Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok,

Lehet nagyon buta lesz a kérdésem, de ti biztosan tudtok ebben segiteni, van egy barátom akinek C14NZ astrája van sajnos hengerfejes lett, nekem pedig van egy C16NZ motorom ami főtengely hibás, szerintetek a kettőből kilehett hozni valamit?A C14NZ-re esetleg használható a C16NZ hengerfeje?

Köszi a válaszokat!

Hali Hát ebben én nemtudok segíteni nemértek a lovakhoz:S

Link to comment
Megosztás:

Kábeleket mire érted? a gyujtás részét meg úgyis motorral 1 ütt venném,ha az elosztóra gondoltál.

Igen a gyujtás kábeleire, meg a motor kábelkötegét is cserélni kell szerintem ami megy az ECU-hoz.

Ha jól gondolom a HF között nincs különbség az opeleknél, de azért is kérdeztem, hogy biztos legyen a dolog!

Szerintem van, mert ha jól rémlik az 1.4 kisblokkos, az 1.6 az nagy. Meg ugye más a dugóméret, hajtókarok stb. Szerintem más a szelepméret is. Miért pont a HF-lenne azonos?

Link to comment
Megosztás:

Igen a gyujtás kábeleire, meg a motor kábelkötegét is cserélni kell szerintem ami megy az ECU-hoz.

Szerintem van, mert ha jól rémlik az 1.4 kisblokkos, az 1.6 az nagy. Meg ugye más a dugóméret, hajtókarok stb. Szerintem más a szelepméret is. Miért pont a HF-lenne azonos?

Elvileg nem. 1.7 dízel és 1.8 benzintől nagy blokk. Váltózás szerint így van.

Link to comment
Megosztás:

A motortérben levő összes vákuumcsövet (főleg a csatlakozásoknál) járó motornál befújkálod féktisztítóval. Ha felpörög a motor, ott szív fals levegőt, ahová éppen fújsz. Ill. a belső levegőkeringetőd műxik? Hallani, ahogy a munkahenger mozgatja a zsalukat ki-be kapcsolásnál? Annak a csöve csúszott még le néhány emberkénél.

Eddig ment, a belső légkeringtető. Ha fals levegőt szív akkor mért csak esős napokon baszakszik velem :rolleyes:

Ez a féktisztítős ügyes gondolat amúgy! Kifogom próbálni kíváncsiságból, de nem hiszem hogy ez esős napok gondja lenne ugyan.

Ez a gyújtáselosztós páralecsapódós eléggé reális gondolatnak tűnik, ami amúgy meg is riaszt kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam a fórumra, mert sajnos már mindent elolvastam, és tanácstalan vagyok.

Márciusban vettünk egy Astra F Caravánt, 94-es, C14SE motorral, 252 ezer km-rel. Egyből vásárlás kicseréltettem a vezérműszíjat, görgőket meg vízpumpát, hát, eléggé használt volt, szó se róla (be is vallotta az előző tulaj, hogy azt nem cserélte, de olajat 10 ezrenként, így azt most azért nem cseréltem, ismerős, elhisszük neki). Olajat 2000 km alatt semmit nem evett az autó, és vétel előtt egy nappal vitte műszakira az előző tulaj.

Közlekedtünk az autóval, és néha elég komoly rángatás lett rajta úrrá, főleg komolyabb gázadást szokta így díjazni. Volt hogy teljesen elment az ereje. Kapott új benzinszűrőt. Nem segített. Kapott piros Protec-et, kb 15 literhez beleöntöttem egy flakonnal, és jó bő gázzal kijárattam, akkor esze ágában nem volt rángatni, sőt, ment mint a veszedelem, utánfutóval is :rolleyes: . Azt hittem, megoldódott a gond. Olvastam, hogy protec után benzinszűrőt kell cserélni, egy tank kijárása után, ennél a tanknál járok most, még van benne úgy 20 liter, szóval majd megejtem.

Ma akartunk az autóval indulni, indítózok, de nem indul. Úgy 10 mp után abbahagyom az indítózást, próbálom kis idő után újra, de azt hallom, egyre lassabban pörög az önindító, aztán már meg se bírja tekerni. Hát ez mitől lehetett, nagy csodálkozás, hogy télen lemerül az akksi, 2 hét állás után, belefér, de így, tegnapelőtt mentem vele, semmi baja nem volt. Kivettem az akksit, feltöltöttem, visszaraktam, és indul. Már kezdtem AC-pumpára gyanakodni, mert az is volt régebben hogy elkezdett búgni, de kicseréltem egy ilyen ufó alakú vákuumos izét a motortérben a tűzfalon (bocsi, nem tudom a nevét) , és azóta jó (legalábbis alig hallani).

Járattam amíg bemelegszik, hallgattam, mintha valahogy furábban kattogna a motorja. A kipufogóból pedig elég csúnya füst jön. Miután bemelegedett felpörgettem kicsit (nagyon), és mikor elengedtem a gázt, leállt, és mintha valami fújt volna egyet, és még benzinillatot is érezni véltem (motortérnél voltam). Beindítani simán be tudtam utána is.

Szerintetek mi lehet a baj?

Elsőre AGR szelepre tippeltünk szerelővel, de mikor odaértem, hogy lezárjuk, nézegeti, ebben nincs is ;)

Tehát mi okozhatja az akku lemerülését? (pár éves)

A nagyobb gázra rángatást? (Nem mindig, csak néha, vagy amikor olyan kedve van)

Szerelőm nem igazán Opel specifikus, ezért szeretnék tanácsot kérni.

Ja, hibakód nincs. Nem is volt. Még egyszer se találtam benne.

Köszönöm előre is a segítséget

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!....

Üdv a fórumon. Gyertya, elosztó-rotor( ha ilyen a gyujtás), volt cserélve mostanában? Az akku tönkremehet bármikor , én is simán közlekedtem vele a tálen, aztán pár hete szerelgetés, és rádiózás után nem indult, feltöltöttem, pár nap mulva elmentünk boltba , simán indult, kint maradtam rádióztam aztán 15perc mulva szépen tolhattam is be. Az ufó alakú vákumos izének semmi köze a benzinpumpához, ha leállás közben benzinszagot éreztél akkor velszeg a pumpa jó. Amikor leveszed a tanksapka fedelét nem szokott szisszenni? Nincs benne vákum? Hibát nem mindíg tárol el, pár másodpercnyi rángatást nem szokott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki, aki tud ilyen számokat nézni, légyszi nézze meg, hogy a c14nz-s astra map senzorát berakhatom e c14nz-s cozába.

Számok a senzorokról:

Astra: 466 4601011

Corsa:466 0392346

Már beraktam, megy is vele, sőt... Mit a veszedelem, csak nem szeretném, ha valami gondot okozna. Légyszi nézzétek meg, hogy mehet e. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Üdv: ZsöPö

Hali!

Ha jól megy az autó vele (tehát vsz. jó a szenzor), akkor használd nyugodtan, nem lesz tőle semmi baja!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Képtelenség!

Egyszerűen időjárásfüggő az autóm és ez nem vicc! Tegnap lementem itt (Baján) már 3-4 napja kis megszakításokkal egész nap csak esett. Beakartam indítani forgattam a motort 8-10másodpercig és még csak meg se röffent. Kb. a 7-8indításra kezdett el röfögni, de még el nem indult. Majd két három ilyen röfögős maszlagolás után indult csak el, de igen dögös volt. Alig akart pörögni nagy gázra szinte nem is reagált csak késéssel aminek a hossza változó volt h 2-3másodperc de volt hogy fél perc...

Gurultam vele egy kört megnézni terhelés alatt változik e, de semmi :rolleyes: Bemelegedett a motor kb negyed óra kocsikázás után de alig javult valamicskét.

Ja és néztem azonnal mikor elindult a belső légkeringtetés működik, ami gyújtásnál nem működik, nektek sem?

Erre ma mondom lemegyek körbefújom féktisztítóval az injektort hol kaphat levegőt, mert tökre mintha falsot szívna, és erre mivan?

Fordulat frankó, pörög mint a kisangyal, körbefújom azért mondom hátha mégis. De semmi! Kimentem pár kört az autóval, mintha semmi nem történt volna ment rendesen ahogyan szokott.

Mi a lóf@.. baja van ennek az esővel???

Elképzelni nem tudom valaki találkozott már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Képtelenség!

Egyszerűen időjárásfüggő az autóm és ez nem vicc! Tegnap lementem itt (Baján) már 3-4 napja kis megszakításokkal egész nap csak esett. Beakartam indítani forgattam a motort 8-10másodpercig és még csak meg se röffent. Kb. a 7-8indításra kezdett el röfögni, de még el nem indult. Majd két három ilyen röfögős maszlagolás után indult csak el, de igen dögös volt. Alig akart pörögni nagy gázra szinte nem is reagált csak késéssel aminek a hossza változó volt h 2-3másodperc de volt hogy fél perc...

Gurultam vele egy kört megnézni terhelés alatt változik e, de semmi ;) Bemelegedett a motor kb negyed óra kocsikázás után de alig javult valamicskét.

Ja és néztem azonnal mikor elindult a belső légkeringtetés működik, ami gyújtásnál nem működik, nektek sem?

Erre ma mondom lemegyek körbefújom féktisztítóval az injektort hol kaphat levegőt, mert tökre mintha falsot szívna, és erre mivan?

Fordulat frankó, pörög mint a kisangyal, körbefújom azért mondom hátha mégis. De semmi! Kimentem pár kört az autóval, mintha semmi nem történt volna ment rendesen ahogyan szokott.

Mi a lóf@.. baja van ennek az esővel???

Elképzelni nem tudom valaki találkozott már ilyennel?

Mivel járó motor kell a vákumhoz, ami működteti, így gyújtásra persze hogy nem működik :D

Utoljára zsigulinál találkoztam ilyennel (micsináljak, az volt az utolsó benzines gép amihez önkényesen hozzányúlhattam :D ) A gyújtótrafó kábelén a pára lecsapódott, cseppenként belecsorgott, és amíg ki nem száradt addig sz.r volt, nem indult, köhögött, szenvedett... Kapott egy gumi kupakot a fejére, hogy ne ázzon annyira, aztán meg később felkerült a tűzfalra, hogy magasabban legyen mint a kábele. Ha neked is a gyújtásos sz.rakszik, akkor sokat nem érsz a féktisztítóval :rolleyes: próbáltál már a gyújtás környékén is piszkálódni, vagy csak fals-szívásra indultál eddig? :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv a fórumon. Gyertya, elosztó-rotor( ha ilyen a gyujtás), volt cserélve mostanában? Az akku tönkremehet bármikor , én is simán közlekedtem vele a tálen, aztán pár hete szerelgetés, és rádiózás után nem indult, feltöltöttem, pár nap mulva elmentünk boltba , simán indult, kint maradtam rádióztam aztán 15perc mulva szépen tolhattam is be. Az ufó alakú vákumos izének semmi köze a benzinpumpához, ha leállás közben benzinszagot éreztél akkor velszeg a pumpa jó. Amikor leveszed a tanksapka fedelét nem szokott szisszenni? Nincs benne vákum? Hibát nem mindíg tárol el, pár másodpercnyi rángatást nem szokott.

Heló!

Nem sziszeg, ha leveszem a tanksapkát, erre külön figyeltem is, csak elfelejtettem írni. Fogyasztása is elég baráti, legalábbis 7.2 városban araszolva, simán elmegy (szomszéd is ilyen értéket mondott a 2 éves 1.4es G Astrájára). Gyertyák meg gyújtókábelek még előző tulajnál voltak cserélve, azt mondta valami Splitfire cuccot rakott bele, és nemigen kell hozzányúlnom jóideig.

Ma hála vasúti személyszállításunknak, kocsival kellett felmennem Pestre, és odafelé semmi baja nem volt, alacsonyabb fordulatról is szépen húzott, ötödikben is ment ahogy kell. Megint örültem, hogy jó, de korán. Visszafelé utat már nem szereti ennyire, múltkor is Pestről kifelé kezdett el gyengélkedni, na most, nem volt olyan vészes, de éreztem, hogy ha jobban nyomom a gázt, rángatni kezd. És nem csak alacsonyabb fordulatnál, még 70-80nál is hármasban, fölfele a dombon. Meg hármasban van egy ilyen rezonáló hangja valaminek, ennél a fordulatszámnál, más fokozatban még nem találkoztam vele. Sajna nem tudom, mennyit pörög ilyenkor a motor, (még) nincs fordulatszámmérőm.

Jut eszembe, ennél az autónál kábé hol van a kettes vége? Múltkor valahogy 80nál elfogyott, előzés közben, pedig tisztán rémlik, hogy ennél ment már többet is.

Köszönöm előre is.

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Lenne egy hülye kérdésem. Adott egy X14NZ, melegen, üresben, alapjáraton. Adok egy kis gázfröccsöt és amikor vissza kéne jönnie az alapjáratnak, olyan mintha adtam volna még egy fröccsöt és utánna áll vissza. Tehát gázfrössz, felpörög, visszaáll, felpörög (valamivel kisebb fordulatra) aztán visszaáll és jár. Ez gyárilag ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Lenne egy hülye kérdésem. Adott egy X14NZ, melegen, üresben, alapjáraton. Adok egy kis gázfröccsöt és amikor vissza kéne jönnie az alapjáratnak, olyan mintha adtam volna még egy fröccsöt és utánna áll vissza. Tehát gázfrössz, felpörög, visszaáll, felpörög (valamivel kisebb fordulatra) aztán visszaáll és jár. Ez gyárilag ilyen?

Szerintem az alapjárati motorod szivat, de majd jön egyszer valami benzines ember is, aztán válaszol :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mivel járó motor kell a vákumhoz, ami működteti, így gyújtásra persze hogy nem működik :D

Utoljára zsigulinál találkoztam ilyennel (micsináljak, az volt az utolsó benzines gép amihez önkényesen hozzányúlhattam :D ) A gyújtótrafó kábelén a pára lecsapódott, cseppenként belecsorgott, és amíg ki nem száradt addig sz.r volt, nem indult, köhögött, szenvedett... Kapott egy gumi kupakot a fejére, hogy ne ázzon annyira, aztán meg később felkerült a tűzfalra, hogy magasabban legyen mint a kábele. Ha neked is a gyújtásos sz.rakszik, akkor sokat nem érsz a féktisztítóval :rolleyes: próbáltál már a gyújtás környékén is piszkálódni, vagy csak fals-szívásra indultál eddig? ;)

Értem, akkor még jó hogy nem megy gyújtáson, azt nem tudtam hogy ez is vákumosan van megoldva, de ma is okosabb lettem picivel :D!

A gyújtásra már gyanakodtak páran, de eddig nem akarództam elhinni hogy ott lesz a bibi vsz.

A fals levegőre azért gyanakodtam mert amikor volt egy régi romet motorom hasonló volt a dolog mikor rossz volt a levegővétele....

Aztán motor motor benzin benzin gondoltam én ezek szerint rosszul!

Azt hiszem ráfogok lesni arra a gyújtáselosztóra mit a hogyan lehetne ott látni, csinálni vele.

Kedve Gábor,

nekem C14NZ motorom van ami némileg gyengébb mint a tied, nekem 1.-be 50 2.-be 90 3.-ba 120 a vége. 4.-5.-be nem szoktam kipadlózni sosem. Előzőeket is ritkán, de ezeket biztosra tudom mondani :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.