Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kényelmi kérdések


szt

Recommended Posts

Sziasztok,

kb. fél éve használok egy G astrát (2003 végi 1.6-os).
Az autó teljesitményével és fogyasztásával maximálisan meg vagyok elégedve, viszont van 1-2 "kényelmi" kérdés, ami nekem probléma, kiváncsi vagyok nektek is az-e.
Bocsi, ha ez valami FAQ, nem találtam erre utaló jelet...

1. Vezetőülés: nekem hosszú távon kényelmetlen, hogy nincs deréktámasz (ez nem igazán az autó hibája, olyan a hátam, hogy bármilyen székből nehezen találok kényelmeset). Néztem boltban deréktámaszokat, 2e és 15e ft között mindenféle van, kiváncsi vagyok van-e valakinek konkrét tapasztalata / tudtok-e ajánlani jót.
Mostanában jó pár Bp-Kolozsvár utat kellett lenyomnom (7-9 óra, másnap vissza) és a végére mindig szétment a hátam.

2. "Vakpedál" (nem tudom ez-e a rendes neve). Csodálkozva láttam, hogy ebben az autóban nincs a bal kerékdobon olyan gumilap, ahol az ember vezetés közben a bal lábát tartja. Ennek megfelelően ott a kárpit le is van gyepálva rendesen.
Arra gondoltam, a szőnyeg bal szélére rábarkácsolok valami guminyelvet, nem tudom létezik-e korrektebb megoldás.


köszi,
Tivadar

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kb. fél éve használok egy G astrát (2003 végi 1.6-os).

Az autó teljesitményével és fogyasztásával maximálisan meg vagyok elégedve, viszont van 1-2 "kényelmi" kérdés, ami nekem probléma, kiváncsi vagyok nektek is az-e.

Bocsi, ha ez valami FAQ, nem találtam erre utaló jelet...

1. Vezetőülés: nekem hosszú távon kényelmetlen, hogy nincs deréktámasz (ez nem igazán az autó hibája, olyan a hátam, hogy bármilyen székből nehezen találok kényelmeset). Néztem boltban deréktámaszokat, 2e és 15e ft között mindenféle van, kiváncsi vagyok van-e valakinek konkrét tapasztalata / tudtok-e ajánlani jót.

Mostanában jó pár Bp-Kolozsvár utat kellett lenyomnom (7-9 óra, másnap vissza) és a végére mindig szétment a hátam.

2. "Vakpedál" (nem tudom ez-e a rendes neve). Csodálkozva láttam, hogy ebben az autóban nincs a bal kerékdobon olyan gumilap, ahol az ember vezetés közben a bal lábát tartja. Ennek megfelelően ott a kárpit le is van gyepálva rendesen.

Arra gondoltam, a szőnyeg bal szélére rábarkácsolok valami guminyelvet, nem tudom létezik-e korrektebb megoldás.

köszi,

Tivadar

1. bontóban lehet kapni coupé vagy cabrió ülést, abban van állítható deréktámasz. Nekem is van.

2. Lehet olyan gumiszőnyeget kapni, de sajnos a megfelelő ívet az sem veszi fel. Sajnos márkát és boltot ajánlani nem tudok, de már láttam ilyet, csak keresni kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kb. fél éve használok egy G astrát (2003 végi 1.6-os).

Az autó teljesitményével és fogyasztásával maximálisan meg vagyok elégedve, viszont van 1-2 "kényelmi" kérdés, ami nekem probléma, kiváncsi vagyok nektek is az-e.

Bocsi, ha ez valami FAQ, nem találtam erre utaló jelet...

1. Vezetőülés: nekem hosszú távon kényelmetlen, hogy nincs deréktámasz (ez nem igazán az autó hibája, olyan a hátam, hogy bármilyen székből nehezen találok kényelmeset). Néztem boltban deréktámaszokat, 2e és 15e ft között mindenféle van, kiváncsi vagyok van-e valakinek konkrét tapasztalata / tudtok-e ajánlani jót.

Mostanában jó pár Bp-Kolozsvár utat kellett lenyomnom (7-9 óra, másnap vissza) és a végére mindig szétment a hátam.

2. "Vakpedál" (nem tudom ez-e a rendes neve). Csodálkozva láttam, hogy ebben az autóban nincs a bal kerékdobon olyan gumilap, ahol az ember vezetés közben a bal lábát tartja. Ennek megfelelően ott a kárpit le is van gyepálva rendesen.

Arra gondoltam, a szőnyeg bal szélére rábarkácsolok valami guminyelvet, nem tudom létezik-e korrektebb megoldás.

köszi,

Tivadar

1. Én beraktam utólagos deréktámaszt, szerintem is az alap G ülés elég kényelmetlen, ezzel nagyságrendekkel jobb lett, valami felfújható típus.

2. Csergőben lehet kapni méretpontos gumiszőnyeget, nem drágás, valami 6e pénz, azon van kialakítva gumi a kerékjáratra, azt lehet tiporni nyugodtan, a kárpit sem sérül. Sőt, van rajta egy plusz kinyúlás, azzal még akár oda is lehet fogatni és akkor nem mászik el. Ja és mivel méretpontos, elég jól illeszkedik az alsó részhez.

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kb. fél éve használok egy G astrát (2003 végi 1.6-os).

Az autó teljesitményével és fogyasztásával maximálisan meg vagyok elégedve, viszont van 1-2 "kényelmi" kérdés, ami nekem probléma, kiváncsi vagyok nektek is az-e.

Bocsi, ha ez valami FAQ, nem találtam erre utaló jelet...

1. Vezetőülés: nekem hosszú távon kényelmetlen, hogy nincs deréktámasz (ez nem igazán az autó hibája, olyan a hátam, hogy bármilyen székből nehezen találok kényelmeset). Néztem boltban deréktámaszokat, 2e és 15e ft között mindenféle van, kiváncsi vagyok van-e valakinek konkrét tapasztalata / tudtok-e ajánlani jót.

Mostanában jó pár Bp-Kolozsvár utat kellett lenyomnom (7-9 óra, másnap vissza) és a végére mindig szétment a hátam.

2. "Vakpedál" (nem tudom ez-e a rendes neve). Csodálkozva láttam, hogy ebben az autóban nincs a bal kerékdobon olyan gumilap, ahol az ember vezetés közben a bal lábát tartja. Ennek megfelelően ott a kárpit le is van gyepálva rendesen.

Arra gondoltam, a szőnyeg bal szélére rábarkácsolok valami guminyelvet, nem tudom létezik-e korrektebb megoldás.

köszi,

Tivadar

Igen az alap ülések elég kakik. Én is hátfájós vagyok, ki is cseréltem az ülést Vectra B Recarora - nem egyszerű a beszerelés, de ha flex-el és hegesztőpisztollyal jó viszonyban vagy, át lehet rakni a G Astra sínt övfeszítőstül, és akkor patent. A magasságállítás elvész, de én úgyis mindig a legalsó állásban használtam.

Lehet egyébként venni G Astrához Recaro sínt, akkor csak csavarozni kell, de az sem olcsó és a magasságállítás ott is elvész.

Ha maradsz a gyárinál, Coupé/Cabrio ülést bontóban találni nagyon nehéz, szerintem semmi esély... én 8 hónapig keresgéltem, aztán vettem két hibátlan Recaro-t 18 pénzért.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg Ebay? :unsure:

Ezt egész konkrétan hogyan gondolod ? (Azért kérdezem, mert hátha tudsz valamit, amit én nem... én már vettem már komplett autóbelsőt ebay-en egy előző autómhoz, és nem mondanám, hogy triviális volt a hazajuttatásuk... sajnos ez nem az a kategória, hogy beteszi az ember a borítékba, rányalja a bélyeget aztán feldobja a postán. Amúgy meg aki látatlanba ilyet vesz, meg is érdemli - és is elmentem értük végül autóval. Érdekes hangokat tud adni a karosszéria, ha 500 km-t úgy hajtod, hogy a vezetőülésen kívül minden ki van belőle szedve, hogy visszaúton beleférjen a cuccos... :huh:

Egyemista korában az ember sok bolondságra hajlamos, meg azok az ülések is kicsit más kaliberűek voltak (full szervós, perforált bőr hajajaj...) de most mások a prioritások, gyors, occsó megoldás kell.

Per pillanat nem szeretnék semmilyen üléscserével járó megoldásban gondolkodni, azért sem, mert az autó belseje nagyon szép állapotban van (nem classic és szép kék kárpit van az üléseken), és nem szeretném megbontani.

Arra gondoltam, hogy hosszú utakra beleteszek egy deréktámasz párnát és ráhúzok egy trikóhuzatot, ezért kérdeztem, van-e ezekről tapasztalat.

A városban szaladgálni az alap ülés is tökéletes.

T.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam, hogy hosszú utakra beleteszek egy deréktámasz párnát és ráhúzok egy trikóhuzatot, ezért kérdeztem, van-e ezekről tapasztalat.

az ki fog mozdulni és nagyon gáz 180nál a pályán a lábad között kotorászni, hogy megtaláld a párnát :unsure:

vagy ami rosszabb ugy mozdul el, hogy nyomni fogja a derekad

Link to comment
Megosztás:

Ha én vezetek, akkor nem érzem, hogy nincs deréktámasz, de utasként 2-300 km után már nem tudtam, hogy üljek és vettem egy útszéli kis bazárban egy kispárnát. :unsure:

A gumiszőnyeges dolgot még sose néztem, de mindkét szőnyegemet (téli/nyári) Opel kereskedésben vettem, méretpontosak.

Kényelem téma: a vastag bőrkormány viszont nagyon kényelmes!!! Vezettem már röbb olyan autót, aminek 1 cm átmérőjű kormánya volt (Skoda 120), na, az szörnyű.

Link to comment
Megosztás:

Ha én vezetek, akkor nem érzem, hogy nincs deréktámasz, de utasként 2-300 km után már nem tudtam, hogy üljek és vettem egy útszéli kis bazárban egy kispárnát. :huh:

A gumiszőnyeges dolgot még sose néztem, de mindkét szőnyegemet (téli/nyári) Opel kereskedésben vettem, méretpontosak.

Kényelem téma: a vastag bőrkormány viszont nagyon kényelmes!!! Vezettem már röbb olyan autót, aminek 1 cm átmérőjű kormánya volt (Skoda 120), na, az szörnyű.

Bejönnek a vastag cuccok? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ja, vastag és hosszú, mint a Caravan! :huh:

jújjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj :lol:

amúgy az üléskérdés valóban érdekes dolog,elég nehéz pontosan beállítani....és amikor sikerül,faterom akkor kéri el egy útra,és elállítja :unsure:

engem inkább a középkonzol zavar néha,vagyis egészen pontosan a jobb lábomat...lehet nem kellett volna ekkorára nőnöm?

Link to comment
Megosztás:

jújjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj :huh:

amúgy az üléskérdés valóban érdekes dolog,elég nehéz pontosan beállítani....és amikor sikerül,faterom akkor kéri el egy útra,és elállítja :unsure:

engem inkább a középkonzol zavar néha,vagyis egészen pontosan a jobb lábomat...lehet nem kellett volna ekkorára nőnöm?

Én kifejezetten áldom a középkonzolt, hogy pont jó helyen támasztja a jobb lábam. Vezettem már olyan autót, ahol nem volt ekkora középkonzol, ott nekem hiányzott a támasztása. Hamar el is fáradt a lábam... Azt viszont elismerem, hogy az utasnak már kellemetlenül, túlságosan "belóg" a konzol G Astrában, mivel asszimetrikusan van megoldva.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az a bizonyos bal oldali "vakpedál" (by. Tiv) engem is zavar... főleg azért, mert az én padlókárpitom bézs színű...

és ráadásul vettem gyári Opel szőnyeget az autómba... amin sajnos nincs fül, ami azt takarja! :unsure: :huh: :lol:

Ez bizony disznóság!

Az üléseimmel én teljesen elégedett vagyok. Abszolult jók. Ha tudsz szerezni gyári coupe ülést, csak ajánlani tudom!

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Hi ALL!

Üléskérdés, nagyon jó, hogy rátaláltam a témára.

Előzőleg, meg még most is megvan egy OFF escort On autót hajtottam. Annak az ülésével meg voltam elégedve tejes mértékben. Az ülő lapja teljesen jó meretre sikeredett.

Az G astrámban viszont elég érdekes az ülés. Szóval ami elvileg valamiféle oldaltámasztékként szolgálna az ülő részen, na én azon is ülök kicsit. Igaz nem vagyok egy kis ember a magam 198 cm-ével, meg a 110 Kg-al, de akkor is furcsának találom.

1. Vagy az van, hogy az autóban a kevés kilóméternek köszönhetően nincs szétseggelve az ülés, és majd később "beleférek",

2. Vagy ezek az ülések alaból ilyenek, és ha igazán kényelmesen akarok utazni, tegyek bele egy párnát, vagy cseréljem ki az üléseket?

Faternak egy F Astrája van 92-es, na abban ######a ülések vannak..........

Egyébként a középkonzol és a gázpedál közötti öszhang nagyon tuti. Nekem az Off Escort On-ba egy hosszab utazás során megfájdult a térdem. Na ebben az Opelben nem, mert beállítom a lábam nekitámasztom a középkonzolnak és rottty, aadig megyek mig van út..... :)

Link to comment
Megosztás:

Ülés jósági tényezője a felszereltséggel arányos. A coupe sportülése már biztos nagyon jó. Nekem, (teherautó, ugye), a lehető legalapabb ülés volt, ráadásul eléggé szétülve (130ekm). A problémádat megértem, nekem sem volt túl kényelmes (185/100), gyakorlatilag egy Bp-Esztergom úton megfájdult benne a hátam. A kukában végezte B) :)

Komfort plüss ülés a bontóban 20/pár lett volna (csak sajna szürke, nem fekete)

Nekem Recaro került bele, olcsón lehet venni azt is, max. át kell kárpitozni. (úgy már nem olyan olcsó)

Link to comment
Megosztás:

Lehet az lesz akkor, hogy veszek 2 ülést valahonnan. Láttam a Pécsi Vásárba egy fazont, aki gyári kárpit anygaból készít ######a párnázott üléshuzatot..... nem is túl drágán mondjuk....... az alap huzatokhoz képest. Szal ha szerzek 2 ülést, arra csináltatok húzatot azt cső....

Hol tok találni valami ######a ülést majd? Hol érdemes keresni valami jobb állapotút? Nem lehet valahogy házilag kényelmesebbé tenni?:)

Link to comment
Megosztás:

Lehet az lesz akkor, hogy veszek 2 ülést valahonnan. Láttam a Pécsi Vásárba egy fazont, aki gyári kárpit anygaból készít ######a párnázott üléshuzatot..... nem is túl drágán mondjuk....... az alap huzatokhoz képest. Szal ha szerzek 2 ülést, arra csináltatok húzatot azt cső....

Hol tok találni valami ######a ülést majd? Hol érdemes keresni valami jobb állapotút? Nem lehet valahogy házilag kényelmesebbé tenni?:)

a sima G astra gyári ülés sztem valami rettenet B) amit én nagyon tudok ajánlani az mondjuk egy A vectra ülés, sztem bele is megy faragás nélkül-de nem biztos. jó állapotúra vadászni kell, opelforum,index, duen, carstyling, bontók stb....

Link to comment
Megosztás:

a sima G astra gyári ülés sztem valami rettenet :) amit én nagyon tudok ajánlani az mondjuk egy A vectra ülés, sztem bele is megy faragás nélkül-de nem biztos. jó állapotúra vadászni kell, opelforum,index, duen, carstyling, bontók stb....

Sajna a G Astra sín más, faragni kell. Az ülés maga olyan szuperprodukció, hogy a sínt nem lehet egyszerűen leszedni. A sín az ülés alsó keretére illeszkedik, nem lehet külön leszedni, ha megpróbálod szétszedni, üléstámla és párna külön van. Nem úgy, mint pl. a Vectránál/Astra F-nél, ahol az ülés és a sín külön egységek.....

Nálam az ülés kivétele után szinte csontra lecsupaszoltuk a sínt (hajrá flex!), aztán arra kreáltunk konzolt a Recaronak. Ha nem így teszel, és próbálod az üléskeretet kímélni, akkor agyon magas lesz, (mint nekem is első körben) Szóval nem eccerü.

Az egyszerű megoldás a gyári G ülés, csak nem az alap, hanem a jobbik féle. Coupe ülés ritka és drága. De azt tényleg csak át kell csavarozni.

Link to comment
Megosztás:

De vajon érdemes ezért szétszedni egy jó autót? (Bár Hic-é tényleg jól meg van csinálva) :) (és az autó piros szinét nagyon irigylem!!)

Ha valaki nem használja olyan veszett sokat (nem ezzel dolgozik), akkor flesleges szétfelxelni. Nekem már egy éve megvan az autó, meg lehet szokni.

Én elég közel húzom magam a volánhoz, úgy kényelmes az üléspozíció.

Link to comment
Megosztás:

Az előző G Astrámban én is sokat szidtam az ülést, mert én is k**va kényelmetlennek tartottam. De a mostaniban már nem érzem annyira vészesnek, pedig elvileg ugyanaz az ülés. Vagy csak a hátam idomult már az üléstámlához... B) Sztem régen az is gond volt nálam, hogy nem volt megfelelő az üléspozícióm, és kicsit görcsösen is ültem az ülésben, ahogy ezt Rastalos barátom is észrevette már. Azóta hogy laza vagyok, és egész jól elvagyok a gyári ülésben... :) Főleg hogy a tempomat már a jobb lábamat is szabaddá teszi a hosszú autópályás szakaszok során, megszabadítva a vádlimat a görcsöktől...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Tapasztaltátok -e már a G Astrában a vezető űlés nyikorgását?

Borzasztó idegesítő tud lenni menet közben, van vmi jó megoldás erre házilag??

Kormány bőrözéséhez le lehet e venni házilag a kormányt, vagy ne bántsuk a lufi miatt?

Ha mester csinálja szerintetek a lufi ugyanolyan biztonságos marad?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.