Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Csá!

Én most egy kölcsönautóval úgy jártam, hogy indulás előtti ellenőrzéskor töltenem kellett bele egy kis vizet (üres volt a tágtartály). Menet közben a rendszer nem légtelenedett le maradéktalanul. Alapjárat fölött egy kicsivel csobogott a víz a fűtőradiátorban. Úgy segítettem neki, hogy a szívósoron felül, a vezérlés felöli oldalon kitekertem a vízhőfok jeladó gombát. Mikor buborékmentesen jött a víz, akkor a gombát visszatettem és láss csodát nem csobogott tovább a radiátor. Elméletileg ezt nem kell végigjátszani, de érdemes hallgatózni.

Csőkutya!

Úgy-úgy. :(

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A zöldkártyás akció után visszavittem a járművet, nézzék át a motort. Kicserélték a gyújtókábeleket, mert mind áthúzott. Új hidrotőkék is kerültek be, állítólag nagyon csörgött. Lecserélték a vezérműszíjat is a vízpumpával együtt, kirojtolódott 3000km után (a pumpa nem lett cserélve a szíjjal). Generátor ékszíj.

Gates szíjak és Ajusa tőkék kerültek bele.

Anyagköltség 50e, munkadíj 20e. Érezni, hallani a különbséget, ennyi pénzért már lehet h pszichológiai a hatás, de mintha néhány paci visszaköltözött volna a ménesbe.

Remélem egy darabig már nem lesz gond.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok olyan problémám van hogy az alapjárat valamikor csak egy 30 perc járás után áll be a normálisra addig pedig olyan 1300-1400 jár de nem mindig !!!! alapjárati motor már volt cserélve,lamdaszonda is de ugyan azt csinálja az ujj is meg a régi is hibakódot nem hoz a kocsi (astra f 1.4i c14nz ,központi inyektoros) tanácsokat kérek mitt nézzek meg ????

Link to comment
Megosztás:

sziasztok olyan problémám van hogy az alapjárat valamikor csak egy 30 perc járás után áll be a normálisra addig pedig olyan 1300-1400 jár de nem mindig !!!! alapjárati motor már volt cserélve,lamdaszonda is de ugyan azt csinálja az ujj is meg a régi is hibakódot nem hoz a kocsi (astra f 1.4i c14nz ,központi inyektoros) tanácsokat kérek mitt nézzek meg ????

nézd át a vákuumcsöveket alaposan. Tömítések a fojtószelepházban?

Nekem is csinálta, de csak ha gurult a kocsi, meg főleg fékezéskor, mikor megálltam pl lámpánál 5-6 mp múlva visszajött normálra az alapjárat.

Mindent kipucoltam, csövek tömítések kicserélve, a fékezéses dolog megszűnt, de még mindig magasan tartotta az alapjáratot, nemrég cseréltem km órát és a sebességjeladót nem sikerült bekötni, azóta megszünt a probláma.

Nem sikerült rájönnöm miért oldódott meg.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy egyszerű kérdésben szeretném a véleményetek kérni. Méghozzá gyertya kérdésben.

Gondolom lerágott csont, kerestem is a fórumon HSZ-okat ezzel kapcsolatban, de nem találtam egy fél órás keresgélés alatt infót...

A kérdés konkrétan az lenne, hogy milyen gyertyát ajánlanátok X14XE motorhoz? Jelenleg BOSCH két polusú gyertya van benne. Előtte vmilyen olasz volt, azzal érzés szerint kicsit jobban húzott az autó. Ezért is a kérdés, mit szeret, mit adjak neki? :(

Link to comment
Megosztás:

Az gyári rossz széria, vagy hamisítvány?

Ez jó kérdés, inkább rossz széria lehet. Nekem is van itthon, de még nem mertem betenni autóba, inkább rendeltem NGK-t. Azt hallottam róluk, hogy a porcelánjuk hajlamos szétesni, aztán a motorba kerülve nem tesz jót a dolgoknak :(

Egyébként a fém részébe Bosch tipusjelzés van beütve, a porcelánon meg GM logo.

Link to comment
Megosztás:

Ez jó kérdés, inkább rossz széria lehet. Nekem is van itthon, de még nem mertem betenni autóba, inkább rendeltem NGK-t. Azt hallottam róluk, hogy a porcelánjuk hajlamos szétesni, aztán a motorba kerülve nem tesz jót a dolgoknak :(

Egyébként a fém részébe Bosch tipusjelzés van beütve, a porcelánon meg GM logo.

Érdekes, ha gyári. Minőségosztály elment nyaralni?! ;)

Egyébként ismer valaki olyat akivel ez történt, vagy csak terjed a pletyka?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, ha gyári. Minőségosztály elment nyaralni?! :(

Egyébként ismer valaki olyat akivel ez történt, vagy csak terjed a pletyka?

Ahova járok alkatrészért nekem se adtak GM gyertyát, azt mondták, hogy amióta csak a kínait tudják beszerezni, inkább kihagyják. Helyette viszont ACdelco-t kaptam (francia,GM tulajdon), végülis még műxik. ;)

Link to comment
Megosztás:

nézd át a vákuumcsöveket alaposan. Tömítések a fojtószelepházban?

Nekem is csinálta, de csak ha gurult a kocsi, meg főleg fékezéskor, mikor megálltam pl lámpánál 5-6 mp múlva visszajött normálra az alapjárat.

Mindent kipucoltam, csövek tömítések kicserélve, a fékezéses dolog megszűnt, de még mindig magasan tartotta az alapjáratot, nemrég cseréltem km órát és a sebességjeladót nem sikerült bekötni, azóta megszünt a probláma.

Nem sikerült rájönnöm miért oldódott meg.

nekem is ilyesmik a tünetek hogy ha gurulok egy 60km/h val nem eseik le a normál alapjáratra hanem tartja ahogy fékezek ugy csökken egy ideig utána megál egy bizonyos fordulaton pl:1300rpm és utána olyan 5-6 másodperc után áll be jó esetben ,mert van amikor 20 percet megyek és utána áll be csak normálra ,az meg hogy gurulás közbe nem ejti le teljesen a fordulatot az a sebesség jel miatt van mert ha megint sebességbe akarod rakni akkor nem ránt a motoron akkorát vagy nem lesz olyan nagy motorfék ,ugy nekem is visza ejti egyböl az alapjáratot ha kitekerem a váltóból a km/h spirált de az nem megoldás !!!!!!

Link to comment
Megosztás:

nekem is ilyesmik a tünetek hogy ha gurulok egy 60km/h val nem eseik le a normál alapjáratra hanem tartja ahogy fékezek ugy csökken egy ideig utána megál egy bizonyos fordulaton pl:1300rpm és utána olyan 5-6 másodperc után áll be jó esetben ,mert van amikor 20 percet megyek és utána áll be csak normálra ,az meg hogy gurulás közbe nem ejti le teljesen a fordulatot az a sebesség jel miatt van mert ha megint sebességbe akarod rakni akkor nem ránt a motoron akkorát vagy nem lesz olyan nagy motorfék ,ugy nekem is visza ejti egyböl az alapjáratot ha kitekerem a váltóból a km/h spirált de az nem megoldás !!!!!!

Praktikusabb ha kiszeded a műszeregységet, és a hátulján lehúzod a sebességjeladó csatiját és kész. A kollegák azt mondták ez nem egészséges, mert vmi vészprogramra vált (elég starwars-osan hangzik), de nekem se sárga lámpa se semmi. Nem is igazán értem a jelentőségét, de mindegy.

Én még azt is kripóbáltam, h meleg motornál, beállt alapjáratnál lehúztam az alapjárati motor csatiját, és úgy is megszünt a gond teljesen, tehát nekem ami vezérli a cuccot az van megkergülve.

Ha kiderül a problémád valós oka, az engem is nagyon érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

nekem ugy jött az auto hogy 2 polusu van benne bosc

hoztak ngk 3 polusut, attol hallkabb lett a motor de nem ment annyira

visszaraktuk a 2 polusut, azzal hangosabb lett uygan de jobban is ment

tervezek sima egypolusut venni bele, mert elvileg az való az én 1.4 esembe

...

üdv

Link to comment
Megosztás:

sziasztok olyan problémám van hogy az alapjárat valamikor csak egy 30 perc járás után áll be a normálisra addig pedig olyan 1300-1400 jár de nem mindig !!!! alapjárati motor már volt cserélve,lamdaszonda is de ugyan azt csinálja az ujj is meg a régi is hibakódot nem hoz a kocsi (astra f 1.4i c14nz ,központi inyektoros) tanácsokat kérek mitt nézzek meg ????

Nem lehetséges hogy a hideg levegő miatt van???

Nekem is a Lanos csinálja (delco ecu), pedig minden rendben vele. De megfigyeltem, csak akkor ha hidegebb van (hidegbe dúsabb keveréket kap, egy megállásnál a hirtelen előgyújtás elvétel lefulladást okozna, ezért lassan veszik vissza az üzemanyag mennyiséget és az előgyújtást is).

A jeladó lehúzása pedig valóban kényszerfutásra állást jelent.

Ekkor nem feltétlen dob hibát, csak a kieső értéket egy gyári fix értékkel helyettesít, ami mondjuk az előgyújtás szabályzásnál nem teljesen korrekt dolog.

Link to comment
Megosztás:

nekem ugy jött az auto hogy 2 polusu van benne bosc

hoztak ngk 3 polusut, attol hallkabb lett a motor de nem ment annyira

visszaraktuk a 2 polusut, azzal hangosabb lett uygan de jobban is ment

tervezek sima egypolusut venni bele, mert elvileg az való az én 1.4 esembe

...

üdv

Én most rendeltem meg az enyémbe az NGK-kat (BPR6ES), sima, egypólusú, 650Ft/db (+posta).

Jelenleg Denso van benne, ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy aki Denso-t akar venni C14NZ motoros autóba, annak javaslom a W20EPR-U jelzésűt, ellentétben a Denso honlapjának ajánlásával, ami W16EPR-U tipust javasol. Valszeg kicsi a hőértéke a W16-nak, mert a benyúló testelektródák nálam fehérre égtek. Ráadásul ha gyertyakonverziós táblázatokat nézek, az ehhez az autóhoz gyárilag javasolt Bosch, Champion, Beru gyertyákkal megegyező tulajdonságú (hőértékű) gyertya a W20-as, tehát valszeg a honlap hibás.

Link to comment
Megosztás:

,az meg hogy gurulás közbe nem ejti le teljesen a fordulatot az a sebesség jel miatt van mert ha megint sebességbe akarod rakni akkor nem ránt a motoron akkorát vagy nem lesz olyan nagy motorfék

Én úgy tudtam azért tartja magasabban a fordulatot, legyen elég vákum a fékrásegítőnek ha gurulás közben szeretnél fékezni.

Link to comment
Megosztás:

Pedig vajmi kevés köze van hozzá sztem.Sokkal inkább a váltással van öszefüggésben.

Na akkor egy harmadik verzió:

fékhez vákum van elég alapjáraton is, de azért van az emelt alapjárat sebességjel esetén,

hogy véletlen se álljon le a motor gurulás közben (és ez szélsőséges esetekre vonatkozik

inkább), mert akkor egy fékezés után már nincs több vákum a rásegítésben.

Ezt nekem is a pécsi szerelőm mondta, ő meg eléggé benne van a témában, valószínűsítem,

ez a verzió az alap elgondolás.

Amúgy a váltás téma azért nem állja meg szerintem a helyét, mert akkor csak pár mp-ig

tartaná feljebb a fordulatot váltásnál, de ha nem érzékel utána folytószelepállás változást

(tehát csak ki lett véve üresbe), akkor visszább venné. Legalábbis így logikus.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.