Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Srácok!

Aki már kicserélte a szélvédőmosó fúvókáját Insignia-sra!

Kellett állítani a fúvókán?

Ha igen mivel állítottatok?

Köszi!

Kb jó volt, de elég sok anyag ment az autó tetejére is, ezért most hétvégén állítottam.

A G Astrás topikban leírtak szerint gyártottam állítószerszámot. De ez sem kell hozzá feltétlenül.

Volt egy 6 mm átmérőjű, 12 cm hosszú acél rudam. Jelen esetben egy rossz kávédaráló motorjának a tengelye volt. :) Ez azért is volt praktikus, mert ahol az forgórész tekercse volt rögzítve eredetileg, nagyon profin be volt rovátkázva a tengely. Így új felhasználási helyén a kézben sem csúszik, még tekerő mozgás közben sem.

Szóval a tengely egyik végébe fúrtam kb 6-8 mm mélyen 4-es fúróval egy lyukat. Majd keresztben vas fűrésszel befűrészeltem egy X formát. Aztán lecsiszoltam a sorját.

A gyártási folyamat kb 10 percet vett igénybe.

De a ha csak jobbra-balra és fel-le kell állítani, csavarni nem kell a fúvóka fején, akkor egy kis csavarhúzó is megteszi. Amerre nyomod, arra mozdul a fej.

Nekem nem volt fűtött.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom előfordul, hogy a tömítés kissé elmozdul, aztán menet közben fütyül az aerodinamika az utastérben. :icon1:

Megigazítani, rés nem lenni és csend lenni.;-)

Egész ügyesek ezek az oroszok!

Főleg az Insignia fúvóka hátsó ablakmosóra faragása tetszett!

Meg az ablakmosó fúvóka fűtés.

Link to comment
Megosztás:

Egész ügyesek ezek az oroszok!

Főleg az Insignia fúvóka hátsó ablakmosóra faragása tetszett!

Meg az ablakmosó fúvóka fűtés.

Ja azt én is néztem... Nekem ráadásul kicsit rossz helyre is spriccel a hátsó, nem mind az üvegre megy. Állítani meg nem igazán lehet, ahogy elnéztem. De ha odaragasztanék egy fúvókát, elég hülyén nézne ki.

Ezt a tömítést is megnézem! Nálam nem kimondottan fütyül, de 110-es tempó fölött eléggé hangoskodik a menetszél az ablak felső része körül. Lehet hogy ez lesz a forrása. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megpróbálom itt is feltenni a kérdést hátha ide tartozik inkább.

Egy hibával kapcsolatban kérném a segítségeteket, ötleteiteket.

Autóm egy Astra-H 2006 évj. Z16XEP. A hibajelenségem az, hogy ha a motor hideg

nehezen indul. Akksi új töltés rendben, indítómotor teker, mégis többször kell sokáig köszörültetni

mire elkapja és elindul. Néha mikor az indító teker, hallom mintha elkapná a fordulatot, mintha bepöccenne egy pillanatra, de tovább kell tekertetni hogy beinduljon.

Ha elindul a kocsi le már nem áll, folyamatosan megy jó a fordulata, ereje, minden rendben van ha beindult, jól is megy.

A meleg motor már jól indul gond nélkül, csak akkor nem akar indulni ha sokáig állt. kihűlt a motor.

Ha a hidem motort elindítottam, és kb 20mp után leállítom majd újraindítom már jóval könnyebben indul.

Szerelő azt mondta látatlanban hogy a benzin nyomást valami szelep tartja meg a tanknál (azt hiszem) ami nálam nem jó és így levegő kerül a rendszerbe amit a kocsi sok indítózással próbál kidolgozni magából és amint elment a levegő indul a kocsi.

Kérdésem az lenne hol keressem ezt az alkatrészt, mi lehet ez és hol, esetleg az AC pumpa része ez, vagy egy különálló szelep valahol? Esetleg máshol kerül levegő az üzemanyagba? Mit vizsgáljak még meg?

Segítségeteket köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megpróbálom itt is feltenni a kérdést hátha ide tartozik inkább.

Egy hibával kapcsolatban kérném a segítségeteket, ötleteiteket.

Autóm egy Astra-H 2006 évj. Z16XEP. A hibajelenségem az, hogy ha a motor hideg

nehezen indul. Akksi új töltés rendben, indítómotor teker, mégis többször kell sokáig köszörültetni

mire elkapja és elindul. Néha mikor az indító teker, hallom mintha elkapná a fordulatot, mintha bepöccenne egy pillanatra, de tovább kell tekertetni hogy beinduljon.

Ha elindul a kocsi le már nem áll, folyamatosan megy jó a fordulata, ereje, minden rendben van ha beindult, jól is megy.

A meleg motor már jól indul gond nélkül, csak akkor nem akar indulni ha sokáig állt. kihűlt a motor.

Ha a hidem motort elindítottam, és kb 20mp után leállítom majd újraindítom már jóval könnyebben indul.

Szerelő azt mondta látatlanban hogy a benzin nyomást valami szelep tartja meg a tanknál (azt hiszem) ami nálam nem jó és így levegő kerül a rendszerbe amit a kocsi sok indítózással próbál kidolgozni magából és amint elment a levegő indul a kocsi.

Kérdésem az lenne hol keressem ezt az alkatrészt, mi lehet ez és hol, esetleg az AC pumpa része ez, vagy egy különálló szelep valahol? Esetleg máshol kerül levegő az üzemanyagba? Mit vizsgáljak még meg?

Segítségeteket köszönöm előre is.

Mivel melegen már jól indul, így nem valószínű, hogy elektromos, gyújtással kapcsolatos problémád lenne.

Tényleg valami üzemanyag ellátási, nyomási gond lehet, de erről többet én nem tudok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megpróbálom itt is feltenni a kérdést hátha ide tartozik inkább.

Egy hibával kapcsolatban kérném a segítségeteket, ötleteiteket.

Autóm egy Astra-H 2006 évj. Z16XEP. A hibajelenségem az, hogy ha a motor hideg

nehezen indul. Akksi új töltés rendben, indítómotor teker, mégis többször kell sokáig köszörültetni

mire elkapja és elindul. Néha mikor az indító teker, hallom mintha elkapná a fordulatot, mintha bepöccenne egy pillanatra, de tovább kell tekertetni hogy beinduljon.

Ha elindul a kocsi le már nem áll, folyamatosan megy jó a fordulata, ereje, minden rendben van ha beindult, jól is megy.

A meleg motor már jól indul gond nélkül, csak akkor nem akar indulni ha sokáig állt. kihűlt a motor.

Ha a hidem motort elindítottam, és kb 20mp után leállítom majd újraindítom már jóval könnyebben indul.

Szerelő azt mondta látatlanban hogy a benzin nyomást valami szelep tartja meg a tanknál (azt hiszem) ami nálam nem jó és így levegő kerül a rendszerbe amit a kocsi sok indítózással próbál kidolgozni magából és amint elment a levegő indul a kocsi.

Kérdésem az lenne hol keressem ezt az alkatrészt, mi lehet ez és hol, esetleg az AC pumpa része ez, vagy egy különálló szelep valahol? Esetleg máshol kerül levegő az üzemanyagba? Mit vizsgáljak még meg?

Segítségeteket köszönöm előre is.

Ezt a típusú motort igaz nem ismerem de a tapasztalat talán segíthet a keresgélésben!

Vízhőmérséklet érzékelő hiba okozott már hasonló problémát nekem is és még jó néhány cartársnak.

Gondolom van ilyen a tieitekben is ez adja a motorvezérlőnek a hőmérsékleti jelet és ha ez irreálisan sok vagy kevés az nem igazán jó ugye túl dús v szegény az üzemanyag keverék

Egy próbát megér! Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1.7 ctdi dth motorkódú astrám.

kb egy hete megálltam vele és kb 30 perc után el akartam indítani és csak nagy nehezen indult el (5 v 6.ik indításra)

Következő nap mentem vele kb 200 kilómétert,kb 3szor állítottam le útközben és mindig pöccre indult.

Harmadnap jöttem haza vele és úgy 100km megtétele után megálltam tankolni (a tank negyedig volt,és gázolajat tankoltam bele), és akkor kb 30perc kellett hogy elinduljon. Az önindító tekert mint a barom. nagy nehezem beindult és egyből hazajöttem.

kb 40 kilóméterre voltam az otthonomtól amikor egy kigyorsítás után kivillant a szervizlámpa és szervizmódba rakta az autót.

amikor hazaértem megint nemindult.Másnap csak hidegindítóval tudtam elindítani, és ha 2000-es fordulatszám fölé mentem szervizmódra váltott és utánna megállt.

Egyből kicseréltem a gázolajszűrőt meg a tömítéseit(MANN Filter), de az sem oldotta meg a probémát.

Kicseréltem a üa. szűrőház O gyűrűjeit mert tudom ott falsot szokott szívni.ekkor megszűnt a menetközbeni letiltás de ugyanúgy nem indult.

Ráraktuk diagra és nem tárolt hibakódot. leszedtem a résolajcsöveket és azt tapasztaltam hogy indítózáskor nincs résolaj.

Kérdésem az lenne, hogy találkoztatok-e hasonló problémával illetve tudnátok-e tanácsot adni hogy mit nézzek meg rajta?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1.7 ctdi dth motorkódú astrám.

kb egy hete megálltam vele és kb 30 perc után el akartam indítani és csak nagy nehezen indult el (5 v 6.ik indításra)

Következő nap mentem vele kb 200 kilómétert,kb 3szor állítottam le útközben és mindig pöccre indult.

Harmadnap jöttem haza vele és úgy 100km megtétele után megálltam tankolni (a tank negyedig volt,és gázolajat tankoltam bele), és akkor kb 30perc kellett hogy elinduljon. Az önindító tekert mint a barom. nagy nehezem beindult és egyből hazajöttem.

kb 40 kilóméterre voltam az otthonomtól amikor egy kigyorsítás után kivillant a szervizlámpa és szervizmódba rakta az autót.

amikor hazaértem megint nemindult.Másnap csak hidegindítóval tudtam elindítani, és ha 2000-es fordulatszám fölé mentem szervizmódra váltott és utánna megállt.

Egyből kicseréltem a gázolajszűrőt meg a tömítéseit(MANN Filter), de az sem oldotta meg a probémát.

Kicseréltem a üa. szűrőház O gyűrűjeit mert tudom ott falsot szokott szívni.ekkor megszűnt a menetközbeni letiltás de ugyanúgy nem indult.

Ráraktuk diagra és nem tárolt hibakódot. leszedtem a résolajcsöveket és azt tapasztaltam hogy indítózáskor nincs résolaj.

Kérdésem az lenne, hogy találkoztatok-e hasonló problémával illetve tudnátok-e tanácsot adni hogy mit nézzek meg rajta?

Geppel meg kell nezni, hogy amikor nem indul, van e uzemanyag nyomas, ha nincs, ott a baj. Egy kis szivargo reslolajnak lennie kell, de ez mindenkepp azt jelenti, hogy jo a porlaszto. Ez mind a 4-re igaz?

Link to comment
Megosztás:

Geppel meg kell nezni, hogy amikor nem indul, van e uzemanyag nyomas, ha nincs, ott a baj. Egy kis szivargo reslolajnak lennie kell, de ez mindenkepp azt jelenti, hogy jo a porlaszto. Ez mind a 4-re igaz?

MA reggel a kocsi elindult úgy hogy nem kellett hidegindítót fújnom nekimentem vele 2 km-t ott leállítottam és elindult. utánna mentem vele 15km-t és nem indult. kb egy órát állt a kocsi és nem indult.

Majd kideobta a szervizlámpát és menet közben letiltott.

ecn 000275 ecn 00256 ezek a hibakdok vannak benne.

egyik porlasztónál sem jön résolaj, mintha immo lenne de azt nem értem ha immo hiba lenne akkor miért indulna el hidegindítóval?

most próbálom kinyomozni hogy mi lehet a hibakód jelentése ha esetleg valaki megtudná mondani nagyon megkösszönném.

Eddig csak álló helyzetbe diagszosztizáltuk opcommal de ma délután menetközben is megpróbáljuk.

Link to comment
Megosztás:

MA reggel a kocsi elindult úgy hogy nem kellett hidegindítót fújnom nekimentem vele 2 km-t ott leállítottam és elindult. utánna mentem vele 15km-t és nem indult. kb egy órát állt a kocsi és nem indult.

Majd kideobta a szervizlámpát és menet közben letiltott.

ecn 000275 ecn 00256 ezek a hibakdok vannak benne.

egyik porlasztónál sem jön résolaj, mintha immo lenne de azt nem értem ha immo hiba lenne akkor miért indulna el hidegindítóval?

most próbálom kinyomozni hogy mi lehet a hibakód jelentése ha esetleg valaki megtudná mondani nagyon megkösszönném.

Eddig csak álló helyzetbe diagszosztizáltuk opcommal de ma délután menetközben is megpróbáljuk.

ja még annyit hogy üzemanyagnyomás az van tehát a nagynyomású dolgozik.

Link to comment
Megosztás:

ja még annyit hogy üzemanyagnyomás az van tehát a nagynyomású dolgozik.

P0256: Befecskendezés-állítás B funkció-rendellenesség

P0275: Befecskendezett tüzelıanyag-mennyiség 5. henger változó

A 275-ös hiba érdekes kissé! :unsure:

Opcom -mal lehet élőadatot rögzíteni. Önindítózás közben kellene menteni, hátha elkapod a hibát:

- akumlátor feszültsége

- főtengely fordulat

- vezérműtengely fordulat

- kívánt common rail nyomás

- valós common rail nyomás

- légtömeg mérő

- befecskendezett mennyiség

kb. ennyi.

1* sikerült elcsípni így, 1 vezérműtengely jeladó hibát :icon1:

Link to comment
Megosztás:

MA reggel a kocsi elindult úgy hogy nem kellett hidegindítót fújnom nekimentem vele 2 km-t ott leállítottam és elindult. utánna mentem vele 15km-t és nem indult. kb egy órát állt a kocsi és nem indult.

Majd kideobta a szervizlámpát és menet közben letiltott.

ecn 000275 ecn 00256 ezek a hibakdok vannak benne.

egyik porlasztónál sem jön résolaj, mintha immo lenne de azt nem értem ha immo hiba lenne akkor miért indulna el hidegindítóval?

most próbálom kinyomozni hogy mi lehet a hibakód jelentése ha esetleg valaki megtudná mondani nagyon megkösszönném.

Eddig csak álló helyzetbe diagszosztizáltuk opcommal de ma délután menetközben is megpróbáljuk.

"Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance

What does this mean?

OBD Code P0002refers to

Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance is the generic definition for the P0002; however your vehicle's manufacturer may have a different definition for the P0002 code.

Symptoms

Possible sumptoms of OBD code P0002

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

Causes

Possible causes of OBD code P0002

Generally related to fuel supply system system

Possible Solutions

The P0002 is an OBDII generic code, but almost none of the vehicle manufactures use it. If you are getting this code, make sure you are using the correct OBDII code scanner for your vehicle's make and model. Check Fuel Supply with pressure meter Ensure the fuel pump is working (Check fuses and power at pump) Check that fuel return line is working

Related Codes"

Ha jól értem, akkor az üzemanyag rendszerben talált hibát. Illetve, hogy ellenőrizd az üzemanyag pumpában a nyomást, meg a visszavezetést.

Link to comment
Megosztás:

A 275-ös hiba érdekes kissé! :unsure:

Persze, hogy az, mert az ECN 000275 az P0002. :icon1:

Vagyis: Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance. Valaki fordítsa le. :icon1:

Amit írnak róla, az az, hogy általában az üzemanyag ellátással összefüggő hiba. Szóval folyamatában kellene üzemanyagnyomást ellenőrizni, lecsekkolni az AC pumpát, meg a befecskendezést, meg az üzemanyag visszafolyására szolgáló rendszert. Bár az már állítólag megvolt. Szerintem rá kellene tenni a műszert és nézni, hogy amikor dögledezik, miből milyen értéket mutat. Utánajárni, hogy egy nem hibás rendszernél hol, mekkora üzemanyagnyomás a normális.

Pontosabban:

Check Fuel Supply with pressure meter Ensure the fuel pump is working (Check fuses and power at pump) Check that fuel return line is working.

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy az, mert az ECN 000275 az P0002. :icon1:

Vagyis: Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance. Valaki fordítsa le. :icon1:

Amit írnak róla, az az, hogy általában az üzemanyag ellátással összefüggő hiba. Szóval folyamatában kellene üzemanyagnyomást ellenőrizni, lecsekkolni az AC pumpát, meg a befecskendezést, meg az üzemanyag visszafolyására szolgáló rendszert. Bár az már állítólag megvolt. Szerintem rá kellene tenni a műszert és nézni, hogy amikor dögledezik, miből milyen értéket mutat. Utánajárni, hogy egy nem hibás rendszernél hol, mekkora üzemanyagnyomás a normális.

Pontosabban:

Check Fuel Supply with pressure meter Ensure the fuel pump is working (Check fuses and power at pump) Check that fuel return line is working.

Szia!

Lehet segít, lehet nem! A haveromnak a rönyó dci motor csinálta ugyan ezt. Már majdnem idegbajt kapott a jól képzett szerelővel együtt, mikor mondta az egyik ismerőse, hogy van egy mikro szűrő a nagynyomású rendszerben valahol, és az van eltelítődve. Azt kellett kitisztítani, és azóta működik a az autó. Valaki biztos ismeri itt a rendszer teljes felépítését, vagy van rajza róla.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! a Dudám megadta magát, írtam régebben, most elvittem az autószerelőhöz, és végül kiderült hogy a duda beragadt teli volt sárral és azt mondta ennek annyi, volt neki otthon valami duda, nem került semmibe a javítás, se a duda, jó is! szól is! de inkább nem riogatom vele a népet! mert azt hiszik robogóval jövök! :D Azt szeretném kérdezni hogy a gyári H duda mennyibe kerül? vagy jó hozzá a G is? vagy valami jó utángyártott is jó lenne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.