Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nemtudom, majd megkérdezem a szerelőmet, csak ritkán járok arrafelé (vidéken van). Szóval azt mondod jobb bele a 15W40? Láttam Valvoline olajból valami Maxlife fantázianevű lötyit is, az lenne ez? Az 15W40 alapból, vagy abból is van 10W40? Ha van többféle, melyik a jobb? Az én mocimban 178k km van. Most 10W40 Topgard dolgozik benne. Talán ettől se lesz baja :lol:

Az én motrom is kb. annál a kilométernél kezdhetett el kopogni mint a tied, az elöző tulajok elmondása szerint. Most 206 ezer van benne. Mikor vettem 198 ezerben, valószinüleg vastagabb olaj (15W40 ???) lehetett benne, mert alig hallatszott a kopogás. Vásárlás után kicseréltem Valvoline Topgard-ra (10W40) és egyböl jobban kezdett kopogni. Most cserkor - ugyebár már mentem 8 ezret - Valvoline MaxiLife-t (15w40) kap, már meg is vettem. Remélem igy nem fog annyira kopogni, mert ez vastagabb olaj. Én nem szeretném szétszedetni a motort mert egyébként jól megy. Ha meg majd megadja magát...hát az szivás, valami majd lesz, 200euroért lehet kapni komplet motort, három hónap garanciával. De remélem egyelőre még nem jutok oda. Ezért kérdeztem, hogy szétszedeted-e, mert kiváncsi vagyok, mit találtok.

Link to comment
Megosztás:

...

Ha meg majd megadja magát...hát az szivás, valami majd lesz, 200euroért lehet kapni komplet motort, három hónap garanciával. De remélem egyelőre még nem jutok oda. Ezért kérdeztem, hogy szétszedeted-e, mert kiváncsi vagyok, mit találtok.

200 euro egy moci? hol? milyen? Nem mintha akarnek venni, de kevesnek tunik ha az egyebb aprosagok arara gondolok. Szerintem csak a papirok es az utanjaras tobbe kerul egy motorcserenel mint 200 euro. Es hol van meg a beszereles :?:

Remelem egy par evig nem lesz gond a motrommal :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerdán kicseréltem a szondát a kocsin :) Kicsit besz@rtam mikor megláttam hogy kinyírta a menetet a leömlőn, de sikerült vissza erőszakolni a helyére nagy nehezen :( Meg kellett bontani a kipufogót is, de hál istennek a tömítések még jó állapotban voltak, és még jól meg is kentem pasztával Még jó hogy vettem tavaj. És még a kifújásom is megszűnt. A leömlő heggesztve volt, és nem volt jól visszaköszörülve a sík, és ott kitámasztott. Sárga rémség kussol alacsonyabb az alapjáratom is és gázelvételkor azonnal visszaesik 900 környékére. Ja és tegnap kapott a kicsike direktszűrőt nagyon állat hangja lett :lol:

Link to comment
Megosztás:

200 euro egy moci? hol? milyen? Nem mintha akarnek venni, de kevesnek tunik ha az egyebb aprosagok arara gondolok. Szerintem csak a papirok es az utanjaras tobbe kerul egy motorcserenel mint 200 euro. Es hol van meg a beszereles :?:

Remelem egy par evig nem lesz gond a motrommal :lol:

Bontóban...itt nálunk. A c14nz olcsó motor. Az ár öninditó és generátor nélkül értendő.

Link to comment
Megosztás:

Nekem most az volt benne mert elnéztem amikor vettem, mégsem nyírt ki semmit pedig majdnem 20K mentem vele. Most gyári opel 10w van benne.

Nyilván nem 20K alatt teszi tönkre, de tudtommal a tisztán ásványi olaj nem keni megfelelően a hidrotőkéket...

Hidegen meg pláne nem...

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Tudom, szerintetek gagyi a kérdés, de mi az a HIDROTŐKE?????????????

Mi a szerepe? Mitől hibásodhat meg? Mennyi az élettartama?

Mostanában elég gyakran olvasok felőle itt a fórumon, ezért már rákérdezek, mi is az? :oops:

Hidrotőke, alias hidraulikus szelephézag kiegyenlítő.

ha jól tom, a vezérműtengely, és a szelepek között van. a vezműtengely bütykei ezt nyomkodják, és ezzel a szelepeket(nyitja).

Mivel hidraulikus,olajos, autómatikusan(elvileg) állítja a "szelephézagot", így nem kell szelephézagot állítani..

aztán viszont ha kopik, jönnek a problémák.. kopogás...meg gondolom egy idő után nem megfelelő szelepnyitás..(de ez csak a kút fejemből logikázom)

tappet1.jpgtappet2.jpgképek by PetiGSI thx

Link to comment
Megosztás:

Én úgy hallottam, hogy hidrotőkés motorokba nem lehet tisztán ásványi olajat (15W40) tölteni, mert kinyírja a tőkéket !!!

Ennek szerintem kérdezzetek utána mielőtt azt tesztek bele...

Az olajos topicba valamikor márciusba ki volt ez elégé tárgyalva. Nekem onnan maradt meg, hogy a 8 szelepesbe jó a 15w40 is. Na meg a kezelési könyv is írja, hogy használható... .

Link to comment
Megosztás:

Az olajos topicba valamikor márciusba ki volt ez elégé tárgyalva. Nekem onnan maradt meg, hogy a 8 szelepesbe jó a 15w40 is. Na meg a kezelési könyv is írja, hogy használható... .

En mikor az opel szervizben megkerdeztem, hogy tehetek-e bele 15W40-es olajat, egybol azt mondtak, hogy nem. A 10W40-est ajanlottak. Es nem azert mert ezen tobbet nyertek volna, mert nem toluk vettem. Es az enyem is 8 szelepes.

Link to comment
Megosztás:

HI!

Lehet az indítómotor szénkeféje, vagy valamelyik kollektor-szelet oxidos, lehet kontakthiba a behúzómágnesnél, ami egyúttal az indítómotor áramát is kapcsolja, vagy az akkutól az indítómotorig menő vastag kábel nem érintkezik valahol. Kb. ennyi jutott eszembe, talán nem nagy hülyeség :?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne.

Kocsim motorteréből ciripelő hangot hallok, mikor az erőlködik.

Tehát főleg emelkedőn jön elő, vagy ha sík terepen meghuzatom.

Tegnap levettem mindkét kereket, körbenéztem hátha találok valamit, de nem.

Esetleg valami lemez okozhatja ezt a hangot (a motor alsó részén van egy vékonyabb lemez), vagy valami a motorban :?: :?:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne.

Kocsim motorteréből ciripelő hangot hallok, mikor az erőlködik.

Tehát főleg emelkedőn jön elő, vagy ha sík terepen meghuzatom.

Tegnap levettem mindkét kereket, körbenéztem hátha találok valamit, de nem.

Esetleg valami lemez okozhatja ezt a hangot (a motor alsó részén van egy vékonyabb lemez), vagy valami a motorban :?: :?:

Gyertyákat mikor cseréltél? Illetve milyen is az a ciripelő hang :?:

Link to comment
Megosztás:

Sebesség vagy motor fordulat függő a ciripelés?

Most elkezdek találgatni hátha...

Ciripelő hang lehet természetes is. Opelokra (bizonyos motorokra) jellemző terheléskor hallható talán a kipufogás hangja a kipuf csonknál vagy ilyesmi. Ez nyáron lehúzott ablaknál hallható csak.

Ciripelő2 lehet a rossz gyergya v szegény keverék rossz előgyújtás. Ekkor ugynevezett öngyulladás van a kompressziókor de ez elég jól hallható. Ez trabant, wartburgoknál volt jól hallható.

ciripelő 3 nekem melegben előfordul, hogy az ékszíjnak is van egy kis hangja már az inkább olyan gumis halk nyekergés (nem csúszik! nem az a sivítás) Bár ez inkább csak alpjáraton hallható.

Aztán lehet sokminden akár lelazult lemez...

Ezek csak találgatások (rémísztgetések). Hallani kellene milyen is a ciripelés.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok az lenne a problémám hogy néha nem indit az öninditó. csak egy nagy katanás és semmi ez 1-2-er elöfordul utána meg minden jó, lehet hogy az akksi, vagy szénkefe?

a kábeleket ellenöriztem kontakt sprayvel be fujtam

Szia!

Én a Bendixre gyanakodnék. Ha kattan és nem forgat, akkor fog-fogra effektus van. Ilyenkor a behúzómágnes nem tudja végállásba mozgatni a kis fogaskereket, és ezért nem indít. Tehát valszeg machanikus gondja van, nem elektromos.

Ha szénkefe hiba lenne akkor lassan forgatna. Kontakt Spray itt nem segít mivel fix bekötésekrkől van szó. Ha nem lötyög a kábel akkor az éríntkezéssel nem lehet gond. De az érintkezési gond látszana is, égési, melegedési nyomok lennének. Mert itt elég nagy áram folyik indításkor.

Remélem segítettem!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok az lenne a problémám hogy néha nem indit az öninditó. csak egy nagy katanás és semmi ez 1-2-er elöfordul utána meg minden jó, lehet hogy az akksi, vagy szénkefe?

a kábeleket ellenöriztem kontakt sprayvel be fujtam

Szia!

Én a Bendixre gyanakodnék. Ha kattan és nem forgat, akkor fog-fogra effektus van. Ilyenkor a behúzómágnes nem tudja végállásba mozgatni a kis fogaskereket, és ezért nem indít. Tehát valszeg machanikus gondja van, nem elektromos.

Ha szénkefe hiba lenne akkor lassan forgatna. Kontakt Spray itt nem segít mivel fix bekötésekrkől van szó. Ha nem lötyög a kábel akkor az éríntkezéssel nem lehet gond. De az érintkezési gond látszana is, égési, melegedési nyomok lennének. Mert itt elég nagy áram folyik indításkor.

Remélem segítettem!

Szerintem öniditófelújitás lesz abból,kb 10E körül van!

Link to comment
Megosztás:

Sebesség vagy motor fordulat függő a ciripelés?

Most elkezdek találgatni hátha...

Ciripelő hang lehet természetes is. Opelokra (bizonyos motorokra) jellemző terheléskor hallható talán a kipufogás hangja a kipuf csonknál vagy ilyesmi. Ez nyáron lehúzott ablaknál hallható csak.

Ciripelő2 lehet a rossz gyergya v szegény keverék rossz előgyújtás. Ekkor ugynevezett öngyulladás van a kompressziókor de ez elég jól hallható. Ez trabant, wartburgoknál volt jól hallható.

ciripelő 3 nekem melegben előfordul, hogy az ékszíjnak is van egy kis hangja már az inkább olyan gumis halk nyekergés (nem csúszik! nem az a sivítás) Bár ez inkább csak alpjáraton hallható.

Aztán lehet sokminden akár lelazult lemez...

Ezek csak találgatások (rémísztgetések). Hallani kellene milyen is a ciripelés.

Uncsitesom 1,4 benyás astrája is csinálta a ciripelő hangot,füleltük is hogy mi az!Hidrtökére gyanakodtunk,de végül a szerelőnk kideritette,hogy a kipuftömités volt itt-ott lyukas,csere után kuss lett! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.