Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

[quote="Julio

Nem igazán nagy ördöngősség, a beállítás már én is megcsináltam párszor.

Sajna nálam úgytűnik a szinkronnal lesz baj, mert azt csinálja, hogy pl.: kettesben szinte a nullára le kell lassulnom, hogy be bírjam küzdeni az egyest.

Édemes javíttatni a váltó szinkron problémát vagy szerezzek egy bontottat??? (mármint váltót)

Julio

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a "pont ilyen " probléma leírását nem találom sehol, így nem tudom pontosan mire adtatok tanácsokat.

Nekem végül is annyi gondom van a váltóval, hogy nekem is majdnem meg kell állnom, hogy 1-be tudjam tenni.

Ez kizárólag szinkron probléma lehet, vagy orvosolható házilag is, mivel más a probléma forrása?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a "pont ilyen " probléma leírását nem találom sehol, így nem tudom pontosan mire adtatok tanácsokat.

Nekem végül is annyi gondom van a váltóval, hogy nekem is majdnem meg kell állnom, hogy 1-be tudjam tenni.

Ez kizárólag szinkron probléma lehet, vagy orvosolható házilag is, mivel más a probléma forrása?

Az előző oldalon írtam, hogy EZ nem gond... olvasd el, az Opel váltók ilyenek... (bár nekem mondjuk vette simán menet közben is, de akkor sem tesz jót neki )

Nekem viszont olyan gondom van, hogy mostanság néha álló helyzetben is nehezen veszi az 1-est meg a 2-es sem olyan mint szokott, én ezért a rudazatra gyanakszom és reménykedek, hogy nem a szinkron...

Link to comment
Megosztás:

Ok!

Látom már.

Én is úgy hallottam, hogy az opelek általában nem szeretik bevenni az 1-et csak álló helyzetben, de reggel nem jelent meg nekem minden komment, (nem tom mért) igy csak azt olvastam, hogy ilyen rudazat állítás, meg szinkronhiba, meg nem veszi a fránya 1-et, stb...

Mostmár minden világos, úgyhogy megnyugodtam, bírja még a kicsike :)

Link to comment
Megosztás:

Amúgy baromi érdekes, egyik haverom olyan utcában lakik, amelynek olyan emelkedő a vége, hogy ahhoz, hogy kikanyarodjon (persze ha nem kell megállni) mindig 1-est kell kapcsolni (mert csak akkor van idő körbenézni ha kb. gyök2 vel gurulsz felfelé, mivel takar egy épület...)

Szóval gyakorlatilag évek óta mindig gurulás közben kapcsol 1-et és nincs tőle baja a váltójának...

De különben nekem is bevette eddig még mindig amikor kellett...

Link to comment
Megosztás:

Én már láttam párszor szétborítva a váltót, és szerintem a hülyén

sűrűn fogazott szinrongyűrű miatt van ez a nehézség, hogy egybe

nehezen lehet rakni. És nem hinném hogy nagyon ártana neki ha

menet közbe erőltetve van, de biztos hogy hamarabb amortizálódik.

Link to comment
Megosztás:

Volt egy problémám:

Olajcsere, termosztátcsere után jelentkezett. A "motorral valami baj van" értelmű ronda sárga lámpa világított. Szakaszosan, majd folyton. Próbálgatással az alábbiak voltak megállapíthatók: 1500-as fordulatot elérve gyullad ki, és egészen addig ég, amíg tartósan nem csökken a fordulat 1000 körülre, de inkább alá. Sebességben mindez 50 és 40 kmh körül volt.

Persze azonnal felhívtam a szerelőt, aki hümmögött.

Olaj volt, víz volt, mantem.

Másnap belenéztem, és emlékeimre hagyatkozva áthelyeztem egy vezeték futását. A teromsztól megy a motor felé és van rajta egy bizbasz. Valami csati, vagy mittoménmi. Na, nem szedtem szét, csak becsíptettem a vezetékét két gumicső közé, amik közül az egyik ki lett véve és visszatéve a szerelés során. Gondoltam, hátha nem ott vezette el a szerelő, ahol eredetileg volt, és az a baja.

Vélhatően igazam lett, azóta nem pislog a lámpa.

A kérdés csak az, hogy vajon megelégedhetek-e ezzel, vagy csak a tünetet szüntettem meg, és közben baj van továbbra is, azaz titkos féreg foga rág, csak én nem tudok róla? Lehet, hogy a menetszél tolta olyan helyre azt a csatlakozót, hogy jelezni támadt tőle kedve? Másra nem tudok gondolni. És ti?

Köszönöm, előre is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek tényleg számít valamit a sportdod, sportgyertya és direkt szűrő együttes? Én nem vettem észre menettulajdonságbeli változást (gyorsulás), csak a hangja. Eleinte csak d.szűrő volt 4 pólusú GM gyertyával, a hangja nagyon ott volt, de kb.3.500-4.000-ig, azután szépen csökkent a hang, nem volt olyan űvöltő, mint addig. A gyertyát használtan kaptam, pár km-t futott állítólag, én már mentem vele úgy 12e-t. Mikor cseréljem le? Nem tesz rosszat áramlástanilag a 4 elektróda?

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek tényleg számít valamit a sportdod, sportgyertya és direkt szűrő együttes? Én nem vettem észre menettulajdonságbeli változást (gyorsulás), csak a hangja. Eleinte csak d.szűrő volt 4 pólusú GM gyertyával, a hangja nagyon ott volt, de kb.3.500-4.000-ig, azután szépen csökkent a hang, nem volt olyan űvöltő, mint addig. A gyertyát használtan kaptam, pár km-t futott állítólag, én már mentem vele úgy 12e-t. Mikor cseréljem le? Nem tesz rosszat áramlástanilag a 4 elektróda?

Hát nekem van sportdob, bár rozsda miatt cserés lesz, de funkcióját tekintve jó lenne, sport betétszűrő (azt többre tartom az esetemben mint a direktet), meg 4 pólusú sportgyertya.

Eredmény: picivel jobb dinamika (dob meg szűrő), egyenletesebb motorjárás alapjáraton és könnyebb felfutás (gyertya)

Fogyasztás nem változott (a dobot /áteresztő/ kompenzálta a szűrő meg a gyertya)

Az igazi teljes rendszer lenne + sport gyújtókábel, de mindkettő baromi drága (nekem :) )

Link to comment
Megosztás:

a cikben olvastam, hogy szuromi által köszörült vezérműtengely!!!!!! :shock:

Na most a gyárit lehet köszörülni??????,, hogy legyen valami teljesítmény nnövekedés?

Ha valkinek kéne , komplett moci C20XE(garantáltan szuper, kifogástalan állapotban)én tudok egy srácnak van 2 db.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek tényleg számít valamit a sportdod, sportgyertya és direkt szűrő együttes? Én nem vettem észre menettulajdonságbeli változást (gyorsulás), csak a hangja. Eleinte csak d.szűrő volt 4 pólusú GM gyertyával, a hangja nagyon ott volt, de kb.3.500-4.000-ig, azután szépen csökkent a hang, nem volt olyan űvöltő, mint addig. A gyertyát használtan kaptam, pár km-t futott állítólag, én már mentem vele úgy 12e-t. Mikor cseréljem le? Nem tesz rosszat áramlástanilag a 4 elektróda?

Komoly gyári sportdobot, ami +teljesítményt is ad, nem kapsz 50e alatt. Szakértelemmel persze házilag is lehet csinálni, de egyrészt a házi dobok úgyis elrohadnak előbb utóbb, másrészt nem véletlenül kerülnek annyiba a gyári sportdobok, piszkosul nem mindegy, mi van belül... Szvsz csak egy szép hangot érdemes megcélozni, ha sportdobot veszel. Direkt szűrőnek annyi értelme van, hogy könnyebben pörög fel a motor.. meg hallod a szíváshangot és az jó :)

Sportgyertyától több értelme van a spéci gyújtókábeleknek, csak baromi drága, ami tényleg jó is :) Ugyanis 4 elektróda az lehet rosszabb, mint 2 vagy 3. Ez tuti. De konkrétan tipusokra lebontva nem hinném, hogy bárki megmondja ezt neked.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.