Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

egyébként a mi "fapados" Astráink úgy jöttek ki a gyárból,h a hűtőrács mögött ott volt a műanyag lemez és a lökháríton is csak egy fél rendszámtáblányi rés volt kivágva,de az is úgy,h azt teljes egészében betakarta a rendszám! Kérdem én,ez normális dolog? És erre csak akkor jöttem rá,mikor 3 éve légkondit tetettem bele, ott is a marhák nem szedtek ki még akkor sem semmit,h rendesen hülni tudjon a motor. Országuton bekapcsolt kondival 100nál nem tudott bejutni a hűtőhöz semmi menetszél, persze melegedett is a motor! Aztán vissza is vittem,h ezt hogy gondolták, és akkor lett kivágva a lökös úgy ,mint a gyári kondis autókon

Normális. A klímás lökős alapból fémrögzítős, nem műanyag és alul szita ködlámpától ködlámpáig. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Találkozott valaki olyannal, hogy kifogy a benzin miközben a mutató még nincs a pirosba?

Az eddígi 45-50L helyett csak 38L megy bele.

Alulról nézve jócskán össze van horpadva a tank.

Néha rángat is.

A tanksapkánál meg elég nagyot sziszeg, mikor le van véve.

A tankkal mit lehet kezdeni?

Kompresszorral felfújni, vagy csere?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Találkozott valaki olyannal, hogy kifogy a benzin miközben a mutató még nincs a pirosba?

Az eddígi 45-50L helyett csak 38L megy bele.

Alulról nézve jócskán össze van horpadva a tank.

Néha rángat is.

A tanksapkánál meg elég nagyot sziszeg, mikor le van véve.

A tankkal mit lehet kezdeni?

Kompresszorral felfújni, vagy csere?

Inkább csere. Valószínű az uszod el van mozdulva, vagy görbülve. A tank szellőző csöveit is át kell nézni, mert el van tömődve, azért szuszog, és ezért rángat is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Találkozott valaki olyannal, hogy kifogy a benzin miközben a mutató még nincs a pirosba?

Az eddígi 45-50L helyett csak 38L megy bele.

Alulról nézve jócskán össze van horpadva a tank.

Néha rángat is.

A tanksapkánál meg elég nagyot sziszeg, mikor le van véve.

A tankkal mit lehet kezdeni?

Kompresszorral felfújni, vagy csere?

Hogyne. Nekem volt olyan a tankom,

felül rohadt, 25 l ment bele max, ->csere, aztán itt a szellőzőt b@xták el, aztán egy éve megint csere...(itt meg az ac tömítés volt xar de gyorsan javítva lett . Ez így marad amíg bontóban nem kerül...max ha kap egy alapos korrózió védelmet, akkor lesz levéve.)

Barátom, vákumos lett a tankod. Előbb nem sziszegett még, hogy még akkor ,amikor nem véglegesen huplis volt, gyorsan levenni és a szellőzőt átfújatni lehetett volna?

Én újat vennék, de meg lehet próbálni kompresszorral felfújatni. A szellőzőt meg cseréltesd ki!!!A szénágyas szűrővel együtt.

A rángatás azért van, mert nem ér le az aljára az ac csöve, néha levegőt is szív.

Az úszó ilyenkor nem tud leérni az aljára, nem tudja bejárni azt az "utat", ami normál helyzetben a két szélső állás között van.

Link to comment
Megosztás:

Normális. A klímás lökős alapból fémrögzítős, nem műanyag és alul szita ködlámpától ködlámpáig. :huh:

nekem is ki van vágva ködlámpátol ködlámpáig

mi az a fémes rögzítés?

Kösz a válaszokat.

A szellőzés X16SZ-nél nem elektronikus?

Majd átnézem a szellőző csöveket is.

Először azt hittem a tanksapka rossz.

szertime egy próbát tuti megér a tank fújása.

aztán meg a szénszőrőt el is lehet felejteni, nem kötelező az :lol: elég drága jószág. de lehet nem is az a rossz, hanem az a kis ufószerű szelep, nekem az szokott megragadni, és olyankor sziszeg a tank :lol:

Link to comment
Megosztás:

A rángatás azért van, mert nem ér le az aljára az ac csöve, néha levegőt is szív.

Az nem lehet, az AC-fixen van beépítve a tank legmélyebb pontjára egy dobozba, nem tud elmozdulni, ráadásul a visszafolyó ág is ide vezeti a felesleges benyát, nem tud a pumpa levegőt szívni. Ha összehorpad a tank akkor max. felfele nyomná a pumpát, de nem tudja, mert egy töömör kb. 1cm-s rúdon van, fellül 6 csavar rögzítti, ha ez elmozdulna akkor már reped a tank. Valószínűbb, hogy már akkora a vákum a tankba, hogy nem tudja kinyomatni a benzint. Ideiglenes megoldás lehet egy pár 100forintos tecsós univerzális tanksapka egy kis lukkal a közepén.

Link to comment
Megosztás:

Persze de ezt is be lehet ne írni a Gyik-be, mert visszatérő téma, és úgyse hiszik el. :huh:

Sziasztok!

Bocsánat a késői válaszért!

Szóval a közlekedés felügyeletnél nekem azt mondták h mivel a C20NE és a C20Xe motort is gyártották Astrába(ugye a GSi-ket) ezért nem kell megterveztetni az átépítést ergo "olcsó" a lepapírozása!

Átépítési engedély 11.500Ft, új törzskönyv, új forgalmi, és a közlekedés felügyeletnél egy műszaki vizsga ami 5.500Ft, ahogy számolgattuk ott az emberkével olyan 38-42e ft között lehet vhol az átpapírozása, az új motorról származási papír vagy adás-vételinek kell lenni, és a motor nem lehet régebbi pontosabban nem lehet pl Euro1 ha a most benne lévő motor Euro2 besorolású!

A régi motor nem érdekli őket, azt mondta h meg sem szokták nézni h hol van vagy volt-e egyáltalán olyan!

Remélem érthető voltam!

:lol:

Üdv.!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsánat a késői válaszért!

Szóval a közlekedés felügyeletnél nekem azt mondták h mivel a C20NE és a C20Xe motort is gyártották Astrába(ugye a GSi-ket) ezért nem kell megterveztetni az átépítést ergo "olcsó" a lepapírozása!

Átépítési engedély 11.500Ft, új törzskönyv, új forgalmi, és a közlekedés felügyeletnél egy műszaki vizsga ami 5.500Ft, ahogy számolgattuk ott az emberkével olyan 38-42e ft között lehet vhol az átpapírozása, az új motorról származási papír vagy adás-vételinek kell lenni, és a motor nem lehet régebbi pontosabban nem lehet pl Euro1 ha a most benne lévő motor Euro2 besorolású!

A régi motor nem érdekli őket, azt mondta h meg sem szokták nézni h hol van vagy volt-e egyáltalán olyan!

Remélem érthető voltam!

:angry:

Üdv.!

höhöhöhööööö. :huh: :blink:

Lesz sok pénzem, akkor X16SZR kihajigál, C20XE beépít. :lol:

Ja mégsem. :D A C20XE euro1-es, az X-es motorok meg 2-esek. :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsánat a késői válaszért!

Szóval a közlekedés felügyeletnél nekem azt mondták h mivel a C20NE és a C20Xe motort is gyártották Astrába(ugye a GSi-ket) ezért nem kell megterveztetni az átépítést ergo "olcsó" a lepapírozása!

Átépítési engedély 11.500Ft, új törzskönyv, új forgalmi, és a közlekedés felügyeletnél egy műszaki vizsga ami 5.500Ft, ahogy számolgattuk ott az emberkével olyan 38-42e ft között lehet vhol az átpapírozása, az új motorról származási papír vagy adás-vételinek kell lenni, és a motor nem lehet régebbi pontosabban nem lehet pl Euro1 ha a most benne lévő motor Euro2 besorolású!

A régi motor nem érdekli őket, azt mondta h meg sem szokták nézni h hol van vagy volt-e egyáltalán olyan!

Remélem érthető voltam!

:huh:

Üdv.!

Érthető voltál, csak pölö teljesen más fékkekel szereltek egy 1.4-est mint egy 2 literest. Erről nem mondtak semmit?

Link to comment
Megosztás:

Érthető voltál, csak pölö teljesen más fékkekel szereltek egy 1.4-est mint egy 2 literest. Erről nem mondtak semmit?

236 tömörről 256 hűtöttre kell váltani. :lol: Valamint szerintem a hátsó dob is kevés lesz. Legalábbis 1.4-eseken kisebb, még a Caravanokon is, mint az 1.6-on. Asszem. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a linket!! Az előző hozzászólásomat megkaptad?( a közlekedés felügyeleti élményem) M én nem látom!

Üdv.!

Olvastam, csak csodálkozom rajta, mert eddíg mindíg arról volt szó, hogy 10% teljesítménynövekedés felett terveztetni kell, és az kerül sokba. De ha nem így van akkor hajrá 2 literes. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Olvastam, csak csodálkozom rajta, mert eddíg mindíg arról volt szó, hogy 10% teljesítménynövekedés felett terveztetni kell, és az kerül sokba. De ha nem így van akkor hajrá 2 literes. :huh:

de mit terveztetsz? gyártották? igen. megcsinálod olyan műszaki paraméterekkel és csá

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsánat a késői válaszért!

Szóval a közlekedés felügyeletnél nekem azt mondták h mivel a C20NE és a C20Xe motort is gyártották Astrába(ugye a GSi-ket) ezért nem kell megterveztetni az átépítést ergo "olcsó" a lepapírozása!

Átépítési engedély 11.500Ft, új törzskönyv, új forgalmi, és a közlekedés felügyeletnél egy műszaki vizsga ami 5.500Ft, ahogy számolgattuk ott az emberkével olyan 38-42e ft között lehet vhol az átpapírozása, az új motorról származási papír vagy adás-vételinek kell lenni, és a motor nem lehet régebbi pontosabban nem lehet pl Euro1 ha a most benne lévő motor Euro2 besorolású!

A régi motor nem érdekli őket, azt mondta h meg sem szokták nézni h hol van vagy volt-e egyáltalán olyan!

Remélem érthető voltam!

:lol:

Üdv.!

Ez érdekes. Mert a motorra én úgy tudom regadót is kell(ene) fizetni. De érdekes....ha valóban így van akkor elkezdek a jó ösztöndíjért durván tanulni is x20xev. :huh:

Link to comment
Megosztás:

de mit terveztetsz? gyártották? igen. megcsinálod olyan műszaki paraméterekkel és csá

És már utánnaszámolt valaki, hogy amit kell cserélni a nagyobb motor miatt, fékek, futómű, egyéb, + a papirmunka nem kerül-e többe mintha vennék egy nagyobb motorral gyárilag szerelt kocsit? Amúgy van erről egy topik, és abban nálam okosabbak írták, hogy csak az motorkodú motorra cserélés nem engedélyköteles. De hát kár ezen vitatkozni, biztos akad egy cartárs aki ezen töri a buksiját, ha neki sikerül akkor lehet garázdálkodni. :huh: Én max. SE-sítek.

Link to comment
Megosztás:

És már utánnaszámolt valaki, hogy amit kell cserélni a nagyobb motor miatt, fékek, futómű, egyéb, + a papirmunka nem kerül-e többe mintha vennék egy nagyobb motorral gyárilag szerelt kocsit? Amúgy van erről egy topik, és abban nálam okosabbak írták, hogy csak az motorkodú motorra cserélés nem engedélyköteles. De hát kár ezen vitatkozni, biztos akad egy cartárs aki ezen töri a buksiját, ha neki sikerül akkor lehet garázdálkodni. :lol: Én max. SE-sítek.

én se értem...

mivel nagyobb moci, nem lehet rámondani, hogy ez a gyári 1.6os vagy 1.4es eleve a moci szám se egyezi

mi ebben a móka, hogy kicserél a mociját...

venni kell tényleg nagyobb mocitaz se be az a jó, hogy ugyan annyit fogsz fizetni mint addig.. nem kétszer annyit :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a mi klímánkon semmi értelme annak a kis lemeznek. -20ban talán lehet némi hatása de hát mikor van nálunk -20. Nekem itt pesten még minuszokban is sokszor megy a venti ha kicsit bedugul a forgalom. Ilyenkor meg csak hátrány lenne.

en a C14NZ motorossal mentem sokat, figyelve a kulso homersekletet, kb +5 fok alatt elkezdett emelkedni a fogyasztas (B.C-n tudtam kovetni), autopalyan tartos 90-110km/h, pedig a vizhofok nem esett vissza.

letakartam a hutot felig, akkor ez a jelenseg kb -10 fok korul jelentkezett,

szerintem a motorra csapodo hideg levego megzavarja a hoerzekeloket, lehuti a vizcsoveket, akkor is ha a termosztat zarva van, illetve a motorblokk teljes felulete kapja a hideget,

Link to comment
Megosztás:

en a C14NZ motorossal mentem sokat, figyelve a kulso homersekletet, kb +5 fok alatt elkezdett emelkedni a fogyasztas (B.C-n tudtam kovetni), autopalyan tartos 90-110km/h, pedig a vizhofok nem esett vissza.

letakartam a hutot felig, akkor ez a jelenseg kb -10 fok korul jelentkezett,

szerintem a motorra csapodo hideg levego megzavarja a hoerzekeloket, lehuti a vizcsoveket, akkor is ha a termosztat zarva van, illetve a motorblokk teljes felulete kapja a hideget,

az érzékelőt nem csapja be, az azért ahhoz mélyen van a blokban, de téy, hogy maga a blok kapja a hideget.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Néhány napja írtam fel egy 1.4SE F astra-t, betegeskedik.

Néha leáll menet közben is akár, de inkább nem szeret újraindulni.

Cserélve volt gyertya, üzemanyagszűrő, 1. henger gyújtókábele, mert volt hogy az a henger nem ment.

Szerelő mondott ilyet, hogy lamdaszonda gyanús, de már régen nem bízok benne.... :huh:

Gyanúsítva van eddig: HAL jeladó, gyújtásmodul, kétvezetékes motorhőmérséklet jeladó.

Gondoltunk AC pumpára is, (tud az ilyet, hogy néha megy néha meg nem?) a hangja soha nem hallatszott amikor ráadtam a gyújtást.

Eszembe jutott azonban egy érdekes dolog: az autó 2002ben lett svájcból behozva, és mindig nehezen melegedett fel a motorja. Egy éve vettük észre, hogy a termosztátnak csak külső része volt benne, és ki volt szedve a bele. Azóta egy egészséges van belerakva. A hibája tavasszal kezdett előjönni, azóta egyre sűrűbben sűrűbben fordul elő.

Ha hagyjuk pihenni 10-20 percet akkor általában elindul... de hát ez mégsem megoldás.

A plusz infók ismeretében tudnak a "szakértő urak, hölgyek" megváltó információt a bajokra???

Lesem a válaszokat....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsánat a késői válaszért!

Szóval a közlekedés felügyeletnél nekem azt mondták h mivel a C20NE és a C20Xe motort is gyártották Astrába(ugye a GSi-ket) ezért nem kell megterveztetni az átépítést ergo "olcsó" a lepapírozása!

Átépítési engedély 11.500Ft, új törzskönyv, új forgalmi, és a közlekedés felügyeletnél egy műszaki vizsga ami 5.500Ft, ahogy számolgattuk ott az emberkével olyan 38-42e ft között lehet vhol az átpapírozása, az új motorról származási papír vagy adás-vételinek kell lenni, és a motor nem lehet régebbi pontosabban nem lehet pl Euro1 ha a most benne lévő motor Euro2 besorolású!

A régi motor nem érdekli őket, azt mondta h meg sem szokták nézni h hol van vagy volt-e egyáltalán olyan!

Remélem érthető voltam!

:huh:

Üdv.!

Sok helyen nézelődtem a témakörben. És a regisztrációs adó megfizetése mindenhol szerepelt, igaz valahol a két motor regadójának különbségét említik, de az sem kevés.

De mivel Te a közlek felügy-nél érdeklődtél, ezért nekem még mindig kicsit nem egyértelmű, én is utánaérdeklődök. Legalább egy kis remény legyen x18xe-e vagy x20xev-re...aztán ha nem, akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.