Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

kérdezni szeretném hogy érdemes-e direktszűrőt rakni a gépbe,sokan mondják hogy bekoszolja a motort,

egyébként volt már rajta de az egyik haverom lebeszélt aztán visszaraktam a gyárit.

mik a tapasztalataitok, vajon tényleg koszolja a motort vagy nagy részben függ milyen a szűrő????

1.4-re minek?

Ha erősebb kocsi kell, akkor vegyél egy 1.8-2L-es gépet. Így viszont elmondhatod, h keveset eszik. :)

Link to comment
Megosztás:

O.K.!

Hetfon viszem a szerelohoz.Az lebontja,es megnezi,hogy mitol olajos!

Baratom!

Ha belegondolok,hogy 25 evig en javitottam a Skodaimat,ehhez meg

hozza se tudok szagolni... :)

Pedig hidd el egy kis utánaolvasással rájösz,hogy nem sokkal bonyolultabb ez sem! :)

Link to comment
Megosztás:

O.K.!

Hetfon viszem a szerelohoz.Az lebontja,es megnezi,hogy mitol olajos!

Baratom!

Ha belegondolok,hogy 25 evig en javitottam a Skodaimat,ehhez meg

hozza se tudok szagolni... :)

Elsőre én is azt hittem. Mostmár azért másképp látom a helyzetet! :( Csak bátran! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Visszatérve a szeleplerakódási problémára, nálam ez úgy jelentkezett, hogy magasabb fordulatról alapjáratra visszavéve a fordulatot a motor 3-4 mp-ig dadogott, majd helyreállt. Később gyorsításkor , főleg hidegen nem volt benne erő. Az első javaslat az volt, hogy hajtsam meg 4000-es fordulaton tartosan, hogy kiégjen rendesen.

Ez most még bejött, mert azóta ez a gond nem jelentkezett. De ha időben nem tisztul ki akkor hengerfej le - tisztít - hengerfej fel. Ez eléggé költséges, ja és hogy X16XEL tünet tipikusan, városi közlekedés esetén

Pali

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Visszatérve a szeleplerakódási problémára, nálam ez úgy jelentkezett, hogy magasabb fordulatról alapjáratra visszavéve a fordulatot a motor 3-4 mp-ig dadogott, majd helyreállt. Később gyorsításkor , főleg hidegen nem volt benne erő. Az első javaslat az volt, hogy hajtsam meg 4000-es fordulaton tartosan, hogy kiégjen rendesen.

Ez most még bejött, mert azóta ez a gond nem jelentkezett. De ha időben nem tisztul ki akkor hengerfej le - tisztít - hengerfej fel. Ez eléggé költséges, ja és hogy X16XEL tünet tipikusan, városi közlekedés esetén

Pali

Az tuti fix,hogy én ilyenért le nem venném a hengerfejet!Én azt csak indokolt esetben venném le!

Link to comment
Megosztás:

Nem kell megijedni egy kis hengerfej-felújítástól...

Egy jó szerelőt kell csak keresni, aki szakszerűen szereli le-fel a hengerfejet.

A többit Szuromi bácsi megcsinálja mesteri módon, nem drágán. :)

Ha kezébe adod a hengerfejet, akkor 3-4 napon belül megcsinálja akár, kompletten,

25 körüli áron. :( Ez tartalmaz szelepfészek marrást, szelep becsiszolást, síkolást,

szimmeringcseréket (szelepszár és vezérműtengely), hidrotőke pucolás, olajjáratok

pucolása. Ezek után szinte új erőre kap a járgány. :)

Ha valaki érdeklődik a dolog iránt, Szuromi elérhetőségét meg tudom adni.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell megijedni egy kis hengerfej-felújítástól...

Egy jó szerelőt kell csak keresni, aki szakszerűen szereli le-fel a hengerfejet.

A többit Szuromi bácsi megcsinálja mesteri módon, nem drágán. :)

Ha kezébe adod a hengerfejet, akkor 3-4 napon belül megcsinálja akár, kompletten,

25 körüli áron. :( Ez tartalmaz szelepfészek marrást, szelep becsiszolást, síkolást,

szimmeringcseréket (szelepszár és vezérműtengely), hidrotőke pucolás, olajjáratok

pucolása. Ezek után szinte új erőre kap a járgány. :)

Szuromi műhely (Pestszentimre, Bajcsy Zs. u.) száma, akit érdekel: 1/2953385

Jóól hangzik, az ár pedig baráti.Sztem.

Link to comment
Megosztás:

Ma lehet én is megtaláltam,az alapjárati dadogás okát.

Mégpedig a motor oldalán van az aktívszenes tartálynak a mágnesszelepe,és ami vákuumcső a tartály felé megy,az elvan dugulva,a mágnesszelepnél.

Valaki pucolt már tartályt,szét lehet-e szedni??

Vagy első vagyok ezzel a bajjal??

Végül, ugyis megkell csinálnom,majd meglátom... :)

Link to comment
Megosztás:

hello

ez nem opeles de motor:D

van egy haverom akinek van egy 100 as audija

a bibi az hogy a motor mikor már 90 felé ér akkor kinyomja a kiegyenlítőn a vizet, és mikor leállítja a motort akkor egy pár másodperc mulva visszaszivja a maradék vizet valahova.

a fűtést már lekötöttük, mert ott is kinyomta a vizet, de nem javult, kiszedtük a termot is, ja és a lényeg az hogy 3 motor volt kiprobálva, de mindnél ezt produkálta

valaki találozott már hasonloval???

ha tudtok valami okosat mondani szoljatok

előre is köszi

hello

Link to comment
Megosztás:

hello

ez nem opeles de motor:D

van egy haverom akinek van egy 100 as audija

a bibi az hogy a motor mikor már 90 felé ér akkor kinyomja a kiegyenlítőn a vizet, és mikor leállítja a motort akkor egy pár másodperc mulva visszaszivja a maradék vizet valahova.

a fűtést már lekötöttük, mert ott is kinyomta a vizet, de nem javult, kiszedtük a termot is, ja és a lényeg az hogy 3 motor volt kiprobálva, de mindnél ezt produkálta

valaki találozott már hasonloval???

ha tudtok valami okosat mondani szoljatok

előre is köszi

hello

Nem is merem az Audit, de a jelenség arra enged következtetni, hogy a hűtővízkör nem tartja a nyomást. Lehet ez kiegyenlítőtartály fedél tömítés, vagy ha van a hűtőn betöltő sapka, akkor annak a tömítése lehet hibás. Különösen gyanús, hogy 3 motor esetében ugyanaz a jelenség.

Persze lehet hengerfejes is, de akkor más jelenségek is járnak vele, pl: trutymós olaj a az olajbetöltőnél.

Link to comment
Megosztás:

Persze lehet hengerfejes is, de akkor más jelenségek is járnak vele, pl: trutymós olaj a az olajbetöltőnél.

Nem biztos. Ha csak a vízkörnél van átszakadva a hf, akkor semmi köze nem lesz az olajhoz, viszont

a kipufogógáz tud nagy nyomást okozni a vízkörben.

Link to comment
Megosztás:

ez a dadogás már engem is megőrjít,már multkor írtam róla hogy menetközben visszavéve a gázt és utána hírtelen padlózásnál rángat a motor, a haverommal már minden létező érzékelőt kicseréltünk és még mindig ugyanazt csinálja, a kompresszió jó, sőt még injektorokat is cseréltünk de sajna még mindig azt csinálja, a sárga lámpa nem jelez!!!

Link to comment
Megosztás:

nekem légtömegmérő csinált hasonlót, és csak 1x villant föl a sárga lámpa

arra gondoltatok már, hogy a vudu helyett esetleg tech1-el megnézitek? nekem a légtömeget azonnal jelezte

vagy tudok bp-en olyan helyet ahol kimérik a diagnosztikai porton, rákötnek oszci-t, beraknak műszert a kopmuter és kábelköteh közé meg minden

Link to comment
Megosztás:

nekem légtömegmérő csinált hasonlót, és csak 1x villant föl a sárga lámpa

arra gondoltatok már, hogy a vudu helyett esetleg tech1-el megnézitek? nekem a légtömeget azonnal jelezte

vagy tudok bp-en olyan helyet ahol kimérik a diagnosztikai porton, rákötnek oszci-t, beraknak műszert a kopmuter és kábelköteh közé meg minden

A légtömegmérőt egy G-astráról cseréltük át, de úgy tudom az nem jó az F-eshez ,,, nem is volt semmi változás úgy hogy még azt lehet hogy kifogjuk cserélni

köszi, a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos. Ha csak a vízkörnél van átszakadva a hf, akkor semmi köze nem lesz az olajhoz, viszont

a kipufogógáz tud nagy nyomást okozni a vízkörben.

Ez igaz, de ha jól értettem akkor 3 motort is kipróbáltak az autóban. Nem valószínű, hogy mindegyik egyformán hengerfejes lenne. Ezért gondolom, hogy a motorblokkon kívül keresendő a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Mostanában azt hittem hogy hengerfejes a kocsi mert állandóan hűtővíz hiányra (kühlmittel stand)panaszkodott a MID :(

Töltöttem is hozzá egy kis fagyállót többször is, de én szemrevélhetően nem láttam fogyást és folyást a tartályon.

Ma kivettem a tartály úszóját és beraktam egy lavóába :) mire az úszó meg se mozdult vagyis maradt alaphelyzetben. Nem csoda mivel az úszó anyaga valamilyen habszivacs lehet ami nem gyengén van már elrohadva :)

Biztos ami biztos azért még figyelgetem a hűtővizemet, és remélem még nem szomjas a motor ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, de ha jól értettem akkor 3 motort is kipróbáltak az autóban. Nem valószínű, hogy mindegyik egyformán hengerfejes lenne. Ezért gondolom, hogy a motorblokkon kívül keresendő a hiba.

Lehet hogy 3 különböző motorhoz egy hengerfejet használnak. :)

Nekem is két blokk van amit cserélgetek a versenyautóban ha szükséges, de ugyanaz

a hf megy rá. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.