Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Az orosz oldalnak tudja valaki a linkjét? Igazából az érdekelne, hogy a belső levegőkeringető mennyire egyszerűen javítható. A szokásos lapáttörésről van szó, nem áll be a helyére, hanem csak kattog. Esetleg valaki javított már ilyet?

Köszi.

Erről már el tudsz indulni.....bal oldalon találod az írásokat....megkerestem neked:

http://www.astra-h.ru/zaslonka.html

Valaki (ha jól emlékszem talán Cserenkov) javított már ilyet, és nem volt egyszerű....valamit még a motortér felől is csavar fogta...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az orosz oldalnak tudja valaki a linkjét? Igazából az érdekelne, hogy a belső levegőkeringető mennyire egyszerűen javítható. A szokásos lapáttörésről van szó, nem áll be a helyére, hanem csak kattog. Esetleg valaki javított már ilyet?

Köszi.

Én már csináltam ilyet.

Ki kell venni a kesztyűtartót, ill. a szélvédő előtti vízelvezetőt, mert onnan lehet kicsavarni a csavarokat, ami a szellőztetőt fogja.

Először én is javítottam, az utána 1,5-2 évig tartott, aztán megint eltört és akkor már javíthatatlan volt.

Aztán vettem hozzá javítókészletet. Ez ~15eFt. Ez annyival jobb, mint az eredeti, hogy van benne egy végállás pöcök a motornál, azaz ha a terelő valamelyik végállásba megakad, akkor a motor már nem feszíti tovább a terelőlapátot. (ugyanis az opel mérnökök sok ésszel úgy oldották meg, hogy váltáskor a motor kb. 25-30sec-ig kap feszültséget, és hiába fordul át a lapát mondjuk 5sec alatt, a motor még 20sec-ig feszültséget kap, feszíti a terelőlapátot és így eltöri azt egy idő után; aztán gondolom rájöttek, hogy elcseszték a mutatványt és a javítókészleten már módosítottak)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az orosz oldalnak tudja valaki a linkjét? Igazából az érdekelne, hogy a belső levegőkeringető mennyire egyszerűen javítható. A szokásos lapáttörésről van szó, nem áll be a helyére, hanem csak kattog. Esetleg valaki javított már ilyet?

Köszi.

Szia, itt találsz megoldást rá:

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/de

Link to comment
Megosztás:

Mi volt a tünete a turbósságnak?

Én a bontottat hanyagolnám...

Az új 250eFt környékén van, a felújítás 100-120e környékén, de akkor már új gyári középrészt kapsz bele, ami szerintem nem sokkal rosszabb, mintha vennél egy teljesen újat.

Bocs hogy ilyen későn válaszolok de nem voltam gépközelbe .a turbó hidegen egy erős fütyülő és gaz elvetélnél egy keregő hangot ad. volt kétszer hogy menet közbe kigyúlt a sárga tengeralattjáró de újra indítás megoldotta, kód kiólvasánál azt írta hogy turbónyomás probléma (kódra szám szerint nem emlékszem) kb. ilyen hangja van http://www.youtube.com/watch?v=Fe884n2vB8k

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ilyenre már én is gondoltam. Vagyis olyanra hogy a kamera képét a CID kijelzőn jelenítse meg, automatikusan hátramanatbe kapcsoláskor. Mint ahogy a radar is bekapcsol. Valahol olvastam, vagy láttam, hogy meg lehet valahogy oldani.

Csak az a baj, hogy én nem vagyok olyan ügyes, hogy ezt megcsináljam, embert meg még nem nagyon találtam hozzá. Igaz annyira nagyon még nem is kerestem... Úgyhogy ha valaki tud olyat, ahol ezt nekem meg tudják csinálni, ne fogja vissza magát! :)

A kamera tápját a tolatólámpáról kell levenni, a kamera egyébként szabványos videójelet ad ki, azt kell megetetni a CID-del. A videójelről annyit, a kamerát lehet PAL és NTSC kivitelben kérni, nem mindegy, ha CID-re akarod tenni! Nálam BID van, kézenfekvő volt a külön monitor beépítés. Először a visszapillantóra akartam tenni, mert írták, hogy egyébként tükröz, de ez nekem nem jött be, ezért a lehajtott napellenzőre tettem, füleket kendácsoltam rá. Mindig lehajtott állapotban van, így szoktam egyébként is vezetni. Az esetleges felhajlítás miatt a napellenzőre távtartót kellet beépíteni a rögzítőcsavarjai alá, hogy a monitor vastagsága beférjen a tető és a felhajtott napellenző közé. Ez nem volt egyszerű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kamera tápját a tolatólámpáról kell levenni, a kamera egyébként szabványos videójelet ad ki, azt kell megetetni a CID-del. A videójelről annyit, a kamerát lehet PAL és NTSC kivitelben kérni, nem mindegy, ha CID-re akarod tenni! Nálam BID van, kézenfekvő volt a külön monitor beépítés. Először a visszapillantóra akartam tenni, mert írták, hogy egyébként tükröz, de ez nekem nem jött be, ezért a lehajtott napellenzőre tettem, füleket kendácsoltam rá. Mindig lehajtott állapotban van, így szoktam egyébként is vezetni. Az esetleges felhajlítás miatt a napellenzőre távtartót kellet beépíteni a rögzítőcsavarjai alá, hogy a monitor vastagsága beférjen a tető és a felhajtott napellenző közé. Ez nem volt egyszerű.

A CID-nek mindegy, hogy PAL, vagy NTSC. Viszont nálunk (europa) a PAL rendszer az elterjedt, így érdemes ilyet választani.

Viszont mindenképpen kell kiegészítő elektronika, mert alapból a CID-nek nincs viedo bemenete.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Ferdehátú, 5 ajtós 2007-es Astra-ról van szó, ahol a tetőcsomagtartó rögzítő "anya", ami benne van a kasztniban meglazult!

Nagy kínszenvedés által sikerült a csomagtartó csavarját kiműteni belőle, de ugye a lazulás következtében eltávolodott a váztól, így mozgás közben hangot ad ki fém-a fémen.. Ideiglenesen gumi darabokat tömtem be alá. Valakinek van-e ezzel kapcsolatban ismerete?

Most jön a bónusz, voltam a kecskeméti Opel márka szervizben, ahol azt mondták ezt nem lehet javítani.
Nem tudom milyen módszerrel van megoldva h ne forogjon el, de mindent lehet javítani, gondolkoztam kárpit megbontásba alatta, de szeretnék előtte véleményt kérni!

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós 2007-es Astra-ról van szó, ahol a tetőcsomagtartó rögzítő "anya", ami benne van a kasztniban meglazult!

Nagy kínszenvedés által sikerült a csomagtartó csavarját kiműteni belőle, de ugye a lazulás következtében eltávolodott a váztól, így mozgás közben hangot ad ki fém-a fémen.. Ideiglenesen gumi darabokat tömtem be alá. Valakinek van-e ezzel kapcsolatban ismerete?

Most jön a bónusz, voltam a kecskeméti Opel márka szervizben, ahol azt mondták ezt nem lehet javítani.

Nem tudom milyen módszerrel van megoldva h ne forogjon el, de mindent lehet javítani, gondolkoztam kárpit megbontásba alatta, de szeretnék előtte véleményt kérni!

Kombi autóról van szó?

Link to comment
Megosztás:

Erre gondolsz?

http://translate.google.hu/translate?sl=ru&tl=hu&js=n&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fastra-h.ru%2F

Valahol olvastam egy cikket ennek a csappantyúnak a tengelyének a javításáról. De az újnak sem olyan vészes az ára 10-12eFt körül van emlékeim szerint. Tavaly pont ilyenkor volt vele nekem is kalandom.

Köszi szépen mindenkinek a választ, szerintem ha aktuális lesz (ismerős autója), akkor nekiugrunk tavasszal, addig kibírja. Az enyém még szerencsére működik. :whistle:

Link to comment
Megosztás:

Ilyenre már én is gondoltam. Vagyis olyanra hogy a kamera képét a CID kijelzőn jelenítse meg, automatikusan hátramanatbe kapcsoláskor. Mint ahogy a radar is bekapcsol. Valahol olvastam, vagy láttam, hogy meg lehet valahogy oldani.

Csak az a baj, hogy én nem vagyok olyan ügyes, hogy ezt megcsináljam, embert meg még nem nagyon találtam hozzá. Igaz annyira nagyon még nem is kerestem... Úgyhogy ha valaki tud olyat, ahol ezt nekem meg tudják csinálni, ne fogja vissza magát! :)

B Zafirába már szereltem tolatókamerát. Visszagondolva nem is volt vészes. Egy külön panelt kellett a CID-be beépíteni, a rendszámtábla-világításos kamerát kellett bevezetékelni (Zafiránál a csomagtartóajtón van a rendszámtábla, azt bevezetékelni elég szívás), a tápot a hátsó szivargyújtóról kell levenni, a tolatólámpa csak a relét vezérelheti. A tolatólámpáról levett táp teljesen bezavarja a kamerát.

Tolatókamera ebay-ről kb.: 6-8 eFt, CID panel kb.: 60 eFt, vezetékek, relé, stb.: 4-5 eFt

A kamera nagy látószögű, és vezetővonalakat is rajzol a képernyőre.

A cseh srác már elkészült a saját videó konverterével, ami szintén tud fogadni tolatókamera jelet (most készítem a magyar nyelvű leírását a komfort modulnak, és abban már benne van ez is).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

B Zafirába már szereltem tolatókamerát. Visszagondolva nem is volt vészes. Egy külön panelt kellett a CID-be beépíteni, a rendszámtábla-világításos kamerát kellett bevezetékelni (Zafiránál a csomagtartóajtón van a rendszámtábla, azt bevezetékelni elég szívás), a tápot a hátsó szivargyújtóról kell levenni, a tolatólámpa csak a relét vezérelheti. A tolatólámpáról levett táp teljesen bezavarja a kamerát.

Tolatókamera ebay-ről kb.: 6-8 eFt, CID panel kb.: 60 eFt, vezetékek, relé, stb.: 4-5 eFt

A kamera nagy látószögű, és vezetővonalakat is rajzol a képernyőre.

A cseh srác már elkészült a saját videó konverterével, ami szintén tud fogadni tolatókamera jelet (most készítem a magyar nyelvű leírását a komfort modulnak, és abban már benne van ez is).

CID panel 60eFt? Én most csinálom magamnak és 25e-ből kijött.

Még nincs kész teljesen, de 3 bemenet lesz rajta. Remélem január végére kész lesz.

Link to comment
Megosztás:

CID panel 60eFt? Én most csinálom magamnak és 25e-ből kijött.

Még nincs kész teljesen, de 3 bemenet lesz rajta. Remélem január végére kész lesz.

Én a panel készítéséhez nem értek, készen vettem (illetve vette az ismerősöm). Viszont a 25 eFt már olyan összeg, amit szerintem többen is áldoznának rá. Más kérdés, hogy a 25-ön felül mennyit kérsz a panel kivitelezéséért, de leginkább a beletett szellemi munkáért, a ráfordított időért.

Link to comment
Megosztás:

Én a panel készítéséhez nem értek, készen vettem (illetve vette az ismerősöm). Viszont a 25 eFt már olyan összeg, amit szerintem többen is áldoznának rá. Más kérdés, hogy a 25-ön felül mennyit kérsz a panel kivitelezéséért, de leginkább a beletett szellemi munkáért, a ráfordított időért.

Nem terveztem, hogy árulni fogom, de ha valakinek kell, akkor nem sokkal többért adnám. Ezen még elgondolkozom. :)

Nem akarnék nyerészkedni rajta, meg én nem gondolnám, hogy annyi jelentkező lenne, hogy nagyüzemben kellene gyártani.

Jelenleg ott tartok, hogy lesz benne egy menü, amivel lehet konfigurálni. Sajnos a kormányról nem megy a vezérlés, mert az OPEL can protokollja nem publikus és a neten nem találtam róla semmit. Van aki feltörte de érthető okokból nem árulják el. Nekem arra nincs energiám, hogy portokoll analyzer-rel szórakozzak, így lesz rajta 2 gomb, amivel lehet vezérelni. 3 bemenet lesz rajta: tolatókamera, carpc, egyéb-szabadon felhasználható bemenet.

Úgy tervezem, hogy jan. végére lesz kész. Akkor készítek róla videót és ha valakinek tetszik, akkor utána számolok, hogy pontosan mennyi is az annyi és majd megegyezünk. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem terveztem, hogy árulni fogom, de ha valakinek kell, akkor nem sokkal többért adnám. Ezen még elgondolkozom. :)

Nem akarnék nyerészkedni rajta, meg én nem gondolnám, hogy annyi jelentkező lenne, hogy nagyüzemben kellene gyártani.

Jelenleg ott tartok, hogy lesz benne egy menü, amivel lehet konfigurálni. Sajnos a kormányról nem megy a vezérlés, mert az OPEL can protokollja nem publikus és a neten nem találtam róla semmit. Van aki feltörte de érthető okokból nem árulják el. Nekem arra nincs energiám, hogy portokoll analyzer-rel szórakozzak, így lesz rajta 2 gomb, amivel lehet vezérelni. 3 bemenet lesz rajta: tolatókamera, carpc, egyéb-szabadon felhasználható bemenet.

Úgy tervezem, hogy jan. végére lesz kész. Akkor készítek róla videót és ha valakinek tetszik, akkor utána számolok, hogy pontosan mennyi is az annyi és majd megegyezünk. ;)

Plusz egy vevőd máris lenne! :)

Sőt, a beépítésért is inkább fizetnék neked, mint egy idegen szerviznek.

Link to comment
Megosztás:

Nem terveztem, hogy árulni fogom, de ha valakinek kell, akkor nem sokkal többért adnám. Ezen még elgondolkozom. :)

Nem akarnék nyerészkedni rajta, meg én nem gondolnám, hogy annyi jelentkező lenne, hogy nagyüzemben kellene gyártani.

Jelenleg ott tartok, hogy lesz benne egy menü, amivel lehet konfigurálni. Sajnos a kormányról nem megy a vezérlés, mert az OPEL can protokollja nem publikus és a neten nem találtam róla semmit. Van aki feltörte de érthető okokból nem árulják el. Nekem arra nincs energiám, hogy portokoll analyzer-rel szórakozzak, így lesz rajta 2 gomb, amivel lehet vezérelni. 3 bemenet lesz rajta: tolatókamera, carpc, egyéb-szabadon felhasználható bemenet.

Úgy tervezem, hogy jan. végére lesz kész. Akkor készítek róla videót és ha valakinek tetszik, akkor utána számolok, hogy pontosan mennyi is az annyi és majd megegyezünk. ;)[/quote

Hello. Enlennek a masodik vevőd, ezt a narancs szart mar nagyon unom!

Link to comment
Megosztás:

Hello. Enlennek a masodik vevőd, ezt a narancs szart mar nagyon unom!

Narancs sz...??? Ha jól értelmeztem ez egy kiegészítő modul lenne a CID(!) kijelzőhöz. Azon alapban sincs semmi narancs sz...

A monokróm kijelző szerintem ezzel sem tudna videojelet megjeleníteni, csak ha kijelzőt is cserélsz CID-re.

Link to comment
Megosztás:

Beleptem a boldog Astra H tulajdonosok taboraba.

Nagyon jo gep, egybol at is nyalaztam a hozza adott ~350 oldalas leirasocskat. A kocsit hasznaltam vettem, es volt par dolog, amit nem ertek, illetve nem tudom, hogy is van ez:

- a radio automatikusan bekapcsol, mikor beinditom az autot. nem lehet ezt valahogy kikapcsolni? (marmint az automatikus indulast)

- ez egy astra 1.4 enjoy gyari felszereltseggel (2 soros kijelzo) ez nem jelzi sehol a fogyasztast? nem lehet beallitani?

- a szamitogepen belepek a "Settings" menube, de az Ign. Logicon kuvol nincs semmi, ez normalis? (meg mi is tulkepp az ign logic on/off)

koszonettel!

tamas

Ha jol tudom akkor kiveszed onnan a pipat es nem indul a radio automatikusan

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.