Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Nekem is ilyen van, tavaly előtt vettem, 195-s, tesco akció 12600.-/db. És nem túltároltak, friss gyártásúak voltak. Kicsit zajosabb a mintázata miatt, de egyébként tényleg jó gumi, kb 20 ezer van bennük, és semmi gondom. A fiam mitsuján fuldák vannak, azokra sincs panasz, pedig lengyel gyártásúak. Gugli a barátod, írd be hogy nyárigumi akció és lehet válogatni. Én a télen vettem két conti ts 850-t, 16500.-/darab, +1000 szállítás. Lehet jó árakat elkapni, csak kicsit keresgélni kell.

Üdv!

Frankie

:D Én is pont abban az akcióban vettem, kicsi a világ:)! Csodálkoztam is a friss gyártáson az ár miatt, de nekem is beváltak!

Link to comment
Megosztás:

:D Én is pont abban az akcióban vettem, kicsi a világ:)! Csodálkoztam is a friss gyártáson az ár miatt, de nekem is beváltak!

Akkor cseréltem az alufelnijeimet egy nógrádi sráccal, pesten egy tesco parkolóban találkoztunk. A nejemmel bementünk egy pár dolgot venni, és láss csodát, egy ezressel olcsóbb volt ugyan az a gumi mint egerszegen. De így is jó vétel volt. Az előzőn pirelli gumik voltak, p5000 drago, szintén esőmintás, 7 nyáron szolgáltak, de asrác akivel cseréltem, azt mondta, még legalább két szezont megy vele :D

Szerintem a vezető márkák közt nagy különbségek nincsenek, normál használatra a második vonalból is nyugodtan lehet választani, bár a megtakarítás nem olyan nagy, de a kinai (linglong, nakang) gumikat kerülni kell. Az ADAC tesztek szerintem jó iránymutatást adnak.

Link to comment
Megosztás:

Akkor cseréltem az alufelnijeimet egy nógrádi sráccal, pesten egy tesco parkolóban találkoztunk. A nejemmel bementünk egy pár dolgot venni, és láss csodát, egy ezressel olcsóbb volt ugyan az a gumi mint egerszegen. De így is jó vétel volt. Az előzőn pirelli gumik voltak, p5000 drago, szintén esőmintás, 7 nyáron szolgáltak, de asrác akivel cseréltem, azt mondta, még legalább két szezont megy vele :D

Szerintem a vezető márkák közt nagy különbségek nincsenek, normál használatra a második vonalból is nyugodtan lehet választani, bár a megtakarítás nem olyan nagy, de a kinai (linglong, nakang) gumikat kerülni kell. Az ADAC tesztek szerintem jó iránymutatást adnak.

Nekem az egyik télim szállszakadásos lett január végén...Találtam egy srácot szentendrén, aki gumikkal foglalkozik, és végül 45-ért elhoztam egy garnitúra 17"-es Kleber Krisalp HP2-t, 2012.16 heti hibátlan gumit. Meg vagyok vele elégedve teljesen. Hóban a teszteken sem teljesít túl jól, ami igaz is, de esőben, latyakban jól tapad, és nem hangos. Most csere autóm van, matador gumik vannak rajta. Na ilyet ne vegyetek. Hangos, hóban nulla.

Link to comment
Megosztás:

De van. Két érték is meg van adva terheléstől függően. 3 bart írnak fölső értéknek. Alsónak meg talán 2,1. Csak éppen az nincs ott, hogy milyen gumihoz.

Amúgy még így 2,8-nál is úgy látom, hogy kicsit belapul a gumi a súlytól, de ennél többet nem akartam bele fújni.

Az is kérdés, hogy melyik mérőnek higgyek? Az autó saját érzékelője érzi ennyinek. A kompresszoromon lévő ezer éves mechanikus mérőóra 0,2-0,3-mal kevesebbnek. Gondoltam, hogy veszek egy digitális mérőt, amit itt nemrég linkeltek 3-4eFt-ért.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

205/55/R16 os gumik vannak most fent (teli). Vennék nyarit.

Tehetek ra ballonosabbat?

Köszi!

Szia!

Ha nem ragaszkodsz a 16-os mérethez, akkor a 195/65 R15 a váltóméret. Az valamivel ballonosabb.

Ha viszont nagyobb kell, akkor programozni kell, hogy ne csaljon a sebességmérő.

Üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha nem ragaszkodsz a 16-os mérethez, akkor a 195/65 R15 a váltóméret. Az valamivel ballonosabb.

Ha viszont nagyobb kell, akkor programozni kell, hogy ne csaljon a sebességmérő.

Üdv

Az a helyzet, hogy felnit nem akarok venni, csak gumit.

Szóval a kérdésem átfogalmazva:

A jelenlegi felnimre, amin most 205/55/R16 gumi van tudok -e ballonosabbat tenni?

Láttam olyat, hogy 196/60/R16, de 30.000-től kezdődik. Az amúgy jó lenne a felnire?

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet, hogy felnit nem akarok venni, csak gumit.

Szóval a kérdésem átfogalmazva:

A jelenlegi felnimre, amin most 205/55/R16 gumi van tudok -e ballonosabbat tenni?

Láttam olyat, hogy 196/60/R16, de 30.000-től kezdődik. Az amúgy jó lenne a felnire?

A felnire jo, csak az nem biztos, hogy nem fog bizonyos helyzetekben hozzaerni a kerekjarathoz. Van egy lista a gyarilag jovahagyott meretekrol, massal elvileg a vizsgan sem megy at. Ezen kivul meg draga is, rosszul fog mutatni az ora, magasabb lesz tole az auto. Egy 15-os gumi felnivel egyutt is kijon 30ezerbol, ugyhogy en nem varialnek ezzel.

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet, hogy felnit nem akarok venni, csak gumit.

Szóval a kérdésem átfogalmazva:

A jelenlegi felnimre, amin most 205/55/R16 gumi van tudok -e ballonosabbat tenni?

Láttam olyat, hogy 196/60/R16, de 30.000-től kezdődik. Az amúgy jó lenne a felnire?

Szerintem is maradj az eredetinél. Nekem ugyanez a méret van rajta, semmi bajom vele. Bár nekem a 15-ös fel sem fér a fék miatt.

Egyébként jó a 195-ös is, a rendőrautókon az van, nem kell kínlódni, ha padkáról van szó, de az csak a 15-ös felnihez passzol.

Link to comment
Megosztás:

Egy Continental ContiPremiumContact 5 típusú guminál találtam rajta feltüntetve, hogy Inside, ill. outside, de a forgásirány az nincs feltüntetve. Akkor ezek szerint csak ez jelöli hogy melyik oldala kerüljön belülre ill kívülre? (asszimetrikus abroncs)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lecseréltem a gumikat. A nyári végül is Hankook K115-ös lett.

A téli gumikról mutatnék két képet.

Ezekkel vettem a kocsit. Meg tudjátok mondani, hogy mi okozhatta ezt fajta "kopást"?

A gumik futófelületet két oldalt, a közepe felé fel van szaggatódva.

Lehet, hogy inkább ki kellene dobnom mind a 4 téli gumimat?

A képek:

teligumi1.jpg

teligumi2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én nem gondolkodnék ennek a guminak a megtartásában. Elöregedtek.

A 2. képen pont látszik egy "mélységmérő", ami szinte egyben van a futófelülettel, és ez azt jelenti, hogy elérte a 4mm-t.

Amit a gyártó azért "tett" oda, mert ha azt eléri, akkor elméletileg elkopott a gumi.

A redők nem megfelelően mozognak, ergo a hó nem jön ki a gumi vájataiból, lamelláiból. Tehát havas időben olyan lesz, mint egy nyári gumi.

Szerintem.

És szerintem sokat tekered a kormányt álló helyzetben, azért szakad szét a minta. Amivel spórolhatsz úgy, ha már picit gurul az autó, akkor tekered a kormányt. (Ez persze nem vonatkozik a szűk helyekre)

Guminyomás megfelelő? Ha túl lapos, pont a két széle kopik jobban, ha túlfújod, akkor a közepe.

Üdv,

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én nem gondolkodnék ennek a guminak a megtartásában. Elöregedtek.

A 2. képen pont látszik egy "mélységmérő", ami szinte egyben van a futófelülettel, és ez azt jelenti, hogy elérte a 4mm-t.

Amit a gyártó azért "tett" oda, mert ha azt eléri, akkor elméletileg elkopott a gumi.

A redők nem megfelelően mozognak, ergo a hó nem jön ki a gumi vájataiból, lamelláiból. Tehát havas időben olyan lesz, mint egy nyári gumi.

Szerintem.

És szerintem sokat tekered a kormányt álló helyzetben, azért szakad szét a minta. Amivel spórolhatsz úgy, ha már picit gurul az autó, akkor tekered a kormányt. (Ez persze nem vonatkozik a szűk helyekre)

Guminyomás megfelelő? Ha túl lapos, pont a két széle kopik jobban, ha túlfújod, akkor a közepe.

Üdv,

Értem és köszönöm!

Én is úgy gondoltam, hogy már elöregedtek, csak megerősítésre vártam.

Sajnos már ilyenek voltak a gumik, mikor vettem a kocsit. Alkudtunk is emiatt. A telet még megkockáztattam. Keveset mentem télen, városban leginkább.

Kezdek gyűjtögetni téli gumira.

A "mélységmérőt" nem látom a 2. képen. Hol van az?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.