Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

NEM, az LG-nél sem szól a bal hangfal. Oka? :blush:

Ahogy az előttem hozzászólók írták, ha fell lenne cserélve a két táp kábel, akkor elfelejtené az adókat ill. a beállításokat. ...legrosszabb esetben elfüstölne a végfok, de akkor egyik hangszóró sem szólna! A lényeg, ha van multimétered vagy tudsz szerezni, akkor mérd ki a hangszórót. Általában 4 ohmosak. Ki kell venni a fejegységet és a csatlakozón, ami elvileg EU szabványos, az egyik sorban találod a táp ill. test érintkezőket, a másik sorban a hangszórók érintkezőit. Itt kell kezdeni a mérést. 4-szer 2 párnak kell lennie. Mindegyik pár egy hangszóró. A müszit tedd szakadás vizsgálat állásba és mérd ki mindet, elvileg három esetben 'sípol' a müszi 1 esetben meg nem. Ha így van akkor lehet tovább menni. Nincs-e kiszakadva a csatiból a hangszóró vezeték ill. vezetékek, ha nincs akkor tovább a bal első ajtó fele. Ahol átmegy a kábelezés az ajtóhoz ott nincs e gubanc, ha ott sincs, le kell szedni a kárpitot és egyből a hangszórónál kell rámérni és akkor mindenre fény derül. Ha a hangszóró rossz, akkor veszel párban, és a jobbost is cseréld ki!....az átmérőt mérd meg vásárlás előtt, mert az meg tud szivatni. Sok sikert a keresgéléshez és bocs, ha hosszan írdogálltam, de ha nekiállsz nem ennyire bonyolult! :lol:

Link to comment
Megosztás:

NEM, az LG-nél sem szól a bal hangfal. Oka? :blush:

Jó, rendben, akkor legalább tudjuk, hogy a CDR500 nem gatya.

Nincs más hátra, mint előre - nézd végig a hangszóró vezetékeit.

A. Csatlakozók

3 csatlakozó van: 1. a rádiónál a DIN, ld. fent... 2. az ajtó átvezetőnél.... 3. a hangszórónál.

Elvileg van bent magas is, meg mélyközép is, akkor valószínűleg nem a hangszórónál lesz a gond, mert az ritkán fordul elő, hogy mindkét hangszóró csatija lecsúszik. Az ajtóátvezetés ritkán rossz, mert reteszelős csatlakozó, ha nem jó, akkor nem jó a központi zár, az elektromos ablak, meg a tükör sem. Marad tehát a DIN csati.

B. Zárlat

Van még egy hibalehetőség: ha a hangszóró zárlatos. Akkor nem fog szólni, de akkor haza is vághatja a fejegységet. Ha már méricskélsz a DIN csatlakozón, akkor ne csak arra figyelj, sípol-e a műszer, hanem arra is, megvan-e a 4 ohm, vagy rövidzár van a csatlakozón. Mivel a hangszórók földfüggetlenek, az is nagy gond, ha BÁRMELYIK csatlakozópont testtel zárlatos.

Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

kontakt hibás a belseje a rádionak, a hangositó potmétere...

lehet cseréltetni, csak az a baj, hogy a rádió nem ér annyit...

szerintem érdemes cserélni egy jobb minőségüre.

nekem egy 20 ezer forintos pioneerem van és 14 volt a kormányvezérléshez az adapter.

Link to comment
Megosztás:

kontakt hibás a belseje a rádionak, a hangositó potmétere...

lehet cseréltetni, csak az a baj, hogy a rádió nem ér annyit...

szerintem érdemes cserélni egy jobb minőségüre.

nekem egy 20 ezer forintos pioneerem van és 14 volt a kormányvezérléshez az adapter.

Ugyanugy működik mind a 6 gomb, mint a gyárin?

De gondolom, nem mindegyik rádió alkalmas a kormányvezérlésre.

Link to comment
Megosztás:

Az a gomb kész kabaré! Ha halkítani akarom, akkor előbb felerősödik és csak néhány km tekergetés után halkul le. A kormánytávról viszont minden nagyon korrektül műxik.

Nekem is pontosan ez a gondom, de mivela kormányról jól megy, és most oldottam meg az antenna kontakt hibát, azóta a rádió is szépen szól.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is pontosan ez a gondom, de mivela kormányról jól megy, és most oldottam meg az antenna kontakt hibát, azóta a rádió is szépen szól.

Akkor meg nem érdemes javítani. Én is leszoktattam életem párját az önkényes tekergetésről.

Ha pedig nagyon zavarna, fogadd meg Uhuhu tanácsát és cseléd le egy jobbra. Manapság erre a minőségre már nem garanciát, hanem cseregaranciát adnának (hozza vissza, kap másikat, 1000-ből 1 majdcsak jó lesz garancia), mint Tecskóban.

Link to comment
Megosztás:

Vicsor, cs.dzsordzso, Hic!

Köszi a tippeket, lehetőségeimet srácok! :) Ahogy korábban írtam, még nincs 1 éves az Astra, én meg még csak most tanulom a vele kapcsolatos teendőket, ügyes-bajos dolgokat. Mivel hosszabb távra tervezem a használatát, ezért alaposan szeretnék képben lenni G Astra-ügyileg. :blush: Az egyik ismerősöm azt javasolja, hogy ha lejár a gari (jövő július), azt követően ne vigyem szakszervizbe a kocsit, ugyanis egyfelől rengeteg pénzt spórolhatok meg ezzel, másrészt pedig amit magam végzek el vagy végeztetek ismerős szerelővel (persze mindezeket a szervizkönyvben szereplő, gyári előírások szerint) sokkal megbízhatóbb és korrektebb munka, mint bármely opel márkakereskedő. Mindezekben itt a fórumon - visszaolvasgatva - rengeteg infót olvastam, kaptam eddig is, hogy frankó kocsim legyen akár évtizedekig... :lol:

U.i.: Kipróbálom az összes tippet rádió ügyben, és írok a fejleményekről... :D

Link to comment
Megosztás:

Vicsor, cs.dzsordzso, Hic!

Köszi a tippeket, lehetőségeimet srácok! :D Ahogy korábban írtam, még nincs 1 éves az Astra, én meg még csak most tanulom a vele kapcsolatos teendőket, ügyes-bajos dolgokat. Mivel hosszabb távra tervezem a használatát, ezért alaposan szeretnék képben lenni G Astra-ügyileg. :blush: Az egyik ismerősöm azt javasolja, hogy ha lejár a gari (jövő július), azt követően ne vigyem szakszervizbe a kocsit, ugyanis egyfelől rengeteg pénzt spórolhatok meg ezzel, másrészt pedig amit magam végzek el vagy végeztetek ismerős szerelővel (persze mindezeket a szervizkönyvben szereplő, gyári előírások szerint) sokkal megbízhatóbb és korrektebb munka, mint bármely opel márkakereskedő. Mindezekben itt a fórumon - visszaolvasgatva - rengeteg infót olvastam, kaptam eddig is, hogy frankó kocsim legyen akár évtizedekig... :lol:

U.i.: Kipróbálom az összes tippet rádió ügyben, és írok a fejleményekről... :D

Örülök, ha segítettem! :) Az biztos, ha szakszerűen végzed el a javításokat ill. szervizelést, még ha több időbe is kerül, annál jobb nincs. :D

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem az ősszel jelentkezett ugyan ez. Én kicsavartam a tetőantennát és egy pici WD-40-et kapot a réz menet. Azóta tökéletesen szól, szépen, tisztán.

Nos srácok végre sikerült valós körülmények között tesztelni az olajozást, de sajna azt kell jelentsem, hogy továbbra is van vételi gond, lehet, hogy valamit javult, de néha idegesítősen el kezd recsegni, akkor nincs más hátra mint adóváltás.

Hallgatom pl a Slágert, elkezd zizegni, átkapcs Danubiusra az meg szépen szól (de mondhatnám fordítva is). Valaki aki jártas ebben létezik, hogy esetleg két különböző adótoronyról venné a két rádió jelét, és az egyiket zavarja a hegy, meg a hóesés, a másikat meg nem? Mondjuk ez néha fordul elő, a legtöbbször minden adó zizeg. Ja a Juventusról meg vidéken ne is beszéljünk, mert olyanom csak BP-n van.

Még egy, az OFF VW Gamma ON rádió is volt már benne és az csinált olyat, hogyha elutaztam és más frekin szólt ugyanaz a rádió, akkor áthangolta magát automatice, a Car 400-omnál ilyet nem tapasztaltam, vagy csak nem veszem észre?

Link to comment
Megosztás:

Hallgatom pl a Slágert, elkezd zizegni, átkapcs Danubiusra az meg szépen szól (de mondhatnám fordítva is). Valaki aki jártas ebben létezik, hogy esetleg két különböző adótoronyról venné a két rádió jelét, és az egyiket zavarja a hegy, meg a hóesés, a másikat meg nem? Mondjuk ez néha fordul elő, a legtöbbször minden adó zizeg. Ja a Juventusról meg vidéken ne is beszéljünk, mert olyanom csak BP-n van.

Én hétvégén az otthoni hifin vettem azt észre, hogy akadozott a Rádió1 addása.

Link to comment
Megosztás:

Még egy, az OFF VW Gamma ON rádió is volt már benne és az csinált olyat, hogyha elutaztam és más frekin szólt ugyanaz a rádió, akkor áthangolta magát automatice, a Car 400-omnál ilyet nem tapasztaltam, vagy csak nem veszem észre?

Nem veszed észre. Az RDS/AF funkció erre szolgál, és gyakorlatilag az összes ma kapható rádióban benne van.

Link to comment
Megosztás:

Az egyik ismerősöm azt javasolja, hogy ha lejár a gari (jövő július), azt követően ne vigyem szakszervizbe a kocsit, ugyanis egyfelől rengeteg pénzt spórolhatok meg ezzel, másrészt pedig amit magam végzek el vagy végeztetek ismerős szerelővel (persze mindezeket a szervizkönyvben szereplő, gyári előírások szerint) sokkal megbízhatóbb és korrektebb munka, mint bármely opel márkakereskedő.

Én a helyedben azért a hosszabbított garancián elgondolkodnék az autóval kapcsolatban... Lehet még +2 év garit kérni rá nem kevés pénzért, de sztem megéri. Pláne hogy ez egy CL2-es astra így nem biztos hogy jó dolog otthon pl. fődarabokat cserélni. Én ha eljön az idő és a pénz is meglessz rá tuti megkérem majd rá. Ha ekkora marad az éves futásteljesítménye akkor nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nos érdeklődnék auto hifivel kapcsolatban.

Szalonban már eleve tettek bele muzsikát, egy clarion mp3as, aux os fejegység, ez nekem teljesen megfelel, és 2 db hangfal az első ajtókban.

Na most én ezeket szeretném bővíteni illetve esetlegesen cserélni.

Ugye lehetne 2 db hátsó ajtókba, illetve ha asszem' van 2 magas sugárzónak hely a visszapillantó tükrök mnagasságában az első ajtókban ugye? :blush:

Szóval én vmi olyan megoldásra gondoltam, hogy lenne 2 magas a kicsi felső helyekben, 2 normális az első ajtókban, és a hátsó 2be meg vmi olyasmi hangsugárzók amik inkább képesek a mélyomó hiányát pótolni vagy részben helyettesíteni.

Olyat semmiképpen nem szeretnék, hogy a csomagtartóba egy 500as mélynyomóláda + erőlködő :lol:

Tudtok ajálani konkrét márkát, típust ami megfelelő lenne, emberi árban? Én hangfalpáronként olyan 20-25k környékén MAX gondolkodom, de ha olcsóbb az még jobb :)

És mondjuk ha a cucc megvan, akkor érdemes elvinnem szalon szervízbe és rakassam be velük vagy olcsóbban kijövök vmi maszek dologgal?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nos érdeklődnék auto hifivel kapcsolatban.

Szalonban már eleve tettek bele muzsikát, egy clarion mp3as, aux os fejegység, ez nekem teljesen megfelel, és 2 db hangfal az első ajtókban.

Na most én ezeket szeretném bővíteni illetve esetlegesen cserélni.

Ugye lehetne 2 db hátsó ajtókba, illetve ha asszem' van 2 magas sugárzónak hely a visszapillantó tükrök mnagasságában az első ajtókban ugye? :lol:

Szóval én vmi olyan megoldásra gondoltam, hogy lenne 2 magas a kicsi felső helyekben, 2 normális az első ajtókban, és a hátsó 2be meg vmi olyasmi hangsugárzók amik inkább képesek a mélyomó hiányát pótolni vagy részben helyettesíteni.

Olyat semmiképpen nem szeretnék, hogy a csomagtartóba egy 500as mélynyomóláda + erőlködő :)

Tudtok ajálani konkrét márkát, típust ami megfelelő lenne, emberi árban? Én hangfalpáronként olyan 20-25k környékén MAX gondolkodom, de ha olcsóbb az még jobb :D

És mondjuk ha a cucc megvan, akkor érdemes elvinnem szalon szervízbe és rakassam be velük vagy olcsóbban kijövök vmi maszek dologgal?

Hello! :blush:

"Maszekben" (ld. csináld magad) jóval olcsóbban kijössz :D

Ha ilyen árban gondolkodsz, és nem lesz erősítő az autóban, akkor elölre vegyél egy alsó-középkategóriás minőségi szettet:

DLS B6,

Alpine SPE-170

AS MX165Plus

Hátra pedig vagy ne tegyél semmit, vagy valami olcsót. Olyan, ami a mélynyomót pótolja úgyse lesz 13-as hangszóróban... Inkább koncentrálj az elejére.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Lenne egy kis gondom,a rádioval kapcsolatban,honnét lehetne legegyszerübben a hátuljához hozzáférni hogy amikor berakom a rádiot,hátul a vezetékeket rendesen el tudjam huzni mert igy ahogy csusztatom be a helyére van hátul egy csatlakozo ami mindig elakad és nem tudom a helyére rendesen betenni?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis gondom,a rádioval kapcsolatban,honnét lehetne legegyszerübben a hátuljához hozzáférni hogy amikor berakom a rádiot,hátul a vezetékeket rendesen el tudjam huzni mert igy ahogy csusztatom be a helyére van hátul egy csatlakozo ami mindig elakad és nem tudom a helyére rendesen betenni?

vedd ki a kesztyűtartót....

Link to comment
Megosztás:

Astra G-be vennék CCRT700 telefonos rádiót. Vagy esetleg hasonlóan telefonosat NCDR1100 CD kivitelben.

Olvastam egy CCRT700 hírdetést a neten, de annak nincsen meg a kódja. Mennyiért végeznek kikódolást? Meg mennyire biztos hogy ki is tudják kódolni ha megveszem?

Link to comment
Megosztás:

Astra G-be vennék CCRT700 telefonos rádiót. Vagy esetleg hasonlóan telefonosat NCDR1100 CD kivitelben.

Olvastam egy CCRT700 hírdetést a neten, de annak nincsen meg a kódja. Mennyiért végeznek kikódolást? Meg mennyire biztos hogy ki is tudják kódolni ha megveszem?

Hát mennyiért ez változó 2e-től egészen 20e ft ig is lehet amit te akarsz be rakni ahhoz már a berakáshoz autóvillamossági is kell mivel nem egyszerű ISO csati van benne már ujabb fajta, illetve szerintem felesleges CCRT 700 csak a telefonos funkciója miatt tud többet egyébként semmivel sem jobb mint a többi.

Egyébként nem tudom mennyi az eséje annak hogy ehhez találsz e olyan szakembert aki ki tudja kódólni, véleményem szerintem felejtős, vagy még egy próba márkaszervízben érdeklődj!

NCDR1100 Cd az már navigációs egység és a kesztyűtartóba van hozzá a NOKIA navis egység, olcsóbb ha egy Garmin vagy MIO egységet teszel külön a szélvédőre

Link to comment
Megosztás:

Hát mennyiért ez változó 2e-től egészen 20e ft ig is lehet amit te akarsz be rakni ahhoz már a berakáshoz autóvillamossági is kell mivel nem egyszerű ISO csati van benne már ujabb fajta, illetve szerintem felesleges CCRT 700 csak a telefonos funkciója miatt tud többet egyébként semmivel sem jobb mint a többi.

Egyébként nem tudom mennyi az eséje annak hogy ehhez találsz e olyan szakembert aki ki tudja kódólni, véleményem szerintem felejtős, vagy még egy próba márkaszervízben érdeklődj!

NCDR1100 Cd az már navigációs egység és a kesztyűtartóba van hozzá a NOKIA navis egység, olcsóbb ha egy Garmin vagy MIO egységet teszel külön a szélvédőre

Köszi. Igaziból most egy JVC KD-G 731 van az autóban csak megtetszett a telefon funkciója. Még egy kérdésem lenne akkor. Ha a gyári kijelzőt kicserélem az Astra Classicban mondjuk egy GID-re az lehetséges egyáltalán. Ahhoz hogy a fedélzeti szgék funkciók menjenek egyéb műveleteket is el kell végezni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Igaziból most egy JVC KD-G 731 van az autóban csak megtetszett a telefon funkciója. Még egy kérdésem lenne akkor. Ha a gyári kijelzőt kicserélem az Astra Classicban mondjuk egy GID-re az lehetséges egyáltalán. Ahhoz hogy a fedélzeti szgék funkciók menjenek egyéb műveleteket is el kell végezni?

Astra G -ben szerintem nem kell kijelzőt cserélni a board computer adatainak megtekintéséhez csak ablaktorlo kart illetve még egy két dolgot de erről opel16v kartárs biztos többet és jobban tud beszélni és segíteni www.bcweb.hu is hozzá tartozik!

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Igaziból most egy JVC KD-G 731 van az autóban csak megtetszett a telefon funkciója....

Szerintem jobban jársz, ha egy rendes (beépített, Nokia, Motorola vagy SE) bluetooth kihangosítót szerelsz be. A gyári telefonos fejegységekhez plusz SIM kártya kell, a bluetooth-os kihangosító meg a saját telóddal megy, ki se kell venned a zsebedből, automatikusan lehalkítja a rádiót és kihangosít. Szerintem ennél nem kell jobb. Ha még ennyit sem akarsz szerelgetni, esetleg cseréld le a JVC-t egy olyan fejegységre, amiben eleve benne van a bluetooth. Hangzás és funkciók tekintetében mindenképp jobban jársz, mint a gyári fejjel :huh:

Link to comment
Megosztás:

Gondolom már sokan cseréltetek hifit a kocsiban, kérdésem az lenne hogy hangszoró káblet ami mondjuk hátulról jön az erősítőből azt min keresztül huzzátok be az ajtokba, mert ami van az a fekete köteg valami ami átmegy gyárilag azt nem nagyon tudom szétszedni, megbontani.

Köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.