Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Az olaj 2010 áprilisában volt cserélve,márka szervizben volt a hűtővíz elfolyása miatt de tudomásom szerint ott nem volt gépen, viszont egy másik szerelőnél aki márka szervizben dolgozik de otthon van külön műhelye ő nála rá volt dugva laptopra ami asszem olyan mintha a TECH 2-öt dugták volna rá,ugyanúgy ki tud olvasni vele mindent.

és állított be dátumot vagy km-t?

mert ugye olajcserekor kap +365 napot vagy 15e v. 30e km-t

ha ez el lett mulasztva akkor azért írja ki.

Link to comment
Megosztás:

Az olaj 2010 áprilisában volt cserélve,márka szervizben volt a hűtővíz elfolyása miatt de tudomásom szerint ott nem volt gépen, viszont egy másik szerelőnél aki márka szervizben dolgozik de otthon van külön műhelye ő nála rá volt dugva laptopra ami asszem olyan mintha a TECH 2-öt dugták volna rá,ugyanúgy ki tud olvasni vele mindent.

Én a helyedben megvárnám a következő szervizt, és akkor törölném az inspekciót, onnantól meg pontosan fogja számolni a napot és a km-t. Letiltani nem fog!

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben megvárnám a következő szervizt, és akkor törölném az inspekciót, onnantól meg pontosan fogja számolni a napot és a km-t. Letiltani nem fog!

Köszönöm uraim!

Valójában nem zavar,hogy kiírja,csak attól féltem,hogy letilt és totál leállítja az autót úgy hogy nem lehet beindítani.

Köszönöm a segítségedet gabb, és neked is Mc-elek!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm uraim!

Valójában nem zavar,hogy kiírja,csak attól féltem,hogy letilt és totál leállítja az autót úgy hogy nem lehet beindítani.

Köszönöm a segítségedet gabb, és neked is Mc-elek!

Az insp-t maganak is el tudod tüntetni.ezért nem érdemes szervízbe menni.valahol a fórumban le van írva a menete.egyszerű.én is itt kerestem rá.de nem tudom melyik témában van

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

H astra-kat nézegetek, azok közül is GTC-t.

Kézenfekvő lenne az Z14XEP-s változat, de találtam Z16XER illetve Z18XE motorral szerelt verziókat is.

Van valamelyiknek valami komolyabb nyűgje? [50-60e-t futott gépeket nézek, nyilván karbantartástól is függ a dolog, de mondjuk valami tipushiba, ilyesmi.]

[egy sima 90 Le-s lenne a legjózanabb megoldás, de csábit az a 125 ló... :/]

Illetve van valami különbség megbizhatóság tekintetében a Z18XE és a Z18XER között?

Köszönöm, üdv

g

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az 1,4-es városi poroszkálásra, családi autónak ok. Nekem 1,8-as Z18XE GTC-m van. probléma eddig 46000Km alatt szinte semmi nem volt. motorikusan olaj+ benzin kell neki, ozt megy :)

Nem bántam meg a vásárlást. fogyasztás 8 körül. Gyorsulás 10 sec magasságában. Ezért is javasolnám az 1,6-1,8-as verziókat (kollégám mesélte, hogy lelépett PÁLYÁN egy 1,4-es astra H-t, neki 1,3-as ignise van. Csak úgy virult a feje!). Ha nem akarsz ilyen szitukat, akkor ne az 1,4-esre szavazzál. Ha meg nem érdekel a gyorsulás, akkor az is jó.

sziasztok!

H astra-kat nézegetek, azok közül is GTC-t.

Kézenfekvő lenne az Z14XEP-s változat, de találtam Z16XER illetve Z18XE motorral szerelt verziókat is.

Van valamelyiknek valami komolyabb nyűgje? [50-60e-t futott gépeket nézek, nyilván karbantartástól is függ a dolog, de mondjuk valami tipushiba, ilyesmi.]

[egy sima 90 Le-s lenne a legjózanabb megoldás, de csábit az a 125 ló... :/]

Illetve van valami különbség megbizhatóság tekintetében a Z18XE és a Z18XER között?

Köszönöm, üdv

g

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

H astra-kat nézegetek, azok közül is GTC-t.

Kézenfekvő lenne az Z14XEP-s változat, de találtam Z16XER illetve Z18XE motorral szerelt verziókat is.

Van valamelyiknek valami komolyabb nyűgje? [50-60e-t futott gépeket nézek, nyilván karbantartástól is függ a dolog, de mondjuk valami tipushiba, ilyesmi.]

[egy sima 90 Le-s lenne a legjózanabb megoldás, de csábit az a 125 ló... :/]

Illetve van valami különbség megbizhatóság tekintetében a Z18XE és a Z18XER között?

Köszönöm, üdv

g

vezérműtengely csapágycsésze csavarja fellazulása a z14xep-nél, egyszer kell meghúzni azzal 8Nm-el.

többen jártak úgy ,hogy törött a tengely,mint H-ba mint G-be,amiről tudunk.

De szerintem amibe z14xep-t raktak ott előfordulhat,de nem törvényszerű.

Az ördög sose alszik :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az 1,4-es városi poroszkálásra, családi autónak ok. Nekem 1,8-as Z18XE GTC-m van. probléma eddig 46000Km alatt szinte semmi nem volt. motorikusan olaj+ benzin kell neki, ozt megy :)

Nem bántam meg a vásárlást. fogyasztás 8 körül. Gyorsulás 10 sec magasságában. Ezért is javasolnám az 1,6-1,8-as verziókat (kollégám mesélte, hogy lelépett PÁLYÁN egy 1,4-es astra H-t, neki 1,3-as ignise van. Csak úgy virult a feje!). Ha nem akarsz ilyen szitukat, akkor ne az 1,4-esre szavazzál. Ha meg nem érdekel a gyorsulás, akkor az is jó.

1.4 h nem összehasonlitható 1.3 ignissel.Lóerő több az ignisben és könnyebb jóval.

1.0 swifttel ,focus 120-130 ig ahol 4 be váltottam nem tudott elmenni lámpás indulásnál.

1.6-1.8 között állítólag talán még kevesebbet fogyaszt a nagyobb.

városba 1.6xer nekem eszi a 10et is akár.de főúton 6 is meglehet.1.6 xer hibája lehet ha a jobb féltengelyen nincs súly(10-12000ft).Rezonálhat bizonyos fordulaton az autó.Saját tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Holnap viszem az autót szervizbe (kicserélték a gömbcsuklót, azóta jobbra húz:))., szerinted, ha megkérem őket rá, megnézik nekem azt a 8Nm-et, vagy macerás, ne is vessem föl:)?

Köszi!:)

vezérműtengely csapágycsésze csavarja fellazulása a z14xep-nél, egyszer kell meghúzni azzal 8Nm-el.

többen jártak úgy ,hogy törött a tengely,mint H-ba mint G-be,amiről tudunk.

De szerintem amibe z14xep-t raktak ott előfordulhat,de nem törvényszerű.

Az ördög sose alszik :D

Link to comment
Megosztás:

Holnap viszem az autót szervizbe (kicserélték a gömbcsuklót, azóta jobbra húz:))., szerinted, ha megkérem őket rá, megnézik nekem azt a 8Nm-et, vagy macerás, ne is vessem föl:)?

Köszi!:)

mondani kell hogy Te ezt hallottad .és nézzék már meg....

ennyi.

szerintem minden márkaszervizbe tudnak róla...vagy nem :D

Link to comment
Megosztás:

Hát ezaz, hogy összehasonlitják...

Mert a suzukiIgnis lényegesen olcsobbol KIGYÜTT. Ozt jobban megy :)

Pedig más kategoria a 2.

1.4 h nem összehasonlitható 1.3 ignissel.Lóerő több az ignisben és könnyebb jóval.

1.0 swifttel ,focus 120-130 ig ahol 4 be váltottam nem tudott elmenni lámpás indulásnál.

1.6-1.8 között állítólag talán még kevesebbet fogyaszt a nagyobb.

városba 1.6xer nekem eszi a 10et is akár.de főúton 6 is meglehet.1.6 xer hibája lehet ha a jobb féltengelyen nincs súly(10-12000ft).Rezonálhat bizonyos fordulaton az autó.Saját tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Olyannal találkozott már valaki, hogy alacsony fordulaton mintha olyan dadogós, lötyögős lenne a vas? Akkor is észlelhető, mikor pl. 2,3-ban elveszem a gázt teljesen és lassulok. Meg erőteljesebb gyorsításkor, mondjuk közel tiltásig tolom 1-ben, áthúzom 2-be, padló és mintha megtorpanna egy másodpercre. Z18XE a motor, hibakódom nincsen, a legutóbbi szervizkor tech2 sem mutatott semmit.

Ha van konkrét ötletetek kérem gyorsan írjtok meg, mert hétfőn úgy néz ki viszem márkaszervizbe és akkor tudnám mondani mit nézzenek rajta.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem rég vásároltam egy 1.6 twinport -es h astrat és folyamatosan gyújtáshibával

küszködöm. Kivillan a motorvisszajelző és olyan mintha nem menne egy henger és elmegy az ereje is. Cseréltünk benne

már gyertyákat, olajat, 3 db gyújtó trafóval is próbálkoztunk már. Egyszerűen nem tudunk rájönni hogy mi a gond. A hiba kód szerint

" Véletlenszerű gyújtáshiba ", " 1,2,3,4 henger gyújtás hiba. Általába alacsony fordulaton generálja a hibát. Leveszem gyújtásról, 2ms,

újra indítom és megint megy minden rendesen. A szakszervíz szerint motor vezérlő lehet, mások szerint ha az akkor mindig csinálná a hibát,

és nem csak idő közönként.

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem rég vásároltam egy 1.6 twinport -es h astrat és folyamatosan gyújtáshibával

küszködöm. Kivillan a motorvisszajelző és olyan mintha nem menne egy henger és elmegy az ereje is. Cseréltünk benne

már gyertyákat, olajat, 3 db gyújtó trafóval is próbálkoztunk már. Egyszerűen nem tudunk rájönni hogy mi a gond. A hiba kód szerint

" Véletlenszerű gyújtáshiba ", " 1,2,3,4 henger gyújtás hiba. Általába alacsony fordulaton generálja a hibát. Leveszem gyújtásról, 2ms,

újra indítom és megint megy minden rendesen. A szakszervíz szerint motor vezérlő lehet, mások szerint ha az akkor mindig csinálná a hibát,

és nem csak idő közönként.

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Szakszervíznek van igaza!!!1,2,3,4 henger gyújtás hiba az esetek 90 százalékánál motorvezérlő szokott lenni!!

Link to comment
Megosztás:

Nálam is jelentkezik...

3.-ban 2200-2500 fordulatnál, ha elengedem a gázt, akkor enyhén dadog.

Szerintem kartergázcso pucolás, vagy szoftverfrissités megoldhatja.

Ettől lehet az is erőteljesebb gyorsításkor, hogy néha megtorpan? Azt meg lehet tudni, hogy milyen szoftver van most rajta? Úgy értem, hogy mondjuk a BC szerviz módban kiírja valamelyik képernyőre? És melyik lehet most a legfrissebb verzió a Z18XE-hez?

Link to comment
Megosztás:

Nekem 2005.11-es van rajta. Szoval régi mint az állat. Annál biztos van fiatalabb verzio.

De amugy kiváncsi vagyok a te autodra mit mondanak majd.

Ettől lehet az is erőteljesebb gyorsításkor, hogy néha megtorpan? Azt meg lehet tudni, hogy milyen szoftver van most rajta? Úgy értem, hogy mondjuk a BC szerviz módban kiírja valamelyik képernyőre? És melyik lehet most a legfrissebb verzió a Z18XE-hez?
Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Megtörtént az olajcsere, végülis a GM 5W-30-as ment bele. Többen kitartottak emelett az olaj mellett, meg hát mégis csak GM, olyan sz*r csak-csak nincs.

Viszont a hidegindításnál továbbra is nagyon csúnya hangja van, amolyan sziszegő hangot ad, amíg a motor meg nem melegszik. Szelepek hangja ez vajon egyáltalán, vagy lehet más is? Üzemi hőmérsékleten is észrevettem, hogy olyan kissé kerregő hangja van alapjáraton.... Lehet a vezérmű láncnak, görgőknek van ilyen hangja hidegindításkor is, és nem is a hidrotőkék adják ezt a zajt?

Emlékeztetőül: 1.4 (16), 140 000 km-nél jár, 2006.12. havi

Hálás köszönet, üdv:

Attila

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Megtörtént az olajcsere, végülis a GM 5W-30-as ment bele. Többen kitartottak emelett az olaj mellett, meg hát mégis csak GM, olyan sz*r csak-csak nincs.

Viszont a hidegindításnál továbbra is nagyon csúnya hangja van, amolyan sziszegő hangot ad, amíg a motor meg nem melegszik. Szelepek hangja ez vajon egyáltalán, vagy lehet más is? Üzemi hőmérsékleten is észrevettem, hogy olyan kissé kerregő hangja van alapjáraton.... Lehet a vezérmű láncnak, görgőknek van ilyen hangja hidegindításkor is, és nem is a hidrotőkék adják ezt a zajt?

Emlékeztetőül: 1.4 (16), 140 000 km-nél jár, 2006.12. havi

Hálás köszönet, üdv:

Attila

ha z14xep van benne akkor valószínűleg lánccsere+feszítő....

jó gm 5w30 olaj :)

Link to comment
Megosztás:

ha z14xep van benne akkor valószínűleg lánccsere+feszítő....

jó gm 5w30 olaj :)

Szia Mc-elek!

Mindenesetre valamikor megmutatom hozzáértőnek, csak az a "baj", hogy nem hideg motornál már nem adja ezt a sziszegő hangot, csak valamellyest kattog, amíg meg szerelőhöz érek az 10 km :D

Véleményed szerint akkor ez nem is a hidrotőkék hangja?

Ha lánccsere + görgők, akkor alkatrészben és munkadíjban milyen árra számítsak nagyságrendileg?

Kérdezni szeretném még, hogy ezt a lánccserét meddig lehet elhúzni, vagy akár el is szakadhat, szétbarmolva mindent? :D

Üdv,

Attila

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.