektromos hiba. Meg van a baj javítva is lett, de úgy néz ki, hogy összefüggésben van az izzítással. Ugyanis nem izzít. A visszajelző lámpa fel sem villan. Az izzító gyertyák jók. Volt már valaki hasonló cipőben?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.