Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


forumadmin

Recommended Posts

szia

A legolcsóbb kumho 205/55/R16 -os gumit vettem,mert rengeteget megyek és 25 ezr ft-os gumikat nem akarok kétévente cserélni csak azért mert márkás és elvileg halkabb ami nem is biztos,hogy igaz.A kumhot meg 16 ezer/db áron vesztegetik jobb helyeken.

Semmi gondom vele,most tettem hátra az elsőket eddig mentem velük 30 ezret,kopásból itélve minimum 60-70 ezret simán kibír,de menni lehet vele szerintem 80 ezret is.

Nem érzem hangosabbnak a többinél és nem csuszkálok,de nem is száguldozok,ami alap volt,hogy legyen rajta felni védő perem,erre direkt rákérdeztem mert amin nincs az bután néz ki főleg alufelnin,vagy struktur felnin mégbutábban...

Téli is kumho az olcsófajtából az is 205/55/R16 az sem volt több 16 ezernél/db.

Ezeket a teszteket szerintem felesleges nézni,nyáron 200-al vízátfolyáson mindegyikkel elszálhatsz.Télen a jégen meg mindegy milyen a téli gumi...hó nem nagyon van,kb 2 hetet kell átvészelni,vagy max 1 hónapot...

Sziasztok,

A véleményeteket és tanácsotokat szeretném kérni nyári gumi vásárlása okán.

Jelenleg még a gyári Continentál gumik futnak az autón,melyekkel maximálisan meg vagyok elégedve kopás,zajkomfort,kinézet szempontjából.Közel 75e km van bennük,s a profilmélység alapján már lassan időszerű a csere.

Nézegettem az ADAC tesztjét is.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2015_vajon_melyik_marka_nyert-14144

Nem száguldozásra kell nekem a gumi,hanem fontosabb a zajkomfort,a megbízhatóság,a kopásállóság,az ár-érték arány.

Az alábbiakat néztem.

http://www.gumi.hu/productcompare/20555R16HK11515,20555R16VK42525,20555R16HBRES,20555R16VPS3,20555R16VPRECO5

Nagyon gagyit nem akarok venni,de persze az árnak is van egy felső határa.

Tudtok nekem véleményt mondani akár konkrét típus vagy csak márka vonatkozásában teljesen átlagos felhasználásra?

Nekem a Continentálhoz húz a szívem,mivel azt már ismerem,bevált,és az ár-hosszú távú befektetés miatt nem tudom érdemes-e váltani és kockáztatni?

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

A legolcsóbb kumho 205/55/R16 -os gumit vettem,mert rengeteget megyek és 25 ezr ft-os gumikat nem akarok kétévente cserélni csak azért mert márkás és elvileg halkabb ami nem is biztos,hogy igaz.A kumhot meg 16 ezer/db áron vesztegetik jobb helyeken.

Semmi gondom vele,most tettem hátra az elsőket eddig mentem velük 30 ezret,kopásból itélve minimum 60-70 ezret simán kibír,de menni lehet vele szerintem 80 ezret is.

Nem érzem hangosabbnak a többinél és nem csuszkálok,de nem is száguldozok,ami alap volt,hogy legyen rajta felni védő perem,erre direkt rákérdeztem mert amin nincs az bután néz ki főleg alufelnin,vagy struktur felnin mégbutábban...

Téli is kumho az olcsófajtából az is 205/55/R16 az sem volt több 16 ezernél/db.

Ezeket a teszteket szerintem felesleges nézni,nyáron 200-al vízátfolyáson mindegyikkel elszálhatsz.Télen a jégen meg mindegy milyen a téli gumi...hó nem nagyon van,kb 2 hetet kell átvészelni,vagy max 1 hónapot...

Érdekes információk vannak számomra abban, amit írtál. Főleg azért, mert eddig új gumit nullára még sosem koptattam le, így nem tudom mennyit bír.

A nyári szettet már használtan kaptam az autóhoz. Sajnos nem mértem le annak idején a profilmélységet, így nem tudom pontosan mennyit kopott, de szemre nem látok durva kopást a kb 30.000km alatt, amióta én használom.

A téli gumikat már én vettem újonnan. Ezek 3 szezont futottak, szintén kb 30.000km lehet bennük. Na ezeken a kopottság alig mérhető. 80.000-et simán bírni fognak. Sőt, szerintem előbbfognak elöregedni, mint hogy lekopnának, pedig használom az autót nem keveset.

A gumikkal én úgy vagyok, hogy a biztonságomat nem lehet forintosítani, ezért inkább megveszem a prémiumot. Már csak azért is, mert hogy 100.000Ft vagy 120.000Ft egy szett, az nekem már majdnem mindegy. Ha esetleg fele árban lenne egy kevésbé márkás gumi, akkor elgondolkoznék rajta, de így nem.

Saját szubjektív véleményem szerint a Michelin, Continental, Goodyear márkákat preferálom.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

A legolcsóbb kumho 205/55/R16 -os gumit vettem,mert rengeteget megyek és 25 ezr ft-os gumikat nem akarok kétévente cserélni csak azért mert márkás és elvileg halkabb ami nem is biztos,hogy igaz.A kumhot meg 16 ezer/db áron vesztegetik jobb helyeken.

Semmi gondom vele,most tettem hátra az elsőket eddig mentem velük 30 ezret,kopásból itélve minimum 60-70 ezret simán kibír,de menni lehet vele szerintem 80 ezret is.

Nem érzem hangosabbnak a többinél és nem csuszkálok,de nem is száguldozok,ami alap volt,hogy legyen rajta felni védő perem,erre direkt rákérdeztem mert amin nincs az bután néz ki főleg alufelnin,vagy struktur felnin mégbutábban...

Téli is kumho az olcsófajtából az is 205/55/R16 az sem volt több 16 ezernél/db.

Ezeket a teszteket szerintem felesleges nézni,nyáron 200-al vízátfolyáson mindegyikkel elszálhatsz.Télen a jégen meg mindegy milyen a téli gumi...hó nem nagyon van,kb 2 hetet kell átvészelni,vagy max 1 hónapot...

Anno egyik volt barátnőm dolgozott egy nívósabb gumisműhelynél, ott a Kumhot gagyinak tartották. Jó, ez már vagy 13 éve volt.

Egyébként én Hankookot vettem tavaly 17.500-ért, darabját. Ugyanolyan jó volt, mint a Bridgestone, legalábbis nem éreztem különbséget. Téliből is Hankook van, és most hátulra is ugyanolyat veszek. Most 17-ért megkapom, annyi meg szerintem korrekt ár egy középkategóriáért 16-os méretben.

Régebben a Mondeonál vettem észre, amikor a nyári, gyárilag feltett Continentalok kikoptak, hogy az Erzsébet híd budai hídfőjénél majdnem feltettem a járdára a verdát, pedig a szokott tempóval mentem. Kiderült, hogy már nem a Conti van rajta, hanem (új) Barum.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdekes információk vannak számomra abban, amit írtál. Főleg azért, mert eddig új gumit nullára még sosem koptattam le, így nem tudom mennyit bír.

A nyári szettet már használtan kaptam az autóhoz. Sajnos nem mértem le annak idején a profilmélységet, így nem tudom pontosan mennyit kopott, de szemre nem látok durva kopást a kb 30.000km alatt, amióta én használom.

A téli gumikat már én vettem újonnan. Ezek 3 szezont futottak, szintén kb 30.000km lehet bennük. Na ezeken a kopottság alig mérhető. 80.000-et simán bírni fognak. Sőt, szerintem előbbfognak elöregedni, mint hogy lekopnának, pedig használom az autót nem keveset.

A gumikkal én úgy vagyok, hogy a biztonságomat nem lehet forintosítani, ezért inkább megveszem a prémiumot. Már csak azért is, mert hogy 100.000Ft vagy 120.000Ft egy szett, az nekem már majdnem mindegy. Ha esetleg fele árban lenne egy kevésbé márkás gumi, akkor elgondolkoznék rajta, de így nem.

Saját szubjektív véleményem szerint a Michelin, Continental, Goodyear márkákat preferálom.

"Érdekes információk vannak számomra abban, amit írtál. Főleg azért, mert eddig új gumit nullára még sosem koptattam le, így nem tudom mennyit bír."

ezt,hol olvastad,honnan ez az érdekes infó számodra ?

:)

Amit én írtam:

"Semmi gondom vele,most tettem hátra az elsőket eddig mentem velük 30 ezret,kopásból itélve minimum 60-70 ezret simán kibír,de menni lehet vele szerintem 80 ezret is." ebből nem az következik,hogy ha nullára lekopik a gumi akkor 80 ezret is kibír,hanem az,hogy egy nyáron tavaly mentem az új gumival 30 ezret és most az elsők kerültek hátra mert azok voltak a hajtott kerekeken így kopottabbak a hátsóknál.Elárulom neked,hogy amik hátul voltak szemre nem látszik rajtuk kopás,de hidd el azok is kopnak 30 ezer alatt amin szemre nem látod a kopást...nálam most ezek kerültek előre.

Így szokták használni a gumikat ,hogy mind a 4db egyformán kopjon...az meg túl szép lenne,ha 120 ezret tudnál menni egy gumival,főleg per 16-os 205/55-ös gumival.

Pár gumit már elkoptattam ,régebben az opelok michelin,majd bridgetstone gumikkal jöttek ki újonnan és egyikkel sem tudtam 80-max90 ezernél többet menni,a 15-ös 195/65 jobban bírták.Mostani autómról is kb 80 ezret futottan vettem le a gyári bridgestone gumikat,amivel újonnan szerelték...

Nincs olyan gumi amivel 30 ezret méssz és nem kopik.Bármilyen gumit veszel 80 ezernél nem fogsz vele tudni többet menni,mert a profilmélységed 2mm alá fog csökkenni...7-mm körül van az új gumi profilmélysége.

A téli gumik meg természetes ,hogy nem kopnak annyira mivel télen használod őket a hóban nem pedig a forró aszfalton,ez nálam is így van ebben nincs semmi különleges...próbálj menni téli gumival egy nyarat és majd meglátod milyen kopott lesz,de ha a nyárit használnád télen az meg még annyira sem kopna :) és ez nem a gumi minőség miatt van így.

Még azt is elmondom,hogy a khumo prémium kóreai gumi,az autósportban fejlesztgetik már 1960-óta de olcsó mert kóreai...nem mindig a legdrágább a legjobb hidd el...pl a merciket újonnan ezzel szerelik,mert olcsó és jó.

"Kumho Solus KH17 - nyárigumi

A Kumho Solus KH17 gyártója:

1960-ban Koreában alapított gumiabroncs gyártó, napjainkban már a legnagyobb gyártók között tartják számon. Abroncsaik kiváló minőségét jelzi, hogy a koreai autómárkákon kívül számos európai autógyár (Mercedes, Ford, Volkswagen) is szereli elsőként autóit Kumho gumiabroncsokkal."

Nekem meg nem mindegy ,hogy 64 ezer a szett vagy 120 ezer és nem bizonyított ,hogy a 120 ezres tényleg jobb és biztonságosabb.A teszteket meg álltalában a nagy ismert eus gumigyártók finanszirózzák és minimális külömbségek vannak szélsőséges körülmények között.

Ez az én magán véleményem érdekes információkkal számodra :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Anno egyik volt barátnőm dolgozott egy nívósabb gumisműhelynél, ott a Kumhot gagyinak tartották. Jó, ez már vagy 13 éve volt.

Egyébként én Hankookot vettem tavaly 17.500-ért, darabját. Ugyanolyan jó volt, mint a Bridgestone, legalábbis nem éreztem különbséget. Téliből is Hankook van, és most hátulra is ugyanolyat veszek. Most 17-ért megkapom, annyi meg szerintem korrekt ár egy középkategóriáért 16-os méretben.

Régebben a Mondeonál vettem észre, amikor a nyári, gyárilag feltett Continentalok kikoptak, hogy az Erzsébet híd budai hídfőjénél majdnem feltettem a járdára a verdát, pedig a szokott tempóval mentem. Kiderült, hogy már nem a Conti van rajta, hanem (új) Barum.

A hankook a khumo cégből lett mindegyik kóreai,nem sok külömbség van,ettől még lehet gagyi a khumo,de nálam a gagyi nem ezeknél a gumiknál kezdődik

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hankook a khumo cégből lett mindegyik kóreai,nem sok külömbség van,ettől még lehet gagyi a khumo,de nálam a gagyi nem ezeknél a gumiknál kezdődik

Helyesbítek,a hankook a legrégebbi és legnagyobb délkóreai gumigyártó a... kumho is délkóreai a hankook után jött létre.

Úgy látom tegnap picit elgurult a gyógyszerem :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Abroncsaik kiváló minőségét jelzi, hogy a koreai autómárkákon kívül számos európai autógyár (Mercedes, Ford, Volkswagen) is szereli elsőként autóit Kumho gumiabroncsokkal."

Nekem meg nem mindegy ,hogy 64 ezer a szett vagy 120 ezer és nem bizonyított ,hogy a 120 ezres tényleg jobb és biztonságosabb.A teszteket meg álltalában a nagy ismert eus gumigyártók finanszirozzák és minimális különbségek vannak szélsőséges körülmények között.

Nekem most volt szerencsém pár 0 km-es autóhoz (Mercedes, Audi, Skoda, régebben Opel és Ford), de még egyiken sem láttam Kumho abroncsokat (nyilván ez nem jelenti azt, hogy kizárt volna).

Egyébként a Michelin tényleg jó abroncsokat gyárt. Sok helyről hallottam már, hogy nagyon jó a kopásállósága, meg a gördülési ellenállása. Viszont tényleg megkérik az árát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"Érdekes információk vannak számomra abban, amit írtál. Főleg azért, mert eddig új gumit nullára még sosem koptattam le, így nem tudom mennyit bír."

ezt,hol olvastad,honnan ez az érdekes infó számodra ?

:)

Amit én írtam:

"Semmi gondom vele,most tettem hátra az elsőket eddig mentem velük 30 ezret,kopásból itélve minimum 60-70 ezret simán kibír,de menni lehet vele szerintem 80 ezret is." ebből nem az következik,hogy ha nullára lekopik a gumi akkor 80 ezret is kibír,hanem az,hogy egy nyáron tavaly mentem az új gumival 30 ezret és most az elsők kerültek hátra mert azok voltak a hajtott kerekeken így kopottabbak a hátsóknál.Elárulom neked,hogy amik hátul voltak szemre nem látszik rajtuk kopás,de hidd el azok is kopnak 30 ezer alatt amin szemre nem látod a kopást...nálam most ezek kerültek előre.

Így szokták használni a gumikat ,hogy mind a 4db egyformán kopjon...az meg túl szép lenne,ha 120 ezret tudnál menni egy gumival,főleg per 16-os 205/55-ös gumival.

Pár gumit már elkoptattam ,régebben az opelok michelin,majd bridgetstone gumikkal jöttek ki újonnan és egyikkel sem tudtam 80-max90 ezernél többet menni,a 15-ös 195/65 jobban bírták.Mostani autómról is kb 80 ezret futottan vettem le a gyári bridgestone gumikat,amivel újonnan szerelték...

Nincs olyan gumi amivel 30 ezret méssz és nem kopik.Bármilyen gumit veszel 80 ezernél nem fogsz vele tudni többet menni,mert a profilmélységed 2mm alá fog csökkenni...7-mm körül van az új gumi profilmélysége.

A téli gumik meg természetes ,hogy nem kopnak annyira mivel télen használod őket a hóban nem pedig a forró aszfalton,ez nálam is így van ebben nincs semmi különleges...próbálj menni téli gumival egy nyarat és majd meglátod milyen kopott lesz,de ha a nyárit használnád télen az meg még annyira sem kopna :) és ez nem a gumi minőség miatt van így.

Még azt is elmondom,hogy a khumo prémium kóreai gumi,az autósportban fejlesztgetik már 1960-óta de olcsó mert kóreai...nem mindig a legdrágább a legjobb hidd el...pl a merciket újonnan ezzel szerelik,mert olcsó és jó.

"Kumho Solus KH17 - nyárigumi

A Kumho Solus KH17 gyártója:

1960-ban Koreában alapított gumiabroncs gyártó, napjainkban már a legnagyobb gyártók között tartják számon. Abroncsaik kiváló minőségét jelzi, hogy a koreai autómárkákon kívül számos európai autógyár (Mercedes, Ford, Volkswagen) is szereli elsőként autóit Kumho gumiabroncsokkal."

Nekem meg nem mindegy ,hogy 64 ezer a szett vagy 120 ezer és nem bizonyított ,hogy a 120 ezres tényleg jobb és biztonságosabb.A teszteket meg álltalában a nagy ismert eus gumigyártók finanszirózzák és minimális külömbségek vannak szélsőséges körülmények között.

Ez az én magán véleményem érdekes információkkal számodra :)

Nem értem, hogy számodra mért volt ilyen felháborító amit írtam...

Számomra igen is érdekes volt az írásod. Most az a baj, hogy megdicsértem? Vagy az érdekes az egy negatív jelző lenne? Én nem annak szántam.

Fogalmam sem volt, hogy kb mennyi km alatt kopik le egy gumi, ezért adott támpontot az amit írtál. Nem tudom ezzel mi rosszat írtam, ami miatt így nekem kéne esni. :(

"Nekem meg nem mindegy ,hogy 64 ezer a szett vagy 120..."

Így van, pontosan ugyan ezt írtam én is, ha kicsit visszaolvasol. 17"-osban ajánlj nekem légy szíves 64 ezerért 4 db új gumit, ami szerinted jó minőségű! Mert én annyiért nem nagyon találtam, de lehet akkor nem jó helyen kerestem.

100 körül valóban tudnék venni olyan "no-name" gumit amiről még életemben nem hallottam és semmi fellelhető információ nincs róla. 120-ért meg tudok venni Goodyeart, amit ismerek, használtam, meg vagyok vele elégedve. Akkor nekem ez már nem különbség. Idézem magamat: "Ha esetleg fele árban lenne egy kevésbé márkás gumi, akkor elgondolkoznék rajta, de így nem."

De szerinted biztos én gondolom rosszul, úgyhogy ne kímélj!

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Beszéljünk a gumikról...Gumi tesztek amit nem értek:
2015
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2015_vajon_melyik_marka_nyert-14144
Continental ContiPremiumContact 5-élmezőnyben 1. és 3.-helyen

2014
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2014_van_meglepetes-12067
Continental ContiPremium Contact 5 -az utolsók között 13.-helyen

Mi változott 2014-ről 2015-re,hogy lesz utolsóból első ...mert ez a gumi ugyan olyan maradt ugyan azt a gumit tesztelték,csak közben a többi rosszabblett így ez előre került :)

kb ugyan ilyen látható a Bridgestone Turanza T001-guminál is.Érdekes??...a többit át sem néztem :) a teszt ami megváltozott,most aki 2014-ben ez alapján nem vette meg a Continental ContiPremium Contact 5-gumit az mit mond 2015-ben erre a tesztre...
A drága gumit mivel talán egy picit jobb mint az olcsóbb ezért nagyon kell reklámozni,hogy mi is felfogjuk,hogy milyen jól járunk,közben meg alig mérhető különbségek vannak...néha az olcsóbb még jobb is,vagy a tesztek nem mérvadók...az egész az üzletről szól,régi ismert márkákból nyugodtan meg lehet venni szerintem az olcsó gumit.

Nem értem, hogy számodra mért volt ilyen felháborító amit írtam ...
Számomra igen is érdekes volt az írásod. Most az a baj, hogy megdicsértem? Vagy az érdekes az egy negatív jelző lenne? Én nem annak szántam.
Fogalmam sem volt, hogy kb mennyi km alatt kopik le egy gumi, ezért adott támpontot az amit írtál. Nem tudom ezzel mi rosszat írtam, ami miatt így nekem kéne esni. :(

"Nekem meg nem mindegy ,hogy 64 ezer a szett vagy 120..."
Így van, pontosan ugyan ezt írtam én is, ha kicsit visszaolvasol. 17"-osban ajánlj nekem légy szíves 64 ezerért 4 db új gumit, ami szerinted jó minőségű! Mert én annyiért nem nagyon találtam, de lehet akkor nem jó helyen kerestem.
100 körül valóban tudnék venni olyan "no-name" gumit amiről még életemben nem hallottam és semmi fellelhető információ nincs róla. 120-ért meg tudok venni Goodyeart, amit ismerek, használtam, meg vagyok vele elégedve. Akkor nekem ez már nem különbség. Idézem magamat: "Ha esetleg fele árban lenne egy kevésbé márkás gumi, akkor elgondolkoznék rajta, de így nem."
De szerinted biztos én gondolom rosszul, úgyhogy ne kímélj!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi változott 2014-ről 2015-re,hogy lesz utolsóból első ...mert ez a gumi ugyan olyan maradt ugyan azt a gumit tesztelték,csak közben a többi rosszabblett így ez előre került :)

Ezeknel a gumi teszteknel azt hianyolom, hogy csak sorrendet irnak (esetleg pontszamokat), meresi ertekeket nem, valoszinuleg azert, mert a kulonbsegek minimalisak.

Ha pedig veletlenul konkret fektavolsagok kerulnek szoba, akkor jon az, hogy a ket meter is mennyit szamit, mert ha az eppen megallas helyett romma torik az auto eleje, rogton kiderul, hogy megerte az az x Ft tobbletkoltseg.

Olyan ez, mint az olaj: vannak ideologiak es remtortenetek, a gyakorlatban pedig - ha minimalis dolgokra figyelunk - nincs erdemi kulonbseg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nyárigumi vásárlás előtt állok. Hankook K425 Kinergy-t néztem ki 16-os méretben. Valaki használ ilyen gumit és ha igen akkor mik a tapasztalatok?

szia

Teljesen jó gumi szerintem,nekem 15-ösben volt a régi astrámon.Délkóreai gumi madein Hungary felirattal,itt gyártják nálunk úgy emlékszem.

Baromi sokat mentem a 15-ös változatával annó,ezzel adtam el a kocsimat is a gumiba 80-90 ezer km volt...mondjuk nem száguldoztam,bármilyen gumi is van a kocsimon mindig ésszel megyek.

Felnivédő perem is van rajt úgy tudom,így még jól is néz ki alufelnin...mostanában vagy hankkok vagy kumho gumikat veszek,mert olcsók és szerintem jók ezek a délkóreai gumik bármelyiket is veszed meg.

A kóreai autók is nagyon jók lettek 2010-re.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nyárigumi vásárlás előtt állok. Hankook K425 Kinergy-t néztem ki 16-os méretben. Valaki használ ilyen gumit és ha igen akkor mik a tapasztalatok?

Szia!

Tavaly vettem 2 db-ot. Főként az ára miatt, de nekem bevált, így idén is rendelek belőle kettőt. Téliben is Hankook van, pont tegnap merengtem el rajta, hogy ezt a szettet 2011 óta használom. de a következő szezonnak is biztonsággal neki merek vágni vele.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Tavaly vettem 2 db-ot. Főként az ára miatt, de nekem bevált, így idén is rendelek belőle kettőt. Téliben is Hankook van, pont tegnap merengtem el rajta, hogy ezt a szettet 2011 óta használom. de a következő szezonnak is biztonsággal neki merek vágni vele.

A K425 ráadásul még az adac teszten is előkelő helyen végzett. Én is ezt a tipust vettem a múlt héten a nővérem off kocsijára, ha aktuális lenne bátran pattintanám az astra alá is.

Link to comment
Megosztás:

A K425 ráadásul még az adac teszten is előkelő helyen végzett. Én is ezt a tipust vettem a múlt héten a nővérem off kocsijára, ha aktuális lenne bátran pattintanám az astra alá is.

A Hankook szerintem is vállalható, de csak számlás helyről, mert sok gumit kiloptak a dunaújvárosi gyárból és úton-útfélen árulják őket.

A lopottnál sosem lehet tudni, hogy kiszállításra ment volna vagy kukába...

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha a tavaly vásárolt Hankook 16" téli gumival ezt a teljes évet kihúzom, és csak jövőre veszek alufelnit+nyárit, akkor ezt a télit még hány évig tudom még használni. Kb évi 5-7000 km mennék vele.

Milyen hátrányai vannak ha télivel nyáron autózom?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha a tavaly vásárolt Hankook 16" téli gumival ezt a teljes évet kihúzom, és csak jövőre veszek alufelnit+nyárit, akkor ezt a télit még hány évig tudom még használni. Kb évi 5-7000 km mennék vele.

Milyen hátrányai vannak ha télivel nyáron autózom?

Köszi

Én a helyedben elfelejteném. A téligumi a hőmérséklet emelkedésével elveszíti azt a tulajdonságát, ami miatt éppen a hidegben jó. Sokkal gyorsabban fog kopni, hosszabb lesz a fékút méterekkel. Így lehet, hogy egy nyár alatt két szezonra valót is kivesz belőle az igénybevétel, a balesetveszélyről nem is beszélve. Ha lezúzod a kocsit, sokkal több pénzed megy el javításra, mint amennyibe a nyári gumik kerültek volna.

Inkább vegyél egy olcsóbb márkát, vagy jó állapotú használtat -nyáriban.

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben elfelejteném. A téligumi a hőmérséklet emelkedésével elveszíti azt a tulajdonságát, ami miatt éppen a hidegben jó. Sokkal gyorsabban fog kopni, hosszabb lesz a fékút méterekkel. Így lehet, hogy egy nyár alatt két szezonra valót is kivesz belőle az igénybevétel, a balesetveszélyről nem is beszélve. Ha lezúzod a kocsit, sokkal több pénzed megy el javításra, mint amennyibe a nyári gumik kerültek volna.

Inkább vegyél egy olcsóbb márkát, vagy jó állapotú használtat -nyáriban.

Arról nem is beszélve hogy nem csak a fokozott kopás és a melegben elkenődő túl lágy gumi miatt hosszabb fékút a gond. Következő télen már nem lesz olyan jó az a gumi mintha most elraknánk és ősszel felraknánk. A hőterhelés miatt ugyanis elnyíródnak a lamellák, így a hidegben sem fog már olyan jól tapadni függetlenül a kopottságtól.

Megvettem a hankook abroncsokat a kocsira. Eddig jónak tűnik :) Könnyű kormányozni mintha csak 15-ös kerék lenne rajta és nagyon halk ;)

Használd egészséggel! :)

Az Astrának szerintem elég jól eltalált a szervo rásegítése. Semmi különbséget nem veszek észre én sem, most hogy felkerültek a 17-es kerekek. Ugyan olyan kormányozni mint a 15-össel volt.

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben elfelejteném. A téligumi a hőmérséklet emelkedésével elveszíti azt a tulajdonságát, ami miatt éppen a hidegben jó. Sokkal gyorsabban fog kopni, hosszabb lesz a fékút méterekkel.

Azt nem egeszen latom, a fekut miert none... A nyari gumival telen azert no, mert kemenyebb lesz, ugyanakkor a telivel nyaron azert, mert puhabb lesz? :)

Az F1-ben direkt melegitik a gumikat a jobb tapadashoz...

Link to comment
Megosztás:

Azt nem egeszen latom, a fekut miert none... A nyari gumival telen azert no, mert kemenyebb lesz, ugyanakkor a telivel nyaron azert, mert puhabb lesz? :)

Az F1-ben direkt melegitik a gumikat a jobb tapadashoz...

Talán mert a 0 fok körüli hőmérsékletre optimalizált tapadású gumikeverék az 50 fokos aszfalton annyira lágy lesz, hogy fékezésnél szó szerint elkenődik az aszfalton?

A nyári gumik keményebb keverékűek. Azt kézzel is lehet érezni, ha megtaogatod. Nem véletlenül. Nem csak azért hogy télen lehessen cserélni hogy minél több gumit adjanak el.

A F1-ben sem feltétlenül és minden körülmények között a lágyabb keverékű gumi a gyorsabb. Pont ezért. Illetve én már hallottam olyat, hogy egy pilótára rászóltak, hogy túlmelegszenek a gumik.

Melegíteni pedig azért szokták, mert minden keveréknek van egy hőmérsékleti optimuma, aminél a legjobb a tapadása. Ez alatt túl rideg a gumi, nem tapad. E felett pedig túl képlékeny, elkenődik, kevésbé jó a tapadása.

Link to comment
Megosztás:

Talán mert a 0 fok körüli hőmérsékletre optimalizált tapadású gumikeverék az 50 fokos aszfalton annyira lágy lesz, hogy fékezésnél szó szerint elkenődik az aszfalton?

A nyári gumik keményebb keverékűek. Azt kézzel is lehet érezni, ha megtaogatod. Nem véletlenül. Nem csak azért hogy télen lehessen cserélni hogy minél több gumit adjanak el.

A F1-ben sem feltétlenül és minden körülmények között a lágyabb keverékű gumi a gyorsabb. Pont ezért. Illetve én már hallottam olyat, hogy egy pilótára rászóltak, hogy túlmelegszenek a gumik.

Melegíteni pedig azért szokták, mert minden keveréknek van egy hőmérsékleti optimuma, aminél a legjobb a tapadása. Ez alatt túl rideg a gumi, nem tapad. E felett pedig túl képlékeny, elkenődik, kevésbé jó a tapadása.

Biztos,hogy nem javasolt a téli gumival menni nyáron,de sokan lekoptatják a 4-5mm-es téliket nyáron mielőtt a kukába dobják....csak tapasztalat miatt írok erről,mert én is koptattam le 2-3 éves téli gumit nyáron mielőtt kidobtam és nem vettem észre semmit a használat alatt...

Link to comment
Megosztás:

Biztos,hogy nem javasolt a téli gumival menni nyáron,de sokan lekoptatják a 4-5mm-es téliket nyáron mielőtt a kukába dobják....csak tapasztalat miatt írok erről,mert én is koptattam le 2-3 éves téli gumit nyáron mielőtt kidobtam és nem vettem észre semmit a használat alatt...

Vegulis az ember nem meregeti a fektavolsagokat, es normal hasznalat kozben nem is kerul olyan helyzetbe, hogy a gumik hatarait tesztelje.

Ha pedig baj van, akkor sokmindenre lehet gondolni, igy akar arra is, hogy jobb gumikkal mi lett volna, de a jo reflexek, helyes dontesek, nagyobb ovatossag es korultekintes, es persze a szerencse (pl. az adott helyen milyen feluletu es mennyire poros az aszfalt, stb.) szerintem fontosabbak.

A hamis biztonsagerzetrol nem is beszelve, amit a tesztgyoztes gumik es mindenfele extrak adnak egyeseknek, pedig ezek sem oldanak meg mindent.

Nekem gumira foghato gondom eddig csak havas, sikos emelkedokon volt, legutobb a Magas uton (XII. kerulet, ha valaki esetleg ismeri); nagyon durva hely, lefele menve egyesben is fekezni kell, raadasul eleg rossz minosegu a burkolata...

Szoval itt mentem folfele, nem fagyott, de ronda, nyalas ido volt, es azt hittem, nem erek fol; erezni lehetett, ahogy elmegy a tapadas, aztan visszajon. Szerencsere sikerult ugy jatszani a gazzal, hogy a vegen csak felertem, es nyilvan jobb lett volna a helyzet, ha a legjobb gumikon futo, negykerekhajtasu valamivel lettem volna. Ettol fuggetlenul nem azt a tanulsagot vontam le, hogy ilyen autot kell szereznem, hanem hogy hasonlo korulmenyek kozott nem fogok arra menni :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.