Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Elszabadult Daykiller?

Kuplung csere volt. Ugye ilyenkor váltó le, féltengely ki stb. A váltó kapott új szimmeringeket mindenhol és zsír új GM váltóolajat. Visszaszerelésnél nem volt semmi gond. Aztán haladtam a kocsival és kosztatni kezdett a fék. Kiderült, hogy a porvédő hozzáér a féktárcsához. Meg igazítottuk, majd elindultam haza, de elfelejtettük felpumpálni a féket: csatt kapu.

Műszakin meg kiderült, hogy felesleges volt a féltengely kihajtásoknál a szimmering csere, mert ugyanúgy ereszti a váltóolajat -> féltengelyeket kell cserélni, mert szétkoptak kissé...

Link to comment
Megosztás:

Kuplung csere volt. Ugye ilyenkor váltó le, féltengely ki stb. A váltó kapott új szimmeringeket mindenhol és zsír új GM váltóolajat. Visszaszerelésnél nem volt semmi gond. Aztán haladtam a kocsival és kosztatni kezdett a fék. Kiderült, hogy a porvédő hozzáér a féktárcsához. Meg igazítottuk, majd elindultam haza, de elfelejtettük felpumpálni a féket: csatt kapu.

Műszakin meg kiderült, hogy felesleges volt a féltengely kihajtásoknál a szimmering csere, mert ugyanúgy ereszti a váltóolajat -> féltengelyeket kell cserélni, mert szétkoptak kissé...

Ebbe én is belefutottam, de betéptem a kézit ijedtemben és megállt még időben. :D Azt mondod új szimeringel is szivárog? Pedig én cserélni akarom őket. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ja látom, tényleg van. Hát ha tudsz préselni akkor nem gond. Ha nem tudsz akkor marad a bontott vagy új komplett. Új a cromaxnál 11-től van, bontottat már 1500-tól de az ABS-es.

Préselni nem nagyon tudok. Max satuval.

ABS-es kell nekem is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

5ajtósnál van toronyszilent hátul?

unix webshopot néztem ott valami gumibak van csak, az lene az?

köszi!

ja 2 gumi pogácsa, de mint kiderült (nekem) az attól függ, milyen leng.csill van benne

vettem oda(me nyikorog), erre kiderült az az eredetije, nekem meg monroe van benne és az nem olyan

Link to comment
Megosztás:

Akkor tovább kérdeznék :D

Nekem nem nyikorog, hanem kopog. Mivel fogalmam nincs hogy milyen csillapító van benne hátul, honnan tudhatnám meg hogy kell e pogácsa vagy sem?

ja 2 gumi pogácsa, de mint kiderült (nekem) az attól függ, milyen leng.csill van benne

vettem oda(me nyikorog), erre kiderült az az eredetije, nekem meg monroe van benne és az nem olyan

Link to comment
Megosztás:

Akkor tovább kérdeznék :D

Nekem nem nyikorog, hanem kopog. Mivel fogalmam nincs hogy milyen csillapító van benne hátul, honnan tudhatnám meg hogy kell e pogácsa vagy sem?

Gondolom én a gumi összelapult a csavar meg kontrázva van vagy önzáró anya, és most már van mozgási lehetősége.

Link to comment
Megosztás:

Akkor tovább kérdeznék :D

Nekem nem nyikorog, hanem kopog. Mivel fogalmam nincs hogy milyen csillapító van benne hátul, honnan tudhatnám meg hogy kell e pogácsa vagy sem?

hát ott mindenképp van vmi gumi cucc, alul-felül, az hogy milyen az itt a kérdés

egyébként meg nézd meg, mitől kopog, azért kopogásnak már látható nyoma kell hogy legyen, szerintem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyen kérdezek!

X14NZ Classic-nál 195/50 R15 gumi esetében az első kerekek és a sárvédők között mekkora "hézag" kellene legyen? Vagyis mennyire kell magasan legyen az eleje?

Tavaly tavasszal cseréltek első spirálrugót törés miatt, most hátsót, mert az kilágyult, és mintha magasan ülne az eleje...

Vagy a rugó túl erős, vagy netalán nagyobb motoroshoz való került bele?

Köszönöm!

Sziasztok!

Ismét elővettem a fent látható témát, és utánajártam, mert csak nem hagyott nyugodni a dolog. A számla alapján volt egy Unix szám, így kiderült, hogy egy 1.4 16V-os G Astra első spirálrugó van az autómban, ami "vastagabb anyagból" van, kisebb a külső átmérője, és magasabb is. Szóval csak jól éreztem, és tényleg magasan ül az eleje. :icon10: Nem is kicsit... Csak mivel a csere mintegy 2 éve volt, így valószínűleg buktam a témát, pedig anno Opel szerviz csinálta... <_<

Gondoltam hátha más is profitál ebből az infóból, remélem nagyon nem OFF. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét elővettem a fent látható témát, és utánajártam, mert csak nem hagyott nyugodni a dolog. A számla alapján volt egy Unix szám, így kiderült, hogy egy 1.4 16V-os G Astra első spirálrugó van az autómban, ami "vastagabb anyagból" van, kisebb a külső átmérője, és magasabb is. Szóval csak jól éreztem, és tényleg magasan ül az eleje. :icon10: Nem is kicsit... Csak mivel a csere mintegy 2 éve volt, így valószínűleg buktam a témát, pedig anno Opel szerviz csinálta... <_<

Gondoltam hátha más is profitál ebből az infóból, remélem nagyon nem OFF. :icon1:

Akkor vagy hanyagok voltak és nem figyeltek, vagy azt gondolták jó lesz az úgy... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A csavarfejek egyformák a menetek is a

csavar hosszak is csak az eggyik csavar hegye kupos a másiké meg önmetszős. Ha valaki megnézné,hogy a

tányérszilenté milyen,mert azt könnyebb kivenni nagyon megköszönném.

Hátőő ha nem gond inkább nem veszem ki....meg kell emelni az elejét és tehermentesíteni kell a lengőkart, mert ha feszül nem megy vissza a csavar...most meg elég nagy sár van nálunk. :icon1: De ezt találtam:https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200159-elso-hidfutomubolcso-es-resze/416745-bolcso-elso-lengokar-rogzito-csavar-opel De szerintem az se tragédia ha fel vannak cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátha van ötlet. Használtam régebben egy öreg Astrát, ami sajnos szétrohadt teljesen (kölcsön volt nálam), így eladásra került. Vettem helyette pár hónapja egy 2001-es F Astrát, amit nagyon szeretek, viszont... ...a rugója (vagy lengéscsillapító) kőkemény. Konkrétan szétrázza az autót minden úthibánál. Nincs ültetve, sőt állítólag volt rajta lengéscsillapító csere, fent van az eleje rendesen... Létezik kicsit puhább lengéscsillapító hozzá? Lehet, hogy a gyárit ilyen kőkeményre cserélték? Vagy a gyári lehet ennyire kemény? A lényeg, érdemes kicsit puhábbat szerezni valahonnan? Ha igen, milyet? 65kg vagyok, Engem meg sem érez, amikor beülök. Ha hátra ülnek be, a hátulja kicsit leül, de az eleje kőkemény marad...

Gondolom általában az jellemzőbb, hogy kőkemény ültetett futóműre cseréltek, de én munkába járok, meg haza. 60le-s motorhoz nincs szükségem "feszes" futóműre, de ha nem esik szét az autó egy szarabb pesti úton, az nem baj...

Módosítva : szekfizsolt
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátha van ötlet. Használtam régebben egy öreg Astrát, ami sajnos szétrohadt teljesen (kölcsön volt nálam), így eladásra került. Vettem helyette pár hónapja egy 2001-es F Astrát, amit nagyon szeretek, viszont... ...a rugója (vagy lengéscsillapító) kőkemény. Konkrétan szétrázza az autót minden úthibánál. Nincs ültetve, sőt állítólag volt rajta lengéscsillapító csere, fent van az eleje rendesen... Létezik kicsit puhább lengéscsillapító hozzá? Lehet, hogy a gyárit ilyen kőkeményre cserélték? Vagy a gyári lehet ennyire kemény? A lényeg, érdemes kicsit puhábbat szerezni valahonnan? Ha igen, milyet? 65kg vagyok, Engem meg sem érez, amikor beülök. Ha hátra ülnek be, a hátulja kicsit leül, de az eleje kőkemény marad...

Gondolom általában az jellemzőbb, hogy kőkemény ültetett futóműre cseréltek, de én munkába járok, meg haza. 60le-s motorhoz nincs szükségem "feszes" futóműre, de ha nem esik szét az autó egy szarabb pesti úton, az nem baj...

Elég sok klasszik F-et látok bamakorally-s első futóművel. Tehát marha magas. Ha meg cserélték, akkor lehet nem belevaló első rugót kapott, mivel hiába ugyanaz az eleje mindegyik felépítménynek, de nem mindegy, hogy melyik motorral szerelt, klímás vagy nem klímás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.