Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

az nem az én képem :)

de azért köszi :)

egyébként úgy van ahogy írod

A: Nincs bekábelezés

B:csak alsó hangszóró

C: alsó felső hangszóró

én vettem egy kábelköteget...

az csak alsós volt... elosztottam ketté :) ennyi

majd amikor bekerült a villanyablak akkor megint kábelköteg csere :) azon van alsó felső :)

Ma leszedtem a kárpitot és megtaláltam a vezetéket a csipogónak úgy ahogy mondtátok,csak azt nem tudom,hogy a hangszórók hova lettek akkor belőle?

Egyébként a kárpit leszedés nem volt túl bonyolult,nehezebbre számitottam

Amúgy a csipogó hogyan van rögzítve a helyén?

Link to comment
Megosztás:

Ma leszedtem a kárpitot és megtaláltam a vezetéket a csipogónak úgy ahogy mondtátok,csak azt nem tudom,hogy a hangszórók hova lettek akkor belőle?

Egyébként a kárpit leszedés nem volt túl bonyolult,nehezebbre számitottam

Amúgy a csipogó hogyan van rögzítve a helyén?

mondjuk nem volt benne gyárilag :)

Link to comment
Megosztás:

mondjuk nem volt benne gyárilag :)

Egyik fórumtársunk mondta,hogy az övé is Elegance és 8 hangszórós ebből gondoltam,hogy akkor az enyémbe is kéne legyen 8,de gondolom ugyanazon felszereltségi szint nem mindig jelenti ugyanazokat az extrákat

De nem baj mostmár az enyémben is lesz 8 hangszóró...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A CDR500-as témához lenne kérdésem. Mivel ez a modell tud cd-tárat vezérelni így nem elképzelhető hogy van alnalóg hangbemenete a csatlakozók között? Ha igen akkor nem lehetne rávenni hogy azt használja is külső forrásról? Én is mp3-at navit, telefont szeretnék rákötni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez azért van, mert az Opeles rádiók csatlakozójában fordítva van az állandó 12V, és a gyújtásáram, mint a többi "szabvány" rádióban. Vagyis fel kell cserélni a piros és sárga vezetékeket.

Bár az is hozzátartozik, hogy nem csak fordítva van, de kicsit máshogy is kezelik, mert míg az Opelnél a gyújtásáram egy vékony vezeték, ami csak egy jelet szolgáltat, a terhelést az állandó 12V-ról veszi, addig a többinél a gyújtásáramról veszi a terhelést, az állandó áram csak a memória megtartásához kell. Tehát esetlegesen probléma lehet az is, ha felcseréled a vezetékeket akkor egy elég vékonyka vezetékről veszi a terhelést, de ha csak szolídan normál keretek között tervezed használni akkor jó úgy is. De megoldás az is, ha a rádió mindkét áramvezetékét a vastagabb, állandó áramra kötöd. Ebben az esetben gyújtástól függetlenül működik.

A rádió mögé talán úgy férsz hozzá legegyszerűbben, ha kiveszed a kesztyűtartót és oldalról benyúlsz. 6 db csavar fogja körben, semmiből nem tart.

Köszönöm. Felcseréltem a sárgát és a pirosat, mindkettőnél biztosíték van, így nem volt nehéz. Működött is, nem felejtette el a memóriát. Viszont az autó riasztója félóránként riasztott. Visszacseréltem és maradt minden a régiben, tehát már nem riasztott. Ez miért van?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Felcseréltem a sárgát és a pirosat, mindkettőnél biztosíték van, így nem volt nehéz. Működött is, nem felejtette el a memóriát. Viszont az autó riasztója félóránként riasztott. Visszacseréltem és maradt minden a régiben, tehát már nem riasztott. Ez miért van?

A riasztód biztos érzékeli a feszültség csökkenést (bár annyit nem kéne hogy levegyen a rádió) amikor "jól" van bekötve és azért riaszt.

Ha "rosszul" van bekötve akkor nincs fogyasztás és nem riaszt.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Felcseréltem a sárgát és a pirosat, mindkettőnél biztosíték van, így nem volt nehéz. Működött is, nem felejtette el a memóriát. Viszont az autó riasztója félóránként riasztott. Visszacseréltem és maradt minden a régiben, tehát már nem riasztott. Ez miért van?

Hát ez érdekes. Milyen riasztó van benne? Gyári, vagy valami utólagos? Meg kéne "kérdezni tőle" melyik szenzorra riaszt ilyenkor. Mikor csinálja: kikapcsolt rádiónál és lezárt autónál? A feszültségingadozást kizártnak tartom emiatt, minimális áramot vesz fel a memória megtartásához. Ugyanakkor más ötletem nekem sincs. Kezdetnek jó lenne tudni mit nyilatkozik a riasztó az aktiválás okáról, biztos le lehet kérdezni.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez érdekes. Milyen riasztó van benne? Gyári, vagy valami utólagos? Meg kéne "kérdezni tőle" melyik szenzorra riaszt ilyenkor. Mikor csinálja: kikapcsolt rádiónál és lezárt autónál? A feszültségingadozást kizártnak tartom emiatt, minimális áramot vesz fel a memória megtartásához. Ugyanakkor más ötletem nekem sincs. Kezdetnek jó lenne tudni mit nyilatkozik a riasztó az aktiválás okáról, biztos le lehet kérdezni.

Utólagos riasztó. Akkor csinálta, amikor le volt zárva az autó és ki is volt kapcsolva az autórádió. Bementem a lakásba és kb. egy félóra múlva riasztott. Kimentem, megnéztem, semmi rendellenesség. Aztán kb. megint egy fél óra múlva szintén és utána vissza tettem a vezetéket, azóta minden rendben.

Passz a leírásában nincs ilyen, hogy le lehet kérdezni, de szaki biztos le tudja kérdezni.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Betettem hátra 2 csipogót kb.3 hete tegnap észrevettem,hogy nem szól egyik sem

Azt tudni kell be volt vezetékezve gyárilag de mindegyik oldalon ha picit megmozgattam a gyári csatiban az egyik vezetéket nem szólt a hangszóró de beépitéskor kipróbáltam jó volt

Ma levágtam a gyári csatikat újrasaruztam de nem szól egyik sem mindkét oldalon próbálva

Ha a 2 vezetéket összeérintem az alsó hangszóró elhallgat

A 2 csipogót használtként vettem,mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

1: Lehet, hogy használt, és eddig bírta a hangszóró tekercse. Ohm mérővel mérhető, 8 ohm.

2: A csatlakozó, és a hangszóró (csipogó) között kell lenni 1 hosszúkás valaminek. Ez egy kondenzátor. Ezek kiszáradnak, a melegbe. Elveszti az értékét, (lecsökken) és te már nem hallod a 160000 feletti hangokat. Kapacitás mérővel mérhető. (kondenzátort nem mérünk, cserélünk!!!)

3: Ez a kondenzátor, ami az egyik érintkezővel van sorba, és a tekercs, forrasztási hiba.

"Ha a 2 vezetéket összeérintem" örülni fog neki a végerősítő! (meg a híradástechnikai műszerész) :blink:

Köszönöm a segítséget
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy hány cm es átmérője van astra g első ajtóban lévő gyári hangszóróknak? ill beépítési mélység is kellene h mennyi ami biztosan belemegy előre? ill. az lenne még, hogy ez a hangváltó dolog ez mennyire kell? tehát ha én hagyom a gyári hangszórókat benne amik fejegységről mennek, de van egy mélyládám hátul egy erősítővel, ilyenkor mennyire kell az a hangváltó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy hány cm es átmérője van astra g első ajtóban lévő gyári hangszóróknak? ill beépítési mélység is kellene h mennyi ami biztosan belemegy előre? ill. az lenne még, hogy ez a hangváltó dolog ez mennyire kell? tehát ha én hagyom a gyári hangszórókat benne amik fejegységről mennek, de van egy mélyládám hátul egy erősítővel, ilyenkor mennyire kell az a hangváltó?

16.5 cm az első ajtóba lévőnek az átmérője ...

a mélységet nem tudom, de úgy is kell ki emelő keret akkor tuti elfér ;)

én semmilyen hangváltót nem használtam, sok mindent be lehetett állítani a fejegységen

Link to comment
Megosztás:

16.5 cm az első ajtóba lévőnek az átmérője ...

a mélységet nem tudom, de úgy is kell ki emelő keret akkor tuti elfér ;)

én semmilyen hangváltót nem használtam, sok mindent be lehetett állítani a fejegységen

Köszi a választ. viszont gondolom a magas sugárzókba beépített hangváltó megoldja ezeket a problémákat???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 napja vettem egy Astra G-t. Az előző tulaj úgy köttette be a rádiót hogy gyújtásra kapjon csak áramot, illetve ha leveszed leveszi róla az áramot. Nos nekem így nem jó, mivel legközelebbi indításra elfelejt mindent a rádió. Mondták hogy meg kell fordítani a sárga és a piros vezetéket, de itt nem tudom mert a rádióhoz kapott toldó kábel fix, nem lehet macerálni.

Kérdésem, hol lehet ezt átkötni hogy állandó áramon legyen, s bármikor kulcs nélkül tudjam használni.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 napja vettem egy Astra G-t. Az előző tulaj úgy köttette be a rádiót hogy gyújtásra kapjon csak áramot, illetve ha leveszed leveszi róla az áramot. Nos nekem így nem jó, mivel legközelebbi indításra elfelejt mindent a rádió. Mondták hogy meg kell fordítani a sárga és a piros vezetéket, de itt nem tudom mert a rádióhoz kapott toldó kábel fix, nem lehet macerálni.

Kérdésem, hol lehet ezt átkötni hogy állandó áramon legyen, s bármikor kulcs nélkül tudjam használni.

Köszi!

Szia!

Én mégiscsak az átalakító kábelt macerálnám, mert máshol se egyszerűbb átkötni, és akkor már inkább azt darabolom, mint az autó gyári kötegét (nem lehet esetleg az érintkezőket kihúzni a csatlakozójából? a megfelelő rögzítőpöcök benyomása mellett természetesen). Egyébként valóban az a probléma, hogy az opelnél fel van cserélve a direkt és a gyújtásáram. Ha felcseréled a vezetékeket akkor gyújtáslevételre lekapcsol, viszont nem felejti el a memóriáját, de ha azt szeretnéd, hogy gyújtástól teljesen függetlenül működjön, akkor a rádió mindkét árambemenetére az állandó feszültséget kell kötni, a gyújtásáram vezetékét pedig eltávolítani.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én mégiscsak az átalakító kábelt macerálnám, mert máshol se egyszerűbb átkötni, és akkor már inkább azt darabolom, mint az autó gyári kötegét (nem lehet esetleg az érintkezőket kihúzni a csatlakozójából? a megfelelő rögzítőpöcök benyomása mellett természetesen). Egyébként valóban az a probléma, hogy az opelnél fel van cserélve a direkt és a gyújtásáram. Ha felcseréled a vezetékeket akkor gyújtáslevételre lekapcsol, viszont nem felejti el a memóriáját, de ha azt szeretnéd, hogy gyújtástól teljesen függetlenül működjön, akkor a rádió mindkét árambemenetére az állandó feszültséget kell kötni, a gyújtásáram vezetékét pedig eltávolítani.

Köszi! Holnap neki veselkedek még egyszer akkor a dolognak, s megnézem azt az átalakítót még tüzetesebben. Legfeljebb 1-2 biztosítékomba fog kerülni ha nem jól csinálom :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Holnap neki veselkedek még egyszer akkor a dolognak, s megnézem azt az átalakítót még tüzetesebben. Legfeljebb 1-2 biztosítékomba fog kerülni ha nem jól csinálom :icon1:

Vagy a rádióba! Ha nem vagy biztos a dologban inkább kérj meg egy hozzáértőt, hogy segítsen!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Holnap neki veselkedek még egyszer akkor a dolognak, s megnézem azt az átalakítót még tüzetesebben. Legfeljebb 1-2 biztosítékomba fog kerülni ha nem jól csinálom :icon1:

Biztos jó lesz az, ha kézzel kapcsolod ki a rádiót? Kulcskihúzásra tuti kikapcsolna.

pl telefonálsz, lehalkítod a ketyerét, kiszállsz a kocsiból, ketyere úgy marad, akku merül

Link to comment
Megosztás:

Biztos jó lesz az, ha kézzel kapcsolod ki a rádiót? Kulcskihúzásra tuti kikapcsolna.

pl telefonálsz, lehalkítod a ketyerét, kiszállsz a kocsiból, ketyere úgy marad, akku merül

A kollégának az a problémája, hogy a beprogramozott csatornákat minden bekapcsolás után be kell állítani. Ez azért van mert az állandó "+"-ot és a gyújtás "+"-ot föl kell cserélni.

Nem az a gond, hogy csak gyújtáson szól a rádió!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.