Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

és ez a kondi lehet elko? vagy másféle kell??

te nem tudnál erről egy képet mutatni, meik két vezeték is a nekünk kellő???

meg az se lenne rossz, esetleg egy kiszerelt gyári kijelzőt tudna mutatni valaki, hogy a kapcsolonak vajon hol lehetne helyet alálni rajta, mert ugy lenne az igazi, ha ott lehetne kapcsolni.

ha a két kondit testre teszem, az miért is jo?

kb ugy működne mint az audio erősítőkben a bemenetre rakott kondik?

Link to comment
Megosztás:

A kondik szűrnék az átkapcsolás okozta tranzienseket.

Ilyen értékből nincs elkó, lábas jószágból valami sima fóliakondi kell.

2,4 lábon vannak a vezetékek, asszem kék és kék-fehér.

Tantál kondi jobb, mert kevesebb a szivárgó árama.

Link to comment
Megosztás:

A komolyság relatív, pic-el nem állnék neki egy igazán komoly BC-nek. Mint pl ez: http://www.bcweb.hu :)

Nem kötekedésből írom, de ezt mi hajtja???

Vagy avr vagy pic. Az ecu-be is kis MCU vagy MCU-k vannak. Az enyébe pl egy motorola.

A komolyságot meg úgy értettem hogy van benne 3-4 A/D és úgy kb szabad digit lábból úgy 6-8 + az I2C-hez 3 ami a kijelzőt hajtja (16f877 emlékeim szerint jó is lenne).

Az egy másik kérdés, hogy tömeggyártásba én sem gyártanám, csak hobbiból a saját szórakozásomra max.

Link to comment
Megosztás:

Vagy avr vagy pic.

Nem csak a saját házunk tájáig kell látni :)

Én pl a fent említett példányokat sosem részesítettem előnyben, mert nem lehet belőlük sokat kihozni.

C51 és ARM a jó megoldás :)

Persze bonyolultabbak, de hát valamit valamiért :)

Példaképpen felhozott BC-ben egy Atmel C51-es proci működik.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a saját házunk tájáig kell látni :)

Én pl a fent említett példányokat sosem részesítettem előnyben, mert nem lehet belőlük sokat kihozni.

C51 és ARM a jó megoldás :D

Persze bonyolultabbak, de hát valamit valamiért :)

Példaképpen felhozott BC-ben egy Atmel C51-es proci működik.

avr és 89c51 nekem már egy kutya :)

A pic-nek egy hátrányát látom csak, hogy tudásához képest drága.

De nem igazán vágom még mindig hogy nem lehet belőlük sokat kihozni.

Használnak 18f szériát pl : robot és szervóvezérlésre, azért azt nem mondanám hogy nem sok.

De tény hogy pl : c51 vagy s52 elég alapnak számít és nagyon sok dolgot tud amit csak a nagyobb pic-ek.

Link to comment
Megosztás:

hát szoktam elekrtogerkedni, de ezekkel apic ekkel sajnos nem vagyok tisztában semilyen szinten :)

ha valaki megmondja melyik az a két vezeték, ami a műszertől megy az érzékelőig, és tdok keriteni egy működőképeset, akkor azt meg tudom csinálni, hogy kapcsolót neki és forasztok, arrol csinálok szívesen képes élménybeszámolót, de ezt a pic es megoldást nyáron nem találom jónak...

meg én jobb szeretem, ha épp akkor és aztmutatja amikor én akarom :)

Az ötlet tényleg jó, de vajon hova lenne érdemes tenni az érzékelőt, hogy ne is zavarjon (esztétikus legyen) és pontos értéket mutasson.

Én pl. nyáron amikor nagy kánikula volt a napon hagyott autó szürke műszerfal borítását mértem meg ultrahangos hőmérővel. 80 °C-os volt. Nyílván az utastér levegője azért nem volt ilyen meleg.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem.

A minap egy autószervízben voltam, nem szakszervíz hanem egy gyorsszerviz hálózat tagja (nevét nem írom le, mert nem akarom reklámozni), nem is autó ügyben voltam, hanem dolgozunk nekik néha. A lényeg, hogy ha már ott jártam rákérdeztem nem tudnak -e gyújtást állítani nekem. Nem tudtak mivel nincs hozzá műszerük, de az egyik srác megnyugtatott, hogy az F astránál nem is kell, mert az elektronika úgyis utánállítja akárhova állítom el.

Úgy tettem mintha elhinném, de gyanús a dolog, ugyanis én állítgattam, csak úgy szemre-fülre, aztán mentem vele köröket és bizony votak különbségek. Néha egyáltalán nem húzott az autó, más beállításnál meg szépen ment. Végül úgy tűnik sikerült megtalálni az optimumot, mert szépen is megy az autó, fogyasztás is normális, nem is puffog csattog.

Szóval szerintetek C14NZ motornál igez -e amit a szerelő srác mondott, mert én nem ezt tapasztaltam?

Link to comment
Megosztás:

...Szóval szerintetek C14NZ motornál igez -e amit a szerelő srác mondott, mert én nem ezt tapasztaltam?

Ennél is lehet gyújtást állítani, benne van az "Így csináld..." könyvben a mikéntje is. Kell egy stroboszkóp, a diagnóziscsatiban össze kell zárni ugyanazokat a lábakat, amiket a hibakód kivillogtatáshoz is, úgy beindítani a kocsit. Ilyenkor valamilyen szervíz üzemmódban megy, és nem állítja után az előgyújtást. A strobival kell beállítani az előgyújtást, mint a régebbi autókon. Valamennyire tényleg állítgatja a motorvezérlő az előgyújtást (pl. az oktándugó is beleszól), de nyilván azért csak bizonyos tartományban tudja változtatni.

Link to comment
Megosztás:

Ennél is lehet gyújtást állítani, benne van az "Így csináld..." könyvben a mikéntje is. Kell egy stroboszkóp, a diagnóziscsatiban össze kell zárni ugyanazokat a lábakat, amiket a hibakód kivillogtatáshoz is, úgy beindítani a kocsit. Ilyenkor valamilyen szervíz üzemmódban megy, és nem állítja után az előgyújtást. A strobival kell beállítani az előgyújtást, mint a régebbi autókon. Valamennyire tényleg állítgatja a motorvezérlő az előgyújtást (pl. az oktándugó is beleszól), de nyilván azért csak bizonyos tartományban tudja változtatni.

és itt hova kell világitani, az ékszijtárcsa jele és a műanyag ki fül adja a pontos beállítást?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem.

A minap egy autószervízben voltam, nem szakszervíz hanem egy gyorsszerviz hálózat tagja (nevét nem írom le, mert nem akarom reklámozni), nem is autó ügyben voltam, hanem dolgozunk nekik néha. A lényeg, hogy ha már ott jártam rákérdeztem nem tudnak -e gyújtást állítani nekem. Nem tudtak mivel nincs hozzá műszerük, de az egyik srác megnyugtatott, hogy az F astránál nem is kell, mert az elektronika úgyis utánállítja akárhova állítom el.

Úgy tettem mintha elhinném, de gyanús a dolog, ugyanis én állítgattam, csak úgy szemre-fülre, aztán mentem vele köröket és bizony votak különbségek. Néha egyáltalán nem húzott az autó, más beállításnál meg szépen ment. Végül úgy tűnik sikerült megtalálni az optimumot, mert szépen is megy az autó, fogyasztás is normális, nem is puffog csattog.

Szóval szerintetek C14NZ motornál igez -e amit a szerelő srác mondott, mert én nem ezt tapasztaltam?

2 vagy 3 lépcsőben szabályoz csak. Ha jól tudom kopogáskor visszavesz 3fok körüli előgyújtást, majd finom lépésekkel 0,5 fok körüli előgyújtással kezdi növelni, majd koppanáskor ismét visszavesz 3fok körülit.

A helyzet az, hogy az oktánkapcsoló által meghatározott jellegmező fölé nem szabályoz, hanem max addig.

Ez azt jelenti, hogyha 91es benyára van kapcsolva és 98assal mész akkor sem ér túl sokat.

A 98as benzin jó kompressziótűrésének kiaknázásához magasabb alap előgyújtás kell. Na ezt tudod állítani az elosztó elfordításával.

Úgy szokták állítani műszer nélkül a gyújtást, hogy állítanak rá, beindítják alapjáratra. Ha ott nem rossz az alapelőgyújtás akkor egy hirtelen padlózás és hallgatják nem csilingel-e. Ha csilingel vissza kell venni mert nagyon kopog, és az elektronika már nem tudja eléggé visszavenni! Ha nem csilingel lehet adni neki még.

üdv josh

Link to comment
Megosztás:

2Úgy szokták állítani műszer nélkül a gyújtást, hogy állítanak rá, beindítják alapjáratra. Ha ott nem rossz az alapelőgyújtás akkor egy hirtelen padlózás és hallgatják nem csilingel-e. Ha csilingel vissza kell venni mert nagyon kopog, és az elektronika már nem tudja eléggé visszavenni! Ha nem csilingel lehet adni neki még.

üdv josh

Köszi (és a többieknek is).

Én valaha a '90-es években még skodás (105S) koromban egy szakitól azt tanultam, hogy járatni kell a motort közben állítani és amikor a legmagasabb a fordulatszám, akkor jó. Na most ezt így nagyon nehéz volt "megállapítani", hogy mikor legmagasbb a fordulatszám, így maradt az, hogy állítottam rajta, majd mentem egy jó nagy kört, aztán újra állítás, és ismét próba.

Aztán anno a megszakítós gyújtást állítottuk próbalámpával is, hogy az 1. henger dugattyút felső holtpontba tekertük és úgy állítottuk be, a lámpa jelezte mikor nyit a megszakító. Aztán ehhez képest kellett előgyújtást állítani finoman. Ezt itt nem próbáltam, lehet nem is működne?

Link to comment
Megosztás:

Köszi (és a többieknek is).

Én valaha a '90-es években még skodás (105S) koromban egy szakitól azt tanultam, hogy járatni kell a motort közben állítani és amikor a legmagasabb a fordulatszám, akkor jó. Na most ezt így nagyon nehéz volt "megállapítani", hogy mikor legmagasbb a fordulatszám, így maradt az, hogy állítottam rajta, majd mentem egy jó nagy kört, aztán újra állítás, és ismét próba.

Aztán anno a megszakítós gyújtást állítottuk próbalámpával is, hogy az 1. henger dugattyút felső holtpontba tekertük és úgy állítottuk be, a lámpa jelezte mikor nyit a megszakító. Aztán ehhez képest kellett előgyújtást állítani finoman. Ezt itt nem próbáltam, lehet nem is működne?

Amikor a legmagasabb a fordulatszám nem játszik, mert az ecu kompenzál.

A megszakítós gyújtás meg ez szerintem ég és föld. Így tuti nem működik. Márcsak azért se hiszem mert jellegmezős a gyújtás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.