Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

De féktisztítóval kiszedem azt a kevéske zsírt is ami benne van, nem? Mit értesz azalatt, hogy combosak? Köszi! G.

Baromi erősen tart. Kiszednéd belőle, ha be lenne zsírozva. Pár hónapja cseréltem, az enyémen egy mg zsírt nem találtam. Főleg nem ott, ahol a tiéd "pattan". Szerintem elég lenne a nyelet bezsíroznod, és az tovább kenné. A féktisztítóval semmit nem ártasz, esetleg kitakarítja.

Link to comment
Megosztás:

Baromi erősen tart. Kiszednéd belőle, ha be lenne zsírozva. Pár hónapja cseréltem, az enyémen egy mg zsírt nem találtam. Főleg nem ott, ahol a tiéd "pattan". Szerintem elég lenne a nyelet bezsíroznod, és az tovább kenné. A féktisztítóval semmit nem ártasz, esetleg kitakarítja.

Esetleg nem árt megnézni a zsanérokat, a bennük lévő stiftet. Ugyanis a rendőrautóknál már kezdenek kicsúszni a helyükről. 8 eKm után most üttettem vissza egyet a helyére Opeles haverral, de még Ő sem látott ilyet, és még van néhány, amelyiknél szintén csúszik kifelé. A nyitástól, csukástól egyszerűen a felsők elkezdenek lefelé vándorolni, mivel alulról vannak beütve. Más kollégák is panaszkodtak erre, egyikük Zsiguli ajtóhoz hasonlította a hangot. :-)

Wir lieben autos. :-)

Link to comment
Megosztás:

de az csak jó, ha erős, nem? Azért "félek" bezsírozni, mert akkor nem fog beleragadni sok kosz? G.

Persze. Az enyém teljesen kikopott, azért kellett cserélnem, mert már nem tartott ló**zt se. A tiéd láthatóan elég mereven tart. Érdemes akkor megnézned amit Astra555 kolléga írt.

Ha félsz a gépzsírtól, akkor fújd be szilikonnal, az nem gyűjti magába a koszt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A csomagtér rolómmal van egy kis gond. (Caravan)

a képen látható kis karom egy-egy döccenőnél könnyen kiakad, mert nem olyan erős a rugózása ha benyomom,

mint a másik oldalinak. A másik oldal rendben van, erős.

karom.jpg

Hogy lehetne ezt szétszedni, megerősíteni?

Újat nem veszek, mert 100e körül van. :blink:

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Oké! Köszönöm nektek az infokat, hétvégén megpróbálom megorvosolni, aztán írok fejleményeket! Köszi még egyszer! G.

Gyárilag szilikonzsírral volt bekenve, ezt évente érdemes lenne pótolni különben kikopik a műanyag tégely amit a rugók rányomnak erre a sínre , ha sokáig így hagyod, nem fog semmit tartani és akkor már menthetetlen!! Újonnan egy ilyen határoló meg majdnem egy 10-es...

Link to comment
Megosztás:

Még egyszer köszi! Holnap tüzetesen átvizsgálom a keretet. Sajnos kivennem nem kell az üveget, az már darabokban kijött <_< Csak az újat kellene valahogy beraknom.

Üdv!

Hali!

Ma bekerült az új üveg az ajtómba. A sínt egy ki csavar tartja felül, a lejáró ablak felől kell kicsit kivenni a betétet felül, akkor látszik a sarokban, 20-s torx fogja, az ajtó másik 4 csavarját 25-s, a sin alsó csavarját 40-s. Nem túl bonyolult az üveg berakása. Évjáratban azonosat kaptam, de ez sötétebb mint az én ablakaim. Az eredetiek 70%-ak, az újon nincs adat. Szerelés közben észrevettem, hogy nem szól a hangszóró abban az ajtóban, a vezeték volt eltörve az átvezetésnél, egyúttal azt is megcsináltam. Most minden kerek egy darabig :D Remélem :D

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

A kormányom felfelé kotyog egy kicsit, ha megmozgatom,

menet közben egy-egy kátyúnál érzek is, egy kis mozgást rajta.

Aggódhatok e miatt, mi lehet a baja?

Köszönöm!

Meg még azt vettem észre, hogy járó motor mellett az utastérben hallható egy halk fújó hang,

DE ha rálépek a fékre, akkor elhallgat! :huh:

Ez mi lehet? Így volt ez eddig is, csak nem hallottam?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elsőként, már előre köszönet, sok hasznos dolgot olvastam itt.

Tudnátok valami tippel nekem segíteni? Van egy 2004-es Opel Astra H enjoy 1.7 dízel autóm

Olvastam, hogy másnak is voltak gondjai a "sárga kulcsos autó" jellel. Hát nekem is kigyulladgad jó ideje már.

Én általában egyedül használom, így ilyenkor nem szokott gondja lenni.

De ha már ketten ülünk legalább a kocsiban és kicsit erőlködik,

pályán, bizonyos fordulat felett, vagy emelkedőn, akkor kigyullad ez a lámpa, a motor lelassul, fojtva van, hát izgalmas ilyenkor emelkedőnek felfelé menni.

Ha a gyújtást leveszem, a lámpa elalszik és nem gyullad ki a következő indításkor.

Olvastam a hibakódról, sikerült "kiolvasnom" (gáz,fék indítás) ECN 02345A.

Nem tudom, hogy ez a két dolog, a hibakód és a sárga kulcsos autó egyáltalán ugyanazt a hibát jelenti e?

Egyébként ez a hibakód (ECN 02345A), ez töltőnyomás szenzor, vagy csak lehet az is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elsőként, már előre köszönet, sok hasznos dolgot olvastam itt.

Tudnátok valami tippel nekem segíteni? Van egy 2004-es Opel Astra H enjoy 1.7 dízel autóm

Olvastam, hogy másnak is voltak gondjai a "sárga kulcsos autó" jellel. Hát nekem is kigyulladgad jó ideje már.

Én általában egyedül használom, így ilyenkor nem szokott gondja lenni.

De ha már ketten ülünk legalább a kocsiban és kicsit erőlködik,

pályán, bizonyos fordulat felett, vagy emelkedőn, akkor kigyullad ez a lámpa, a motor lelassul, fojtva van, hát izgalmas ilyenkor emelkedőnek felfelé menni.

Ha a gyújtást leveszem, a lámpa elalszik és nem gyullad ki a következő indításkor.

Olvastam a hibakódról, sikerült "kiolvasnom" (gáz,fék indítás) ECN 02345A.

Nem tudom, hogy ez a két dolog, a hibakód és a sárga kulcsos autó egyáltalán ugyanazt a hibát jelenti e?

Egyébként ez a hibakód (ECN 02345A), ez töltőnyomás szenzor, vagy csak lehet az is?

Hátha ez segít:

http://honlap.hu/pages/novothauto/contents/static/16/doc/201112cikkem.pdf

Először azért érdemes megtisztogatni a szenzorokat, hátha csak a maf, vagy a map elkoszolódott.

Szerk.: Bár a MAF-nak ehhez nem sok köze van:\, de a MAP-ot azért megpróbálnám.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én a cikket író Novoth Tibort ajánlanám. Én nála csináltattam az autómat, minden rendben van. (Bár nekem benzines van)

Pestieknek meg nincs is messze... ;)

Nem ismerem szemelyesen az illetot, lehet hogy o a legjobb iparos a kornyeken, de ha csak a weben kapott informacio alapjan kene megitelni, lenne nehany eszrevetelem:

Az idezett cikk nem igazan meggyozo (az egyik meresrol nem tudjuk, miert olyan, talan rossz a muszer, a jonak mert alkatreszt inkabb foloslegesen kicsereljuk, mert aznap meg sok a munka, aztan szerencsere vegul meglesz a hiba is).

Az egyszeri muszerhasznalati dijat nem ertem: az oradij azert annyi, amennyi, mert draga felszerelest hasznal, hogy jon meg melle kulon dij? Ha tobb muszert is hasznal, akkor tobbszor felszamitja?

Az sem tetszik, hogy nem tudni, meddig tart a hibamegallapitas, igy megvarni sem lehet, mert adott esetben jobb ott lenni, nezni, mi tortenik, donteni, merre tovabb, stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem ismerem szemelyesen az illetot, lehet hogy o a legjobb iparos a kornyeken, de ha csak a weben kapott informacio alapjan kene megitelni, lenne nehany eszrevetelem:

Az idezett cikk nem igazan meggyozo (az egyik meresrol nem tudjuk, miert olyan, talan rossz a muszer, a jonak mert alkatreszt inkabb foloslegesen kicsereljuk, mert aznap meg sok a munka, aztan szerencsere vegul meglesz a hiba is).

Az egyszeri muszerhasznalati dijat nem ertem: az oradij azert annyi, amennyi, mert draga felszerelest hasznal, hogy jon meg melle kulon dij? Ha tobb muszert is hasznal, akkor tobbszor felszamitja?

Az sem tetszik, hogy nem tudni, meddig tart a hibamegallapitas, igy megvarni sem lehet, mert adott esetben jobb ott lenni, nezni, mi tortenik, donteni, merre tovabb, stb.

Én olvastam tőle jó néhány cikket. Szerintem korrekt, egy-egy hiba megoldásakor, van,hogy ő jön ki "rosszul" a dologból, de már "csakazértis" a végére jár, mert nem érzi jól magát,ha valamit nem sikerül megjavítani.

A műszerhasználatról meg annyit, hogy ezek több százezres tételek, valahogy kompenzálni kell. Ha pl. a Te autódnál nem használja,akkor minek fizetnél érte az óradíjba építve?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én olvastam tőle jó néhány cikket. Szerintem korrekt, egy-egy hiba megoldásakor, van,hogy ő jön ki "rosszul" a dologból, de már "csakazértis" a végére jár, mert nem érzi jól magát,ha valamit nem sikerül megjavítani.

A műszerhasználatról meg annyit, hogy ezek több százezres tételek, valahogy kompenzálni kell. Ha pl. a Te autódnál nem használja,akkor minek fizetnél érte az óradíjba építve?

Nem tudom, hogy johetne ki rosszul, ha egyszer ketyeg az oradij... Esetleg kevesebbet szamol, ha ugy erzi, hamarabb is ra kellett volna jojjon, ez korrekt persze.

A muszerhasznalatnal nem azt irja, hogy valamilyen extra muszer szuksegessege eseten kell kulon fizetni, hanem mindig.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy johetne ki rosszul, ha egyszer ketyeg az oradij... Esetleg kevesebbet szamol, ha ugy erzi, hamarabb is ra kellett volna jojjon, ez korrekt persze.

A muszerhasznalatnal nem azt irja, hogy valamilyen extra muszer szuksegessege eseten kell kulon fizetni, hanem mindig.

Elolvastam az összes írását annó. Jó szaki, de megis kéri az árát. Amivel lehet a végén kevésbé jár jól anyagilag az ember, mintha egy másik szaki fogta volna, és kicserélt volna tapasztalatból, esetleg "találomra" és beletrafál. Ez csak az én saját véleményem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy johetne ki rosszul, ha egyszer ketyeg az oradij... Esetleg kevesebbet szamol, ha ugy erzi, hamarabb is ra kellett volna jojjon, ez korrekt persze.

A muszerhasznalatnal nem azt irja, hogy valamilyen extra muszer szuksegessege eseten kell kulon fizetni, hanem mindig.

Valóban ketyeg az óradíj, de volt, hogy javítást követően lábon ment el az autó és utána ugyanazon hibákat produkálva leállt. Na a márkaszervizben ilyenkor kezdődik az óraketyegés újból, nála nem. A műszert meg ő úgy használja, mint a hibakódolvasót a márkaszerviz, mert erre esküszik. Csak utóbbinál lehet nem lesz jó megoldás. Hallottam olyat, hogy a Wallisnál a tulajdonos ötödjére járt egy BMW-vel,mert az autónak még mindig ugyanaz volt a baja. Természetes, hogy az ember ilyenkor már nem szívesen nyúl a pénztárcájába, ez volt a balhé tárgya.

Nekem is volt szerelőm, aki 3 hétig szívott egy C Vectrával (1.9CDTi),mert nem indult (persze volt más munkája is mellette). Rengeteg embert felhívott, próbálkozott különböző használt, de működő alkatrészek ideiglenes cseréjével (mert a drága, megvásárolt, beépített alkatrészt már senki sem veszi vissza), mire sikerült rájönnie, mi volt a gond. A lényeg, hogy régóta ismertük egymást, de még nekem sem mondta el, mi volt a hiba. Ő is azon a véleményen volt, hogy a hibakód nem feltétlenül a hibás alkatrészt dobja ki. A helyi Honda szervizben egy ugyanolyan Vectrát javítottak hasonló hibával, csak ott már 800 ezres számlánál jártak, de az autó még akkor sem indult.

Szóval meg kell gondolni, kihez viszi az autót az ember. Nekem sajnos jelenleg a legdrágább vagyontárgyam, így nem szívesen bízom sámánokra.:-) Az pedig lehet, hogy az olcsóbb éppen drágább.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt szerelőm, aki 3 hétig szívott egy C Vectrával (1.9CDTi),mert nem indult (persze volt más munkája is mellette). Rengeteg embert felhívott, próbálkozott különböző használt, de működő alkatrészek ideiglenes cseréjével (mert a drága, megvásárolt, beépített alkatrészt már senki sem veszi vissza), mire sikerült rájönnie, mi volt a gond. A lényeg, hogy régóta ismertük egymást, de még nekem sem mondta el, mi volt a hiba.

No ezt vegkepp nem ertem, mi az, hogy nem mondja meg?

Egyebkent a Tech2 messze nem csak hibakodolvaso, es oszcilloszkop is kell legyen a markaszervizben. Van nekem is itthon, egyaltalan nem akkora kaland, de azt persze tudni kell, mit es hogy merjen vele az ember :)

Barhogy is csavarjuk a dolgot, a nem trivialis hibak javitasara markaszervizben van a legnagyobb esely, mert ott latjak a legtobb hasonlo autot, illetve meg tudjak kerdezni a tobbi szervizt, vagy a gyari adatbazist, ha elakadnak.

Lehet, hogy a harom hetes, titkos javitas ott egy ora lett vona :)

Link to comment
Megosztás:

No ezt vegkepp nem ertem, mi az, hogy nem mondja meg?

Egyebkent a Tech2 messze nem csak hibakodolvaso, es oszcilloszkop is kell legyen a markaszervizben. Van nekem is itthon, egyaltalan nem akkora kaland, de azt persze tudni kell, mit es hogy merjen vele az ember :)

Barhogy is csavarjuk a dolgot, a nem trivialis hibak javitasara markaszervizben van a legnagyobb esely, mert ott latjak a legtobb hasonlo autot, illetve meg tudjak kerdezni a tobbi szervizt, vagy a gyari adatbazist, ha elakadnak.

Lehet, hogy a harom hetes, titkos javitas ott egy ora lett vona :)

A 3 hét azért volt annyi,mert mellette más munkája is volt, a tulajnak meg nem volt sürgős. Nem volt egy elveszett ember, pl. Fiat javítására csak neki volt hivatalos papírja a környéken. Rengeteget telefonált az ügyben, nem szeretett felsülni egy autóval szemben. El meg azért nem mondta, mert nem akarta, hogy hasonló hiba esetén más arassa le a babérokat, ugyanis hasonló hiba miatt egy másik Vectra márkaszervizben volt,de ott belehajtották a tulajt az új alkatrész vásásrlásába. Ráadásul szakembereket hívott fel,de senki sem tudott válaszolni a kérdéseire.

Ha azt csinálta volna, amit a márkaszervizek, akkor a tulaj nem egy 300 ezres számlával távozik (volt részecske szűrő csere is), hanem 3x ennyivel, meg néhány alkatrésszel, amit feleslegesen vett meg.

A márkaszervizben csak a hibaolvasóban hisznek. Az alapján akarnak mindent megoldani. Rögtön cserélnek mindent, mert nem az ő pénzük van benne. Érdemes elolvasni néhány cikket a fentebb említett oldalról. Ott kijön,mennyire értenek a márkaszervizek a dolgukhoz.

Link to comment
Megosztás:

El meg azért nem mondta, mert nem akarta, hogy hasonló hiba esetén más arassa le a babérokat, ugyanis hasonló hiba miatt egy másik Vectra márkaszervizben volt,de ott belehajtották a tulajt az új alkatrész vásásrlásába.

Ha gyakori hiba, akkor ugysem marad titokban a megoldas, ha nem, akkor pedig nem sok eselye van arra, hogy ujra belefusson.

A markaszerviz pont arrol szol, hogy nem lehet uj alkatresz vasarlasaba foloslegesen "belehajtani" a tulajt. Tudom, probalkoznak ilyesmivel, es van, aki le is nyeli, de nem kene.

A márkaszervizben csak a hibaolvasóban hisznek. Az alapján akarnak mindent megoldani.

Az olvasoban nincs mit hinni, az csak megjeleniti azt, amit a reszegysegek mukodesuk soran uzennek, ha nem normalis helyzetbe kerulnek. A hibakodoknak mindig van oka, de ettol nem okvetlenul jelentik azt, hogy egybol cserelni kell valamit.

A markaszervizekben is pont olyan emberek dolgoznak, mint mashol, igy nyilvan ott is vannak problemak is boven.

De a vegen azert megiscsak kapsz egy szamlat, ahol fel van sorolva, mit tettek, igy a teves, vagy folosleges dolgok is azonosithatok es reklamalhatok szukseg eseten.

Egyebkent en sem jarok markaszervizbe, amit tudok, megcsinalom magam. Klimat tolteni nem tudok, igy azzal elmentem egy klimashoz, de a rovidesen aktualis vezerles cseret markaszervizben fogom csinaltatni, szerviz 4+ -ban.

Ha valami motor kornyeket erinto, nem nyilvanvalo oku hibam lenne, azzal is markaszervizbe mennek, vagy legalabbis olyan, a tipusra specializalodott szerelohoz, aki hagyja, hogy ott legyek, ha akarok, es nem titkolja el, amit csinalt.

Link to comment
Megosztás:

A markaszerviz pont arrol szol, hogy nem lehet uj alkatresz vasarlasaba foloslegesen "belehajtani" a tulajt. Tudom, probalkoznak ilyesmivel, es van, aki le is nyeli, de nem kene.

Az olvasoban nincs mit hinni, az csak megjeleniti azt, amit a reszegysegek mukodesuk soran uzennek, ha nem normalis helyzetbe kerulnek. A hibakodoknak mindig van oka, de ettol nem okvetlenul jelentik azt, hogy egybol cserelni kell valamit.

A markaszervizekben is pont olyan emberek dolgoznak, mint mashol, igy nyilvan ott is vannak problemak is boven.

De a vegen azert megiscsak kapsz egy szamlat, ahol fel van sorolva, mit tettek, igy a teves, vagy folosleges dolgok is azonosithatok es reklamalhatok szukseg eseten.

Egyebkent en sem jarok markaszervizbe, amit tudok, megcsinalom magam.

Azt kell mondjam, hogy nagyon naív felételezésedi vannak a márkaszervízekről.

Biztos, hogy vannak olyan szervízek, amelyek korrektűl dolgoznak, de ezek vannak jóval kevesebben, a nagy többség sajnos nem ilyen.

Nem vétellenül van sok munkája pl. a Novoth Tibornak is. Én is voltam nála és korrekt volt. Olvass utána a neten, hogy mennyien szívtak márkaszervízzel, mert a szerelők gondolkodása kb. megáll abban, hogy hibakód olvasó alapján kicserélnek vmit. Aztán ha nem az volt a hiba, akkor így jártál, mert az új alkatrész árát, ill. a munkadíjat buktad. Ha visszaviszed az autót, akkor új kör kezdődik hiába hagytál ott már a hiba miatt egy csomó lóvét.

Egyszer nekem is szét akarták szedni a motort, egy hiba kapcsán, amihez hozzátették, hogy nem biztos, hogy ezek mellett meg is javul a motor. Ezek után nyilván nem hagytam ott náluk, és egy kis internetes túrkálás után kiderült, hogy csak 1 csavart kellett meghúzni a szívóoldalon. A céges autó között is volt olyan, amiben már szinte mindent kicseréltek márkaszervízben, de az időközönként jelentkező hiba nem múlt el és hiába vitték vissza többször, hogy nem javult meg, a márkaszervíz mereven elzárkozott a kompenzálástól, mondván, hogy mikor elvitték az autót nem jelentkezett a hiba (persze, mert nem mindig jelentkezett), annak ellenére, hogy másnap már ugyanazzal a hibával vitték is vissza. El is adták a cégnél az autót a sokadik ilyen kör után. És ez egy mercedes volt. Volt Opel is, ahol szintén nem tudták megoldani az időnként felmerült problémát, de ott a GM-nek írt levél hatására 2 év plusz garit kapott az autó. Amint ez letelt, azt is eladták.

Én úgy gondolom, hogy a márkaszervízek nagy részében amint nem egy rutin munkát kell elvégezni és egy kicsit gondolkodni kellene, abban az esetben megáll a tudomány és csak cserében tudnak gondolkodni. Sajnos a szerelő sem motivált abban, hogy hibát keressen.

Ill. még egy dolog. Amikor a Novoth Tibornál voltam, ő mesélte, hogy előtte számos márkaszervízben dolgozott és bármilyen meglepő, azt mondta, hogy neki több, és jobb műszere van, mint egy márkaszervíznek. Azt mesélte, hogy pl. jóformán sehol nem volt egy járműipari oszcilloszkóp sem, ő meg mindig agitálta a főnökét, hogy vegyenek már, mert az manapság már nélkülözhetetlen egy összetettebb hiba esetén, de nem kaptak soha sem. Egy helyen viszont volt egy ilyen, de nem használta senki, mert nem tudták használni. Amit ő mesélt az megerősített abban, amit itt is leírtam és korábban is gondoltam. Az, hogy van egy márkaszervíz, az nem jelent semmit, ahhoz olyan emberek és hozzáállás is kell. Na ez az ami hiányzik a legtöbb helyről.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.