Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Ha még érdekel a téma nekem volt ilyen gondom, beszélhetünk róla.

Üdv!

Hagy halljuk én is kíváncsi vagyok, bár nekem lekopogom (kopp-kopp) nincs ilyen bajom, de legalább tudom hogy mire kell odafigyelni. Mitől adja be a kulcsot? Rossz üzemanyag?

Link to comment
Megosztás:

Hagy halljuk én is kíváncsi vagyok, bár nekem lekopogom (kopp-kopp) nincs ilyen bajom, de legalább tudom hogy mire kell odafigyelni. Mitől adja be a kulcsot? Rossz üzemanyag?

Nekem injektorok és nagynyomású szivattyú készült ki, az autóban 115000km van és 90000-el vettem és mint kiderült az injektoroknak a szivattyúból levált fémdarabok "ártottak meg", később persze kiderült, hogy a tankban lévő szűrőkosár is eldugult. Hogy mennyi szerepe volt a kevesebb felszívott üzemanyagnak és mennyi a viszonylag száraz, kis kéntartalmú üz.a.-nak az már nem derül ki(gyanítom az előbbi inkább, mert kis felszívott mennyiség= kis kenés) Az alkatrészek javítása Bosch szervizben történt, ahol említették az opelnek ezek az injektorai elég gyakori vendég náluk. A felújítás helyett a gyári felújított Bosch csomagolású alkatrészek 4-szer annyiba kerültek volna, így maradt az említett megoldás. Ja és én bontottam ki és raktam össze az egészet az autón.

Végezetül ajánlom mindenkinek, mindegy milyen kútnál tankol mert a kutak tartályait ritkán tisztítják, hogy a tankban lévő szűrőt időnként emelje ki és tisztítsa. Bocs ha hosszú voltam.

Link to comment
Megosztás:

...mindegy milyen kútnál tankol mert a kutak tartályait ritkán tisztítják, hogy a tankban lévő szűrőt időnként emelje ki és tisztítsa. Bocs ha hosszú voltam.

és hol is található pontosan a tankban lévő szűrő? Hogyan lehet hozzáférni?

Astra H 1.4 - Z14XEP

Link to comment
Megosztás:

és hol is található pontosan a tankban lévő szűrő? Hogyan lehet hozzáférni?

Astra H 1.4 - Z14XEP

itt dieselről volt szó, de a tiednek sem kizárt hogy van ilyen. Ez egy kosár szerű durvaszűrő, de nekem a gázolajszűrő tiszta volt, ezen meg sokzselé szerű lerakódás.

Tehát 1.7cdti-nek: hátsó ülés ülőlapja felhajt vagy kiszed, filcszőnyeg alatt kb. 20cm mőanyag kör alakú fedél kipattint, alatta a csatlakozók lekötése után egy bajonettzáras karika fogja a szívó és visszatérő ágat (vigyáz az úszóra a kiemeléskor), aztán egy műanyag házba 4db kipattintós fül tartja a szűrőkosarat a kezed nem nagyon fér, de csak így jön ki. Kiszedés után ketté lehet pattintani a kosár részt és a belsejét is kitakarítani.

Link to comment
Megosztás:

itt dieselről volt szó, de a tiednek sem kizárt hogy van ilyen. Ez egy kosár szerű durvaszűrő, de nekem a gázolajszűrő tiszta volt, ezen meg sokzselé szerű lerakódás.

Tehát 1.7cdti-nek: hátsó ülés ülőlapja felhajt vagy kiszed, filcszőnyeg alatt kb. 20cm mőanyag kör alakú fedél kipattint, alatta a csatlakozók lekötése után egy bajonettzáras karika fogja a szívó és visszatérő ágat (vigyáz az úszóra a kiemeléskor), aztán egy műanyag házba 4db kipattintós fül tartja a szűrőkosarat a kezed nem nagyon fér, de csak így jön ki. Kiszedés után ketté lehet pattintani a kosár részt és a belsejét is kitakarítani.

Igaz hogy nekem Benzin de most már rémlik valami hogy az ülés alatt mintha én is láttam volna a kárpitban kivágva valamiféle kört akkor lehet hogy ott van, Köszi a műszaki leírást :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igaz hogy nekem Benzin de most már rémlik valami hogy az ülés alatt mintha én is láttam volna a kárpitban kivágva valamiféle kört akkor lehet hogy ott van, Köszi a műszaki leírást :lol:

Ott lesz, azt kifelejtettem, hogy a bajonettzár alatt a tömítés nagyon föltapad, ezért ajánloma kitekerését célszerszámmal(autószerelőknek van), vagycsinálni kell hozzá olyan eszközt ami jól beakad és elég erővel tudod lazítani a karikát.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

2009 márciusban vettem egy 2006-os astra 1.9 cdti-t 120 pacist. Az lenne a kérdésem,hogy a nagy szerviz mikor van rajta hivatalosan? (3 autóboltost kérdeztem,és 3 különböző válasz) Valaki esetleg tud-e gépkönyvet pdf-ben vagy valahogy másolva?

Elkezdett világítani a lámpácska,kiolvastam a hibakódom:04005A (ha minden igaz akkor ez agr szelep hiba,kevés a gázvisszavezetés,jövő héten takarítás)

Esetleg valami jó helyet tudtok ajánlani a nagy szerviz csomag megvásárlásához (árral,és ha lehet csomagküldéssel).

Remélem tudtok segíteni...

Előre is köszi mindenkinek! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Gépkönyv (ha a kezelésire gondoltál) az opel.hu oldalon van a dokumentumok alatt.

A szervízfüzet szerint minden második szervíz a nagyszervíz. Nekem az olaj volt húzós tétel (az enyém részecskeszűrős), a többi tétel aránylag tűrhető áron beszerezhető. Én márkaszervízben veszem meg.

Üdv

Sziasztok!

2009 márciusban vettem egy 2006-os astra 1.9 cdti-t 120 pacist. Az lenne a kérdésem,hogy a nagy szerviz mikor van rajta hivatalosan? (3 autóboltost kérdeztem,és 3 különböző válasz) Valaki esetleg tud-e gépkönyvet pdf-ben vagy valahogy másolva?

Elkezdett világítani a lámpácska,kiolvastam a hibakódom:04005A (ha minden igaz akkor ez agr szelep hiba,kevés a gázvisszavezetés,jövő héten takarítás)

Esetleg valami jó helyet tudtok ajánlani a nagy szerviz csomag megvásárlásához (árral,és ha lehet csomagküldéssel).

Remélem tudtok segíteni...

Előre is köszi mindenkinek! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Gépkönyv (ha a kezelésire gondoltál) az opel.hu oldalon van a dokumentumok alatt.

A szervízfüzet szerint minden második szervíz a nagyszervíz. Nekem az olaj volt húzós tétel (az enyém részecskeszűrős), a többi tétel aránylag tűrhető áron beszerezhető. Én márkaszervízben veszem meg.

Üdv

Hello!

Köszi a gépkönyv tippet...

Konkrétan a vezérműszíjra,görgők,feszítőkre,vízpumpára gondoltam...

Amúgy én a motorba Castrol edge 0w-30-at használok...20-22 ezrenként csere...stb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2009 márciusban vettem egy 2006-os astra 1.9 cdti-t 120 pacist. Az lenne a kérdésem,hogy a nagy szerviz mikor van rajta hivatalosan? (3 autóboltost kérdeztem,és 3 különböző válasz) Valaki esetleg tud-e gépkönyvet pdf-ben vagy valahogy másolva?

Elkezdett világítani a lámpácska,kiolvastam a hibakódom:04005A (ha minden igaz akkor ez agr szelep hiba,kevés a gázvisszavezetés,jövő héten takarítás)

Esetleg valami jó helyet tudtok ajánlani a nagy szerviz csomag megvásárlásához (árral,és ha lehet csomagküldéssel).

Remélem tudtok segíteni...

Előre is köszi mindenkinek! :rolleyes:

ajánlott tech2-vel kiolvastatni az ECU-ben számolt kilométereket - csak a műszerfalon szoktak trükközni, a motorvezérlő valszeg megmondja a valós km számot. egy ilyen autó 3 év alatt futhatott 50e, de akár 150-200e km-t is - ez nagyon nem mindegy pl a vezérmű csere miatt. az autónak többféle csereperiódusa lehet mind olaj, mind egyéb alkatrészeket tekintve - ezt márkaszervízben alvázszám alapján megmondják. természetesen eszem ágába sem lenne utána ott szereltetni, viszem ahhoz a maszekhoz akiről tudom hogy ért is hozzá, nem csak pingvinezik minden mélyrehatóbb kérdésnél... :D

olajat ízlés kérdése - bár nálam 50e a hivatalos csereperiódus, 20-25e-nél cseréltem a longlife olajat. eddig a motorolajbolt.hu oldaláról rendeltem, és elégedett voltam vele...

ezeket leszámítva cirka mindent akkor kell cserélni amikor elkezdt kopni, csilingelni, kopogni - fékek, szilentek, gátlók, etc

ezt a csomagküldést nem egészen értem... sajátkezűleg akarod megcsinálni? vagy szerelőhöz vinnéd az alkatrészeket? ha korrekt maszekhoz mész, akkor ő berendel mindent ami kell - és ha valóban korrekt is, akkor vagy alacsony órabért számol, vagy átengedi a unix/bárdi oldalán lévő webshopos árakból kapott 20-30-40% kedvezményét - aki nagy forgalmat generál, sokat engedményt kap

Link to comment
Megosztás:

ajánlott tech2-vel kiolvastatni az ECU-ben számolt kilométereket - csak a műszerfalon szoktak trükközni, a motorvezérlő valszeg megmondja a valós km számot. egy ilyen autó 3 év alatt futhatott 50e, de akár 150-200e km-t is - ez nagyon nem mindegy pl a vezérmű csere miatt. az autónak többféle csereperiódusa lehet mind olaj, mind egyéb alkatrészeket tekintve - ezt márkaszervízben alvázszám alapján megmondják. természetesen eszem ágába sem lenne utána ott szereltetni, viszem ahhoz a maszekhoz akiről tudom hogy ért is hozzá, nem csak pingvinezik minden mélyrehatóbb kérdésnél... :rolleyes:

olajat ízlés kérdése - bár nálam 50e a hivatalos csereperiódus, 20-25e-nél cseréltem a longlife olajat. eddig a motorolajbolt.hu oldaláról rendeltem, és elégedett voltam vele...

ezeket leszámítva cirka mindent akkor kell cserélni amikor elkezdt kopni, csilingelni, kopogni - fékek, szilentek, gátlók, etc

ezt a csomagküldést nem egészen értem... sajátkezűleg akarod megcsinálni? vagy szerelőhöz vinnéd az alkatrészeket? ha korrekt maszekhoz mész, akkor ő berendel mindent ami kell - és ha valóban korrekt is, akkor vagy alacsony órabért számol, vagy átengedi a unix/bárdi oldalán lévő webshopos árakból kapott 20-30-40% kedvezményét - aki nagy forgalmat generál, sokat engedményt kap

Hát sajnos már nem csak ott trükköznek,... amúgy én Németországban vettem 120 000 km-el...Konkrétan arra lennék kíváncsi,hogy valaki azt tudja -e,hogy a gyár mennyi km-re javasolja (előírja) a vezérműszíj,görgők,feszítők,vizp. cseréjét(tehát a nagyszervíz).Megvolt a szervízkönyve,de első utam hazafelé egy mosóba vezetett.Nekem meg le volt dobva a szőnyegre több papírral együtt,a mosós meg megküldte a kukának...másnap vettem észre,visszamentem és persze a kukát addigra ürítették...(azóta nem annyira járok oda...)Na mindegy...arra emlékszem,hogy castrol edge 0w-30-at raktak bele 30 ezrenként....én is ezt használom csak 20-22 ezrenként cserélem... amúgy Z19DT...

Akármilyen hasznos infó érdekel ebben a témában...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Húúúúúúúú....157 000 van most benne....gyorsan cserélek....

Ilyenkor mit "illik" még cserélni? És az anyag mennyibe fáj?

Jövő héten vinném szerelőhöz....

nem kizárt, hogy 120-nál cserélték - esetleg ha még tekerték is az óráját, akkor szinte biztosan megvolt. a szerelőm azt mondta, hogy kb 40-50e km alatt kopik le a szíjról a felirat - szóval így 30-40e km távlatában ha még valami árnyékot látsz a feliratokból, akkor cserélték

Link to comment
Megosztás:

ez jó ötlet. :rolleyes:

és ha jót akarsz magadnak, akkor max 15e km-ként cseréled.

ezen nem érdemes spórolni, ha még sokáig akarod használni az autót :D

Szia!

Tudnál nekem segíteni, hogy Astra H-ban hogyan kell benzinszűrőt cserélni?

Nem nekem kell, hanem az egyik barátomnak.

Van erről valami képes leírás itt?

Üdv

Cosso

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Tudnál nekem segíteni, hogy Astra H-ban hogyan kell benzinszűrőt cserélni?

Nem nekem kell, hanem az egyik barátomnak.

Van erről valami képes leírás itt?

Üdv

Cosso

Nincs külön cserélhető szűrő. A tartályon belüli modulba van integrálva a szűrő, csak azzal együtt cserélhető.

Link to comment
Megosztás:

azaz, "csak" szűrőt nem lehet cserélni...

Így van! Csak szűrőt nem lehet cserélni, csak komplett egységet (szűrő,szintjelző,szivattyú). Nevetséges, hogy más gyártó meg tudta oldani, hogy lehet külön cserélni pár ezer forintért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.