Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szevasztok.

Most vásároltam egy Opel Astra H 1.7. CDTI autot ,és szeretném kérdezni hogy hideg inditásnál egy kicsit nehezen indul de már utána való inditások már megfelelőek. Kérdésem hogy mind nehezen indul vagy csak az enyém,előtte volt Y.1.7.DT . G Astrám az egy pöcre indult,CDTI miért indul nehezen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kiváncsi

Pénteken elvittem szerelőhöz az autómat (kicsit varrógépszerű, dízeles lett a hangja, (6 éves benzines Opel AstraH kombi 231.000km-el 1.6-os benzines EcoTec motorral)

Motorháztető felnyit, fél perc hallgatózás, majd lecsuk.

- Leömlőcsonk el van repedve, a javítás: 30.000

Időpontot egyeztet, megjavít, (azt mondta, hogy 4 helyen volt elrepedve) a hang talán halkabb, de még van.

- Most már tisztán hallani. a szelepek zörögnek. Hengerfej felújítás: 200-250.000

Na ez már nem olcsó, így ma elvittem a mosonmagyaróvári Opel szalonba, mondjanak rá árat ők is.

Motorháztető felnyit, indítok, 2másodperc! múlva a szerelő lecsukja, szívócsonk el van repedve. A javítás 46.000

Na most mit csináljak? Elvigyem egy 3.-hoz? Bár el sem viszem, ezek alapján tudnak ők telefonon is diagnosztizálni. worship.gif .

Kérdezgettem ismerősöket, volt aki egyből, hogy hidrotőkés, meg szelephimbás... (na még 2 lehetőség)

Már azon is gondolkodtam, hogy a leömlőrepedést kellet-e javítani? Vagy csak beálltam vele a szerelőhöz, és másnap elhoztam. és a Parkolásért fizettem 30.000et. Ezért, most nem tudom, merre menjek tovább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Az autó 2004.XI havi z14xep 106000 km-el. Probléma a következő: bekapcsolt klímánál 1 es és 2 esben nyekenést hallok mintha megcsúszna az égszíj. Klíma nélkül ez a probléma nem merül fel. Elvittem egy szakihoz azt mondta, hogy égszíj és feszítőgörgő csere + munkadíj 45000 eft. Szerintetek nem elég csak az égszíjat kicserélni? Nem sporolás miatt hanem mert olyat is hallottam, hogy a feszítőgörgőt csak vezérlés cserénél szokták cserélni.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kiváncsi

Pénteken elvittem szerelőhöz az autómat (kicsit varrógépszerű, dízeles lett a hangja, (6 éves benzines Opel AstraH kombi 231.000km-el 1.6-os benzines EcoTec motorral)

Motorháztető felnyit, fél perc hallgatózás, majd lecsuk.

...

Én nem vagyok szerelő. Egyszer nekem is volt ilyen hangja, de akkor csak olajat kellett beletenni, mert a nivó alatt volt.

Gondolom ezt megnézted.

Én addig kérdezősködnék amíg két szaki ugyanazt nem mondja. A helyedbe kerülném az egyszemélyes szerelőműhelyeket.

Link to comment
Megosztás:

Én nem vagyok szerelő. Egyszer nekem is volt ilyen hangja, de akkor csak olajat kellett beletenni, mert a nivó alatt volt.

Gondolom ezt megnézted.

Én addig kérdezősködnék amíg két szaki ugyanazt nem mondja. A helyedbe kerülném az egyszemélyes szerelőműhelyeket.

Valakitől hallottam hogy a Corsája ugyanezt a hangot produkálta , neki vezérműláncot kellett megbuherálni,feszgörgő csere ...stb.Ez is jó kis összeg.

Link to comment
Megosztás:

Én nem vagyok szerelő. Egyszer nekem is volt ilyen hangja, de akkor csak olajat kellett beletenni, mert a nivó alatt volt.

Gondolom ezt megnézted.

Én addig kérdezősködnék amíg két szaki ugyanazt nem mondja. A helyedbe kerülném az egyszemélyes szerelőműhelyeket.

Szia!

Nekem 2004-es z14xep-s astrám van 90.000 km-nél még ettől is csúnyább hangja volt:

vezérműláncszett csere megoldotta a problémát (55.000 Ft-ba került)!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2003-as 1.7 cdti (z17dtl) G Astrám. Szeretnék benne turbot és váltót cserélni. A H Astrából a z17dth változó geometriájú turbot szeretném belerakni ami egy az egyben belemegy, mindenféle faragás nélkül. Viszont azt nem tudom, hogy teljesítménynövekedést ad-e ez a turbo elektronika változtatás nélkül. Esetleg valakinek tapasztalata van-e róla?

A másik amit szeretnék a váltó csere.. itt már gondba vagyok mivel sosem láttam még a z17dth-nak a 6os váltóját. Szerintetek rá tudom rakni az én G Astrámra? Nemtudom mennyire egyezik meg a 2 váltó...

Kérlek segítsetek G Astrásokat kérdeztem már, sajnos a turbon kívül nem sok infojuk van a témáról. Remélem nálatok több szerencsével járok.

Előre is köszönöm!

Üdv: Tamás

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Z17DTH-ban vezérlést szerernék cseréltetni.

Használtan vettem a kocsit nemrég. Ma ránéztek OP-COM-mal és elvileg valós km-t mutat a számláló.

Kereskedő szerint 40000km van a vezérlésben, de neki is csak mondták...

Az U*IX-nál gondoltam megvenni az alkatrészeket, mert ott van kedvezményem.

Kérdésem az lenne, hogy melyik márkát javasoljátok. DAYKO például majdnem fele annyi, mint a BOSCH.

(Olvastam itt régebben, hogy voltak problémák a BOSCH szíjjal.)

Feszítő görgő, vezető görgő, vezérműszíj, csavar:

OPTIMAL 43457 Ft

RUVILLE 51195 Ft

UNIX 47490 Ft

DAYCO 38606 FT

SKF 58738 FT

GATES 59700 FT

CONTITECH 66246 FT

BOSCH 72911 Ft

Továbbá cserélnénk vízpumpát is egyúttal.

Vízpumpa:

UNIX 8995 FT

HEPU 23613 FT

METELLI 14544 FT

MEYLE 14188 FT

DOLZ 11468 FT

RUVILLE 11468 FT (mechanikus)

Válaszokat előre is köszönöm! :icon13:

Ha tudtok valami jó ajánlatot, szívesen fogadom!

Link to comment
Megosztás:

Ha negy evnel idosebb, akkor Szerviz 4+ -ban gyari alkatresszel 50-60ezer a meghirdetett ar, munkadijjal egyutt.

Köszönöm, de a vízpumpát is cseréltetni akarom, így 76-90ezer forint. (Csergőék 90ezerért cserélnék.)

Ha a maximális árakat nézem, akkor kedvezménnyel együtt max 54ezerben lenne a vez. készlet és

a vízpumpa. De nem a legdrágábbat akarom beletenni, hanem azt, amiről tudom, hogy gyári minőség,

esetleg gyári beszállító.

Szóval még mindig azt kérdezem, hogy melyik márkát javasoljátok?

(előző hozzászólásban felsoroltam)

Bár ha 76ezerért megcsinálná az Opel...

Vállálnak az Opel szervízben garanciát egy vezérlés cserére?

Gondolok arra, hogy ha pl. elszakad 500km után, akkor mi van? Rendbe rakják a motorom?

Köszönöm előre is a válaszokat! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az Opel 2 év garit vállal a nála vett alkatrészre.

Gondolom (és remélem) ha gond adódik a beépített alkatrésszel, akkor a hibás alkatrész által okozott kárért is felelősséget vállalnak.

Bízom hogy így van, mert én is Opelnál szervizeltetek, és ott ezt mondták, hogy 2 év garit vállalnak a náluk vásárolt alkatrészre.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de a vízpumpát is cseréltetni akarom, így 76-90ezer forint. (Csergőék 90ezerért cserélnék.)

Ha a maximális árakat nézem, akkor kedvezménnyel együtt max 54ezerben lenne a vez. készlet és

a vízpumpa. De nem a legdrágábbat akarom beletenni, hanem azt, amiről tudom, hogy gyári minőség,

esetleg gyári beszállító.

Szóval még mindig azt kérdezem, hogy melyik márkát javasoljátok?

(előző hozzászólásban felsoroltam)

Bár ha 76ezerért megcsinálná az Opel...

Vállálnak az Opel szervízben garanciát egy vezérlés cserére?

Gondolok arra, hogy ha pl. elszakad 500km után, akkor mi van? Rendbe rakják a motorom?

Köszönöm előre is a válaszokat! :icon13:

Remelhetoleg a szij es pumpa csereje egyutt olcsobb, mint kulon-kulon, hiszen a munkadij egy jelentos resze kiesik, de ra kell kerdezni.

Viszont ha nem ereszt a vizpumpa, en nem cserelnem; az enyemnek semmi baja nincs meg 250e utan sem.

Garanciat egy beszerelessel egyutt vett gyari alkatresz hibajabol eredo karra sokkal inkabb tudsz ervenyesiteni, mint egy itt megvettem, ott beszereltek jatekban, ahol nyilvan egymasra mutogatna a ket fel.

Link to comment
Megosztás:

Remelhetoleg a szij es pumpa csereje egyutt olcsobb, mint kulon-kulon, hiszen a munkadij egy jelentos resze kiesik, de ra kell kerdezni.

Viszont ha nem ereszt a vizpumpa, en nem cserelnem; az enyemnek semmi baja nincs meg 250e utan sem.

Garanciat egy beszerelessel egyutt vett gyari alkatresz hibajabol eredo karra sokkal inkabb tudsz ervenyesiteni, mint egy itt megvettem, ott beszereltek jatekban, ahol nyilvan egymasra mutogatna a ket fel.

A vezérlés csere folytán "lehetőséged nyílik" a szetten kívül a

- vezérműház tömítés

- főtengely szimering

- olaj, szűrő

- hűtő folyadék

- szelepfedél tömítés

- olajteknő tömítés

- vízpumpa tömítés

- olaj leeresztő csavar tömítés cserére is.

Mit érdemes ezek közül cseréltetni, ha már szét van szedve vezérlés csere miatt?

168000 km, 5 éves Astra H Caravan. Szervízkönyve nincs, nemrég vettem.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Mit érdemes ezek közül cseréltetni, ha már szét van szedve vezérlés csere miatt?

168000 km, 5 éves Astra H Caravan. Szervízkönyve nincs, nemrég vettem.

Köszönöm!

Én Dayco szettet tettem cserekor. Kibontottam egy SKF szettet és egy Dayco-t, a csapágyak ugyan azok voltak, az SKF szettben Gates szíj, a Daycoban Dayco erősített vezérműszíj volt, így ez került bele, lassan közeledek megint a cseréhez és ugyan ez megy vissza. Hogy a felsoroltak közül mit válassz még a vezérlés cseréhez? Főtengely szimering, ha már le van szedve a szíj, +utánahúni az olajszivattyú kerekét, mert hajlamos lelazulni!

Link to comment
Megosztás:

Én Dayco szettet tettem cserekor. Kibontottam egy SKF szettet és egy Dayco-t, a csapágyak ugyan azok voltak, az SKF szettben Gates szíj, a Daycoban Dayco erősített vezérműszíj volt, így ez került bele, lassan közeledek megint a cseréhez és ugyan ez megy vissza. Hogy a felsoroltak közül mit válassz még a vezérlés cseréhez? Főtengely szimering, ha már le van szedve a szíj, +utánahúni az olajszivattyú kerekét, mert hajlamos lelazulni!

Köszönöm!

No, van egy problémám.

Gyorsításkor és gázelvételkor jelentkezik a kocsi jobb első kereke felől.

És legingább akkor hallható, mikor 1-ben, vagy 2-ben megyek.

Egy fémes kattanás mind gyorsításkor, mind gázelvételkor.

Szerelőm felemelte. Féltengelyt mozgatva ugyanaz a hang nem jelentkezett, a váltónál kattogott valami.

Annyi még, hogy a gumiharang már kábel kötegelővel volt rögzítve (előző gazda).

Ő azt mondta, hogy féltengely csukló lesz a ludas, meg lehet, hogy mielőtt "vissza lett téve" a gumiharang, már kaphatott piszkot és ezért kattog.

Ti mit gondoltok?

Mehetek még vele? (nem sokat, mihamarabb úgy is cseréltetem)

Ő azt mondta, menjek nyugodtan, ha zavar, akkor cseréljük.

Nem okozok a használattal nagyobb kárt?

Köszönöm előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

No, van egy problémám.

Gyorsításkor és gázelvételkor jelentkezik a kocsi jobb első kereke felől.

És legingább akkor hallható, mikor 1-ben, vagy 2-ben megyek.

Egy fémes kattanás mind gyorsításkor, mind gázelvételkor.

Szerelőm felemelte. Féltengelyt mozgatva ugyanaz a hang nem jelentkezett, a váltónál kattogott valami.

Annyi még, hogy a gumiharang már kábel kötegelővel volt rögzítve (előző gazda).

Ő azt mondta, hogy féltengely csukló lesz a ludas, meg lehet, hogy mielőtt "vissza lett téve" a gumiharang, már kaphatott piszkot és ezért kattog.

Ti mit gondoltok?

Mehetek még vele? (nem sokat, mihamarabb úgy is cseréltetem)

Ő azt mondta, menjek nyugodtan, ha zavar, akkor cseréljük.

Nem okozok a használattal nagyobb kárt?

Köszönöm előre is a választ!

Nézzétek meg, hogy a tengelycsonkanya meg van e húzva megfelelő nyomatékkal, és a felnicsavarokat is! Tudom, hogy hülyén hangzik de jártam már így és mind a kettő tudja ezt a jelenséget produkálni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

az 1.9-es (DTH) dízelhez a 6sebességes automatáról van vkinek véleménye?

Volna egy ilyen kocsi, amit megvennék, de félek tőle..

100E km van a kocsiban. Ezek a váltók tipikusan ekkor kezdenek gyengülni. Nemdebár?

Amúgy jó ez a váltó?

Köszi, üdv - Gergő

Szia!

Nekem 120 lovas van automatával (AF40). A váltó japán AISIN márkájú. Sok más autómárka is használja (pl. Volvo). Nekem 69 ezer volt az autóban amikor vettem, most 86 ezernél járok. Korábban, még az előző tulajnál volt egy szoftverfrissítés, azóta nincs vele gond. Nálam annyit produkált, hogy 3-ban nem akart váltani, tovább pörgött a motor, de utána átette a következő fokozatba, csak ekkor olyan, mintha egy ló hátba rúgna (ezt kb. 1500 km-enként 1x csinálja, így nem foglalkozom vele). Nekem egyébként nincs vele gondom, jól vált, alig lehet észrevenni a váltást (inkább a motor hangján hallani, hogy váltott). Hamar meg lehet szokni, főleg, ha városban jársz sokat. A kényelmet meg kell fizetni, hamarabb kopik a fékbetét, meg kicsivel többet fogyaszt. Bizonyos időnként nem árt olajat cserélni benne, mert arra kényes. Na az ide való olaj 3.000 Ft/l körül van, és 7 liter kell belőle. A motorfék nem olyan mint egy manuálisnál, sokkal erősebb (hamarabb visszavált), de hosszabb lejtőkön érdemes kitenni üresbe, és akkor a fogyasztás is csökenthető.

Hogy negatív példát mondjak, egyik kollégámnak teljesen szét kellett szedni (Vectra, 150 ló), mivel egy főalkatrész , megadta magát. Itthon 700 ezer Ft lett volna kedvezménnyel, végül Angliából rendelte meg 200-ért. Azt azért hozzá kell tenni, hogy Ő 180 ezerrel vette az autót, de utána kiderült, hogy 100 ezerrel kevesebbet mutat az óra. Szóval szerintem az a 100 ezres határ bőven feljebb van. Ha pedig figyel rá az ember, akkor talán még tovább.

Astra555

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Nemrég volt olajcserém. (3 hét)

Ma megnéztem a szintet. Az rendben is van.

De a nívón látszottak nagyon apró kis fémforgácsok. Mágnesesen hozzátapadtak.

Kell most ezért aggódnom, cseréljünk megint olajat?

Elvileg 5W30 van benne.

Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem! Van egy 2005-ös évjáratú, 1.6 Ecotec motorral szerelt (benzin/LPG) Astra H GTC-m, 180 ezer kilométerrel. Pár napja a motortér felől érdekes, kattogó/kerregő hangot hallok, ami egyre erősödött. Mostanra már teljesen olyan hangja van, mint egy dieselnek. Van esetleg tapasztalata valakinek, hogy mi okozhatja ezt a hangot? Mi hibásodhatott meg?

A második kérdés: olajfogyasztás. Azt tudom, hogy állítólag ez a blokk szereti falni, de azért 8 dl/1000 km soknak tűnik. Mik a tapasztalatok, nektek mennyit fogyaszt belőle?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem! Van egy 2005-ös évjáratú, 1.6 Ecotec motorral szerelt (benzin/LPG) Astra H GTC-m, 180 ezer kilométerrel. Pár napja a motortér felől érdekes, kattogó/kerregő hangot hallok, ami egyre erősödött. Mostanra már teljesen olyan hangja van, mint egy dieselnek. Van esetleg tapasztalata valakinek, hogy mi okozhatja ezt a hangot? Mi hibásodhatott meg?

A második kérdés: olajfogyasztás. Azt tudom, hogy állítólag ez a blokk szereti falni, de azért 8 dl/1000 km soknak tűnik. Mik a tapasztalatok, nektek mennyit fogyaszt belőle?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Gergő

Ha jól tudom vezérműszíjas, ezért az elvileg nem okozhatja.

Szóval lehet a hidrotőke + szelepszár szimering.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom vezérműszíjas, ezért az elvileg nem okozhatja.

Szóval lehet a hidrotőke + szelepszár szimering.

Zakatolás:

A Twinport motorok láncos vezérlésűek.

Valószínűleg megnyúlt a lánc, ez okozza a dízeles járást, főként alapjáraton.

Láncfeszítő patron és lánccsere megoldja a problémát.

Nálam 150e km körül jött elő (Z14XEP).

Olajfogyi:

8 deci / 1000 km nagyon sok.

Szelepszár-szimmering környékén érdemes nézelődni.

Ecotec motorok típusbetegsége (a szimmeringek anyaga idővel kikeményedik, ott megy el az olaj egy része).

Szimmeringcsere valamennyire orvosolja a problémát..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.