Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!!1.7TD.Kérdésem az lenne...Miért csinálja azt hogy alapjáraton köpi a kipufogon a kormot,de valamikor csak pór szerűség..De ezt csak néha csinálja!!

Hidegen indítás után azért csinálja, mert még tökéletlen az üzemanyag égése.

Egyébként meg azért csinálja, mert diesel, a gázolaj égésének mellékterméke pedig a korom. Amíg nem füstöl nagyon, addig ez normális jelenség.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

sziasztok. segitséget szeretnék kérni. egy 2000 es évjáratu benzines 1.8 16v b vectrám van x18xe motorkóddal. kb 2éve vettem de sajnos azóta sem sikerült kideríteni mi a probléma. Ha odalépek neki pl előzésnél akkor nem reagál ugy ahogyan kellene ráadásul olyan mintha rángatna. Nemrég vettem bele uj gyertyákat,de semmi változás.volt hogy kivillant a hibajelzö Egr szelep hibát jelzett.az is kicserélve,de semmi változás. egy pár napja elkezdte hogy néha csak 3 henger megy,de nem jelez hibakódot. Rendeltem egy uj trafot de sajnos nem szűnt meg a hiba,néha csak 3 henger megy. Nagyon megköszönném ha valaki valami használható tanáccsal tudna szolgálni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Szerelés előtt állok, mielőtt nekiesnék azért hátha ad valaki jó tanácsot hogy mire figyeljek.

1.7 td vectrám van. Melegen nehezen indul, csak nyöszögve tekeri az önindító a motort. Utánaolvasgattam a dolgoknak. Egyik lehetséges probléma lehet hogy rossz az aksi, ezért melegen nehezebben teker a nagyobb kompresszió miatt (bár volt aki mondott olyat is hogy hidegen nagyobb a kompresszió). Ezt a lehetséges hibát kizárnám mert volt próbálva másik akkumulátorral is. Hozzátenném hogy hidegen vígan indul a kocsi. A másik variáció az önindító kopása lehet, állítólag ha ki van kopva a persely akkor melegen nehezebben teker. De mondtak olyat is hogy a kopott szénkefe is produkálhat olyat hogy meleg önindító esetén nem tud átvinni elég áramot.

Így a szétszedés előtt van valakinek ebben tapasztalata, tippje?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Szerelés előtt állok, mielőtt nekiesnék azért hátha ad valaki jó tanácsot hogy mire figyeljek.

1.7 td vectrám van. Melegen nehezen indul, csak nyöszögve tekeri az önindító a motort. Utánaolvasgattam a dolgoknak. Egyik lehetséges probléma lehet hogy rossz az aksi, ezért melegen nehezebben teker a nagyobb kompresszió miatt (bár volt aki mondott olyat is hogy hidegen nagyobb a kompresszió). Ezt a lehetséges hibát kizárnám mert volt próbálva másik akkumulátorral is. Hozzátenném hogy hidegen vígan indul a kocsi. A másik variáció az önindító kopása lehet, állítólag ha ki van kopva a persely akkor melegen nehezebben teker. De mondtak olyat is hogy a kopott szénkefe is produkálhat olyat hogy meleg önindító esetén nem tud átvinni elég áramot.

Így a szétszedés előtt van valakinek ebben tapasztalata, tippje?

Hello,

Igen ez több esélyes dolog, nálam is ugyanez a probléma volt és ott az akksi adta meg magát, de a kompressziós dolog igaz, mivel a fémek meleg hatására tágulnak és jobb lesz a tömítettség, aminek a következménye a kompressziónyomás emelkedése.

Az önindító perselyének kopása is okozhatja ami szintén tágul meleg hatására és úgy megszorulhat a tengely.

Tehát a te esetedben mindenképpen az önindítónál kell keresni a hibát, amennyiben a másik akksi tutira jó, nem egy öreg darab :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello,

Igen ez több esélyes dolog, nálam is ugyanez a probléma volt és ott az akksi adta meg magát, de a kompressziós dolog igaz, mivel a fémek meleg hatására tágulnak és jobb lesz a tömítettség, aminek a következménye a kompressziónyomás emelkedése.

Az önindító perselyének kopása is okozhatja ami szintén tágul meleg hatására és úgy megszorulhat a tengely.

Tehát a te esetedben mindenképpen az önindítónál kell keresni a hibát, amennyiben a másik akksi tutira jó, nem egy öreg darab :)

Másfél éves az aksim. Ráadásul mikor az előző aksim megadta magát akkor egy darabig apám aksiját használtam mert az ő kocsiján akkor nem volt műszaki. De az új aksival is így csinálja, tehát az aksit nagyjából én is kizárnám. Igazából az önindító perselyének a kopásán nem tudok eligazodni. Az én logikám szerint ha a persely kikopik akkor nagyobb lesz a belső átmérője, és ez nekem ellentmond a szorulásnak.

Link to comment
Megosztás:

Másfél éves az aksim. Ráadásul mikor az előző aksim megadta magát akkor egy darabig apám aksiját használtam mert az ő kocsiján akkor nem volt műszaki. De az új aksival is így csinálja, tehát az aksit nagyjából én is kizárnám. Igazából az önindító perselyének a kopásán nem tudok eligazodni. Az én logikám szerint ha a persely kikopik akkor nagyobb lesz a belső átmérője, és ez nekem ellentmond a szorulásnak.

A kopást ne úgy képzeld el, hogy egyenletesen körkörösen kopik, hanem bemaródások képződnek és ez által nem körkörösen forog a tengely, hanem kisebb kilengések vannak, kotyogás és így fel tud ütközni, ennek következtében meg rengeteg áramot vesz fel. például villanymotor esetében, és így nincs elég nagy áram a forgatásához.

Ha nem ez, akkor viszont a szénkefékkel lehet a gond, nem szedi le a forgórész az áramot, a szénkefékről.

Ezt tudom elképzelni, tehát vagy szerzel egy másik önindítót, persze ennek típusra egyeznie kell, azaz Isuzura való vagy elviszed kitakaríttatni, felújíttatni.

Kb. 10 e HUF-ért felújítják valami szaki műhelyben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is nehezebben indul melegen, de az önindító teker rendesen, Szerintem nálam kopott az adagoló. Főleg akkor, ha meleg motornál leállítás után kb 10-15 perc múlva indítok ismét. Egy 300 ezret futott motornál ez normális. Amíg nem zavaró a dolog, nálam legalábbis nem az, addig nem kell foglalkozni vele. Akkor van baj, hogyha egy jó állapotú akksival is nyögvenyelős az indítás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello,

még mindíg ízzítás probléma. A hőmérséklet jeladó ki lett cserélve, most hol izzít hol nem. Ha izzít akkor is csak kb 1mp-ig. Viszont ha egy 2.2 ohm-os ellenállást teszek a jeladó és a stekker közé akkor tökéletesen működik. De nem hiszem, hogy ez a megoldás lenne a jó? Valakinek véleménye???

Link to comment
Megosztás:

Csak egy gyors kérdés. Tényleg csak 1 mp-ig izzít, vagy csak addig világít a visszajelzője? Mert nálam is pár mp alatt kialszik a visszajelző de attól még izzít tovább.

Hello,

még mindíg ízzítás probléma. A hőmérséklet jeladó ki lett cserélve, most hol izzít hol nem. Ha izzít akkor is csak kb 1mp-ig. Viszont ha egy 2.2 ohm-os ellenállást teszek a jeladó és a stekker közé akkor tökéletesen működik. De nem hiszem, hogy ez a megoldás lenne a jó? Valakinek véleménye???

Link to comment
Megosztás:

Igen tényleg csak addig izzít. Utána lehet hallani, hogy lekattan a relé. De szerintem a relé lesz a ludas. Hol van a forgattyúszög jeladó? Ezt a hibát dobja. Az autó alig megy, fordulatszámmérő sincs. Megmostam a motorját, már bánom. Tuti beáztattam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem rég vettem egy 97-es 1.6 benzin vectrát kisebb nagyobb hibákkal,de mióta megvan lett rajta egy komolyabb hiba.

A motor rángat... nem mindig de mikor utoljára hazafelé elég sűrün rángatott és a fordulat alapjáratba ingadozó, hol fenn hol lennt fulladás közelébe aztán felpörgeti magát szépen lassan lemegy a fordulat és ujjra. gondolom valami a gyújtással vagy azzal összefüggésbe valamilyen alkatrésszel lesz..VÁRNÁM AZ ÖTLETEKET VAGY TANÁCSOKAT h mi okozhatja ezt a jelenséget.

előre is köszi

üdv Csabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szakik:)

Van egy 99" es 1.6 16v vectra b m. Pár napja ütötte fel a fejét az a gondom, hogy hideg indításnál felpörög a motor kb1600 fordulatra. Pár másodperc múlva nyomok neki egy gázfröccsöt akkor vissza esik a normális tartományba de érezhető és hallható hogy egy henger nem igazán dolgozik. kb 1 perc elteltével viszont minden a:) Gyertyákat cseréltem akkor 2 napig nem csinálta ezt. Megtisztítottam az alapjárati motort is, az sem hozott változást. Hiba üzenet nincs. Mi lehet a probléma?

Előre is köszi a választ:)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok, nekem van egy Opel vectra B Caravan 2.0 dth (74Kw 101ps) vagy dti-s motorral kinek hogy. beszart a diesel pumpám az elektronikai vezérlőt mult év dec.-ében javittattam de most azt mondják, hogy maga a pumpa romlott el. mivel hogy külfoldon vagyok itt érdemes vennem egy ugyan ilyen kocsit mint pumpát. Találtam is egyet mit új pumpával csak ez 2.0 dt 60Kw 80Ps. az én. motorkódom: x2017166687 A másik kocsi motorkódját nem tudom.

Kérdés: Passzól annak az üzemanyag pumpája az enyémbe????? fontos lenne a válasz mert jövő hétr kell a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nekem van egy Opel vectra B Caravan 2.0 dth (74Kw 101ps) vagy dti-s motorral kinek hogy. beszart a diesel pumpám az elektronikai vezérlőt mult év dec.-ében javittattam de most azt mondják, hogy maga a pumpa romlott el. mivel hogy külfoldon vagyok itt érdemes vennem egy ugyan ilyen kocsit mint pumpát. Találtam is egyet mit új pumpával csak ez 2.0 dt 60Kw 80Ps. az én. motorkódom: x2017166687 A másik kocsi motorkódját nem tudom.

Kérdés: Passzól annak az üzemanyag pumpája az enyémbe????? fontos lenne a válasz mert jövő hétr kell a kocsi.

A lenyeg az ,hogy az uj adagolonak a kodja talaljon a regivel. HA nem talal nem fog mukodni,csak ha TECH2 -vel atprogramozak az ECU-t

Link to comment
Megosztás:

na, most felattátok a leckét, autó már nincs nálam. megnézni nem tudom az adagoló kódját. a másik auto 100 km-re van habár biztos megnéznék ha mondanám nekik. de az enyémet már nem tudom megnézni-megnézetni és már holnap elkéne hoznom a másikat. mennyibe kerül az ecu átprogramozása. amúgy ma kiderült mi is igazán a baja. a generátor sok áramot termel és az kiüti a pumpán a vezérlőt. de mivel nekem gyorsan kell az auto ezért nem tudom most küldözgetni a vezérlőt hogy megint csinálják meg. gyorsabnak láttam hogy kicsrélgetni a dolgokat ami kell de látom az se olyan egyszerű :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy hozzáértő ember segítségét kérném, van egy B-s vectrám x20xev-s motoral és sajna a motor cserére szorul, néztem is egy másikat bele ugyanezzel a motorkóddal, csak az egy omegában van és nem is úgy áll ahogy a vectrában. Attól még beletudom tenni? Vagy más a felfogatása? Előre is Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok a vectrások közt. eddig f astrám volt, át is építettem párat. most vettem egy B vectrát, számomra szerelem volt első látásra barna bőr belső stb stb stb na meg az utazási élmény.... a kérdésem az lenne, én építettem egy c20xe motort magamnak, fokolt vezérműtengelyek, fokolótárcsával. növelt kompresszió. új hajtókar-főtengely, csapágyak (gyári!) Új dugattyú gyűrű szett (szinte gyári gyűrűhézag) minden csavar kicserélve a blokban szintén csak is gyárira szóval egy megbízhatóra épített, időt és pénzt nem spórolva felújított motor. gondoltam hamár ennyi pénzt és időt szántam a dologra, nem egy évig szeretném használi ezért kerestem egy szép állapotú és elegáns b vectrát ebbe szeretném bele tenni. x18xe volt régen benne. illetve van mert még megy első forgalomba helyezésre... építette már valaki közületek be C20xe-t? mik a buktatók kábelezés stb. "elég jól" ismerem a kábelezését az opeloknak, párat átt variáltam már, 1.4e kadettba f astra c20ne utána bele a f astra műszerfal, utólag boardcomuter bekötése stb stb.

azzal nem lesz gondom ha a motor a helyére kerül hogy beinduljon és menjen, engem sokkal jobban érdekel az hogy mi fog működni nekem és mi nem, pl tempomatot befogom tudni kötni valahogy?! légkondi?! BC- mennyire fog össze viszaságot írni nekem. a válaszokat előrre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Ha a felsorolt dolgokat már mind megcsináltad, akkor szerintem ezzel is boldogulni fogsz.

Itt a fórumon nincs olyan aki ilyen átalakítást végzett volna. A C20XE utóda az X20XEV valamilyen szinten, az X20XEV kistestvére meg az X18XE.

Szerintem nagyobb gond nélkül bele lehet építeni. A gond a lepapírozás lesz, de ezt is megoldod majd valahogy. A feltett kérdésekre pedig csak találgatni tudnánk, majd kitapasztalod :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy adott egy Vectra B 2.5 V6 automata, mely egyébként kiválóan megy, egy apró kellemetlen dolgot leszámítva, hogy a 70 től 90 ig terjedő sebesség tartományban ha tartani akarom a tempót akkor időszakosan belerángat. 80nál a legjobban, 70 alatt egyáltalán nem csinálja, illetve csak addig (nagyon ritkán) míg el nem éri az üzemit, és 90 fölött jelentősen mérséklődik, viszont nem szűnik meg. Gyorsítás közben egyáltalán nincs rángatás, és akkor sincs ha teljesen felengedem a gázt. Érdekesség még hogyha bekapcsolom a tempomatot akkor kevésbé rángat mint amikor én akarom tartani lábbal a sebességet. Megfordult még a fejemben a pillangó szelep állásérzékelőjének a hibája is, de nem tudom jó nyomon haladok e.

Hozzá tartozik még a tünetekhez, hogy ha megállok vele akkor elég gyakran elkezdi állítani az alapjáratot olyan 500 és 1500-as fordulat között, kétszer háromszor végigskálázza, majd beáll a normál értékre. Igazából már abban se vagyok biztos hogy a kétféle tünet összefügg e. Alapjárati motor és egr szelep ki lett takarítva, benzinszűrőt kicseréltük és a diagnosztika sem mutat elváltozást (bár menet közben nem dugtuk monitorra az autót).

Ha valakinek van valami ötlete kérem segítsen, mert én már kezdek kifogyni.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.