Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Dobott egy p0340 kodot a gép! Érdekes volt mert piros lámpánál álltam  és indulásnál rántott egyet  már dobta is a hibát!

 P0340 00: Vezérműtengely pozíció érzékelő áramkör működési hiba

Leállítottam és most nincs jelen . Találkoztatok már ilyen problémával?

Mitől lehet mert volt már cserélve az érzékelő....

Segítséget előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, gyalázó said:

Dobott egy p0340 kodot a gép! Érdekes volt mert piros lámpánál álltam  és indulásnál rántott egyet  már dobta is a hibát!

 P0340 00: Vezérműtengely pozíció érzékelő áramkör működési hiba

Leállítottam és most nincs jelen . Találkoztatok már ilyen problémával?

Mitől lehet mert volt már cserélve az érzékelő....

A csere nem jelenti azt, hogy az uj ne romolhatna el... De lehet kontakthiba a vezetekekben, vagy akar a vezerlonek azon a reszen is, ami ezt a jelet fogadja (gondolom, a jelado maga nem CAN buszos).
 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, csaba66 írta:

A csere nem jelenti azt, hogy az uj ne romolhatna el... De lehet kontakthiba a vezetekekben, vagy akar a vezerlonek azon a reszen is, ami ezt a jelet fogadja (gondolom, a jelado maga nem CAN buszos).
 

Azt nem tudom! z16xe1 a moci.

A másik oldalt merre találom? (vezérlőt)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, gyalázó írta:

Sziasztok!

Dobott egy p0340 kodot a gép! Érdekes volt mert piros lámpánál álltam  és indulásnál rántott egyet  már dobta is a hibát!

 P0340 00: Vezérműtengely pozíció érzékelő áramkör működési hiba

Leállítottam és most nincs jelen . Találkoztatok már ilyen problémával?

Mitől lehet mert volt már cserélve az érzékelő....

Segítséget előre is köszi.

Mikor cserélted ? És milyet raktál bele ? Gyárit ?

Én is csere előtt állok :(

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

16 perce, Zsolti25 írta:

Mikor cserélted ? És milyet raktál bele ? Gyárit ?

Én is csere előtt állok :(

Az a baj, hogy amikor vettem az autót akkor cserélték a márkára sajna nem emlékszem!

Ez volt kb 3-hónapja.

De biztos nem bosch! Ahogy olvasgatok csak bosch szabad beletenni.

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, gyalázó said:

Azt nem tudom! z16xe1 a moci.

A másik oldalt merre találom? (vezérlőt)

Nem tudom, ezen a motoron hol van a vezerlo, de a sokpolusu csatlakozokban, vagy a vezerlon belul levo esetleges hibat nem sok esely van hazilag sem megtalalni, sem javitani. Ezt csak mint elvi lehetoseget mondtam, ha minden mas garantaltan jo, de errol egyelore szo sincs, ahogy nezem.

 

9 hours ago, Zsolti25 said:

A vezéműtengely és a főtengely jeledo hogy függ össze? Lehet hogy egymást ellenőrzik ?

A fotengely es vezermutengely jeladok egymast biztos nem ellenorzik, a motorvezerlo kapja mindkettotol a jeleket. Elvileg eleg kene legyen az egyik is, nem tudom, mihez kell ketto, illetve hogy miert okoz leallast mar az egyik jel hianya is.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎05‎.‎06‎. at 23:45, Maybal írta:

Ha Pesten laksz(vagy Budán) :) akkor a Novothautóhoz elmész, én ott javíttattam, nagyon felkészült, lelkiismeretes csapat. Ott átnézik amit kell, nálad többet tudnak tuti, nem kell kérned, mit nézzenek meg....értenek hozzá.....anno 8000 pénz volt egy ilyen diag.

 

A Novothautó honlapján az áll, hogy amikor elfoglaltak nem veszik fel a telefont, ezért emailt írtam nekik, de arra sem válaszoltak. Érdekelne, hogy hogyan lehet kommunikálni velük? Ajánlott levél?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kezdőkabriós írta:

A Novothautó honlapján az áll, hogy amikor elfoglaltak nem veszik fel a telefont, ezért emailt írtam nekik, de arra sem válaszoltak. Érdekelne, hogy hogyan lehet kommunikálni velük? Ajánlott levél?

A lényeg, hogy alkatrészt ne vigyél, mert nem építik be, csak azt amit ők rendelnek.:-)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, kezdőkabriós írta:

A Novothautó honlapján az áll, hogy amikor elfoglaltak nem veszik fel a telefont, ezért emailt írtam nekik, de arra sem válaszoltak. Érdekelne, hogy hogyan lehet kommunikálni velük? Ajánlott levél?

Szia. Nekem mindig felvette. Bár én reggel hívtam, meg ímélt is küldtem....de már nem emlékszem, melyik volt előbb. 

 

10 órája, Astra555 írta:

A lényeg, hogy alkatrészt ne vigyél, mert nem építik be, csak azt amit ők rendelnek.:-)

Az alkatrészeket viszont jó forrásból szerzi be, nekem elvileg gyári alkatrészeket tett bele, csak ezeket a beszállítótól rendelte, nem pedig az Opelos átcsomagolt 3x áron. 

Az egész javítás olcsóbb volt a feljárásokkal Pestre, mintha itt javíttattam volna Veszprémben, vagy a környéken valami szerelőnél.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Maybal írta:

Az alkatrészeket viszont jó forrásból szerzi be, nekem elvileg gyári alkatrészeket tett bele, csak ezeket a beszállítótól rendelte, nem pedig az Opelos átcsomagolt 3x áron. 

Az egész javítás olcsóbb volt a feljárásokkal Pestre, mintha itt javíttattam volna Veszprémben, vagy a környéken valami szerelőnél.

Az lehet, de minek fizessen az ember még pluszban, ha ugyanazt olcsóbban be tudja szerezni? Garanciára hivatkoztak. Csak ugye az alkatrész hibája esetén nem Ő a hunyó, hanem az eladó. Max. mondja azt, hogy csak adott márkát épít be, mást nem. Na mindegy, sok dolgom úgysem lesz velük.:)

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Astra555 said:

Az lehet, de minek fizessen az ember még pluszban, ha ugyanazt olcsóbban be tudja szerezni? Garanciára hivatkoztak. Csak ugye az alkatrész hibája esetén nem Ő a hunyó, hanem az eladó. Max. mondja azt, hogy csak adott márkát épít be, mást nem. Na mindegy, sok dolgom úgysem lesz velük.:)

Az alkatreszen is van hasznuk (tobbnyire nem is keves), ezert ragaszkodnak a dologhoz...

Amikor egy kerekcsapagy meghalt, mar megvolt az SKF cseredarabom (24ezer korul vettem), viszont nem akart lejonni a kerekanya (berohad, mert nincs rajta kupak, ami nem igazan jo otlet a gyartol). Felhivtam egy gyorsszervizt, amelyik az arlistajaban 8ezerert hirdette a cseret. Vinni nem lehet, mert a garancia (mondtam, nem kerek garanciat, de azt sem lehet). Azert megkerdeztem, mennyiert adnak a csapagyat, 45e lett volna, plusz a munkadij.

Ezutan megduhodtem, es inkabb megis leszedtem az anyat :) Az uj csapagyhoz van kupak is, bar remelhetoleg ez mar tuleli majd az autot.

Szoval sajnos kifejezetten erdekuk a sajat beszerzesu alkatresz, ami olyan szempontbol sem egeszseges, hogy hajlamosithat nem okvetlenul szukseges cserekre is. Draga, de gyorsan beepitheto alkatreszeknel pedig az eleve sem tul alacsony oradijak igencsak megugranak, a szervizek alma az ilyen jellegu munka...   

 

Link to comment
Megosztás:

Igen, sejthető, hogy ez (is) van a dolog mögött.

Valamennyire érthető, mert ha az ember vendéglőbe megy, akkor sem viszi a csirkét, hogy na ezt kérem megsütni, mert így sokkal olcsóbb. De! Sokkal korrektebbnek tartom azt a szervizt, ahova ha akarom vihetem az aktarészt, csak akkor ők nem vállalnak anyaghibára garanciát, csak a beépítésre. Anyaghibával oda kell menni reklamálni ahol vettem az alkatrészt. Ami jogos és érthető. De gondolom ilyen esetben meg megy a bolt és a szerviz egymásra mutogatása. Szerencsére ebből még nem volt problémám.

Opel márkaszervizbe járok. Mikor bejelentkezek telefonon és időpontot kérek, mindig megkérdezik, hogy viszem-e az alkatrészt, vagy ők szerezzék be. Megmondják, hogy ők mennyiért tudják adni, de ha azt mondom, hogy megveszem én külön, abból sem csinálnak problémát. Sokszor volt már hogy pl a GM olajat én vittem az Opel márkaszervizbe (ami belegondolva elég vicces), mert így majdnem fele árban volt. És belerakták azt. Nem problémáztak rajta, nem tettek megjegyzést, nem vágtak pofákat. Szerintem ez így elég korrekt. Hagynak választási lehetőséget, hogy megvedd te olcsóbban a cuccokat. De ha nem akarsz utána rohangálni, akkor lehet hogy kicsit drágábban, de ők is elintézik a beszerzést. Sajnos nem mindenhol tapasztalom ezt.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cserenkov írta:

Igen, sejthető, hogy ez (is) van a dolog mögött.

Valamennyire érthető, mert ha az ember vendéglőbe megy, akkor sem viszi a csirkét, hogy na ezt kérem megsütni, mert így sokkal olcsóbb. De! Sokkal korrektebbnek tartom azt a szervizt, ahova ha akarom vihetem az aktarészt, csak akkor ők nem vállalnak anyaghibára garanciát, csak a beépítésre. Anyaghibával oda kell menni reklamálni ahol vettem az alkatrészt. Ami jogos és érthető. De gondolom ilyen esetben meg megy a bolt és a szerviz egymásra mutogatása. Szerencsére ebből még nem volt problémám.

Opel márkaszervizbe járok. Mikor bejelentkezek telefonon és időpontot kérek, mindig megkérdezik, hogy viszem-e az alkatrészt, vagy ők szerezzék be. Megmondják, hogy ők mennyiért tudják adni, de ha azt mondom, hogy megveszem én külön, abból sem csinálnak problémát. Sokszor volt már hogy pl a GM olajat én vittem az Opel márkaszervizbe (ami belegondolva elég vicces), mert így majdnem fele árban volt. És belerakták azt. Nem problémáztak rajta, nem tettek megjegyzést, nem vágtak pofákat. Szerintem ez így elég korrekt. Hagynak választási lehetőséget, hogy megvedd te olcsóbban a cuccokat. De ha nem akarsz utána rohangálni, akkor lehet hogy kicsit drágábban, de ők is elintézik a beszerzést. Sajnos nem mindenhol tapasztalom ezt.

Garancia. Ha Ő rendeli meg és építi be, akkor sem Ő fog felelősséget vállalni azért, mert anyaghibás, vagy gyártási hibás az alkatrész. Max. Ő fogja intézni a reklamációt. Ez meg abból áll, hogy értesti a beszállítót a problémáról, amit szerintem én is meg tudok tenni. Azzal, hogy a szerelő kiállítja a számlát, elismeri, hogy szakszerű munkát végzett. Nyilván szerelője válogatja, hogy aztán melyik ismeri el a hibáját. Szerelő  havernál volt úgy, hogy cserélt egy F Astrában vezérlést, aztán pár nap múlva szakadt a szíj, a tulaj meg természetesen ment vissza habzó szájjal. Aztán kiderült, hogy a szíj volt gyártási hibás. Egy kis telefonálást/levelezést követően kapott egy új vezérlésszettet, meg az alkatrészeket, amiket cserélni kellett, magyarul nullás lett a történet a végére.

A Wallisnál kérdeztem, hogy lehetséges-e vinni alkatrészt, de nem utasították el, nyilván rájöttek, hogy az Opel nem az a kategória, ahol nem számít 10-20 ezer Ft a számla végösszegénél. De az itthoni szerelőm sem problémázott, ők pedig garancia utáni Opelekkel (is) foglalkoznak.

Volt úgy, hogy elfogadtam az Ő ajánlatukat. Tavaly nyáron mikor cseréltük a toronyszilenteket, elvittem egy futóműállításra. Ott derült ki, hogy a balos lengőkar hátsó szilentje elfáradt. Kérdezte is a főnök, hogy megrendelje, vagy megveszem én. Rábíztam a dolgot, együtt kiválasztottuk az alkatrészt, ők meg berakták.Nem igazán akartam variálni, mert egyrészt amikor időpontot kértem, rögtön fogadtak, másrészt másnap indultunk Lengyelországba, harmadrészt pedig max. 1 ezrest tudtam volna spórolni.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 12. at 22:10, csaba66 írta:

Nem tudom, ezen a motoron hol van a vezerlo, de a sokpolusu csatlakozokban, vagy a vezerlon belul levo esetleges hibat nem sok esely van hazilag sem megtalalni, sem javitani. Ezt csak mint elvi lehetoseget mondtam, ha minden mas garantaltan jo, de errol egyelore szo sincs, ahogy nezem.

 

A fotengely es vezermutengely jeladok egymast biztos nem ellenorzik, a motorvezerlo kapja mindkettotol a jeleket. Elvileg eleg kene legyen az egyik is, nem tudom, mihez kell ketto, illetve hogy miert okoz leallast mar az egyik jel hianya is.

 

 

Mert a szinkront figyelik.

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Alex75 said:

Mert a szinkront figyelik.

Igen, jobb hijan erre lehet gondolni, bar olyan hibakodot meg tablazatban sem lattam, hogy x fognyit ugrott a vezermuszij, pedig ez tunik az egyetlen olyan informacionak, ami a kettobol egyutt kinyerheto.

Illetve ha a vezermutengely jeladobol nem jon jel, az utalhat vezermuszij szakadasra is, es ha ezzel nem megy tovabb, az rendben van. Viszont ha a fotengely jeladorol nem kap jelet, de a masikrol igen, akkor a vezermuszij biztos nem szakadt, ennek ellenere nem hajlando elindulni, pedig elvileg siman megtehetne, van eleg adat hozza.

Ezert gyanitom, hogy lehet valami mas oka is a dupla szenzornak, mint a szinkron figyelese, csak meg nem jottunk ra, mi az.

Illetve eppen most jottem ra :)

A vezermutengelyek fordulatszama a fotengely ketszerese, tehat hiaba van szinkron, egy jeladoval nem lenne egyertemu a masik tengely(ek) relativ pozicioja, ezert kell ket, egyszerre mukodo jelado! Annyira egyszeru, hogy elsore be sem ugrik az embernek :)

Egyebkent meg ezt is lehet tovabb ragozni... Csak a vezermutengely jelado nem eleg, mert abbol nem egyertelmu, hogy az 1 es 3 vagy a 2 es 4 hengerekben van eppen befecskendezes. A fotengely jelado elvileg eleg lenne magaban is, csak ket, egymast koveto impulzusa koze felidoben "oda kene kepzelni" meg egyet, de a gyakorlatban nyilvan egyszerubb egy valodi jelet hasznalni, mint egy szamitott idopontot.

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kess írta:

Köszi.

Csergőben 24ezer Ft csak a tükörlap...

Kellett nekem ilyen új Astra :(

És akkor még a fröccsöntött műanyag bisz-baszoknak nem is láttad az árát, amire az ember azt gondolná, hogy filléres dolog! :D

Szokott lenni utángyártott 2000Ft körül. Szerintem a tükörlapnál talán nem nagy gond, ha nem gyári, a funkcióját ugyanúgy ellátja. Vagy bontó...

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

30 perce, Cserenkov írta:

És akkor még a fröccsöntött műanyag bisz-baszoknak nem is láttad az árát, amire az ember azt gondolná, hogy filléres dolog! :D

Szokott lenni utángyártott 2000Ft körül. Szerintem a tükörlapnál talán nem nagy gond, ha nem gyári, a funkcióját ugyanúgy ellátja. Vagy bontó...

Tükörlapból nekem is vmi utángyártott occsó párezer ft-os van jobboldalt, nem is tudom honnan, vmi közeli opel alkatrészboltból hozta faterom. Mikor megvettem az autót kb 2 éve, egyszerűen hiányzott a tükörlap jobb oldalt és gondoltam amíg nem szerzek valahonnan egy jó fajtát / gyárit addig megteszi ez is. Meg kell mondjam, azóta is ez az occsó utángyártott van rajta és semmi baj vele, sőt jobban fűt mint a baloldali, ami sztem még a gyári. Szóval én meg vagyok elégedve az utángyártott tükörlappal eddig, és azóta sem kerestem mást.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, telo írta:

Tükörlapból nekem is vmi utángyártott occsó párezer ft-os van jobboldalt, nem is tudom honnan, vmi közeli opel alkatrészboltból hozta faterom. Mikor megvettem az autót kb 2 éve, egyszerűen hiányzott a tükörlap jobb oldalt és gondoltam amíg nem szerzek valahonnan egy jó fajtát / gyárit addig megteszi ez is. Meg kell mondjam, azóta is ez az occsó utángyártott van rajta és semmi baj vele, sőt jobban fűt mint a baloldali, ami sztem még a gyári. Szóval én meg vagyok elégedve az utángyártott tükörlappal eddig, és azóta sem kerestem mást.

Akkor ha jól értelmezem, után gyártott fűthető tükör lapot vettél. Mert az enyém se fűt valami fényesen.....tök sokat kell várni, mire eltünteti a párát.....már gondoltam rá, hogy lecserélem, de csak az tart vissza, hogy talán évente 2-3 alkalommal kell használnom....De egy címet adhatnál, hol lehet beszerezni....

Köszi

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Maybal írta:

Akkor ha jól értelmezem, után gyártott fűthető tükör lapot vettél. Mert az enyém se fűt valami fényesen.....tök sokat kell várni, mire eltünteti a párát.....már gondoltam rá, hogy lecserélem, de csak az tart vissza, hogy talán évente 2-3 alkalommal kell használnom....De egy címet adhatnál, hol lehet beszerezni....

Köszi

Asszem itt vette fater: http://www.harkaauto.hu/ a budapesti Sibrik Miklós úti boltban, mert az volt legközelebb, de biztos van máshol is. Alvázszám alapján kerestek hozzá tükörlapot, mert állítólag sokféle gyári megoldás volt, és amit adtak az passzolt is (akkor még nem volt nálam az autó, nem tudtam ott helyben a boltnál rápróbálni). 2000 ft körüli vagy tán még annál is olcsóbb volt...

Link to comment
Megosztás:

Korabban forditva irtam a fordulatszamok viszonyat, de nem reklamalt senki :) Szoval a fotengely fordulatszama duplaja a vezermutengelyenek, es ez egy kicsit talan erthetobb szoveg a jeladokrol:

A vezermutengelyen levo jelado jelzi, amikor az egyik dugattyupar a felso holtpontnal jar, de a motorvezerlonek azt is tudnia kell, amikor a masik ket dugattyu teszi ugyanezt. Erre tobb lehetoseg is van:

- a pillanatnyi fordulatszam alapjan kiszamolja
- ket kulonbozo jelet kuld az ado egy bizonyos pontnal, illetve fel fordulattal odebb
- masodik jelado a masik (vagy akar egyazon) vezermutengelyre
- masodik jelado a fotengelyre

Valamiert az itt elfordulo motorokban az utobbi megoldas szokasos, de felhasznaloi oldalrol a lenyeg az, hogy ha barmelyik szenzor rossz, nem fog mukodni a motor.

Mennyivel egyszerubb a jo oreg Saxo, ahol mindez mechanikusan van megoldva :)

 

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, Maybal írta:

Akkor ha jól értelmezem, után gyártott fűthető tükör lapot vettél. Mert az enyém se fűt valami fényesen.....tök sokat kell várni, mire eltünteti a párát.....már gondoltam rá, hogy lecserélem, de csak az tart vissza, hogy talán évente 2-3 alkalommal kell használnom....De egy címet adhatnál, hol lehet beszerezni....

Köszi

Itt is van tükörlap.

http://patacsi.uw.hu/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, csaba66 írta:

A vezermutengelyen levo jelado jelzi, amikor az egyik dugattyupar a felso holtpontnal jar, de a motorvezerlonek azt is tudnia kell, amikor a masik ket dugattyu teszi ugyanezt. Erre tobb lehetoseg is van:

- a pillanatnyi fordulatszam alapjan kiszamolja
- ket kulonbozo jelet kuld az ado egy bizonyos pontnal, illetve fel fordulattal odebb
- masodik jelado a masik (vagy akar egyazon) vezermutengelyre
- masodik jelado a fotengelyre

Valamiert az itt elfordulo motorokban az utobbi megoldas szokasos, de felhasznaloi oldalrol a lenyeg az, hogy ha barmelyik szenzor rossz, nem fog mukodni a motor.

valahol én is erre gondoltam, csak nem volt ennyire tudományos :):):)

Nagyon érthetően elmagyaráztad, még én is megértettem !  De továbbra sem értem, mi alapján mondja, hogy az egyik vagy a másik a hibás. Hiszen ha kontakthibás és két jelet is produkál emiatt, akkor pont a másikat fogja hibásnak adni. Bár az is igaz, hogy kicsi az esélye, hogy pont abba a pillanatban lesz kontakt hiba...

Szóval az a gondom, hogy a hőnszeretett autócskám néha meleg motornál az OP-COM  szerint 0335-29 forgattyústengely helyzetérzékelő (főtengely jeladó) hibát dob, de ha megmozgatom fent a vezérműtengely jeladó csatlakozóját, akkor rögtön indul. (Azért ezt mozgattam meg, mert ehhez nyúltak legutóbb.)

Most nagy dilemmába vagyok, hogy azt cseréljem amilyen hibát dob, vagy azt amit ha megmozgatok akkor elindul. Persze lehet az egész véletlen.

 

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

35 minutes ago, Zsolti25 said:

valahol én is erre gondoltam, csak nem volt ennyire tudományos :):):)

Nagyon érthetően elmagyaráztad, még én is megértettem !  De továbbra sem értem, mi alapján mondja, hogy az egyik vagy a másik a hibás. Hiszen ha kontakthibás és két jelet is produkál emiatt, akkor pont a másikat fogja hibásnak adni. Bár az is igaz, hogy kicsi az esélye, hogy pont abba a pillanatban lesz kontakt hiba...

Szóval az a gondom, hogy a hőnszeretett autócskám néha meleg motornál az OP-COM  szerint 0335-29 forgattyústengely helyzetérzékelő (főtengely jeladó) hibát dob, de ha megmozgatom fent a vezérműtengely jeladó csatlakozóját, akkor rögtön indul. (Azért ezt mozgattam meg, mert ehhez nyúltak legutóbb.)

Most nagy dilemmába vagyok, hogy azt cseréljem amilyen hibát dob, vagy azt amit ha megmozgatok akkor elindul. Persze lehet az egész véletlen.

A ket szenzor ket kulon bemeneten van, tehat teljesen egyertelmu a vezerlo szamara, hogy melyik rossz.

Az, hogy az OpCom eppen a masikat jelzi, mint amelyik problemasnak tunik, az igencsak fura, de elfordulhat akar az is, hogy osszekutyultak a kodokat...

En megneznem egy masik OpCom verzioval, illetve Tech2-vel is, hogy azok mit mondanak.

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.