Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Nekem akkor csinált hasonlót, mikor a főtengely helyzetérzékelő jeladó ment tönkre. Rántani, nem rántott, de előfordult, hogy menet közben egyszer csak leállt a motor. Ilyenkor volt hogy pöccre indult, máskor meg autómentő lett a vége, mert egy istennek nem akart beindulni, csak az indító tekert. Aztán a szervizben megint kipróbálták elsőre indult, aztán a szerviz kapujában ismét leállt.

Op-com nekem is dobta egyből a jeladó hibát.

Bosch-t raktak bele, az előző is ilyen volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem akkor csinált hasonlót, mikor a főtengely helyzetérzékelő jeladó ment tönkre. Rántani, nem rántott, de előfordult, hogy menet közben egyszer csak leállt a motor. Ilyenkor volt hogy pöccre indult, máskor meg autómentő lett a vége, mert egy istennek nem akart beindulni, csak az indító tekert. Aztán a szervizben megint kipróbálták elsőre indult, aztán a szerviz kapujában ismét leállt.

Op-com nekem is dobta egyből a jeladó hibát.

Bosch-t raktak bele, az előző is ilyen volt.

Szia Cserenkov!

Egyről beszélünk! Nekem csak alapjáraton áll le, menet közben csak ránt egyet, hogy megijed az ember. Valószínűleg a bosch a gyári, az 30 rugó. De kapható már 8 ezertől is. De mint tudjuk az opel nem mindenben szereti az utángyártottat :icon1: Azóta nincsenek ilyen problémák a tiéddel mióta kicserélték?

Link to comment
Megosztás:

Szia Cserenkov!

Egyről beszélünk! Nekem csak alapjáraton áll le, menet közben csak ránt egyet, hogy megijed az ember. Valószínűleg a bosch a gyári, az 30 rugó. De kapható már 8 ezertől is. De mint tudjuk az opel nem mindenben szereti az utángyártottat :icon1: Azóta nincsenek ilyen problémák a tiéddel mióta kicserélték?

Kezdetben nekem is csak alapjáraton állt le. Aztán legutoljára már menet közben is úgy hogy gázon álltam. Kivillant a villáskulcsos ikon, a motor leállt, az autó meg lelassult. Lendületből még az út szélére tudtam kormányozni. Még az volt viszonylag a mázli, hogy ezt még a városban adta elő egyik péntek este. Ha fél-egy órával később jelentkezik a hiba, már valahol az autópályán lettem volna éjszaka a semmi közepén.

Nekem is úgy mondták, hogy a Bosch a "gyári" és kb ennyit is fizettem érte. Más utángyártottal sajnos nincs tapasztalatom.

Még tavaly novemberben volt az eset, csere óta sosem volt vele problémám.

Közben elő is kerestem a cserélt alkatrészt.

Ilyen volt benne és ugyan ilyenre cserélték:

http://kepfeltoltes.hu/140713/P1030632_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140713/P1030634_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kezdetben nekem is csak alapjáraton állt le. Aztán legutoljára már menet közben is úgy hogy gázon álltam. Kivillant a villáskulcsos ikon, a motor leállt, az autó meg lelassult. Lendületből még az út szélére tudtam kormányozni. Még az volt viszonylag a mázli, hogy ezt még a városban adta elő egyik péntek este. Ha fél-egy órával később jelentkezik a hiba, már valahol az autópályán lettem volna éjszaka a semmi közepén.

Nekem is úgy mondták, hogy a Bosch a "gyári" és kb ennyit is fizettem érte. Más utángyártottal sajnos nincs tapasztalatom.

Még tavaly novemberben volt az eset, csere óta sosem volt vele problémám.

Közben elő is kerestem a cserélt alkatrészt.

Ilyen volt benne és ugyan ilyenre cserélték:

http://kepfeltoltes.hu/140713/P1030632_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140713/P1030634_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia!

Köszi a kimerítő választ! Lassan Te leszel az "opelpédia" :D Van egy beépített emberem utánanézetek vele. Azt nem tudod a motoron merre található? Még nem kerestem meg, vezérlés, vagy lendkerék oldal? Mennyi idő telt el a kezdettől a végig, vagy km. kb?

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak alapjáraton áll le, menet közben csak ránt egyet, hogy megijed az ember. Valószínűleg a bosch a gyári, az 30 rugó. De kapható már 8 ezertől is. De mint tudjuk az opel nem mindenben szereti az utángyártottat.

Itt 22ezer a Bosch:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=0281002717+*L&keres=281002717

Szerencsere meg nem kellett cserelnem, de elvileg 2 perces munka (muanyag kalap leszed, es a klima kompresszor folott - mogott van, teljesen jol hozzaferheto helyen).

Ha nem varod meg, hogy a meglevo teljesen meghaljon, akkor szerintem egy 8ezres is megkockaztathato. Ha helybol nem megy, vagy egy het alatt meghal, akkor vissza kell vinni, egyebkent eltarthat akar evekig is. Gond esetere pedig ott van tartaleknak a kiszedett, akar ut kozben is le tudod cserelni.

Egyebkent nem igazan tudom, mi baja lehet egy ilyennek, beazason, vagy kontakthiban kivul... Es persze az sem veletlen, hogy sosem mosok motort :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a kimerítő választ! Lassan Te leszel az "opelpédia" :D Van egy beépített emberem utánanézetek vele. Azt nem tudod a motoron merre található? Még nem kerestem meg, vezérlés, vagy lendkerék oldal? Mennyi idő telt el a kezdettől a végig, vagy km. kb?

:D

Hát igen, ehhez is volt szerencsém! Már direkt hiányzik, hogy jó ideje nem ment gallyra semmi a kocsin. :) De nem baj, elfoglalom magam akkor is valamivel, most pl a beltér ledesítésével.

Sajnos nem tudom melyik oldalon van. Nem voltam jelen a cserénél, mert alkatrészt is csak másnapra tudtak hozni, addig otthagytam a kocsit.

Próbáltam megnézni ecat24.com-on hátha van róla ábra, de pont nem látszik a lényeg.

Googlen is most keresgéltem, egyedül ezt az ábrát találtam: http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/sensor-crankshaft-revolutions-opel-astra-g-astra.html

Ez alapján ha jól látom a lendkerék oldalon van hátul.

Úgy érted mennyi idő, km telt el azóta hogy először jelentkezett a hiba és hogy kénytelen voltam cserélni?

1-2 hét, pár száz km.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Itt 22ezer a Bosch:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=0281002717+*L&keres=281002717

Szerencsere meg nem kellett cserelnem, de elvileg 2 perces munka (muanyag kalap leszed, es a klima kompresszor folott - mogott van, teljesen jol hozzaferheto helyen).

Ez ugy tunik, sztorno, ott egy masik szenzor van, ami a vezermutengelyt nezi (persze az szinkronban kell legyen a fotengellyel, de ezek szerint kulon jeladok vannak).

Link to comment
Megosztás:

Itt 22ezer a Bosch:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=2&cikkkod=0281002717+*L&keres=281002717

Szerencsere meg nem kellett cserelnem, de elvileg 2 perces munka (muanyag kalap leszed, es a klima kompresszor folott - mogott van, teljesen jol hozzaferheto helyen).

Ha nem varod meg, hogy a meglevo teljesen meghaljon, akkor szerintem egy 8ezres is megkockaztathato. Ha helybol nem megy, vagy egy het alatt meghal, akkor vissza kell vinni, egyebkent eltarthat akar evekig is. Gond esetere pedig ott van tartaleknak a kiszedett, akar ut kozben is le tudod cserelni.

Egyebkent nem igazan tudom, mi baja lehet egy ilyennek, beazason, vagy kontakthiban kivul... Es persze az sem veletlen, hogy sosem mosok motort :)

Szia!

Ez a vezérműtengely érzékelője, amit Cserenkov linkelt az a nekem szükséges jeladó, így már tudom hol keressem. Köszi!

Szép napot!

Mod. Vagyis az érzékelő az az, csak a helye nem a hengerfejen van, hanem a forgattyús házon.

Módosítva : Frankie64
Link to comment
Megosztás:

Ez a vezérműtengely érzékelője, amit Cserenkov linkelt az a nekem szükséges jeladó, így már tudom hol keressem.

Mod. Vagyis az érzékelő az az, csak a helye nem a hengerfejen van, hanem a forgattyús házon.

Igen, mar csak arra kell rajonnom, miert kell ket jelado; gondolom, nem a vezermuszij elszakadasat akarjak jelezni :)

Raadasul a mukodteteshez elvileg eleg lenne az egyik jel is, igy nem is okvetlenul kene lealljon, ha elromlik a masik...

Egyebkent korabban felso holtponti jeladot irtal, ami ki tudja, melyik. A TIS-ben a fotengely jelado crankshaft pulse pickup, a vezermutengely jelado pedig camshaft sensor neven fut, szerintem nezd meg angol opcommal is, nehogy a vegen rosszat cserelj...

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A TIS-ben a fotengely jelado crankshaft pulse pickup, a vezermutengely jelado pedig camshaft sensor neven fut, szerintem nezd meg angol opcommal is, nehogy a vegen rosszat cserelj...

Nálam a magyar Op-com, úgy fogalmazott, hogy forgattyús tengely jeladó. Ez alapján elég egyértelmű volt, hogy melyik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam a magyar Op-com, úgy fogalmazott, hogy forgattyús tengely jeladó. Ez alapján elég egyértelmű volt, hogy melyik.

Csaba, Cserenkov!

Nem írok külön, mert egyről beszélünk. A főtengely jeladóra van szükségem az biztos, majd később megnézem megint, mert tegnap előtt rántott egyet, tegnap viszont hibátlanul ment. Pedálra nem ad hibakódot, op-com-mal kell ránéznem. Nem emlékszem pontosan, de valami 30, vagy 300 -l kezdődő kód volt, de mivel nem kell fejtegetni, mert magyarul megmondja mi a hiba nem jegyeztem meg. Nevezik felső holtponti jeladónak, főtengely impulzus jeladónak, mindegy, ugyanaz. A főtengelyen csak az 1-4-s henger felső holtponton ad jelet, a vezérműtengely jeladó, forgást, és fordulatszámot jelez, elviekben. Hogy miért kell kettő, arról csak valamelyik tervező mérnök tudna magyarázatot adni. Volt olyan motorjuk amiben két db olajnyomás jeladó volt a kőrben. A sebességet is két jeladó adja, egy bc-nek, egy az óracsoportnak, ha az egyik tönkre megy akkor a másik veszi át a szerepét. Szóval "Opel! Én így szeretlek" :D

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1.7 cdti, 2010-es H Astra (z17dtj) második olajcseréjén vagyok túl. A kocsit 108.000-el vettem, most van benne 125.000 km. Eddig semmi hibát nem produkált, viszont az utolsó olajcsere után (csak melegen) elkezdett kopogni. 5W30-as GM olaj került bele mint előző alkalommal. A kocsi egyébként tökéletesen működik, leszámítva a kopogást... Kell vajon a legrosszabbtól tartanom??

Köszönöm szépen a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Hello.Valakinek van ötlete hogy mi lehet a következő probléma oka?

Kigyulladt a kulcsos műszerfal ikon már többször,de jellemzően emelkedőn és(vagy) 110km/h környékén.Álló helyzetben pedig a fordulatszám megemelkedik,de ha nyomom a féket visszaáll a normál értékre!

Tipp? Ötlet? Jótanács?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hello.Valakinek van ötlete hogy mi lehet a következő probléma oka?

Kigyulladt a kulcsos műszerfal ikon már többször,de jellemzően emelkedőn és(vagy) 110km/h környékén.Álló helyzetben pedig a fordulatszám megemelkedik,de ha nyomom a féket visszaáll a normál értékre!

Tipp? Ötlet? Jótanács?

Köszönöm.

2004 előtt villogtasd ki, utána ki is írja a hibakódokat, majd ő megmondja mi a gondja.

Taposd tövig a féket és a gázpedált, majd add rá a gyújtást, ha 2004 vagy előtti akkor számold a motorlámpa villogást.

Ha utáni akkor nézd meg a kijelzőt és a hibakód alapján meg lehet tudni mi a gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Ma egy kis "baleset" történt velem. Kifogyott az 1.9es CDTI 150le-s Astrámból a gázolaj. Nem teljesen, mert mentem vele gond nélkül, leparkoltam és utána nehezen indult majd le is állt. Akkor fel lett töltve utána izzitás alatt a kocsiből bugyborékoló hang jött, 3x izzitoztam és utána gond nélkül indult. Azóta megy. A kérdésem az lenne, hogy lehet valami baja mostantól, kéne még valami extrát csinálni vele, esetleg szerelőhöz vinni? Előre is köszönöm a választ!

A probléma amugy onnan ered, hogy 7-8literes tankolás alatt a computer nem érzékeli a tankolást. Igy nem is változtat a megtehető úton, emiatt számolgatnom kell. Ilyet más is észrevett? Vagy emiat is érdemes felkeresni a szervizt?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma egy kis "baleset" történt velem. Kifogyott az 1.9es CDTI 150le-s Astrámból a gázolaj. Nem teljesen, mert mentem vele gond nélkül, leparkoltam és utána nehezen indult majd le is állt. Akkor fel lett töltve utána izzitás alatt a kocsiből bugyborékoló hang jött, 3x izzitoztam és utána gond nélkül indult. Azóta megy. A kérdésem az lenne, hogy lehet valami baja mostantól, kéne még valami extrát csinálni vele, esetleg szerelőhöz vinni? Előre is köszönöm a választ!

A probléma amugy onnan ered, hogy 7-8literes tankolás alatt a computer nem érzékeli a tankolást. Igy nem is változtat a megtehető úton, emiatt számolgatnom kell. Ilyet más is észrevett? Vagy emiat is érdemes felkeresni a szervizt?

Előre is köszi a segítséget!

Szia!

Ha beindult, akkor nem lesz semmi gond vele. A Daciának pl. van egy pumpája, amivel ilyenkor lehet légteleníteni. Itt viszont néhány gyújtás ráadás megoldja a gondot. Ha nem, csak akkor van szívás.:-)

Ja, soha ne bízz a range-ben, csak a mutatót figyeld. Kis mennyiség tankolásakor az sem mindig áll rögtön a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdezném.Egy éve vagyok Opel Astra H Caravan 1.7cdti (z17dtr) tulajdonos.Most jelentkezett egy hiba,de hibakód nélkűl.Legalább kétnapos állás után elindúlt majd kb:10 másodperc múlva leállt.Utánna csak 4.-5. indítózás után indult el

.Előtte hónapokon át ÖMV-nél tankoltam,előtte pedig az AGIP-nál.

Az AGIP-os időszak után nem akart elindúlni egyszer szintén,a hibakódra akkor EGR szelep visszacsatolási... írtki.Leszerelték és kitisztították az EGR-t és a mapszenzort.

A mostani hibánál kicseréltük az üzemanyagszűrőt és minden megszünt.Hibakód nincs.Már két szűrőt cseréltem fél év alatt.Mi ez és hol tankoljak?

Az autót németországban szerelték és újan hozták onnét be.Valaki azt mondta egyszer,hogy nagyon érzékeny lesz az üzemanyag minőségére.

Szia.

Sikerult megoldanod azt a problemat amit font leirtal? azaz az inditozas utanni leallast?

Nekem is ugyanez a problemam van es semmi megoldast nem talaltam ra, es az az idegesito benne, hogy csak neha bukkan fol.

kerlek, ha sikerult megoldani a problemat akkor oszd meg velem is.

Elore is koszonom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma egy kis "baleset" történt velem. Kifogyott az 1.9es CDTI 150le-s Astrámból a gázolaj. Nem teljesen, mert mentem vele gond nélkül, leparkoltam és utána nehezen indult majd le is állt. Akkor fel lett töltve utána izzitás alatt a kocsiből bugyborékoló hang jött, 3x izzitoztam és utána gond nélkül indult. Azóta megy. A kérdésem az lenne, hogy lehet valami baja mostantól, kéne még valami extrát csinálni vele, esetleg szerelőhöz vinni? Előre is köszönöm a választ!

A probléma amugy onnan ered, hogy 7-8literes tankolás alatt a computer nem érzékeli a tankolást. Igy nem is változtat a megtehető úton, emiatt számolgatnom kell. Ilyet más is észrevett? Vagy emiat is érdemes felkeresni a szervizt?

Előre is köszi a segítséget!

Nem tudom az 1.9-esben van-e külön tápszivattyú. Ha van, akkor gondolom azt hallottad hogy légteleníti a rendszert.

Az 1.7-esnél ahol közvetlenül a nagynyomású szivattyú szívja fel a gázolajat, azt vetted volna észre, hogy kicsit tovább kell indítózni, mint a megszokott. Akár csak mikor gázolajszűrőt cserélsz és fellevegősödik a rendszer.

Nem kell mást csinálnod vele, ez így jó.

A computer elég érdekesen számol, nálam baromi pontatlan. Keveset még nem tankoltam bele, eddig amióta megvan a kocsi mindig csurig töltöttem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma egy kis "baleset" történt velem. Kifogyott az 1.9es CDTI 150le-s Astrámból a gázolaj. Nem teljesen, mert mentem vele gond nélkül, leparkoltam és utána nehezen indult majd le is állt. Akkor fel lett töltve utána izzitás alatt a kocsiből bugyborékoló hang jött, 3x izzitoztam és utána gond nélkül indult. Azóta megy. A kérdésem az lenne, hogy lehet valami baja mostantól, kéne még valami extrát csinálni vele, esetleg szerelőhöz vinni? Előre is köszönöm a választ!

A probléma amugy onnan ered, hogy 7-8literes tankolás alatt a computer nem érzékeli a tankolást. Igy nem is változtat a megtehető úton, emiatt számolgatnom kell. Ilyet más is észrevett? Vagy emiat is érdemes felkeresni a szervizt?

Előre is köszi a segítséget!

Miért nem tankolsz egyszerre nagyobb mennyiségeket? És akkor nem kell számolgatnod annyira.

És ja, a BC még megtehető út kiírása általában köszönőviszonyban sincs a valósággal. :)

Link to comment
Megosztás:

Te miért nem egy AMG SLS-sel jársz? :icon1:

Nem akarlak megbántani, félre ne érts, de ha valakinek van pénze megvenni meg fenntartani egy 150 lovas dízel autót, akkor én legalábbis úgy gondolom, hogy arra is van keret, hogy ne 1-2 ezer forintokért tankolgasson bele az ember... cseppenként. No offense. Ezért írtam, hogy miért számolgatsz meg tankolsz 7-8 literenként.

Azért ez nem az a kategória, hogy miért nincs nekem AMG SLS. :D (Bár lenne, egyébként, el is adnám gyorsan, és vennék egy jó nagy lakókocsit a családnak. :) )

Azon - offtopik - külön ki vagyok "bukva", mikor beáll a kútra a srác a bazi nagy BMW-el, olyan kerekekkel, amire egy gumi annyi, mint nekem a full téli-nyári garnitúra :D és tankol kétezerért. De úgy, hogy egy forinttal se legyen több. :D Többször találkoztam már vele a Fogarasi ÖMV-nél tankolás közben.

Módosítva : Etele77
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségett kérnék van egy astra g kombi 1,7 cdti z17dtl motor kodú.első kérdésem az lenne hogy , a felső holtpon jeladó hol helyezkedik el ˙(vagy csak egy jeladó van benne).A másik kérdésem meg az lenne hogy , csak 4-5 tekerés után indul be , ha meg meleg volt olyan hogy nem indult be.Elvittem kiolvastattni és azt mondta a szerelő hogy a fordulatszám jeladó van megbolondulva ki kell cserélni , én megvettem mind a két jeladót de a felső holt pont jeladót nem tudom hogy hol helyezkedik el???Vagy más balya lehet, mert már azzal is riogattak hogy a nagy nyomású szivanyú adja megmagát ?? Válaszokat előre is köszőnöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségett kérnék van egy astra g kombi 1,7 cdti z17dtl motor kodú.első kérdésem az lenne hogy , a felső holtpon jeladó hol helyezkedik el ˙(vagy csak egy jeladó van benne).A másik kérdésem meg az lenne hogy , csak 4-5 tekerés után indul be , ha meg meleg volt olyan hogy nem indult be.Elvittem kiolvastattni és azt mondta a szerelő hogy a fordulatszám jeladó van megbolondulva ki kell cserélni , én megvettem mind a két jeladót de a felső holt pont jeladót nem tudom hogy hol helyezkedik el???Vagy más balya lehet, mert már azzal is riogattak hogy a nagy nyomású szivanyú adja megmagát ?? Válaszokat előre is köszőnöm

Szia!

Csak egy oldalt kellett volna visszanézned, és ott tárgyaltuk az én autóm kapcsán a témát. Rajz is van a felső holtponti jeladó elhelyezkedéséről, A fordulatszám jeladót, meg pontosan leírta Csaba66 cartárs. Az enyém ugyan z17dth, de a jeladók elvileg azonosak, és talán ugyan ott vannak.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak megbántani, félre ne érts, de ha valakinek van pénze megvenni meg fenntartani egy 150 lovas dízel autót, akkor én legalábbis úgy gondolom, hogy arra is van keret, hogy ne 1-2 ezer forintokért tankolgasson bele az ember... cseppenként. No offense. Ezért írtam, hogy miért számolgatsz meg tankolsz 7-8 literenként.

100 ezerért nem akartam 20 éves autót venni, mert ugyanannyi lenne a fenntartása szervizelése. Azontúl fontos a biztonság is, meg az előző autót is jól beszámították, más lehetőség nem volt. Szóval bevállaltam. 2011. szeptembere óta mentem vele kb. 40 ezer km-t. Az ingázáshoz Eger-Bp. nem igazán használom, azt megoldom busszal, főleg, hogy még mindig a 9 Ft/km költségtérítésénél jár az állam.

Én nem a "2 ezerért tankolok, mert 730i-m van,de pénzem másra már nincs, de a szomszédba is kocsival megyek" kategória vagyok. Megvan a téli, nyári gumiszett, most cseréltem féktárcsát, betétet, és lassan jön az olajcsere is. Mindezek mellett azonban előfordul, hogy 2 ezerért vagyok kénytelen tankolni.:-)

Link to comment
Megosztás:

100 ezerért nem akartam 20 éves autót venni, mert ugyanannyi lenne a fenntartása szervizelése. Azontúl fontos a biztonság is, meg az előző autót is jól beszámították, más lehetőség nem volt. Szóval bevállaltam. 2011. szeptembere óta mentem vele kb. 40 ezer km-t. Az ingázáshoz Eger-Bp. nem igazán használom, azt megoldom busszal, főleg, hogy még mindig a 9 Ft/km költségtérítésénél jár az állam.

Én nem a "2 ezerért tankolok, mert 730i-m van,de pénzem másra már nincs, de a szomszédba is kocsival megyek" kategória vagyok. Megvan a téli, nyári gumiszett, most cseréltem féktárcsát, betétet, és lassan jön az olajcsere is. Mindezek mellett azonban előfordul, hogy 2 ezerért vagyok kénytelen tankolni.:-)

Én is ezt a 9 Ft-ot kapom km-enként a folyamatos Pécs és Budapest közötti ingázásomra. Annak idején, mikor ezt megállapították, jó 15-20 éve, még talán többet jelentett 9Ft mint ma, mert nem ennyi volt az üzemanyagok ára.

De nem akarok panaszkodni, örülök, hogy legalább ennyivel hozzájárulnak.

Egyébként én meg pont leginkább ingázásra használom a kocsit. Városon belül a rövid távokat megoldom, busszal, metróval.

Így viszont háztól házig ma is például 2,5 óra alatt hazaérek, míg tömegközlekedve fél nap lenne. Azért ez elég vicces...

Vonaton a macskámat nem vihetem, tehát az eleve kilőve. Ma 2-ig dolgozom, 2 után, mivel iskolaszünet van csak olyan busszal jutok el Pécsre, amin át kell szállnom. Ha Szekszárdon nem érem el a buszt, amire át kell szállnom, másnap reggel(!) jön a következő. Már volt olyan, hogy a puszta közepén állt meg a két busz, hogy fölszedje a másikról az utasokat. Épphogy elértük.

Így is elindulok délután 2-kor a munkahelyemről és este 9-re érek haza. És akkor még arról nem is beszéltem, hogy volt olyan hogy csak állóhely volt a buszon. 4 órát álltam cuccokkal, macskával a kezemben. Olyan is volt hogy nem működött nyáron a légkondi és 60 fokban aszalódtam órákon keresztül.

Na, ezeket elégeltem meg. Akkor inkább fizetek, a kényelmem és az időm többet ér!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.