Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

300 ft volt a kiszedőfül valami hifiboltban :)

Más.

Csavar csak a keretet rögzíti, ha azzal együtt szedted ki, akkor elismerésem.

Mint ahogy leírták:

- hernyócsavarok ki

- 4 db százas szög bedug

- a rádiótól elfelé jobbra/balra feszíteni

- és kihúzni

A keretet úgy tudod kivenni, hogy kiveszed a kesztyűtartót (6 db T20 csavar rögzíti), majd a felszabadult helyen benyúlsz, és kitekered a rögzítő műanyag csavart. Óvatosan kell kihúzni, mert ekkor még nem pattintottad ki a DIN csatlakozókat a keretből.

Rádió alatt/felett semmit nem kell mókolni.

Hát nem tudom nekem a keretet egy szem torx fogta hátul középen. Amikor azt kivettem szépen kijött a keret húzva maga után a kábelt. Mikor már a kezembe volt ISO csati antenna csati kibújtat és kész is.

Link to comment
Megosztás:

A birtokomba került Astrában Philips CAR400-as kazettás bigyó van. Tudom, hogy 2011 van, de anyagi okok miatt marad is benne.

Találtam az autóban telefonkihangosítót a múlt századból és be van vezetve a rádióba. (kábelek maradtak, többi kuka).

A rádió könyve írja is, hogy van PHONE módja a készüléknek kihangosítás céljából. Automatikus működéssel.

Na már most, ha a telefon hangját fogadja a rádió, akkor lehet elméletileg zenelejátszót is rákötni. (Navi, mp3)

Kérdésem, hogy valaki csinál-e már ilyet, vagy milyen jel kell a rádiónak, hogy phone módra kapcsoljon?

Link to comment
Megosztás:

A birtokomba került Astrában Philips CAR400-as kazettás bigyó van. Tudom, hogy 2011 van, de anyagi okok miatt marad is benne.

Találtam az autóban telefonkihangosítót a múlt századból és be van vezetve a rádióba. (kábelek maradtak, többi kuka).

A rádió könyve írja is, hogy van PHONE módja a készüléknek kihangosítás céljából. Automatikus működéssel.

Na már most, ha a telefon hangját fogadja a rádió, akkor lehet elméletileg zenelejátszót is rákötni. (Navi, mp3)

Kérdésem, hogy valaki csinál-e már ilyet, vagy milyen jel kell a rádiónak, hogy phone módra kapcsoljon?

Kevered a telefon némítással, ahol az egyik csatlakozó testelve mute üzemmódot ad.

Bár volt már olyan astrám, amin a rádió hangszóróin szólt a kihangosítás (CDR500)

Link to comment
Megosztás:

Kevered a telefon némítással, ahol az egyik csatlakozó testelve mute üzemmódot ad.

Bár volt már olyan astrám, amin a rádió hangszóróin szólt a kihangosítás (CDR500)

Azt sikerült kideríteni, hogy a C3-as és C8-as a telefon hangbemenete az autórádió hátulján, és az A3 a némítás.

Tehát a két C-s lábra rákötöm a jelet, igaz csak monoban. Csak azt lenne jó tudni, hogy mi alapján vált át PHONE

módra a rádió....

Link to comment
Megosztás:

Azt sikerült kideríteni, hogy a C3-as és C8-as a telefon hangbemenete az autórádió hátulján, és az A3 a némítás.

Tehát a két C-s lábra rákötöm a jelet, igaz csak monoban. Csak azt lenne jó tudni, hogy mi alapján vált át PHONE

módra a rádió....

Ha megjelenik a test a mute bemeneten.

Link to comment
Megosztás:

Pont ehhez kapcsolódna a kérdésem, vettem egy fm transmittert (egyébként ajánlom, Soundfly vagy fujisound néven (ugyanaz) RDS funkcióval, (tehát kiírja a számcímeket a rádiókijelzőn), általában 7000 ft környékén kapható, én 4000-ért vettem vaterán újonnan USB,SD,JACK aljzat), relatíve jó minőségben szól, (mint a rádióadás, stereo) de csak akkor ha nincs gyújtáson a kocsi de amint elindulok az autóval elkezd recsegni (még így is hallgatható, de a halkabb részeknél, számoknál elég zavaró) gondolom valami feszültségingadozás miatt áll elő ez az elektromos zavar amit így a szivargyújtón keresztül kap ugye:):S...

Kérdésem, hogy nem lehetne-e a szivargyújtó kábelkötegére valami zavar, zajszűrőt rakni, pl. ilyenek közül valamelyiket?

Mert ha ezt sikerülne kiszűrni, akkor tényleg élvezhető lenne, és nem gondolkodnék Gateway 300-on, vagy valami galvanikus fm modulátoron, amelyek már drágább dolgok:)!

Köszi:)

Vagy van az mp3 transzmitter. Szivargyújtóba kell dugni, és a rádión megkeresni az FM sávon.Itt van néhányféle.
Link to comment
Megosztás:

Pont ehhez kapcsolódna a kérdésem, vettem egy fm transmittert (egyébként ajánlom, Soundfly vagy fujisound néven (ugyanaz) RDS funkcióval, (tehát kiírja a számcímeket a rádiókijelzőn), általában 7000 ft környékén kapható, én 4000-ért vettem vaterán újonnan USB,SD,JACK aljzat), relatíve jó minőségben szól, (mint a rádióadás, stereo) de csak akkor ha nincs gyújtáson a kocsi de amint elindulok az autóval elkezd recsegni (még így is hallgatható, de a halkabb részeknél, számoknál elég zavaró) gondolom valami feszültségingadozás miatt áll elő ez az elektromos zavar amit így a szivargyújtón keresztül kap ugye:):S...

Kérdésem, hogy nem lehetne-e a szivargyújtó kábelkötegére valami zavar, zajszűrőt rakni, pl. ilyenek közül valamelyiket?

Mert ha ezt sikerülne kiszűrni, akkor tényleg élvezhető lenne, és nem gondolkodnék Gateway 300-on, vagy valami galvanikus fm modulátoron, amelyek már drágább dolgok:)!

Köszi:)

Szerintem a gyújtás zavarja be. Biztos van valami megoldás, én régen használtam zavarszűrőt még a Trabimban. Nem tudom hogy lehet-e még kapni olyasmit.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a gyújtás zavarja be. Biztos van valami megoldás, én régen használtam zavarszűrőt még a Trabimban. Nem tudom hogy lehet-e még kapni olyasmit.

Hali, az én megoldásom egyszerűbb:

Kenwood KDC-W4034 asszem, meg kell néznem pontosan. :)

Már rég nem volt beépítve, egy évet használtam csak. Ha kell 10ért viheted. 4*50W Mosfet, Ipod vezérlés, MP3...stb.

Ha esetleg érdekel küldj PÜ-t

Üdv

G.

Link to comment
Megosztás:

Hali, az én megoldásom egyszerűbb:

Kenwood KDC-W4034 asszem, meg kell néznem pontosan. :)

Már rég nem volt beépítve, egy évet használtam csak. Ha kell 10ért viheted. 4*50W Mosfet, Ipod vezérlés, MP3...stb.

Ha esetleg érdekel küldj PÜ-t

Üdv

G.

Szia!

Köszönöm szépen!:D

Igazából érdekelne, ha G Astrám lenne, ott egyszerűbb cserélni, de H-m van (itt azért többen írnak, és amit kérdezek általában nem autóspecifikus:D) és végül is mp3-as a fejegység, elégedett vagyok vele, meg passzol ugye a gyári környezetbe és ha kiszedném, nem tudnám mivel kezelni a BC-t mert multikormányom nincs:)! Az fm transmittert csak azért vásároltam, hogy legyen USB meg jack bemenetem (lusta vagyok néha cd-t irogatni:)) és a recsegés nélkül tökéletes is lenne:)!

Szóval utánanézek ezeknek a zavarszűrőknek, de ha valaki szerelt már be ilyet, tud mondani konkrét típust akkor várom a tapasztalatokat:D!

Link to comment
Megosztás:

Hátsó ajtóba szeretnék hangszórót tenni. Visszaolvastam, ezeket találtam, de most már összezavarodtam:

KORÁBBI HOZZÁSZÓLÁSOK:

Bontani nem kell (csak az ajtókárpitot). Valójában az ajtóban van a csatlakozó, annak a kanijában még benne van a kábel, az ajtóban már nincs.

Azt lebontottam, vagyis a 3 patentet lepatintotam (fekete műanyagot), de előröl csak egy vékony gégecső jött, az meg bele az ajtóba, ami csak 2 szál vezeték... Majd ha ráérek, megbontom a rádiót, és megnézem, hogy megy-e vezeték.

Ez tuti mert én cseréltem az enyémben a gyári elsőket. Hátul nem volt hangszóró de oda is én magam raktam be. A beépítő keret kb. 3000ft volt egy pár. Ha a hátsó ajtódban nincs hangszóró és nincs behúzva a vezeték sem akkor a vezetéket a "B" oszlop aljánál keresd. Találsz ott egy kb.35mm átmérőjű gumidugót. Ha ezt kiveszed akkor nagyon valószínű, hogy ott megtalálod a csatit. A színeket ne kérdezd, de ha kiveszed a rádiót az alapján be tudod azonosítani a vezetékek színét. Nem túl bonyolult. Sok sikert hozzá.

Jól értem?:

A B oszlop alatt lévő gumidugóig (ha ott a csatlakozó) kell elvezetni a hangszóróból a vezetékeket, az ajtószerkezet és a kasznit összekötő kábelcsatornában. Ha szerencsém van ott a csatlakozó, amelynek megfelelő részeiben benne vannak a PIN-ek (ezek gondolom fém csatlakozók), amelyekbe kell bekötni a hangszóró vezetékét.

Mindezek előtt le kell szednem a hátsó ajtó kárpitját és ott egy szigetelő anyagot, hogy felszerelhessem a hangszórókat. Mivel nem gyári a hangszóró, ezért kell egy-egy tartó is.

...... :D :)

Mi van akkor, ha nem találom megy a csatit a dugó alatt?

1. Elmászott valahova, de ott van, csak máshol.... :D

2. Nincs a kocsiba bevezetékelve. Ez gáz lenne.... :D

:D Na most akkor mi van? ......

Ha valaki röviden összefoglalná, hogy a csatlakozót hol találom, miről ismerem fel, hogyan vezetem a vezetéket a hangszórótól a csatlakozóig, hogy a központi zárat elcseszhetem-e ezzel.....

azt megköszönném. :D

Link to comment
Megosztás:

Olvass vissza: 113. 114. oldalra, ajtókábelt kell cserélned...

Az ajtóig megy el a kábel!

A zene nálad a 3-as illetve 8-as nyilásba megy, (ha megy) előtte próbaképpen dugd beléjük valamelyik otthoni hangszóród kábelét:)!

[url=http://kephost.hu/share-6CEC_4D34409A.html]thumb-6CEC_4D34409A.jpg

Üdv!

Hátsó ajtóba szeretnék hangszórót tenni. Visszaolvastam, ezeket találtam, de most már összezavarodtam:

KORÁBBI HOZZÁSZÓLÁSOK:

Bontani nem kell (csak az ajtókárpitot). Valójában az ajtóban van a csatlakozó, annak a kanijában még benne van a kábel, az ajtóban már nincs.

Azt lebontottam, vagyis a 3 patentet lepatintotam (fekete műanyagot), de előröl csak egy vékony gégecső jött, az meg bele az ajtóba, ami csak 2 szál vezeték... Majd ha ráérek, megbontom a rádiót, és megnézem, hogy megy-e vezeték.

Ez tuti mert én cseréltem az enyémben a gyári elsőket. Hátul nem volt hangszóró de oda is én magam raktam be. A beépítő keret kb. 3000ft volt egy pár. Ha a hátsó ajtódban nincs hangszóró és nincs behúzva a vezeték sem akkor a vezetéket a "B" oszlop aljánál keresd. Találsz ott egy kb.35mm átmérőjű gumidugót. Ha ezt kiveszed akkor nagyon valószínű, hogy ott megtalálod a csatit. A színeket ne kérdezd, de ha kiveszed a rádiót az alapján be tudod azonosítani a vezetékek színét. Nem túl bonyolult. Sok sikert hozzá.

Jól értem?:

A B oszlop alatt lévő gumidugóig (ha ott a csatlakozó) kell elvezetni a hangszóróból a vezetékeket, az ajtószerkezet és a kasznit összekötő kábelcsatornában. Ha szerencsém van ott a csatlakozó, amelynek megfelelő részeiben benne vannak a PIN-ek (ezek gondolom fém csatlakozók), amelyekbe kell bekötni a hangszóró vezetékét.

Mindezek előtt le kell szednem a hátsó ajtó kárpitját és ott egy szigetelő anyagot, hogy felszerelhessem a hangszórókat. Mivel nem gyári a hangszóró, ezért kell egy-egy tartó is.

...... :D :)

Mi van akkor, ha nem találom megy a csatit a dugó alatt?

1. Elmászott valahova, de ott van, csak máshol.... :D

2. Nincs a kocsiba bevezetékelve. Ez gáz lenne.... :D

:D Na most akkor mi van? ......

Ha valaki röviden összefoglalná, hogy a csatlakozót hol találom, miről ismerem fel, hogyan vezetem a vezetéket a hangszórótól a csatlakozóig, hogy a központi zárat elcseszhetem-e ezzel.....

azt megköszönném. :D

Link to comment
Megosztás:

Olvass vissza: 113. 114. oldalra, ajtókábelt kell cserélned...

Az ajtóig megy el a kábel!

A zene nálad a 3-as illetve 8-as nyilásba megy, (ha megy) előtte próbaképpen dugd beléjük valamelyik otthoni hangszóród kábelét:)!

Köszi szépen. Ahogy láttam Te mostanában csináltad. A fényképen, amit a fórumon közzéttél az az ajtó és a B oszlop közti kábelcsatorna? (sajna dolgozom, most nem tudom megnézni a kocsit)

Tehát, ha azt megbontom (kék rögzítő le, a szürke ki), akkor ugye ott a csatlakozó a B oszlopban. Kell vennem kábelköteget, amelyet ebbe a csatornába kell behelyeznem (egyik vége az ajtóban a hangszórónál, a másik a B oszlop csatlakozójához csatlakozik. A hangszórótartót gondolom az ajtó lemezéhez kell rögzíteni csavarral, arra pedig a hangszórókat. A hangszóróból jövő vezetékeket a 3-as és a 8-as nyílásba tegyem (kép szerint). Gondolom az mindegy, hogy melyiket hova.

Jól értettem?

Köszi a segítséget. :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, az a csatorna...:)

Széthúzod és az oszlop felől jövő csatlakozó az ami itt van a képen, abba a két lyukba (3,8) előtte dugj rá egy hangszórót, hogy elmegy-e a odáig a vezetékezés, ha igen, szólni fog a zene...

Ha így történik , akkor az ajtókban lévő kábelkötegeket cseréled hangszórós kivitelűre ( az egészet ) 2000/db kb. és ezeket ha beledugod az oszlopből jövő csatiba akkor készen vagy, ha nem gyári a hangszóród akkor, veszel opel hangszóró csatlakozó átalakítót (200ft/db kb.):D!

Persze a hátsó ajtókárpitot le kell bontanod a művelethez:D...

Igen a kiemelőkeretet csavarozod az ajtóra, arra pedig a hangszórót:)

Olvass vissza: 113. 114. oldalra, ajtókábelt kell cserélned...

Az ajtóig megy el a kábel!

A zene nálad a 3-as illetve 8-as nyilásba megy, (ha megy) előtte próbaképpen dugd beléjük valamelyik otthoni hangszóród kábelét:)!

Köszi szépen. Ahogy láttam Te mostanában csináltad. A fényképen, amit a fórumon közzéttél az az ajtó és a B oszlop közti kábelcsatorna? (sajna dolgozom, most nem tudom megnézni a kocsit)

Tehát, ha azt megbontom (kék rögzítő le, a szürke ki), akkor ugye ott a csatlakozó a B oszlopban. Kell vennem kábelköteget, amelyet ebbe a csatornába kell behelyeznem (egyik vége az ajtóban a hangszórónál, a másik a B oszlop csatlakozójához csatlakozik. A hangszórótartót gondolom az ajtó lemezéhez kell rögzíteni csavarral, arra pedig a hangszórókat. A hangszóróból jövő vezetékeket a 3-as és a 8-as nyílásba tegyem (kép szerint). Gondolom az mindegy, hogy melyiket hova.

Jól értettem?

Köszi a segítséget. :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, az a csatorna...:)

Széthúzod és az oszlop felől jövő csatlakozó az ami itt van a képen, abba a két lyukba (3,8) előtte dugj rá egy hangszórót, hogy elmegy-e a odáig a vezetékezés, ha igen, szólni fog a zene...

Ha így történik , akkor az ajtókban lévő kábelkötegeket cseréled hangszórós kivitelűre ( az egészet ) 2000/db kb. és ezeket ha beledugod az oszlopből jövő csatiba akkor készen vagy, ha nem gyári a hangszóród akkor, veszel opel hangszóró csatlakozó átalakítót (200ft/db kb.):D!

Persze a hátsó ajtókárpitot le kell bontanod a művelethez:D...

Igen a kiemelőkeretet csavarozod az ajtóra, arra pedig a hangszórót:)

Köszi szépen, most már tiszta minden (ez a része biztos, remélem, hogy az ajtókárpit leszedése sem okoz gondot) :D

Link to comment
Megosztás:

Nagy elhatározásra jutottam. :) A héten elkezdem a Philips CAR400-as autórádióm stereo aux bemenettel való ellátását. Remélem nem vágom haza.

Ha valakit érdekel a téma akkor adok bővebb leírást, hogy magyar nyelven is elérhető legyen.

Engem mindenféleképpen érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Engem mindenféleképpen érdekel.

Oké, akkor dokumentálok majd részletesen. Egyébként majd úgy fog működni, hogy a kazetta rész előerősítője és a végfok IC közé kell rákötni a sztereo jelet. Tehát a Philips TEA IC 1-24 lábára, ami az előerősítő kimenete. Az eredmény az lesz, hogy a kormányon lévő kazetta indítóval is lehet kapcsolni a sztereó vonalbemenetet, és a kazetta lejátszó funkció is megmarad, már ha szükséges. Csak egyszerre nyilván nem mehet a kettő. Vagy kazetta, vagy aux.

Ha sikerül, akkor nagy lesz az öröm. Részletes beszámoló hétvégén várható.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.