Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
17 perce, zotya975 írta:

Dejó...közben szereztem olajálló O gyűrűt az elosztó alá a munkahelyemről, meg vettem kettőt az Oppában ( 100 Ft/darab na milyen lehet) . Kimosom még a veztengely olajjáratait, átfújatom levegővel, aztán akkor beszerelődik.

Közben megint előjött a berángatás. Egyre inkább a trafó-kábel kapcsolat a gyanús ennek a trafónak vas volt a csatlakozója és nem réz valahogy elkorrodálta a réz pipa. ( elektródpotenciál különbség vagy tudomisén) . Beljebb kell nyomnom a pipát, aztán megint jó, de lerázkódik talán , mert elég hamar megint elkezdi. Amúgy ráz mint az állat, szóval át is üt. 

 

Mi a mérete az O gyűrűnek az elosztó alá? Nekem is szivárog onnan az olaj. Csinálnál képeket a cseréről? Köszi :)

Elküldve
1 óra, joecockroach írta:

Mi a mérete az O gyűrűnek az elosztó alá? Nekem is szivárog onnan az olaj. Csinálnál képeket a cseréről? Köszi :)

Belső átmérő 65 miliméter, külső 71 mili, vastagság 3 mili. Csinálok, persze. 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Vezérműszíj szakadás után vagyok,autó összerakva megy mint előtte és ezzel van gondom.

Ha lámpánál meg kell állni vagy bárhonnan indúlni,kis fordulaton mintha nem menne csak 3 henger.

Aztán ahogy tolom neki egyszer csak kisimúl és megy rendesen. Van valakinek ötlete mitől lehet?

Elküldve
2 órája, vago írta:

Sziasztok!

Vezérműszíj szakadás után vagyok,autó összerakva megy mint előtte és ezzel van gondom.

Ha lámpánál meg kell állni vagy bárhonnan indúlni,kis fordulaton mintha nem menne csak 3 henger.

Aztán ahogy tolom neki egyszer csak kisimúl és megy rendesen. Van valakinek ötlete mitől lehet?

Hát adott henger nem járhat gyújtás illetve nálad befecsi hiba miatt is, de az utóbbi szerintem elég ritka. Ha elosztós akkor elosztó -rotor-kábel-gyertya, ha DIS akkor csak kábel gyertya hiba lehet. Nekem most néha rángatósat játszik, de pölö most hazafelé, mire félreálltam volna ( gyertyakábelt megmozgatni)elmúlt. 

Nem tudom, ha veszek gyújtókábel szettet az jó lesz majd a DIS kockához is? Azt látom hogy rá lehet pattintani, de a hossza is jó? 

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát adott henger nem járhat gyújtás illetve nálad befecsi hiba miatt is, de az utóbbi szerintem elég ritka. Ha  DIS akkor csak kábel gyertya hiba lehet.

Ez nekem is megfordúlt a fejemben és ráadásúl van is +DIS "kockám" csak még nem szántam rá magam a cserére.

Mindjárt neki is ugrok hátha....

Elküldve
1 órával ezelőtt, vago írta:

Ez nekem is megfordúlt a fejemben és ráadásúl van is +DIS "kockám" csak még nem szántam rá magam a cserére.

Mindjárt neki is ugrok hátha....

Én meg gondoltam " rövidre zárom" a kábel-trafó kapcsolat hiba gyanút és egy jó nagy sorkapoccsal fixen összekötöttem a kettőt. Ha megszűnik a hiba, akkor ez volt a baj. 

Elküldve

A tuningosoknak: :-)

C14SE veztengely 240 fokos, 7/53 időzítéssel.

C16SE vez.tengely 260 fokos. Időzítést nem mértem pontosan, de 15/65 körüli.

  • Like 3
Elküldve
11 órája, vago írta:

Sziasztok!

Vezérműszíj szakadás után vagyok,autó összerakva megy mint előtte és ezzel van gondom.

Ha lámpánál meg kell állni vagy bárhonnan indúlni,kis fordulaton mintha nem menne csak 3 henger.

Aztán ahogy tolom neki egyszer csak kisimúl és megy rendesen. Van valakinek ötlete mitől lehet?

Csak raktatok rá egy szíjat, vagy le lett szedve a hengerfej?

Elküldve
8 órája, Tiu írta:

A tuningosoknak: :-)

C14SE veztengely 240 fokos, 7/53 időzítéssel.

C16SE vez.tengely 260 fokos. Időzítést nem mértem pontosan, de 15/65 körüli.

Szia,

a kip.-ról is lenne esetleg időzítés?

Elküldve
15 órája, HaPetya írta:

Szia,

a kip.-ról is lenne esetleg időzítés?

Szimmetrikusak a tengelyek, ezeknek a fordítottja. :wink:

Elküldve
8 órája, Tiu írta:

Szimmetrikusak a tengelyek, ezeknek a fordítottja. :wink:

Köszönöm. Nem gondoltam volna, hogy szimmetrikusak. 1.6nz, 1.6sv és 1.6sh tengelyekről van valami infód?

Elküldve
On 2017. 03. 25. at 22:23, wookie írta:

Csak raktatok rá egy szíjat, vagy le lett szedve a hengerfej?

Hengerfej is le lett szedve,1 db görbe szelep  valamint szelepszárszimeringek és hengerfej tömítés kicserélve.

Elküldve
4 órája, HaPetya írta:

Gyárilag nem lehet ekkora különbség. Kopás?

Csalóka a kép, tolómérővel mérve kábé annyi amennyinek lennie kell. Azért kábé, mert nem preciziós eszköz.

Nem volt olyan sima ügy az NZ tengely vége lyukas belemegy az elosztó tengelycsonkja, az SE-ben meg ott a golyó. Nem láttam más megoldást levágtam a tengelycsonkból annyit hogy rá tudjam tenni a hengerfejre rendesen. Próbáltam úgy levenni a kereket hogy a szíj " ne vegye észre" hogy meg lett bontva a vezérlés.

2502477-20170327-rY90oI.jpg

Kivettem az egyes gyertyát hogy megnézzem hol a dugó, hát eléggé hófehér, közel sincs az őzbarnához. Összeraktam, elindítottam , megszólalt a 8 harkály aztán szép lassan elhallgattak. Mentem vele egy kört, de nagy a forgalom, meg nem is mertem neki tolni, azért mégsem a régi összekapott alkatrészek vannak bent. Olyan nagy változást nem érzek, de mintha jobban melegedne. Hát nem tom, volt-e értelme. :confused: Végülis tőkét amúgy is akartam mosni, meg szelepfedél tömítést és O gyűrűt cserélni. 

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Csalóka a kép, tolómérővel mérve kábé annyi amennyinek lennie kell. Azért kábé, mert nem preciziós eszköz.

Nem volt olyan sima ügy az NZ tengely vége lyukas belemegy az elosztó tengelycsonkja, az SE-ben meg ott a golyó. Nem láttam más megoldást levágtam a tengelycsonkból annyit hogy rá tudjam tenni a hengerfejre rendesen. Próbáltam úgy levenni a kereket hogy a szíj " ne vegye észre" hogy meg lett bontva a vezérlés.

 

Kivettem az egyes gyertyát hogy megnézzem hol a dugó, hát eléggé hófehér, közel sincs az őzbarnához. Összeraktam, elindítottam , megszólalt a 8 harkály aztán szép lassan elhallgattak. Mentem vele egy kört, de nagy a forgalom, meg nem is mertem neki tolni, azért mégsem a régi összekapott alkatrészek vannak bent. Olyan nagy változást nem érzek, de mintha jobban melegedne. Hát nem tom, volt-e értelme. :confused: Végülis tőkét amúgy is akartam mosni, meg szelepfedél tömítést és O gyűrűt cserélni. 

Hú, ezt nem nagyon értem mit is vágtál le pontosan. Az nz tengely hosszában a gyújtáselosztó felől van végigfúrva, amit egy golyóval zárnak le. Szerintem az se-ben is így van.

Elküldve
33 perce, HaPetya írta:

Hú, ezt nem nagyon értem mit is vágtál le pontosan. Az nz tengely hosszában a gyújtáselosztó felől van végigfúrva, amit egy golyóval zárnak le. Szerintem az se-ben is így van.

Ezt itt:

2502557-20170327-1QXXRW.jpg

Az NZ tengelyben nincs golyó ez a rész teljesen bele tud csúszni. Az SE ben viszont elakad a golyóban. Levágtam belőle annyit amennyit kellett, így is beleér valamennyit. Pontos funkcióját nem értem, talán megtámasztja középen ahogy tekeri körbe a rotort. Vagy olajozza ezt a részt a tengelyből, de szerintem lett ott szóróolajozás bőven SE nél is szokott szivárogni az olaj a DIS kocka alól a zárt tengelyvég ellenére is. 

Elküldve (edited)
4 perce, zotya975 írta:

Ezt itt:

 

Az NZ tengelyben nincs golyó ez a rész teljesen bele tud csúszni. Az SE ben viszont elakad a golyóban. Levágtam belőle annyit amennyit kellett, így is beleér valamennyit. Pontos funkcióját nem értem, talán megtámasztja középen ahogy tekeri körbe a rotort. Vagy olajozza ezt a részt a tengelyből, de szerintem lett ott szóróolajozás bőven SE nél is szokott szivárogni az olaj a DIS kocka alól a zárt tengelyvég ellenére is. 

Világos. 1.6 és 1.4 nz sem azonos. Én 1.6-ra gondoltam, csak utólag esett le, hogy ez 1.4

Módosítva : HaPetya
Elküldve
1 perc, HaPetya írta:

Világos. 1.6 és 1.4 nz sem azonos. Én 1.6-ra gondoltam, csak utólag esett le, hogy ez 1.4

1.6-ban ott van a golyó? De akkor az fekete elosztófedeles , abból nem lóg ki annyira az a pici tengely? 

Elküldve (edited)
4 perce, zotya975 írta:

1.6-ban ott van a golyó? De akkor az fekete elosztófedeles , abból nem lóg ki annyira az a pici tengely? 

Ott egészen máshogy van. Egy menesztőtárcsa van horonnyal a tengelyben.

Szerk.:

Igen

Módosítva : HaPetya
Elküldve
1 perc, HaPetya írta:

Ott egészen máshogy van. Egy menesztőtárcsa van horonnyal a tengelyben.

Aha, akkor annak van a horony bemarva a vezérmű tengely végébe? 

Elküldve
16 órája, HaPetya írta:

Köszönöm. Nem gondoltam volna, hogy szimmetrikusak. 1.6nz, 1.6sv és 1.6sh tengelyekről van valami infód?

Nincs mit. :wink:

Ennyi infó van ami itt: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-f/j__engine_and_engine_aggregates/ohc_petrol_engine/cylinder_head/specifications/technical_data_cylinder_head/

A fokolásról nem találtam adatot, ezt a kettőt tudom, amit lemértem. :) (meg a KENT AST1-et, de az annyi, mint amit a gyártó megadott :-) )

Elküldve
7 órája, zotya975 írta:

.. Összeraktam, elindítottam , megszólalt a 8 harkály aztán szép lassan elhallgattak. Mentem vele egy kört, de nagy a forgalom, meg nem is mertem neki tolni, azért mégsem a régi összekapott alkatrészek vannak bent. Olyan nagy változást nem érzek, de mintha jobban melegedne. Hát nem tom, volt-e értelme. :confused: Végülis tőkét amúgy is akartam mosni, meg szelepfedél tömítést és O gyűrűt cserélni. 

Elvégre unatkoztál, legalább volt mit csinálni. :-) Még próbálgatni kell attól függetlenül, hogy 1,4-től nem kell csodát várni.

Aztán még visszavan a szívócső, meg a hengerfej, amiben nagyobb szelepek vannak mint a mostani, szóval kell még küzdeni a +20 körüli lóhoz. :wink:

Elküldve
6 órája, Tiu írta:

Többet láttunk volna, ha profilból fényképezed a bütyköket, úgy mint itt: :wink:

 

Oké, várj 20 percet megint kiveszem lefényképezni.:evilgrin:

6 órája, Tiu írta:

Elvégre unatkoztál, legalább volt mit csinálni. :-) Még próbálgatni kell attól függetlenül, hogy 1,4-től nem kell csodát várni.

Aztán még visszavan a szívócső, meg a hengerfej, amiben nagyobb szelepek vannak mint a mostani, szóval kell még küzdeni a +20 körüli lóhoz. :wink:

Na hát este induláskor még volt egy kis harkály a szelepfedél alatt ( megint a vezérlés felől) de reggel már nyoma sem volt, talán a macska vitte el tudomisén, csak vissza ne jöjjön. 3000-felett érezni hogy jobban húz, de ha nem pörgetem ki eléggé és visszaejti ez alá a fordulatszámot váltáskor akkor nagy gázra torpan egyet. De ugye nem vártam hogy tökéletes legyen, mondta is ezt Wookie. Na igen csak egy részt tettem át az egészből sokra nem is számíthattam. De amúgy is ki akartam venni a tőkéket elmosni, akkor meg már mindegy volt mit teszek vissza. Meg kellene próbálni 1.6-os központi injektorral. Azt nem nagy meló berakni feltéve ha a gumigyűrűt vissza tudom gyömöszölni alá. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.