Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok!

A télen vettem egy F Astrát. 1997-es 1,4 16V motorral. A klímával vannak gondok. Valamennyire működött, mert hűtött, csak nagyon gyengén és egy ideje amikor kikapcsolom a klímát elég durva csörgő-zörgő hangot ad ki magából, de pár másodperc után abbahagyja. Azt hittem csak az a baja,hogy kevés a gáz benne. Elvittem egy szerelőhöz, megállapította,hogy valóban kevés benne a gáz, mert 900g helyett csak 430g volt benne. Feltöltötte, de utána meg full meleg levegőt fújt, pedig előtte még hűtött valamennyire. Ő azt mondta, hogy rossz a kompresszor, azért van ez a csörgés is ha kikapcsolom, meg hogy vegyek bele bontóban,mert a javítás sem olcsóbb,mint egy bontott és lehet nem is lehet megcsinálni. De akkor miért hűtött a töltés előtt, igaz nem úgy ahogy kellene? Valóban nem érdemes javítani? Használtat 30 körül tudnék szerezni, de én azt sokallom és lehet az se lesz jó. Úgy meg nem szeretnék járni, hogy veszek valahol bontóban, aztán potyára felrakatom, feltöltetem, aztán kiderül, hogy így se jó. Mit csináljak?

Egy korrekt bontós vállal rá beszerelési garanciát, ami azt jelenti, hogy megveszed tőle, és három napon belül kicseréli, vagy visszaveszi ha nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Végre újra működik a klíma! :lol:

Nitrogénnel kellett megkeresni a szivárgást 4 bar nyomáson. A szárítószűrőnél lévő tömítés volt a hibás, csak egy "C" betű maradt az "O"-ból tehát eltűnt egy darab belőle nem csoda, hogy a vákuumot sem tartotta.

Persze, hogy teljes legyen az "öröm" a kisnyomású szelep is hibás volt, klímagáz visszafejtése, szelep csere és feltöltés újra + 1 óra várakozás. :lol:

Szia! Melyik az a kis nyomású szelep?Nekem is enged valami kis szelep.Már cserélték is de nem lett jó.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Gyári klímásnál a motorhoz közelebb lévő a kisnyomású szelep, ellenőrizni nagyon egyszerű féktisztító spray-t fújsz bele és figyeled van-e buborékolás. A vizsgálat után a féktisztító folyadékot fel kell itatni egy kis ruhával vagy levegővel ki kell fújni utána mehet vissza a kupak. :lol: Természetesen ha a szelep enged azaz hibás akkor klímáshoz kell vinni aki letudja fejteni a gázt, kicseréli a szelepet és újra visszatölti a rendszerbe utána persze megint ellenőrizni kell a szelepet, hogy szivárog-e.

Link to comment
Megosztás:

Egy korrekt bontós vállal rá beszerelési garanciát, ami azt jelenti, hogy megveszed tőle, és három napon belül kicseréli, vagy visszaveszi ha nem jó.

Az addig oké, hogy vállal garanciát, a probléma az, hogy ha a bontott is rossz, akkor potyára felrakatom meg feltöltetem,ez mind pénz. Ha nem jó visszafejteni a gázt, leszerelni, vissza a régit, a rosszat vissza a bontóba,stb. Ezt szeretném megúszni, ezért lenne a legjobb felújítani, többen mondták már, hogy lehet hozzá kapni csapágyat is meg tömítéseket és olcsóbb hogy ha megjavíttatom. Kérdés hogy itt Békés megyén belül hol foglalkoznak ilyesmivel és tényleg olcsóbb e így?

Link to comment
Megosztás:

Felújítás sem olcsó mulatság kb. 70e Ft körül szokott lenni, szerintem egy valamire való klímásnál van nitrogén azzal feltölti és egy orvosi fonendoszkóppal végig lehet hallgatni a kritikus helyeket, kompresszor, tömítések, csatlakozások stb.

ahol a legkisebb sziszegés is van ott szökik el a gáz. Ha pedig tényleg a kompresszornál még 2 bontott is olcsóbb mint egy felújítás. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Gyári klímásnál a motorhoz közelebb lévő a kisnyomású szelep, ellenőrizni nagyon egyszerű féktisztító spray-t fújsz bele és figyeled van-e buborékolás. A vizsgálat után a féktisztító folyadékot fel kell itatni egy kis ruhával vagy levegővel ki kell fújni utána mehet vissza a kupak. :lol: Természetesen ha a szelep enged azaz hibás akkor klímáshoz kell vinni aki letudja fejteni a gázt, kicseréli a szelepet és újra visszatölti a rendszerbe utána persze megint ellenőrizni kell a szelepet, hogy szivárog-e.

Szia! Gondolom akkor egyről beszélünk.A hűtő mögött balra lent van két ilyen műanyag kupakos szelep.Az egyik az autó kerékszelepéhez hasonlít(tűszelepes megoldás) a másik asszem golyós.Nekem klímás cserélte,de sajnos most is enged.Azt néztük a sráccal,hogy olyan mint ha a szelep mellett jönne ki a gáz és nem a szelepen keresztül.Sajnos egyenlőre nincs ötletünk,hogy mi lehet az oka. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Felújítás sem olcsó mulatság kb. 70e Ft körül szokott lenni, szerintem egy valamire való klímásnál van nitrogén azzal feltölti és egy orvosi fonendoszkóppal végig lehet hallgatni a kritikus helyeket, kompresszor, tömítések, csatlakozások stb.

ahol a legkisebb sziszegés is van ott szökik el a gáz. Ha pedig tényleg a kompresszornál még 2 bontott is olcsóbb mint egy felújítás. :lol:

Nem az a problémán, hogy elszökik a gáz, hanem az, hogy a kompresszor szinte semmi nyomást nem csinál. Legalábbis ezt mondta a klímás. Ráadásul csúnya csörgő hangja van amikor kikapcsolom és kb fél perc után hagyja csak abba. Valószínűleg szar a csapágy benne. Ma kaptam egy infót. Van egy szaki, aki 15-ért felújítaná a kompresszort. Már elküldtem neki az adatait. Azt mondta, hogy nagyon sok kompresszorhoz lehet kapni tömítéskészletet, csapágyat, meg mindent, amit ilyenkor cserélni kell benne. Ha tud szerezni ehhez a típushoz, akkor max 15-ért megcsinálja. Kíváncsi leszek, holnap szól vissza. Ha nem, akkor marad a bontó, aztán lehet imádkozni, hogy elsőre jó legyen. Egyébként egy Harrison SAE J639 kompresszorról van szó.

Link to comment
Megosztás:

Kocsiga!

Igen, egyről beszélünk nálam annyira buborékolt ellenőrzéskor, hogy nem is lehetett látni pontosan honnan jön.

Először megpróbálták jobban meghúzni hátha a menet nem zár rendesen és onnan szökik a gáz, de végül csere lett a megoldás. Nálam 4-2-1 sport leömlő van és nincs hővédő lemez valószínűleg a kipufogótól nagyon sok hőt kapott a szelep azért ment tönkre még a kupakja is megolvadt. :lol:

Djhalasi!

Egy jó kompresszornak a nagynyomású ágon kb. 13-15 bar a kisnyomásúnál kb. 2-4 bar nyomást kell tartania.

Kompresszor felújításhoz bővebb infót itt találsz, a munkadíj ha 15e Ft az tényleg kedvező, de az anyagár sem olcsó:

http://klimabolt.mbit.hu/product_info.php?...roducts_id=1427

Link to comment
Megosztás:

Nem az a problémán, hogy elszökik a gáz, hanem az, hogy a kompresszor szinte semmi nyomást nem csinál. Legalábbis ezt mondta a klímás. Ráadásul csúnya csörgő hangja van amikor kikapcsolom és kb fél perc után hagyja csak abba. Valószínűleg szar a csapágy benne. Ma kaptam egy infót. Van egy szaki, aki 15-ért felújítaná a kompresszort. Már elküldtem neki az adatait. Azt mondta, hogy nagyon sok kompresszorhoz lehet kapni tömítéskészletet, csapágyat, meg mindent, amit ilyenkor cserélni kell benne. Ha tud szerezni ehhez a típushoz, akkor max 15-ért megcsinálja. Kíváncsi leszek, holnap szól vissza. Ha nem, akkor marad a bontó, aztán lehet imádkozni, hogy elsőre jó legyen. Egyébként egy Harrison SAE J639 kompresszorról van szó.

Én úgy tudom, hogy a klíma kuplung szokta csinálni azt a csörgést. Nekem is csinálja. párszor ki-be kapcsolom és abbahagyja.

Link to comment
Megosztás:

Igen, fujja a levegőt. Sőt tegnap megnéztem, hogy ugyanez van az szélvédőfelé is. Tehát a jobb oldalon nem jön a hideg a bal oldalon jön a hideg és a lábtér felé is ugyanez van.

Hogy van ott a rendszer? Külön csövön megy a klíma hűtő felől? De nem hiszem, mert a rendszer legvégén van a ventillátor. Tehát a levegőt fújja akkor tuti átmegy mindenen. Megnézem a fűtést, hogy meleg jön-e. Nem lesz kellemes most 40 fokba fűteni.

Van esetleg valami ötlet?

Köszi

Úgy tudom egyfelől jön minden a fűtésboxban van a fűtőradiátor, és a hűtő is, csak ugy klíma módban csap zárja a forró hűtőfolyadék útját. Mincs benyomva a belső levegő keringtető ? Akkor van úgy, hogy a külső levegő ki van zárva és nem egyformán kap levegőt a két oldal.

Megnézem, ugyanúgy meleg jön (a mostani kánikula miatt meleg) akárhova kapcsolom a belső kerigetést.

Mi lehet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Nem az a problémán, hogy elszökik a gáz, hanem az, hogy a kompresszor szinte semmi nyomást nem csinál. Legalábbis ezt mondta a klímás. Ráadásul csúnya csörgő hangja van amikor kikapcsolom és kb fél perc után hagyja csak abba. Valószínűleg szar a csapágy benne. Ma kaptam egy infót. Van egy szaki, aki 15-ért felújítaná a kompresszort. Már elküldtem neki az adatait. Azt mondta, hogy nagyon sok kompresszorhoz lehet kapni tömítéskészletet, csapágyat, meg mindent, amit ilyenkor cserélni kell benne. Ha tud szerezni ehhez a típushoz, akkor max 15-ért megcsinálja. Kíváncsi leszek, holnap szól vissza. Ha nem, akkor marad a bontó, aztán lehet imádkozni, hogy elsőre jó legyen. Egyébként egy Harrison SAE J639 kompresszorról van szó.
Én úgy tudom, hogy a klíma kuplung szokta csinálni azt a csörgést. Nekem is csinálja. párszor ki-be kapcsolom és abbahagyja.

Így van. Nekem is zörgött a kuplungja. Illetve összeért és zörgött. Egy burkolat levétellel helyre lehetett hozni. :lol: Bár nálam betudható annak, hogy mikor elszállt a feszítőgörgőm és a motor eltépte a hosszbordást azaz megakadt, akkor megrántotta a kompresszort. Új szíjjal beindítva nagyon zörgött a kompresszor. Kuplungon állítottunk csavarhúzóval és azóta csendes. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia Udi!

Esetleg tudod az árát ennek a szelepnek?Nekem azt mondták 3-4E Ft.Kicsit durvának tartom!

Jelenleg még nem tudom azt mondták, hogy 1 hétig teszteljem, használjam minél többet a klímát utána vigyem vissza ellenőrzésre (UV fénnyel megnézik van-e szivárgás) és akkor kell fizetnem. Hétfőn a szelepre rákérdezek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Korai volt az örömöm... :lol: Nem hűt a klíma. Szerintem elment belőle a gáz, mert egyébként mindene működik elektronikusan és vákuumosan is. 2 hete lett feltöltve, és utána egy darabig jó is volt. Sajnos az utóbbi egy hétben nem tudom mi volt vele, mert nem volt nálam a kocsi. Lehet, hogy már egy hete leeresztett...

Szerintetek mit csináljak? Hol keressem a hibát? Hogy lehet egy lassú szivárgást megtalálni? :lol:

A töltésnél a műszer mutatja, ha esik a nyomás, nem? De ezek szerint akkor még jó volt...

Link to comment
Megosztás:

Viszont ha tényleg nem tud kellő nyomást létrehozni a kompresszor akkor sajnos nagyon kopott lehet a forgórésze, ebben az esetben nem segít a csapágy és a tömítések cseréje. :lol:

Hát nem tudom mit csináljak. Azt mondták, hogy kell hozzá egy tömszelence, meg háztömítés, csapágyat nem említett a srác, csak ennyit mondott. 14 körül van tán a tömszelence, meg 7 ezer a háztömítés, 8 ezer a töltés, a munkadíjat meg még nem tudja így előre, de min. 10 ezer. Szóval alaphangon 40 ezer. Bontott kompresszort 30 körül tudnék szerezni, ingyen feltenné egy haver, csak fel kellene tölteni. Ez is durván 40, de ha szar a kompresszor, akkor még több, mert a gázt le kell engedni, a kompresszort vissza a bontóba, hozni helyette másikat, újra feltöltetni, stb. Szóval nem tudom mi lenne a legjobb.Állítólag a bontóban necces klímakompresszort venni, mert nem dugózzák le, csak leveszik a roncsról és így a pára tönkreteszi)Gyanús, hogy a felújítást sem állítaná meg a 40, mert a neten ahogy néztem 60-tól indul. Jövő héten egyeztetek még a sráccal, mert most nincs itthon. Az tuti, hogy max 40-45 ezer lenne az egész akcióra, ha ebbe nem fér bele, akkor ott rohadjon el az egész.

Link to comment
Megosztás:

Korai volt az örömöm... :lol: Nem hűt a klíma. Szerintem elment belőle a gáz, mert egyébként mindene működik elektronikusan és vákuumosan is. 2 hete lett feltöltve, és utána egy darabig jó is volt. Sajnos az utóbbi egy hétben nem tudom mi volt vele, mert nem volt nálam a kocsi. Lehet, hogy már egy hete leeresztett...

Szerintetek mit csináljak? Hol keressem a hibát? Hogy lehet egy lassú szivárgást megtalálni? :lol:

A töltésnél a műszer mutatja, ha esik a nyomás, nem? De ezek szerint akkor még jó volt...

Sajnos a nagyon gyenge szivárgást nem észleli. Szóval ha egy hét alatt engedi el a gázt, azt észre sem veszi a töltőgép. Nálam ez volt a tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

kérdeznék egy olyat hogy a hűtőt mivel érdemes kitakarítani, olvasgattam itt hogy van aki a trisót, van aki az ecetet van aki a vízkőoldó ajánlja , olyat is olvastam ahol a 3 kombóját, én nem tudom eldönteni, a vízkőoldóval valahogy nem szimpatizálok az alu dolgok miatt, de lehet nem árt nekik

illetve még az a problémám hogy a hűtőn lévő alsó cső nem annyira az alján van :lol: , kb a negyedénél, tehát én úgy gondolnám hogy kiszerelés nélkül ki sem tudom takarítani rendesen, azt meg nem is akarnám.

amikor a vezérlést cseréltem akkor levettem az "alsó" csövet és nemsoksemmi folyt ki, miután lekerült a vízpumpa akkor ott folyt ki a többi.

választ előre is köszöntem!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

kérdeznék egy olyat hogy a hűtőt mivel érdemes kitakarítani, olvasgattam itt hogy van aki a trisót, van aki az ecetet van aki a vízkőoldó ajánlja , olyat is olvastam ahol a 3 kombóját, én nem tudom eldönteni, a vízkőoldóval valahogy nem szimpatizálok az alu dolgok miatt, de lehet nem árt nekik

illetve még az a problémám hogy a hűtőn lévő alsó cső nem annyira az alján van :lol: , kb a negyedénél, tehát én úgy gondolnám hogy kiszerelés nélkül ki sem tudom takarítani rendesen, azt meg nem is akarnám.

amikor a vezérlést cseréltem akkor levettem az "alsó" csövet és nemsoksemmi folyt ki, miután lekerült a vízpumpa akkor ott folyt ki a többi.

választ előre is köszöntem!

Miért olyan nagy gond a kiszedés? A mosáshoz amúgy is le kell húznod róla a csöveket, akkor már csak 2 csavar, és 2 csatlakozó kérdése a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Miért olyan nagy gond a kiszedés? A mosáshoz amúgy is le kell húznod róla a csöveket, akkor már csak 2 csavar, és 2 csatlakozó kérdése a dolog.

én kb úgy képzeltem hogy nyomok bele valami tisztító trutyit, a mostani vízbe, utána átöblítem tiszta deszt. vízzel, aztán meg feltöltöm a rendszert. :lol:

apropó, a kiegyenlítő tartályt is ki kéne mosnom, láttam már több képen hogy szép tiszta, majdnem újnak néz ki, annak mivel érdemes nekiállni?

Link to comment
Megosztás:

én kb úgy képzeltem hogy nyomok bele valami tisztító trutyit, a mostani vízbe, utána átöblítem tiszta deszt. vízzel, aztán meg feltöltöm a rendszert. :lol:

apropó, a kiegyenlítő tartályt is ki kéne mosnom, láttam már több képen hogy szép tiszta, majdnem újnak néz ki, annak mivel érdemes nekiállni?

Mivel az egész műanyag nyugodtan mehet bele háztartási sósav.

Link to comment
Megosztás:

Mivel az egész műanyag nyugodtan mehet bele háztartási sósav.

már mindegy, de azért köszi! kínlódtam vele sokat, zsíroldó ecet víz mosogatószer kombóval egész tűrhető lett, nem olyan mint szerettem volna de ez van, vagy 20szor biztos átmostam :lol:

következő kérdésem:D

a ventillátorom kipróbáltam hogy működik é vagy sem és teker elég jól, de én még menet közben nem vettem észre hogy indult volna, annak a vezérlőjét hogyan lehetne kipróbálni? gondolom az van a hűtőnek a menet irány szerinti jobb oldalán a közepétől kicsit lejjebb, csak ha kiveszem? akkor megint lemegy a vizem azt meg nem akarnám, megint cserélni. illetve én tartok tőle hogy az bele van tekerve rendesen a hűtőbe.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a nagyon gyenge szivárgást nem észleli. Szóval ha egy hét alatt engedi el a gázt, azt észre sem veszi a töltőgép. Nálam ez volt a tapasztalat.

Na jó, értem, de mit lehet csinálni ilyenkor?

Már beszéltem a szervizzel, ahol töltötték. Hétfőre bejelentettem, átnézik még egyszer, de félek, hogy nem lesz sok eredménye. Igazából bárhol szivároghat. Lehet, hogy bebuktam ezt a feltöltést... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.