Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

A szélvédő előtti műanyag elem el van emelkedve az üvegtől. Van egy pár mm-es rés főleg a jobb oldalon. Ezen keresztül esős időben, vagy autómosáskor szépen aláfolyik az összes víz. Amellett a kosz, por, fa magja is alá megy.

A víz eláztatja a pollenszűrőt. Valamint korábban szervizben is mondták hogy víz volt a fűtésventilátorban, de nem tudták honnan került oda. Szerintem innen.

Mit tudok vele csinálni? A motortérből a műanyag alá nézve amennyire látszott úgy láttam hogy a patentok megfelelőek. Vagy vegyek mégis ilyen 69-057 számú patentot és cseréjem ki? Hány darab is kell belőle összesen?

Korábban próbáltam F.BS-sel leragasztani szigetelni a nyílást. Azzal csak az a baj, hogy a műanyaghoz abszolút nem tapad. Az üvegről viszont "nagy öröm" volt utólag lekapargálni.

A műanyag levételében már van gyakorlatom. Szerencsére az ablaktörlő karok is viszonylag könnyen lejönnek nekem. De a fehér műanyag patentok cseréjén kívül nincs más ötletem...

Link to comment
Megosztás:

Nem jó a linked, de így már működik:

http://kepfeltoltes.hu/130526/tukortarto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi!! Bár nem értem miért nem jó, mert nálam megnyílik. :O

Mindenesetre kicseréltem a kép linket.

Közben nézegettem Astra G és Corsa C, Corsa D szerelési leírást ugyanilyen sima tükörrel, és mindenhol egy sin van felragasztva a szélvédőre.

Pl. ez: http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=697

Nálam mégse megy. (igaz nem is mertem erőltetni, nehogy a szélvédő esetleg megrepedjen)

Szóval van esetleg vki, aki szedett már le ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szélvédő előtti műanyag elem el van emelkedve az üvegtől. Van egy pár mm-es rés főleg a jobb oldalon. Ezen keresztül esős időben, vagy autómosáskor szépen aláfolyik az összes víz. Amellett a kosz, por, fa magja is alá megy.

A víz eláztatja a pollenszűrőt. Valamint korábban szervizben is mondták hogy víz volt a fűtésventilátorban, de nem tudták honnan került oda. Szerintem innen.

Mit tudok vele csinálni? A motortérből a műanyag alá nézve amennyire látszott úgy láttam hogy a patentok megfelelőek. Vagy vegyek mégis ilyen 69-057 számú patentot és cseréjem ki? Hány darab is kell belőle összesen?

Korábban próbáltam F.BS-sel leragasztani szigetelni a nyílást. Azzal csak az a baj, hogy a műanyaghoz abszolút nem tapad. Az üvegről viszont "nagy öröm" volt utólag lekapargálni.

A műanyag levételében már van gyakorlatom. Szerencsére az ablaktörlő karok is viszonylag könnyen lejönnek nekem. De a fehér műanyag patentok cseréjén kívül nincs más ötletem...

Nekem is olyan kicsit. Én ki fogom cserélni a patentokat, de nem ez lesz a megoldás szerinte, mert el van kicsit vetemedve, az időjárás miatt. F.Bs az bizony szereti az üveget. Ragad az a műanyaghoz is, csak tiszta legyen. Esetleg vizesblokkokban használt sziloplaszttal próbáld meg, bár lehet nem kapsz feketében, de ha fehérrel csinálod, akkor ráfoghatod, hogy optikai tuning. :-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan kicsit. Én ki fogom cserélni a patentokat, de nem ez lesz a megoldás szerinte, mert el van kicsit vetemedve, az időjárás miatt. F.Bs az bizony szereti az üveget. Ragad az a műanyaghoz is, csak tiszta legyen. Esetleg vizesblokkokban használt sziloplaszttal próbáld meg, bár lehet nem kapsz feketében, de ha fehérrel csinálod, akkor ráfoghatod, hogy optikai tuning. :-)

Természetesen tisztára, szárazra volt törölve előtte, de nem kötött rá. Talán a neutrális szilikon, az jobban szereti a műanyagokat. Legalábbis én akril kádon úgy tapasztaltam. Ez az ecetsavas egy idő után arról is leválik, a semleges nem.

A szín mindegy mert úgyse látszik ki a műanyag alatt.

Közben alánéztem most még egyszer. A jobb oldali patent törött. Középen meg csak a helyét látom és a fekete műanyagból ki van törve az a sínszerű patentrögzítő helyének az egyik fele ahova csatlakozna. Ez lesz a baj.

Mondjuk fixen pillanatragasztóval oda tudnám alulról ragasztani a patentot. Levenni úgysem sűrűn kell.

De ha kézzel rá is nyomom akkor sem illeszkedik teljesen tökéletesen. Lehet tényleg már kicsit el van deformálódva.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!! Bár nem értem miért nem jó, mert nálam megnyílik. :o

Mindenesetre kicseréltem a kép linket.

Közben nézegettem Astra G és Corsa C, Corsa D szerelési leírást ugyanilyen sima tükörrel, és mindenhol egy sin van felragasztva a szélvédőre.

Pl. ez: http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=697

Nálam mégse megy. (igaz nem is mertem erőltetni, nehogy a szélvédő esetleg megrepedjen)

Szóval van esetleg vki, aki szedett már le ilyet?

Közben megválaszolom a saját kérdésemet, hátha vkinek később kelleni fog.

Sok utánolvasás után csak kijött.

A kis fém pöcköt felül jól meg kell húzni, hogy ne akadjon be az üvegre felragasztott sínbe és lefelé (azüveggel párhuzamosan) kell húzni a tartót és akkor lejön.

Nekem már rá volt gyógyulva vmiért, azért nem jött. Másodszorra már sokkal könyebben lejött.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szélvédő előtti műanyag elem el van emelkedve az üvegtől. Van egy pár mm-es rés főleg a jobb oldalon. Ezen keresztül esős időben, vagy autómosáskor szépen aláfolyik az összes víz. Amellett a kosz, por, fa magja is alá megy.

A víz eláztatja a pollenszűrőt. Valamint korábban szervizben is mondták hogy víz volt a fűtésventilátorban, de nem tudták honnan került oda. Szerintem innen.

Mit tudok vele csinálni? A motortérből a műanyag alá nézve amennyire látszott úgy láttam hogy a patentok megfelelőek. Vagy vegyek mégis ilyen 69-057 számú patentot és cseréjem ki? Hány darab is kell belőle összesen?

Korábban próbáltam F.BS-sel leragasztani szigetelni a nyílást. Azzal csak az a baj, hogy a műanyaghoz abszolút nem tapad. Az üvegről viszont "nagy öröm" volt utólag lekapargálni.

A műanyag levételében már van gyakorlatom. Szerencsére az ablaktörlő karok is viszonylag könnyen lejönnek nekem. De a fehér műanyag patentok cseréjén kívül nincs más ötletem...

Úgy nézem 5 db patent kell:

http://www.astra-h.ru/pages/view_img/~images~salon~zaslonka~zaslonka_2_big.jpg/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%8B%20%D1%81%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B9%20%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%86%D0%B8%D0%B8%20%D0%9E%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D1%8C%20%D0%90%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítene nekem beazonosítani a patentdeporól, hogy a dobbetéthez melyik fajta patent kell?

Az egyik patent (vagy talán csavar helye?) hiányzik és ha úgyis rendelek nem kevés postaköltségét patentot, akkora ezt is pótolnám. Ha a bal első kerékkel szembe állunk, bal oldalon alul van egy lyuk, ha jól emlékszem. Onnan mi hiányozhat?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

S.O.S. segítségre lenne szükségem.

Tavaly megnyomtam az autómon a "B" oszlop és a küszöb találkozását egy kis darabon. Most fogtam neki, hogy kijavítsam, de sajnos megállt a tudományom, mert nem merek tovább haladni a bontással.

Odáig eljutottam, hogy levettem a belső küszöb műanyag burkolatát, ahol találtam egy jó helyet, ahonnan gond nélkül ki lehetne nyomni a kis horpadásomat, ez a hely pedig, akkor válna szabaddá a művelethez, hogyha ki tudnám szerelni a biztonsági öv "B" oszlop aljába szerelt csévélő részét.

Nem tudom, hogy ezt, hogyan tehetem meg biztonságosan? Nem szeretném eldurantani a feszítő patront (ha egyáltalán ott van), de nem szeretnék más kárt okozni. A két ajtó és a külső küszöb találkozásánál van egy gumi dugó, ami alatt látható egy hosszú pálcás csavar, ami becsatlakozik az övfeszítőbe. Gondolom, hogy ezzel is kell valamit kezdeni.

Kérem, hogy valaki (aki ért hozzá) írja le nekem, hogy hogyan szereljem ki a nevezett szerkezetet.

Köszönettel: benkoa

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

S.O.S. segítségre lenne szükségem.

Tavaly megnyomtam az autómon a "B" oszlop és a küszöb találkozását egy kis darabon. Most fogtam neki, hogy kijavítsam, de sajnos megállt a tudományom, mert nem merek tovább haladni a bontással.

Odáig eljutottam, hogy levettem a belső küszöb műanyag burkolatát, ahol találtam egy jó helyet, ahonnan gond nélkül ki lehetne nyomni a kis horpadásomat, ez a hely pedig, akkor válna szabaddá a művelethez, hogyha ki tudnám szerelni a biztonsági öv "B" oszlop aljába szerelt csévélő részét.

Nem tudom, hogy ezt, hogyan tehetem meg biztonságosan? Nem szeretném eldurantani a feszítő patront (ha egyáltalán ott van), de nem szeretnék más kárt okozni. A két ajtó és a külső küszöb találkozásánál van egy gumi dugó, ami alatt látható egy hosszú pálcás csavar, ami becsatlakozik az övfeszítőbe. Gondolom, hogy ezzel is kell valamit kezdeni.

Kérem, hogy valaki (aki ért hozzá) írja le nekem, hogy hogyan szereljem ki a nevezett szerkezetet.

Köszönettel: benkoa

Hogy hogyan szereld ki, pontosan nem tudom, mert látni kellene, de annyit tudok, hogy az F-Astrákban még a fekete házban (ahova becsatolod az övet), ott volt az övfeszítő. (kis jelző fülecske fel is ugrott, ha balesetnél eldurrant, hogy ki kell cserélni)

A művelet előtt azért vedd le az akksi sarukat. De majd nagyobb szakik hátha tudnak még többet mondani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hogy hogyan szereld ki, pontosan nem tudom, mert látni kellene, de annyit tudok, hogy az F-Astrákban még a fekete házban (ahova becsatolod az övet), ott volt az övfeszítő. (kis jelző fülecske fel is ugrott, ha balesetnél eldurrant, hogy ki kell cserélni)

A művelet előtt azért vedd le az akksi sarukat. De majd nagyobb szakik hátha tudnak még többet mondani.

Köszi Rockford!

Megtaláltam az övfeszítő patront, (ott ahol mondtad) így, semmi köze a mechankus alkatrészekhez, de azért levettem az akkusarut, hátha a "tervezett" ütlegelés, amivel majd kiegyengetem a küszöböt beindít valami védelmi berendezést.

Nem kellett ütlegelnem semmit, mert a küszöb dupla falú, ami sérült az csak a külső falat érinti, tehát csak kívülről javítható, belűlről nem.

A lényeg az, hogy el kell vinnem lakatoshoz, aki tavaly 40 000 Ft-ot mondott a javításra (fényezéssel).

Ez még semmi. A kiszerelt övfeszítő szép lasssan felcsévélte saját magát, és utána nem lehetett visszahúzni, csak a szétszedése után. Ekkor kiderült, hogy a belső műanyag alkatrészek ripityára vannak törve, cserélni kell. A "B" oszlop függőleges belső borításának óvatos leszerelése közben több patent és egy patent bak is eltört. 53000 km van az autóban.

Szép nap volt ez a mai.

Üdv.: benkoa

Link to comment
Megosztás:

Köszi Rockford!

Megtaláltam az övfeszítő patront, (ott ahol mondtad) így, semmi köze a mechankus alkatrészekhez, de azért levettem az akkusarut, hátha a "tervezett" ütlegelés, amivel majd kiegyengetem a küszöböt beindít valami védelmi berendezést.

Nem kellett ütlegelnem semmit, mert a küszöb dupla falú, ami sérült az csak a külső falat érinti, tehát csak kívülről javítható, belűlről nem.

A lényeg az, hogy el kell vinnem lakatoshoz, aki tavaly 40 000 Ft-ot mondott a javításra (fényezéssel).

Ez még semmi. A kiszerelt övfeszítő szép lasssan felcsévélte saját magát, és utána nem lehetett visszahúzni, csak a szétszedése után. Ekkor kiderült, hogy a belső műanyag alkatrészek ripityára vannak törve, cserélni kell. A "B" oszlop függőleges belső borításának óvatos leszerelése közben több patent és egy patent bak is eltört. 53000 km van az autóban.

Szép nap volt ez a mai.

Üdv.: benkoa

Ami felcsévélte magát, azt vissza tudtad volna húzni, ha teljesen függőlegesen tartod. :) (tapasztalat)

Persze, ha szét is volt törve valami....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég(1 hónapja) vettem egy Enjoy felszereltségű 2004 12.havi H Astrát X16XEP motorral.Az autó egyszer elöl-hátul koccanásos balesetet szenvedett,de szakszerűen javítva lett még 2 évvel ezelőtt.Egész jól szuperál,de két dolog zavar.

1.kérdésem: az öv visszajelző néha(10 alkalomból 2-3x) induláskor nem alszik el,vonyít egész út alatt.Ötlet az okra, javítására?

2.kérdésem:van benne tempomat gomb a lámpa kapcsoló mellett,de nincs mikrokapcsoló az index karon.Ez akkor nem tempomatos?Mert kipróbáltam a tekerhető hengeres gombot,de nem tartja a sebességet.

Aki komolyabban ismeri ezt a típust és van építő jellegű ötlete,az kérem adjon valami felvilágosítást!

Üdv.:Pali

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég(1 hónapja) vettem egy Enjoy felszereltségű 2004 12.havi H Astrát X16XEP motorral.Az autó egyszer elöl-hátul koccanásos balesetet szenvedett,de szakszerűen javítva lett még 2 évvel ezelőtt.Egész jól szuperál,de két dolog zavar.

1.kérdésem: az öv visszajelző néha(10 alkalomból 2-3x) induláskor nem alszik el,vonyít egész út alatt.Ötlet az okra, javítására?

2.kérdésem:van benne tempomat gomb a lámpa kapcsoló mellett,de nincs mikrokapcsoló az index karon.Ez akkor nem tempomatos?Mert kipróbáltam a tekerhető hengeres gombot,de nem tartja a sebességet.

Aki komolyabban ismeri ezt a típust és van építő jellegű ötlete,az kérem adjon valami felvilágosítást!

Üdv.:Pali

Ugye nem erről beszélsz? :confused:

tempo.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2.kérdésem:van benne tempomat gomb a lámpa kapcsoló mellett,de nincs mikrokapcsoló az index karon.Ez akkor nem tempomatos?Mert kipróbáltam a tekerhető hengeres gombot,de nem tartja a sebességet.

Az nem tempomat gomb, amit tekergetsz :) A muszerfal vilagitas valoszinuleg...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

,,.....

1.kérdésem: az öv visszajelző néha(10 alkalomból 2-3x) induláskor nem alszik el,vonyít egész út alatt.Ötlet az okra, javítására?......"

Ez a tempomat-os dolog jó volt így a nap végére, megmosolyogtatott. Amúgy amikor először ültem anno a céges Astra-ba, akkor én is azt hittem arra a gombra, de nekem sem tartotta a tempót. :)

Az övre szerintem 2 alternatíva lehet:

1) szoftveresen leprogramoztatod

2) gondolom valami test jelet ad a csatt bekattanásakor, mert általában 1 vezeték megy a becsatoló részhez (az Astra-ban még éppen nem láttam, de így gondolom). Szóval ezt az 1 vezetéket testeld le és akkor állandóan bekapcsolva érzékeli.

( 3) lehet ez a vezeték van megtörve/megszakadva és ezért nem érzékeli, hogy be van kapcsolva. Nézz szét az ülést előre húzva.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez a tempomat-os dolog jó volt így a nap végére, megmosolyogtatott. Amúgy amikor először ültem anno a céges Astra-ba, akkor én is azt hittem arra a gombra, de nekem sem tartotta a tempót. :)

Az övre szerintem 2 alternatíva lehet:

1) szoftveresen leprogramoztatod

2) gondolom valami test jelet ad a csatt bekattanásakor, mert általában 1 vezeték megy a becsatoló részhez (az Astra-ban még éppen nem láttam, de így gondolom). Szóval ezt az 1 vezetéket testeld le és akkor állandóan bekapcsolva érzékeli.

( 3) lehet ez a vezeték van megtörve/megszakadva és ezért nem érzékeli, hogy be van kapcsolva. Nézz szét az ülést előre húzva.)

Utólag tényleg vicces volt a naívságom a tempomatról,én is jót nevettem magamon :)

A szoftveres beavatkozás egyelőre nem kivitelezhető,de a 2-es és 3-as tanácsnak utána nézek.Köszi!

Üdv.:Pali

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikor gyújtást adok az autóra csak nekem "búg" valami a motorház felől? Olyan mintha valami állítódna, mozgásban lenne!

Hiba ez a jelenség, vagy normális, és mi a szerepe?

Az az elektromos szivattyú hangja.Felépíti a nyomást indítás előtt a befecskendező rendszernek.Érdemes akkor indítani ha abba hagyja a búgást.

Ha a kocsival elindulsz,kb 20km/h sebességnél kattanást is lehet hallani,akkor talán az abs-t ellenőrzi a vas-ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdésem lenne a kocsimmal kapcsolatban.

A múltkor autópálya pihenőben szólt valaki,hogy lóg valami lemez a kocsim alatt.A hátsó dob hővédő lemeze leszakadt,majdnem elhagytam.Levettem,csomiba be,majd fojtattam az utam.

Ezután kikapcsoltam a rádiót,hogy füleljek minden ok-e. 80km/h-tól fura lemezzörgést hallani de nem tudom honnan jöhet.Lehet,hogy a kerékdob műanyagjai adják ezt a zörgést?Az első hővédő lemez a kocsi alatt rendben van,azt néztem.Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdésem lenne a kocsimmal kapcsolatban.

A múltkor autópálya pihenőben szólt valaki,hogy lóg valami lemez a kocsim alatt.A hátsó dob hővédő lemeze leszakadt,majdnem elhagytam.Levettem,csomiba be,majd fojtattam az utam.

Ezután kikapcsoltam a rádiót,hogy füleljek minden ok-e. 80km/h-tól fura lemezzörgést hallani de nem tudom honnan jöhet.Lehet,hogy a kerékdob műanyagjai adják ezt a zörgést?Az első hővédő lemez a kocsi alatt rendben van,azt néztem.Ötlet?

Szerelő akna felett meg kell rángatni az autót, hátha hallani a zörgést úgy is.

Lehet a hátsó kipuf. dobban is a leszakadt terelő lemezek.

A zúgás nem tápszivattyú, hanem levegő szabályzó terelő lamella (azt hiszem csak digiklímásoknál) csinálja ezt a búgást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok!

Nemrég(1 hónapja) vettem egy Enjoy felszereltségű 2004 12.havi H Astrát X16XEP motorral.Az autó egyszer elöl-hátul koccanásos balesetet szenvedett,de szakszerűen javítva lett még 2 évvel ezelőtt.Egész jól szuperál,de két dolog zavar.

1.kérdésem: az öv visszajelző néha(10 alkalomból 2-3x) induláskor nem alszik el,vonyít egész út alatt.Ötlet az okra, javítására?

2.kérdésem:van benne tempomat gomb a lámpa kapcsoló mellett,de nincs mikrokapcsoló az index karon.Ez akkor nem tempomatos?Mert kipróbáltam a tekerhető hengeres gombot,de nem tartja a sebességet.

Aki komolyabban ismeri ezt a típust és van építő jellegű ötlete,az kérem adjon valami felvilágosítást!

Üdv.:Pali

 

Igen-igen! Az a műszerfal világítás beállító gombja.

De nem csak te hitted azt hogy tempomat. Van ezzel kapcsolatban egy rövid sztorim. Jó egy évvel ezelőtt, mikor autót kerestem, megnéztem egy példányt egy kereskedésben. Hasznaltauto.hu-n hirdették. Leírás alapján elég jól hangzott. Egyébként szintén 1.6-os benzines volt, 2006 körüli.

Odamentem. Mondjuk az is elég érdekes volt hogy időre beszéltük meg a látogatásomat, de jó fél órát várni kellett az autóra, mert az egyik kolléga kiugrott vele a dolgait intézni.

Meghozták. Nézegettem. Végignéztem mi van benne, mi nincs. Feltűnt, hogy tempomattal hirdették, de nincs rajta tempomat gomb. Megkérdeztem, hogy akkor most még sincs benne tempomat a leírással ellentétben? Azt mondja a kereskedő, dehogy nincs, hát ott van! Kérdezem, hol én nem látom rajta... Erre mutat a műszerfal világítás állító gombjára. Mikor mondom neki, hogy az nem teljesen az. Ő teljes meggyőződéssel mondta, hogy de-de higgyem csak el neki, az a tempomat!

Nem akartam vele vitázni, ráhagytam... akkor már amúgy is tudtam hogy nem veszem meg azt a kocsit mert volt rajta még egy-két "furcsaság".

Link to comment
Megosztás:

A zúgás nem tápszivattyú, hanem levegő szabályzó terelő lamella (azt hiszem csak digiklímásoknál) csinálja ezt a búgást.

Szerintem az más! A terelő lamella az utastérben hallatszik és más jellegű hangja van. Olyan elektromos motor hang. Nálam gyújtás ráadás nélkül is csinálja, elég ha csak beülök.

Viszont ha ráadom a gyújtást, a motortérben is búg valami pár másodpercig. Az az utastérből nem is hallatszik. Ugyan így a motor leállítás után is búg rövid ideig, aztán hirtelen elhallgat.

Link to comment
Megosztás:

Közben megválaszolom a saját kérdésemet, hátha vkinek később kelleni fog.

Sok utánolvasás után csak kijött.

A kis fém pöcköt felül jól meg kell húzni, hogy ne akadjon be az üvegre felragasztott sínbe és lefelé (azüveggel párhuzamosan) kell húzni a tartót és akkor lejön.

Nekem már rá volt gyógyulva vmiért, azért nem jött. Másodszorra már sokkal könyebben lejött.

Hogyan oldottad meg az új tükör nagyobb talpának az elrejtését? Mivel takartad el, hogy ne látszódjon? Elektromos tápokat honnan vetted? Tudsz képet róla (felszerelt tükörről) feltenni. Ugyan ezen projekt előtt állok, de még nem érkezett meg a tükör.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.