Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Erre a morgó hangra még nem nagyon figyeltem. Gázadáskor még soha nem torpant meg.Az egyik ilyen nehezen induláskor vettem észre pár másodpercig fulladozást meg olyan érzésem volt hogy ha lelépek a gázrol leáll a motor de ez indulás után megszünt.

Kezdő motoros vagyok.:egészen pontosan mi is az a motorfék tolóüzemben?

Link to comment
Megosztás:

Helló! 94-es c14nz Astrám van. Nem tudom. hogy hiba-e de ha leállitom a motort leáll a hűtőventilátor is, bármilyen meleg van, ill. vízhőfoktól függetlenül. A faternak a Golf 1-esén ha beállt a garázsba, és leállitotta a motort, még 10-15 percet ment a venti. Amugy a műszer szerint soha nem ment a kocsimon 90-fok fölé a hőfok, és nagyon ritkán kapcsol be a venti, még kánikulában városba sem.

Üdv.: zoli

Ez a dolog már engem is foglalkoztatott. Olvass vissza!

Link to comment
Megosztás:

Jogos 5 pontos felvetés, így simán megfőhet a motor, ha úgy állsz meg, hogy még ment volna a venti-

a gyújtást hagyd rajta és pörögjön még a malomkerék picit.

Ja és mindenki használja azt a motorféket/tolóüzemmódban ugyanis nem megy a a gyújtás, de a szivattyú azért igen, sokat hűl a gép!

Nem jogos a felvetés, mert ha a motort leállítod nincs hőfeljődés amit vissza kellene hűteni! A rendszer pedig túlnyomásra van tervezve.

Óriási gáz van az elméletedben! Motorfék esetén nem a gyújtás áll le, hanem a benzinadagolás!!! Képzeld el ha a benzin menne bele, de a gyújtás nem, akkor mi történne? Szép nagy durranás a kipufogóban ami el is szállhatna amikor jön a gyújtás újra!!! A szivattyúról írtak meg azután végleg zavarosak.

Különben a motorfék használata tényleg hasznos sok szempontból is csak hát nem az történik a motorban amit fentebb írtál.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, astra F 97es x14nz motor van az automba es az erdekelne hogyan lehetne gyarapitani azt a 60 LE ami a motorhaz alatt van , mert elozeseknel igen kevesnek bizonyul, ami fontos lenne az hogy normal hasznalatkor ne fogyaszon tobbet a gep, ne keruljon 1 vagyonba az atalakitas es ne is artson a motornak. Ilyenkor szokas esetleg vezerlo programot at irni vagy mas levegoszurot tenni vagy milyen megoldas van ami egyszeru es nagyszeru? Elore is koszi.

U.I. nem gyorsulasikra akaraok jarni velle, hanem csak normalis pulzussal elozni 1 kamiont.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, astra F 97es x14nz motor van az automba es az erdekelne hogyan lehetne gyarapitani azt a 60 LE ami a motorhaz alatt van , mert elozeseknel igen kevesnek bizonyul, ami fontos lenne az hogy normal hasznalatkor ne fogyaszon tobbet a gep, ne keruljon 1 vagyonba az atalakitas es ne is artson a motornak. Ilyenkor szokas esetleg vezerlo programot at irni vagy mas levegoszurot tenni vagy milyen megoldas van ami egyszeru es nagyszeru? Elore is koszi.

U.I. nem gyorsulasikra akaraok jarni velle, hanem csak normalis pulzussal elozni 1 kamiont.

Szerintem vegyél egy gsi-t :lol:

1.4-es motorral nem arra való hogy gyorsulgass.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, astra F 97es x14nz motor van az automba es az erdekelne hogyan lehetne gyarapitani azt a 60 LE ami a motorhaz alatt van , mert elozeseknel igen kevesnek bizonyul, ami fontos lenne az hogy normal hasznalatkor ne fogyaszon tobbet a gep, ne keruljon 1 vagyonba az atalakitas es ne is artson a motornak. Ilyenkor szokas esetleg vezerlo programot at irni vagy mas levegoszurot tenni vagy milyen megoldas van ami egyszeru es nagyszeru? Elore is koszi.

U.I. nem gyorsulasikra akaraok jarni velle, hanem csak normalis pulzussal elozni 1 kamiont.

Érezhető eredmény ~100ezertől kezdődik. Ez az autó árának 1/5-1/8-a. Ez sok szerintem.

Cserélj egy másikra, azzal jó esetben saját árban kijössz. Rengeteg motor van, ami akár jóval erősebb és nem eszik igazán többet.

Link to comment
Megosztás:

Érezhető eredmény ~100ezertől kezdődik. Ez az autó árának 1/5-1/8-a. Ez sok szerintem.

Cserélj egy másikra, azzal jó esetben saját árban kijössz. Rengeteg motor van, ami akár jóval erősebb és nem eszik igazán többet.

Még mindíg ennyi egy hengerfej+befecsi+számítógép kombó? Én is filózom a dolgon, mert egy másik használtat venni jóval nagyobb bukta ebben az árkategóriában, mint megtartani (az esetemben hihetetlen jó állapotú) kocsit, és kissé rákölteni.

Link to comment
Megosztás:

Még mindíg ennyi egy hengerfej+befecsi+számítógép kombó? Én is filózom a dolgon, mert egy másik használtat venni jóval nagyobb bukta ebben az árkategóriában, mint megtartani (az esetemben hihetetlen jó állapotú) kocsit, és kissé rákölteni.

Ennek kb. a feléből kijön az átalakítás :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még mindíg ennyi egy hengerfej+befecsi+számítógép kombó? Én is filózom a dolgon, mert egy másik használtat venni jóval nagyobb bukta ebben az árkategóriában, mint megtartani (az esetemben hihetetlen jó állapotú) kocsit, és kissé rákölteni.

Minden bontott alkatrész jóesetben szerintem 50 körül.

Szerelési segédanyagok + hengerfej felújítás szerintem megintcsak 50 körül.

Beszerelés 30-40.

Utóbbi kettőt meg lehet spórolni, bár az előbbit nem érdemes utóbbihoz meg az akaraton kívül kicsit több kell. Ezez az árak nem is nagyon fognak lejjebb menni, nemúgy mint az autó értéke.

Ha valaki tényleg nagyon hosszútávon akarja használni az autóját ilyen és olyan indokokkal, akkor reális lehet erre áldozni. Azt hogy ez kinek éri meg mindenki a pénztárcájához kell mérje, de aki költséghatékony akar lenni az vegyen másik autót.

Link to comment
Megosztás:

Hogy?

Én kb. egy éve 25-ért vettem meg a szükséges cuccok nagy részét (hfej a szívósorral és a fojtószelepházzal, kábelköteg, vezérlőcompi, még egy ajándék kipuff leömlőt is kaptam lambdástul). Ehhez még pár apróság kell (főtengely jeladó, AC-pumpa) meg egy olyan szerelő ismerős, aki nem lehúzásra játszik.

Link to comment
Megosztás:

Én kb. egy éve 25-ért vettem meg a szükséges cuccok nagy részét (hfej a szívósorral és a fojtószelepházzal, kábelköteg, vezérlőcompi, még egy ajándék kipuff leömlőt is kaptam lambdástul). Ehhez még pár apróság kell (főtengely jeladó, AC-pumpa) meg egy olyan szerelő ismerős, aki nem lehúzásra játszik.

Jó legyen, megkapod a bontott alkatrészeket 35-ért nagy szerencsével, és egy évvel a hátad mögött.

Mit nem veszel a következők közül: hf tömítést, csavarokat, vezérlést, kipuf/szívósortömítést (persze ha egyben van, akkor nem szükséges)?

Szerintem nem általános, hogy minden tip-top állapotban legyen, így én mondjuk a felújítástól sem nagyon állnék el.

Ha valaki megcsinálja saját maga, azzal persze hogy lehet spórolni. De kell hozzá szerszám, és nemárt egy kis tapasztalat, ami szntén nem általános.

Feltételeztem hogy egy jó autó az alap és egy jó autót akarunk visszakapni. Összecsavarozni a cuccokat tényleg alkatrészárban is lehet.

Egyébként kifelejtettem hogy a maradék alkatrészek is érnek valamit, ami lejön az árból, de alig lehet őket eladni.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő ismerős van, a többi a bontón múlik...

Amúgy klímán gondolkodom, mert abszolút semmi bajom a géppel, de a nyári meleg az azért sok. Van egy céges új Yaris a seggem alatt, de az Opelt sokkal jobban szeretem vezetni. Ha lenne benne klíma, akkor nyáron is szeretném. :lol: De ahhoz nem ártana pár plusz valós paci.

Link to comment
Megosztás:

:lol: latom itt van hozaszolas, de talan valamit felre ertettetek, tehat en tenyleg NEM gyorsulasira akarok jarni az autoval hanem csak stressz nelkul elozni. Ezt akkor nemlehet megoldani csak ha kulonbefecskendezesu hengerfejre valtok? Olyan nem letezik h atirni a progarmot az ECU-ba es maris jobban megy a gep? Levegofilter esetleg? Valami egyszeru dolog? Mas gyertyak? Elogyujtas?

Link to comment
Megosztás:

:lol: latom itt van hozaszolas, de talan valamit felre ertettetek, tehat en tenyleg NEM gyorsulasira akarok jarni az autoval hanem csak stressz nelkul elozni. Ezt akkor nemlehet megoldani csak ha kulonbefecskendezesu hengerfejre valtok? Olyan nem letezik h atirni a progarmot az ECU-ba es maris jobban megy a gep? Levegofilter esetleg? Valami egyszeru dolog? Mas gyertyak? Elogyujtas?

Nincs.

Link to comment
Megosztás:

:lol: latom itt van hozaszolas, de talan valamit felre ertettetek, tehat en tenyleg NEM gyorsulasira akarok jarni az autoval hanem csak stressz nelkul elozni. Ezt akkor nemlehet megoldani csak ha kulonbefecskendezesu hengerfejre valtok? Olyan nem letezik h atirni a progarmot az ECU-ba es maris jobban megy a gep? Levegofilter esetleg? Valami egyszeru dolog? Mas gyertyak? Elogyujtas?

Amiről szó volt az 82 lóerősre alakítás. Ezzel pont azt érnéd el amire vágysz, biztosabban tudnál előzni, jelentősebb fogyasztásemelkedés nélkül, semmi mást.

Amiket a végén írtál azokra sok pénzt lehet elkölteni az előbbinél jóval kisebb eredménnyel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.