Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

SZiasztok

Ki lett cserélve a hengerfejtömítés,kapott új vezérmű szijat,termosztátot stb. Minden szép és jó,de az új termosztát 95-96 fokon dolgozik. Ez mekkor probléma? Visszarakjuk a régit/92fok/?

Ne nyúlj hozzá, azt figyeld, hogy a ventillátorod mikor indul be. Ha menet közben stabil a hőmérsékleted és dugóban is csak pár fokot emelkedik, akkor jó így!

Vízpumpa maradt? Mert szíjcserénél az is dukál! Illetve, ha van szíjfeszítőd (nem minden tipusnál) akkor az is!

Link to comment
Megosztás:

Ne nyúlj hozzá, azt figyeld, hogy a ventillátorod mikor indul be. Ha menet közben stabil a hőmérsékleted és dugóban is csak pár fokot emelkedik, akkor jó így!

Vízpumpa maradt? Mert szíjcserénél az is dukál! Illetve, ha van szíjfeszítőd (nem minden tipusnál) akkor az is!

Feszítő elvileg még jó, természetesen kapott új vízpumpát. Venti indul időben stabilan 95-96 fokon áll a mutató,egyébként olyan 98 körül indul a venti. Ezekszerin maradthat?

Link to comment
Megosztás:

Gabi,neked hátva van épkézláb ötleted....

ha el a akarok indulni nem megy a verda,csak padlógázzal...amúgy dadaog,fullad,meghal...olyan,mintha farsot szívna vagy nemtudom...ltm-őt kitakarítottam már tegnap,de nem lett jobb...esetleg a gázpedálérzékelő ami a toroknál van??? tanácstalan vagyok!

előre is köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szóval ha más gond nincs ne foglalkozzak vele?

Ellenőrizd le, hogy hideg motor indítása után, a motort alapjáraton járatva, a termosztátból a hűtőbe átkötő vastag gumicső hogyan kezd el melegedni! Ha indítás után (kb. 4-8 percig) nem melegszik, de utána hirtelen kezd el melegedni, (kézrátétel) akkor valószínűleg ok. Tehát érezni kell a nyitás pillanatát! Ha a termosztát rossz akkor 2 eset van:

1) nem zár, és a melegedés folyamatosan következik be, vagy

2) nem nyit és akkor hamar felforr a víz.

Ez utóbbi nálad kizárva.

Link to comment
Megosztás:

Ellenőrizd le, hogy hideg motor indítása után, a motort alapjáraton járatva, a termosztátból a hűtőbe átkötő vastag gumicső hogyan kezd el melegedni! Ha indítás után (kb. 4-8 percig) nem melegszik, de utána hirtelen kezd el melegedni, (kézrátétel) akkor valószínűleg ok. Tehát érezni kell a nyitás pillanatát! Ha a termosztát rossz akkor 2 eset van:

1) nem zár, és a melegedés folyamatosan következik be, vagy

2) nem nyit és akkor hamar felforr a víz.

Ez utóbbi nálad kizárva.

OK. megnézem, kösz!

Link to comment
Megosztás:

benyaszűrő.....mondjuk rég cseréltem az tény....jaja igyekszem 1esből indulni,alapjáratom van,nem rég cseréltem alapjáratit....tényleg olyan fura,mint amikor elfogy a benzin....

Van benne benzin? :lol:

Amúgy az lehet, hogy nem hülyeség megnézni, hogy nem e levegős az üzemanyagrendszer.

De mostmár Gabi is hozzászólhatna :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért? A köbcentin kívül milyen különbség van még?

Bár lehet, hogy át kéne vonulnunk egy másik topikba ezzel :lol:

Bár kicsit fura a kérdés is, mármint az eredeti, mert a "csak" köbcenti változás hoz magával egy csomó mindent.

Úgymint blokk, dugók, hajtókarok, főtengely. Persze minden innen indul, de így már nem stimmel a hengerfej sem, nem azonosak a szelepek, a vezérmű, a szívósor, a leömlő, az injektorok, a fojtószelepház, az alapjárati is tökmás, nyilván az egész motorvezérlés... (nem vagyok benne biztos, de szerintem légtömegmérősek is) Nem ismerem annyira a C20NE-t, de szerintem nehezebb lenne olyan alkatrészt találni ami egy 14SE-vel egyezik motor téren, mint ami nem.

Link to comment
Megosztás:

Bár kicsit fura a kérdés is, mármint az eredeti, mert a "csak" köbcenti változás hoz magával egy csomó mindent.

Úgymint blokk, dugók, hajtókarok, főtengely. Persze minden innen indul, de így már nem stimmel a hengerfej sem, nem azonosak a szelepek, a vezérmű, a szívósor, a leömlő, az injektorok, a fojtószelepház, az alapjárati is tökmás, nyilván az egész motorvezérlés... (nem vagyok benne biztos, de szerintem légtömegmérősek is) Nem ismerem annyira a C20NE-t, de szerintem nehezebb lenne olyan alkatrészt találni ami egy 14SE-vel egyezik motor téren, mint ami nem.

Igazából tényleg fura a kérdés, mert, ha nem GSi lenne, "csak" nagy blokkos, akkor mennyivel lenne más az általad említett dugók, hajtókarok, stb.

Másképp mondva: a GSi, vagy a nagyobb blokk indokolja e az erősítést. Vagy, ha mindkettő, akkor tulajdonképpen donpepe elmélete igaz is, lehet, hogy ez lenne csak a különbség. Az a baj, hogy tényleg nagyon elméleti kérdés, mert nem is lehet összehasonlítani őket, de szerintem érdekes megközelítés.

A legjobb összehasonlítás szerintem a Corsánál a C14SE és a C16SE (GSi) lenne, mert az egyik csak Si a másik GSi, de szerintem nagy különbség nincsen. A sima C14NZ-ből is lehet SE-t csinálni és gyakorlatilag csak a vezérlés cserével, a blokk ugyanaz. Az SE-sítésben neked van nagyobb tapasztalatod, úgyhogy érdekel a véleményed.

Link to comment
Megosztás:

Gabi,neked hátva van épkézláb ötleted....

ha el a akarok indulni nem megy a verda,csak padlógázzal...amúgy dadaog,fullad,meghal...olyan,mintha farsot szívna vagy nemtudom...ltm-őt kitakarítottam már tegnap,de nem lett jobb...esetleg a gázpedálérzékelő ami a toroknál van??? tanácstalan vagyok!

előre is köszi :lol:

Volt rajta csinálva valami mostanában, vagy csak egyszer csak elkezdte ezt produkálni?

Link to comment
Megosztás:

ha el a akarok indulni nem megy a verda,csak padlógázzal...amúgy dadaog,fullad,meghal...olyan,mintha farsot szívna vagy nemtudom...ltm-őt kitakarítottam már tegnap,de nem lett jobb...esetleg a gázpedálérzékelő ami a toroknál van??? tanácstalan vagyok!

Esetleg gyújtáskábel? Mérted őket? Nekem nagyon hasonló volt. Ha nincs elég gyújtásteljesítmény az alapjárat még lehet rendben, de terhelésen már nem lesz elég, és akkor nem megy rendesen minden henger... Csak egy tipp.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.