Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Így van! Csak szűrőt nem lehet cserélni, csak komplett egységet (szűrő,szintjelző,szivattyú). Nevetséges, hogy más gyártó meg tudta oldani, hogy lehet külön cserélni pár ezer forintért.

ejjj de naívan állsz hozzá... :lol: nem az opel nem tud külön darabokat gyártani, hanem a többi gyártónak nem jutott még eszébe, hogy ezt is össze lehet gyúrni egy darabbá... egy peches tankolás és máris 120-150e-ed bánja a "szűrőcserét"... mivel ez nem garanciális téma, a gyártó nyer rajta - illetve hosszú távon persze lehet mégsem jó politika, mert aki megelégeli ezeket a szemét módszerekkel épített autókat, az hamar keres magának valami normálisabbat. én részben az ilyen dolgok miatt cserélem rövidesen egy 2x idősebb, de autóbb autóra. rájöttem, hogy drága móka lesz ha ez nálam öregszik meg, akkor már inkább járok egy idősebb prémium kategóriás vassal... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért cseréled le az astrát? Mi a bajod vele? Mennyit költöttél rá mióta meg van alkatrészileg?

generátor, akku, első fék, ékszíj, némi futómű alkatrész - ez úgy 160e, és lassan közeleg a műszaki, ami előtt ismét költeni kéne rá - ezt már nem akarom megvárni. az előző octavia-t imádtam, csak az adott példány törött volt és kezdődő korróziós okokból jobbnak láttam cserélni. hiba volt, ha megtartottam volna és most úgy ahogy van belökném az árokba, kevesebbe került volna mint az opel a ráköltéssel és értékvesztésével 2.5 év alatt (azzal együtt, hogy ez dízelként kevesebbet eszik kilométerenként mint a régi benzines), és akkor még nem számoltam a hitelt, amin még1x annyi elment :lol: egyszerűen nem nőtt a szívemhez, úgy összességében bánom hogy otthagytam a VAG vonalat, úgyhogy most nyergelek vissza... ráadásul egy nagyobb teljesítményű gázosított benzines megy is ha kell, ha meg nem tolom ki a szemét akkor olcsóbban gurul mint a dízel...

Link to comment
Megosztás:

Van egy 2005-ös AstraH 1.3dth autóm Z13DTH motorral. Jelenleg nincs egy szerelő ismerősöm sem, aki meg tudná mondani mi a baja a gépnek.

Szerencsére még érvényes a +3 garancia kiterjesztés így a márkaszervíz még nem az én pénztárcám terhére kisérletezget.

A hiba jelenség a következő:

Motorféküzem 1500 motorfordulat kigyúllad a kulcsos fene, P0100 07 hibakód.

Majd ha elkezdem nyomni nekik egy idő után kialszik. Sajnos következő tartós motorféküzem után ismét felgyullad és kb 7 ilyen eset után világít a tengeralattjáró.

Az autó átkapcsol vészüzembe, felerőssödik a motorhang, de ekkor is lehet pörgetni 3000 felett és így is megy 170-et.

Ez lehetett volna az MAF szenzor mérési rendellenesség is. Kicserélték az MAF szenzort és az EGR szelepet is.

1 napig nem volt semmi az autó szinte repült, utánna ismét motorféknél 1500 1/f P0100. Ellenőriztem a levegőszűrőt, nincs eldugulva.

Tippként még a turbó bypass membrán hibát mondják, ugyanis a diagnosztikai szenzor MAF szenzor mért érték magas hibát ír ki.

Lehetséges, hogy a turbó W-G szelepe nem engedi le a nyomást motorféknél a szívócsőből és emiatt az megemelkedik?

Beszereztem az OPCOM-ot, folyamatosan rögzteni fogom a motor paramétereket és grafikonokat készítek belőle, csak a kielemezéshez nem értek.

Kérem, hogy aki tud segítsen, adjon ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

...Lehetséges, hogy a turbó W-G szelepe nem engedi le a nyomást motorféknél a szívócsőből és emiatt az megemelkedik?...

Ezt nagyon könnyen meg tudod nézni, mégpedig élőadat listában, hogy mekkora a nyomás a szívócsőben motorfék üzemben. 1.7CDTI astráét tudom mondani fejből, ennek 90 és 110 kpa közötti értéknek kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nagyon könnyen meg tudod nézni, mégpedig élőadat listában, hogy mekkora a nyomás a szívócsőben motorfék üzemben. 1.7CDTI astráét tudom mondani fejből, ennek 90 és 110 kpa közötti értéknek kell lennie.

Köszi a tippet, holnap megmérem, valamint a bypass szelepet is megmozgatom teszt üzemben.

Link to comment
Megosztás:

Van egy 2005-ös AstraH 1.3dth autóm Z13DTH motorral. Jelenleg nincs egy szerelő ismerősöm sem, aki meg tudná mondani mi a baja a gépnek.

Szerencsére még érvényes a +3 garancia kiterjesztés így a márkaszervíz még nem az én pénztárcám terhére kisérletezget.

A hiba jelenség a következő:

Motorféküzem 1500 motorfordulat kigyúllad a kulcsos fene, P0100 07 hibakód.

Majd ha elkezdem nyomni nekik egy idő után kialszik. Sajnos következő tartós motorféküzem után ismét felgyullad és kb 7 ilyen eset után világít a tengeralattjáró.

Az autó átkapcsol vészüzembe, felerőssödik a motorhang, de ekkor is lehet pörgetni 3000 felett és így is megy 170-et.

Ez lehetett volna az MAF szenzor mérési rendellenesség is. Kicserélték az MAF szenzort és az EGR szelepet is.

1 napig nem volt semmi az autó szinte repült, utánna ismét motorféknél 1500 1/f P0100. Ellenőriztem a levegőszűrőt, nincs eldugulva.

Tippként még a turbó bypass membrán hibát mondják, ugyanis a diagnosztikai szenzor MAF szenzor mért érték magas hibát ír ki.

Lehetséges, hogy a turbó W-G szelepe nem engedi le a nyomást motorféknél a szívócsőből és emiatt az megemelkedik?

Beszereztem az OPCOM-ot, folyamatosan rögzteni fogom a motor paramétereket és grafikonokat készítek belőle, csak a kielemezéshez nem értek.

Kérem, hogy aki tud segítsen, adjon ötleteket.

Egyébként milyen hibakód ez P0100? Mert akkor légtömegmérő feszültség magas...

Link to comment
Megosztás:

Az OPCOM ezt írja ki a hibára:

P0100 - Mass Air Flow Sensor Circuit High Input

(07) - Not present

Vagyis MAF szenzor áramkör magas bemeneti érték.

Légtömegmérő áramkör magas bemeneti érték! Nézd meg, hogy nincs e valami a levegő útjába. Ha nincs akkor műszerrel meg kell nézni: kissé benyomott gázpedál állásnál nagyobb mint 20kg/h, alapjáraton üzem melegen 10-22 kg/h. Turbónyomást ugyan így: alapjáraton üzem melegen 75-110 kpa, 3500 ford/perc nagyobb mint 110kpa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan gondom az 1,4xep h astrámmal (2004-es), hogy üzemmelegen alapjáraton elég erős kerepelő hangot hallatt, továbbá a klímakompresszor is baromi hangosan zúg (olaj van benne tuti, nem rég lett cserélve), sőt miután bekapcsolom és kikapcsolom a klímát a motor még hangosabban zakatol mint előtte, és pl. az utastérben a váltógombon látszik hogy rezeg, meg a kormányon is, mintha egyenetlen lenne az alapjárat...!

A szervízben azt mondták hogy lánccsere (111000 km. van az autóban), de én korábban olvastam hasonló tapasztalatokat itt és abban a szívósor hibája (valami terelőlemez) volt a ludas!-> én is inkább innen hallom a zajt!

A kérdésem az lenne, hogy "mitévő" legyek, higgyek-e a márkaszervizeseknek -> hogy egy lánccsere tudja-e orvosolni az adott problémát!

A vizsgálat annyi volt, hogy le kellett állítanom az autót, aztán beindítani, és akkor a szerelő úr mondta hogy ez lánccsere lesz és hogy állítólag több astrán is kellett már cserélni, és ezt a kerepelő hangot is ez okozza, mert áttevődik az egész motorra!

Köszönöm a válaszotokat, azért lenne fontos, mert nem szeretnék feleslegesen költekezni, viszont azt sem szeretném, hogy baja legyen az autónak, jah meg mert nem értek hozzá :lol: !

A másik meg az, hogyha beállok a benzinkútra és ha a benzinkutas tankol 40%-ban megkérdezik hogy dízelt tankoljanak-e... :(

és ez tök gáz egy 5 éves autónál... :lol:

:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan gondom az 1,4xep h astrámmal (2004-es), hogy üzemmelegen alapjáraton elég erős kerepelő hangot hallatt, továbbá a klímakompresszor is baromi hangosan zúg (olaj van benne tuti, nem rég lett cserélve), sőt miután bekapcsolom és kikapcsolom a klímát a motor még hangosabban zakatol mint előtte, és pl. az utastérben a váltógombon látszik hogy rezeg, meg a kormányon is, mintha egyenetlen lenne az alapjárat...!

A szervízben azt mondták hogy lánccsere (111000 km. van az autóban), de én korábban olvastam hasonló tapasztalatokat itt és abban a szívósor hibája (valami terelőlemez) volt a ludas!-> én is inkább innen hallom a zajt!

A kérdésem az lenne, hogy "mitévő" legyek, higgyek-e a márkaszervizeseknek -> hogy egy lánccsere tudja-e orvosolni az adott problémát!

A vizsgálat annyi volt, hogy le kellett állítanom az autót, aztán beindítani, és akkor a szerelő úr mondta hogy ez lánccsere lesz és hogy állítólag több astrán is kellett már cserélni, és ezt a kerepelő hangot is ez okozza, mert áttevődik az egész motorra!

Köszönöm a válaszotokat, azért lenne fontos, mert nem szeretnék feleslegesen költekezni, viszont azt sem szeretném, hogy baja legyen az autónak, jah meg mert nem értek hozzá :lol: !

A másik meg az, hogyha beállok a benzinkútra és ha a benzinkutas tankol 40%-ban megkérdezik hogy dízelt tankoljanak-e... :(

és ez tök gáz egy 5 éves autónál... :lol:

:D

Helló! Jó volna hallani, hogy milyen hangja van, honnan jön a hang. Én azt javaslom, hogy nézesd meg több szerelővel is, ha többen is ugyan azt mondják, akkor majd pontosan tudod , hogy mit kell megcsináltatnod. Ja és kérj mindenkitől árajánlatot.

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő áramkör magas bemeneti érték! Nézd meg, hogy nincs e valami a levegő útjába. Ha nincs akkor műszerrel meg kell nézni: kissé benyomott gázpedál állásnál nagyobb mint 20kg/h, alapjáraton üzem melegen 10-22 kg/h. Turbónyomást ugyan így: alapjáraton üzem melegen 75-110 kpa, 3500 ford/perc nagyobb mint 110kpa.

Lefuttatttam egy diagnosztikát menet közben és álló helyzetben is.

Állva az értékek teljesen megeggyeznek az álltalad leírtakkal.

Menetközben a recordokat kielemezve nem vettem észre semmilyen rendellenességet, vagy magas értéket. Sem a turbónyomás elvárt és valós érték között, az intercouller hűtő is rendben, sem a maximum, minimum értékeknél. Nincs kirívó érték a légtömeg értékeknél, az EGR is rendesen szabályoz.

Mint tájékoztattak a ECU motorfék üzemben végzi a teszteket, ezért lehetsége, hogy ekkor írja ki a hibát és ha már nincs jelen ekkor törlődik a jelzés is.

Egy dolgot vettem észre: amikor a légtömegmérő a hibát kiírja az EGR 0%-ra vált (lezár teljesen),de ez érthető is hiszen azt a jelzést kapja, hogy magas a szívócsőben a nyomás. Mikor megszűnik a hiba és egy újabb diagnosztikát lefuttat a komputer néhány sec után ismét szabályoz a ECU.

Információim szerint a P0100 szinte minden hibának lehet a következménye, turbó, turbó geometria szabályozó membrán szelep, nyomás kapcsoló,vákuum cső szakadás eltömődés, vezeték kontakt hiba, szakadás (a motornál ez a hiba a vezeték kidörzsölődése miatt típus hiba), valamit a szenzorok (MAF, EGR )tényleges hibái esetén.

Ezek nálam mind rendben vannak.

Beszéltem az Opel központi szervízével is, ahor a precedeseket is számon tartják, de konkrétan ilyennel még nem találkoztak ők sem.

Most ott tartunk, hogy javasoták a szervíztemben, frissíttessem a szofvert. Ezt viszont a központi szervíz nem javasolja.

Ha gondolod a grafikont el tudom küldeni.

Link to comment
Megosztás:

A hangja miatt kérdezi a kutas hogy dízel-e és jogos a kérdése.... nem azért mert belefáradt a hallgatózásba:D!

Nem az a gáz, hogy öt év alatt egy alkatrész meghibásodott, mert volt még egy pár dolog amit cseréltetnem kellett (jó persze eddig összesen 50000-60000 ft értékben) hanem, hogy olyan hangja van mintha 15 éves lenne a kocsi és ezt a problémát szeretném orvosoltatni, mert egyébként jól megy nincs semmi baja, satöbbi... viszont nem szeretnék feleslegesen 40000 ft-okkal dobálózni, ezért gondoltam hogy akkor inkább előtte kérdezek!:lol: De akkor kicseréltetem a láncot, ha továbbra is azt mondják, egyébként a youtube-on találtam egy pár videót ahol szintén hasonló hangúak ezek a motorok, és egy páran írják is hogy lánc probléma és meg is oldódott (mondjuk van aki szívósorról írt a kommentekben, hogy szerinte az, egy másik pedig a hidrotőkékre gyanakszik, a lánccsere van túlsúlyban:D)

a videók:

-> mondjuk ez asszem egy 1.0-es

Szóval a klímakompresszornál normális hogy viszonylag hangosan dolgozik? mert amúgy hűt rendesen!

Köszi!

mi a gáz? az hogy 5 év és 110.000 km alatt 1 alkatrész meghibásodott?

ne má... mennyé,, és csináltasd meg... mertha összeakad a motorod láncszakadás miatt akkor sirni fogsz...

Link to comment
Megosztás:

A hangja miatt kérdezi a kutas hogy dízel-e és jogos a kérdése.... nem azért mert belefáradt a hallgatózásba:D!

Nem az a gáz, hogy öt év alatt egy alkatrész meghibásodott, mert volt még egy pár dolog amit cseréltetnem kellett (jó persze eddig összesen 50000-60000 ft értékben) hanem, hogy olyan hangja van mintha 15 éves lenne a kocsi és ezt a problémát szeretném orvosoltatni, mert egyébként jól megy nincs semmi baja, satöbbi... viszont nem szeretnék feleslegesen 40000 ft-okkal dobálózni, ezért gondoltam hogy akkor inkább előtte kérdezek!:lol: De akkor kicseréltetem a láncot, ha továbbra is azt mondják, egyébként a youtube-on találtam egy pár videót ahol szintén hasonló hangúak ezek a motorok, és egy páran írják is hogy lánc probléma és meg is oldódott (mondjuk van aki szívósorról írt a kommentekben, hogy szerinte az, egy másik pedig a hidrotőkékre gyanakszik, a lánccsere van túlsúlyban:D)

a videók:

-> mondjuk ez asszem egy 1.0-es

Szóval a klímakompresszornál normális hogy viszonylag hangosan dolgozik? mert amúgy hűt rendesen!

Köszi!

Szia!!!!

Ezek a videók amiket belinkeltél,eggyértelműen lánc bajosak....Ezen nincs mit gondolkodni...Z16xep-nek szokott a szívósora csörögni!!!Szal ne mélázz,mert idővel nagyobb is lehet a baj!!!De ha cseréled akkor komplett(vezetők,feszítőt is...lánckereket nem kell)

Üdv:Balázs

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm és kb. mindennel együtt mennyibe fog ez fájni nekem a márkaszervizben,(kedvezményekkel együtt:D)?

Levente

Szia!!!!

Ezek a videók amiket belinkeltél,eggyértelműen lánc bajosak....Ezen nincs mit gondolkodni...Z16xep-nek szokott a szívósora csörögni!!!Szal ne mélázz,mert idővel nagyobb is lehet a baj!!!De ha cseréled akkor komplett(vezetők,feszítőt is...lánckereket nem kell)

Üdv:Balázs

Link to comment
Megosztás:

Kedves uhuhu!

Megérdeklődtem egy szervizben és majdnem 100000 ft-os árat mondtak...:S

Szerinted érdeklődjek máshol is vagy ez akkor tényleg reális... Mondjuk ez nem a "saját" szervizem hanem valami opelhez értő szerviz...

Köszi!

Levente

a csak lánc csere nálunk 40 ezer forint.

mást 99% hogy nem kell cserélni, mert majdnem mindig a lánc nyúlik meg.

ha mindent cserélsz akkor az tényleg 100E.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.