Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Erről beszélek. :)......de vannak itt "okosok"....

Akkor még szerencse, hogy az autóm nem olvassa a kevésbé okos hozzászólásaidat, mert nekem míg el nem romlott az előtét ellenállás, addig a vízhőfok ritkán ment 105 fok fölé, azt is inkább dugóban; normális esetben, közúton meg 95 fok környékén van. És ez így ment 8 évig...

És ahogy olvasom másnak is van akinek így működik, tehát egyáltalán nem mondható el általánosságban, hogy minden Z16XEP-ben magas a hőfok.

De a te autód, hidd el, én nagy ívben le..., hogy neked hány fokon jár a motor.

Link to comment
Megosztás:

Ha benyomott kuplungnál nincs hang, felengedettnél pedig hallatszik kerregés, az legtöbbször a nyelestengelycsapágy hibájára utal.

Benyomott kuplungnál abszolút semmi hang. Félig felengedve megjelenik a kerregés. Tovább engedve fokozatosan halkul.

Teljesen felengedve szerintem csendben van, de majd hallgatózok a váltó környékén. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még szerencse, hogy az autóm nem olvassa a kevésbé okos hozzászólásaidat, mert nekem míg el nem romlott az előtét ellenállás, addig a vízhőfok ritkán ment 105 fok fölé, azt

Nagyon okos autód van, ha olvasni tud. Biztos te az Opel K.I.T.T-el jársz.... :)

nekem míg el nem romlott az előtét ellenállás, addig a vízhőfok ritkán ment 105 fok fölé, azt is inkább dugóban; normális esetben, közúton meg 95 fok környékén van. És ez így ment 8 évig...

Most egy kicsit feldúlt lehetsz, mert össze-vissza beszélsz....kevered a szezont a fazonnal.... :evilgrin:

Én sem azt mondtam, hogy 113°C-on jár a motor folyamatosan....csak a ventilátor kapcsol ekkor... :omg:

Érted?

Nekem is 95°C +-2°C között van, mikor közlekedek...

És ahogy olvasom másnak is van akinek így működik, tehát egyáltalán nem mondható el általánosságban, hogy minden Z16XEP-ben magas a hőfok.

Én is visszaolvastam, és van, akinek 116°C-nál kapcsol, ahogy marko14 írta: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1022&p=855000, vagy pl Darki írta: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1023&p=841496 112°C-nál még semmi....

De ők sem az üzemi hőfokot írják, csak azt, hogy elég magas értéknél kapcsol be... :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon okos autód van, ha olvasni tud. Biztos te az Opel K.I.T.T-el jársz.... :)

Most egy kicsit feldúlt lehetsz, mert össze-vissza beszélsz....kevered a szezont a fazonnal.... :evilgrin:

Én sem azt mondtam, hogy 113°C-on jár a motor folyamatosan....csak a ventilátor kapcsol ekkor... :omg:

Érted?

Nekem is 95°C +-2°C között van, mikor közlekedek...

Én is visszaolvastam, és van, akinek 116°C-nál kapcsol, ahogy marko14 írta: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1022&p=855000, vagy pl Darki írta: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1023&p=841496 112°C-nál még semmi....

De ők sem az üzemi hőfokot írják, csak azt, hogy elég magas értéknél kapcsol be... :smartass:

:D:D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon okos autód van, ha olvasni tud. Biztos te az Opel K.I.T.T-el jársz.... :)

Most egy kicsit feldúlt lehetsz, mert össze-vissza beszélsz....kevered a szezont a fazonnal.... :evilgrin:

Én sem azt mondtam, hogy 113°C-on jár a motor folyamatosan....csak a ventilátor kapcsol ekkor... :omg:

Érted?

Nekem is 95°C +-2°C között van, mikor közlekedek...

Én is visszaolvastam, és van, akinek 116°C-nál kapcsol, ahogy marko14 írta: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1022&p=855000, vagy pl Darki írta: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1023&p=841496 112°C-nál még semmi....

De ők sem az üzemi hőfokot írják, csak azt, hogy elég magas értéknél kapcsol be... :smartass:

Nekem ilyen intelligens autóm van. Szabadidejében szakmai oldalakat olvasgat. :)

Az a baj, hogy te nem érted.

De most már azért is megmagyarázom.

5 hozzászólással korábban azt bizonygattátok hamlevivel, hogy a z16xep motorja milyen magas hőmérsékleten jár, és ezt már korábban kitárgyaltátok. Erre írtam a fenti páldát, hogy ez nem igaz. Tehát te kevered a dolgokat. Én ezt nem a ventilátorra írtam, hanem az általatok bizonygatott magas hűtővíz hőmérsékletre.

És a ventilátorral kapcsolatban:

Pl. a klímás Z16XEP-nek 3 ventilátorfokozata van (a klíma nélkülinek kettő).

A legalsó fokozat nem tudom mikor kapcsol, de a középső valahol 100-105 között, a legfelső, legnagyobb pedig valahol 115 fok környékén.

Olyat nem tudok elképezelni, hogy az astra h-ban az egyik z16xep-nél a legalsó fokozat a113 foknál kapcsol, egy másiknál meg 115-nél már a legmagasabb.

Ezért írtam neked, hogy nálad valószínű 113-nál a legmagasabb fokozat kapcsol.

De ez könnyen ellenőrizheted. Ha bekapcsol a vetnilátorod és olyan hangja van, hogy akár az utastérben is hallod, akkor az a legmagasabb fokozat, ugyanis az alsó és a középső fokozatot nem hallod ha megy.

Innentől kedve én a témát lezártnak tekintem. Ha neked a legalsó kapcsol 113-nál, akkor legyen.

Link to comment
Megosztás:

Hát, akkor ez valahol eltávolodott egymástól....visszaolvastam, és (de csak szerintem) Harmlevivel mi a ventilátor indítási hőmérsékletre értettük, hogy magas...

Sehol nem találtam arra utalást, hogy az üzemi hőfok magas...(ha a 95°C az, akkor ez magas)

Szerintem végig a ventilátor indítási hőfokáról volt szó....

Kedves Grep....

Nem tudom, ki hogy tervezte ezeket az autókat, de hogy tiszta legyen minden, leírom a sztorit....

Tehát, bementem a szakszervizbe egy fűtés csövet kicseréltetni....mikor végeztek, természetes módon légtelenítette a srác az autót...így beindította....olyan 20 perc után megnéztük a hőfokot a Test mode-ban, 112 fok volt...bekapcsoltuk a klímát, hogy induljon a venti....elindult...szerintem a legnagyobb fokozatban....na, szóval....szólt a Tech2-vel foglalkozó kollégának, hogy nézzen rá, mert gyanús...nem indul a venti....Tech2 rádug, venti letesztelve....1. fokozat, 3. fokozat....ez a kettő volt jelen a tesztnél( de gondolom ha hiányzik egy, biztos szól a szerelő, hogy itt hibádzik egy fokozat).....beindítja az autót....újra elérjük a 112 fokot....és utána a 113-at....erre beindul a venti....Tech2 kiírja: 1. fokozat aktív...és olyan csendesen jár a venti....tovább nem emeltük a hőmérsékletet, mindenki megnyugodott, hogy elindult magától...hidd el, nem találtam ki, láttam a képernyőn...mivel nagyon érdekel ez az egész CAN Bus-os szarság, mindig ha buzerálják az autót, figyelem, mit pötyög a szerelő a Tech2-n...

Update!

Nem hagyott nyugodni ez a ventilátoros téma....lementem, megnéztem, újra teszteltem...

Nos, tények: rosszul emlékeztem, 2. és 3. fokozatom van...CSAK ezt a kettőt tudom tesztelni...1. fokozatot nem tudok tesztelni....tehát úgy gondolom, ez nincs is...(ha lenne, tesztelhető lenne)...viszont a 2. fokozat (nálam) 113°C-nál kapcsol....ha a klímát bekapcsolom(itt 113°C körül) bekapcsolja a 3. fokozatot, majd kevesebb hőfokon visszaáll 2. fokozatra, és olyan 105°C nál kikapcsol mindent, kivéve, ha a klíma rajta van...akkor olyan 90°C-nál is még megy a 2. fokozat. Látható az 1. fokozat is a mért értékek menüben, de sose láttam hogy "aktív"-vá vált, és tesztelni sem lehet...a "kimeneti teszt"-ben csak 2 fokozatot lehet tesztelni...

:blink: :icon1:

Annyiban igaza van Grep Cartásrnak, hogy akinek van 1. fokozat, annak biztos 100-105°C körül kapcsolhat, ahogy azt korábban megírta.... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Esetleg valaki meg tudná nézni, hogy milyen önindítóval szerelték az ottóm? Rendszám, v alvázszámot írok, ha valakinek van ilyen szintű hozzáférése. Amit ma elhoztam a barfitól, nem is opelbe való...még jó, hogy háromszor beszéltem velük...cikkszám sajna le olvashatatlanra kopott. Annyit tudtam meg, hogy 16, vagy 17 cm hosszú.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg valaki meg tudná nézni, hogy milyen önindítóval szerelték az ottóm? Rendszám, v alvázszámot írok, ha valakinek van ilyen szintű hozzáférése.Amit ma elhoztam a barfitól, nem is opelbe való...még jó, hogy háromszor beszéltem velük...cikkszám sajna le olvashatatlanra kopott. Annyit tudtam meg, hogy 16, vagy 17 cm hosszú.

írj egy alvázszámot pü-ben és megnézem
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Esetleg valaki meg tudná nézni, hogy milyen önindítóval szerelték az ottóm? Rendszám, v alvázszámot írok, ha valakinek van ilyen szintű hozzáférése. Amit ma elhoztam a barfitól, nem is opelbe való...még jó, hogy háromszor beszéltem velük...cikkszám sajna le olvashatatlanra kopott. Annyit tudtam meg, hogy 16, vagy 17 cm hosszú.

Ha még aktuális,talán segíthet:

http://www.ebay.de/itm/Anlasser-Vectra-Zafira-Astra-Signum-Insignia-Z19DT-Z19DTH-A20DTH-A20DTR-/390672808847?pt=DE_Autoteile&hash=item5af5e9fb8f

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Halihó. Kis segítség kellene. GTC Astra csomagtérajtó nem nyílik. Próbáltam többször a központi zárral nyitni zárni,de nem vezetett eredményre. Feszegetni nem nagyon merem, félek hogy a kezemben marad a díszléc. Mivel lehet orvosolni ezt a problémát?

Nem lehet hogy neked is a nyitó gomb esett ki a helyéről? Többször volt róla szó, keress vissza! Vissza kell ragasztani. Nyitni meg belülről tudod ha átmászol a csomagtartóba. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy Opel Astra h Kombim lenne és a bal hátsó ajtónak a nyitás érzékelője nem jó,amikor kinyitom az ajtót és a világítás se kapcsol fel,tehát gondolom érintkezési probléma van.

Hogy lehet leszedni az Ajtó kárpitot???
Vagy mit nézzek meg???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy Opel Astra h Kombim lenne és a bal hátsó ajtónak a nyitás érzékelője nem jó,amikor kinyitom az ajtót és a világítás se kapcsol fel,tehát gondolom érintkezési probléma van.

Hogy lehet leszedni az Ajtó kárpitot???

Vagy mit nézzek meg???

Szia!

Az Elektronikák, elektromos kérdések topikban keress rá a "kárpit" szóra. Le lesz írva, hogy kell leszedni a kárpitot.

Nekem gyanús, hogy a kábelkötegedből szakad el 1-2 szál.

Ez is ki lett tárgyalva már a másik topikban.

Jó esetben javítható a kábelköteg.

Ha van hátul hangszóród, az szól?

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az Elektronikák, elektromos kérdések topikban keress rá a "kárpit" szóra. Le lesz írva, hogy kell leszedni a kárpitot.

Nekem gyanús, hogy a kábelkötegedből szakad el 1-2 szál.

Ez is ki lett tárgyalva már a másik topikban.

Jó esetben javítható a kábelköteg.

Ha van hátul hangszóród, az szól?

Üdv!

A hangszórót nem néztem még de a hátsó ablak elektromos előröl lehúzza hátulról viszont nem.

megnézem azért.

kárpit szóra hogy keressek rá?? :D

Nem nagyon szoktam fórumozni és azért kérdezem. :D

köszönöm előre is .

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kb 1 hete vagyok H Astra tulajdonos, egy 2008-as 1.4-es Enjoy-jal.

Olyat vettem észre, hogy néha mikor kinyitom az ajtót, de nem biztos, hogy csak ekkor, mintha már hallottam volna máskor is (nem tudom mitől függ) mintha valamilyen állítómotor menne, legalábbis egy kis halk búgó hangot hallok kb 5-6mp-ig. Olyan mintha a lámpamagasság, vagy tükörállító motor menne. Ilyennel találkozott már valaki?

Duda nem jó, ezzel kapcsolatban olvastam már a CIM modulról, de mivel más problémám nincs vele, így ez egyelőre annyira nem zavar, nem tudom ennek mennyire lehet köze az előbbi jelenséghez.

Megvétel előtt egyébként átnézettem az autót egy Opel szalonban, ahol a Tech2-t rádugták, egy-két hibakódott dobott csak, köztük érdekes módon olyanokat is, amik valójában működtek rajta (helyzetjelző, hátsó ablaktörlő motor, meg a kormányon lévő bal kapcsoló)

GID kijelzős az autó (automata klíma van benne) BC van, de úgy néztem, hogy REC modul nincs. Szoftveresen milyen okosságokat lehet még belőle kihozni? Leginkább ilyen távirányítós ablakfelhúzásra gondolok, vagy keréknyomás ellenőrzés, persze csak ha nem kell ezekhez külön szenzort beépíteni.

köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kb 1 hete vagyok H Astra tulajdonos, egy 2008-as 1.4-es Enjoy-jal.

Olyat vettem észre, hogy néha mikor kinyitom az ajtót, de nem biztos, hogy csak ekkor, mintha már hallottam volna máskor is (nem tudom mitől függ) mintha valamilyen állítómotor menne, legalábbis egy kis halk búgó hangot hallok kb 5-6mp-ig. Olyan mintha a lámpamagasság, vagy tükörállító motor menne. Ilyennel találkozott már valaki?

Duda nem jó, ezzel kapcsolatban olvastam már a CIM modulról, de mivel más problémám nincs vele, így ez egyelőre annyira nem zavar, nem tudom ennek mennyire lehet köze az előbbi jelenséghez.

Megvétel előtt egyébként átnézettem az autót egy Opel szalonban, ahol a Tech2-t rádugták, egy-két hibakódott dobott csak, köztük érdekes módon olyanokat is, amik valójában működtek rajta (helyzetjelző, hátsó ablaktörlő motor, meg a kormányon lévő bal kapcsoló)

GID kijelzős az autó (automata klíma van benne) BC van, de úgy néztem, hogy REC modul nincs. Szoftveresen milyen okosságokat lehet még belőle kihozni? Leginkább ilyen távirányítós ablakfelhúzásra gondolok, vagy keréknyomás ellenőrzés, persze csak ha nem kell ezekhez külön szenzort beépíteni.

köszi szépen!

Automata klíma befújásirány-változtató tárcsa. A középkonzol mögött. Ha érthető így. Az áll be egy (nem tudom milyen) pozícióba kulcs kivét után. Ha állt a kocsi akkor ajtó nyitás után az utolsó beállított pozícióba áll vissza.

Néha nyekereg is ha már nagyon száraz. Olyankor zsírspray segíthet.

A hibakód a hiba elhárítása után is megmaradhat pár indításig.

Check Control még szóba jöhet, (mint okosság), a kiégett izzókra figyelmeztetés.

Link to comment
Megosztás:

Automata klíma befújásirány-változtató tárcsa. A középkonzol mögött. Ha érthető így. Az áll be egy (nem tudom milyen) pozícióba kulcs kivét után. Ha állt a kocsi akkor ajtó nyitás után az utolsó beállított pozícióba áll vissza.

Néha nyekereg is ha már nagyon száraz. Olyankor zsírspray segíthet.

A hibakód a hiba elhárítása után is megmaradhat pár indításig.

Check Control még szóba jöhet, (mint okosság), a kiégett izzókra figyelmeztetés.

Oh, köszi szépen, akkor ez nem jelent hibát, ha jól értem. Most hogy mondod múltkor mintha kicsit nyekergett is volna. Gondolom zsírozáshoz ki kell venni a középkonzolt, vagy hozzá lehet férni valahogy?

Link to comment
Megosztás:

Az állítgatós búgós hang engem is elkísért pár éven keresztül, nem tudom mi volt az, egy darabig idegesített, aztán nem érdekelt. A dudánál nekem elég volt kiszedni és visszarakni a biztosítékot, egy próbát megér.

OK, köszi, biztosítékot holnap megnézem, hátha..., hol van amúgy ez a bizti?

Link to comment
Megosztás:

Oh, köszi szépen, akkor ez nem jelent hibát, ha jól értem. Most hogy mondod múltkor mintha kicsit nyekergett is volna. Gondolom zsírozáshoz ki kell venni a középkonzolt, vagy hozzá lehet férni valahogy?

Normális dolog.

Kinyitod az ajtót, bebújsz a pedálokhoz, hanyatt fordulsz és benézel a középkonzol mögé.

Látni fogod a fehér tárcsát. Ha változtatod az irányt, elfordul a tárcsa.

Ha kell, ebből a pozícióból fújsz rá zsírsprayt. :-)

Link to comment
Megosztás:

OK, köszi, biztosítékot holnap megnézem, hátha..., hol van amúgy ez a bizti?

A biztosítékdobozban.

Szerintem motortérben, és nem hátul.

De pontosan megmondja neked a használati útmutatód Hibaelhárítás fejezete. A használati a kesztyűtartódban van. :D Ha nincs ott, akkor az opel.hu-n van letölthető, vagy Google barátodnál is van egy példány. ;)

Link to comment
Megosztás:

Kösz a kimerítő választ, tetszik ez a fórum :D

Ilyeneket hogy mi hol van csak azért kérdezek mert még csak most ismerkedünk egymással az autóval, még nem fedeztük fel egymás erogén zónáit teljesen :D

Az egyik legnagyobb erogén zónája, a használati útmutatója.

"Nyálazd át!" :P

Link to comment
Megosztás:

És bejött a bizti kivétel-visszarakás, már jó is a duda. Ezek azok a dolgok amik számomra érthetetlenek. :)

Viszont ez az automata klíma befújó állítgatás eléggé megszokást igényel, mert jelenleg furcsállom, hogy szinte minden egyes ajtónyitáskor csinálja, hiába el se indítom az autót. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.