Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszönöm szépen, tényleg ott volt valami, amit eddig észre se vettem. (eldugták).

Megmértem

hideg motorral (20-25 °C): 1920 Ohm

5 perc járatás után (még a kékben volt a mutató, de már elmozdult): 512 Ohm

újabb 5 perc járatás (már a fekete részen kószált a mutató, 90 °C alatt kicsivel): 365 Ohm

Így csináld könyv megvan, aszerint valamennyire passzol, igaz nem túl pontosak az infóim. Ha valaki kiértékelné a látottakat, nagyon hálás lennék.

Kéne pontosabban is mérnem?

Ha kicsavarom a dolgot, kifolyik a hűtővíz? Máshogy nem igazán tudom elképzelni.

Köszönöm előre is

Gábor

Ezek az értékek szerintem megfelelőek.

Valami más lesz a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Oké, köszönöm. Akkor ez kizárva.

Ahogy üldögéltem és vártam hogy bemelegedjen, megfigyeltem, elég hangosan csattog a motor. Hallottam már rosszabbat is, van, aki ennyivel még eljárkál, de engem zavar.

Nem vagyok benne biztos, hogy mielőtt elvittem vezérléscserére is csattogott volna. Lehet, hogy a szerelő rosszul rakta össze?

Mitől lehet még a hirtelen nagy gázadásra előtörő erőtlenség(nem mindig, néha)? Én inkább a szenzorok körül gyanakodnék. Van még valami, amit itthon ki tudok mérni, avagy valahogy megvizsgálni?

Ha semmi esély többre, tudtok ajánlani valaki megbízható szerelőt a környéken? Tatabányai vagyok, Budapest innenső fele még beleférhet, csak megbízható legyen, mert túlságosan nem értek hozzá, és annyi pénzem sincs, hogy mindent kicseréljek rajta, amíg jó nem lesz.

Köszönöm előre is

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Oké, köszönöm. Akkor ez kizárva.

Ahogy üldögéltem és vártam hogy bemelegedjen, megfigyeltem, elég hangosan csattog a motor. Hallottam már rosszabbat is, van, aki ennyivel még eljárkál, de engem zavar.

Nem vagyok benne biztos, hogy mielőtt elvittem vezérléscserére is csattogott volna. Lehet, hogy a szerelő rosszul rakta össze?

Mitől lehet még a hirtelen nagy gázadásra előtörő erőtlenség(nem mindig, néha)? Én inkább a szenzorok körül gyanakodnék. Van még valami, amit itthon ki tudok mérni, avagy valahogy megvizsgálni?

Ha semmi esély többre, tudtok ajánlani valaki megbízható szerelőt a környéken? Tatabányai vagyok, Budapest innenső fele még beleférhet, csak megbízható legyen, mert túlságosan nem értek hozzá, és annyi pénzem sincs, hogy mindent kicseréljek rajta, amíg jó nem lesz.

Köszönöm előre is

Gábor

Esetleg meglesni, hogy a vezérlést jól forgatta-e össze a szerelő?

Ha egy két foggal van félremenve, akkor még elméletileg elindul, csak a szelepek csattognak, és a motor meg erőtlen.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg meglesni, hogy a vezérlést jól forgatta-e össze a szerelő?

Ha egy két foggal van félremenve, akkor még elméletileg elindul, csak a szelepek csattognak, és a motor meg erőtlen.

Aham, én is ilyesmire gondoltam... Csak ezzel az időbeliség nem tudom hogy jön ki, gondolom akkor mindig erőtlen lenne. Nem?

Egyébként hogy lehet megnézni? Itthon is? vagy mindenképp keressek valaki hozzáértőbbet.

Link to comment
Megosztás:

Aham, én is ilyesmire gondoltam... Csak ezzel az időbeliség nem tudom hogy jön ki, gondolom akkor mindig erőtlen lenne. Nem?

Egyébként hogy lehet megnézni? Itthon is? vagy mindenképp keressek valaki hozzáértőbbet.

Az a baj, hogy ha jól rémlik le kell hozzá venni az szíjtárcsát, nem tudom a szerelő mennyire húzta meg, esetleg használt-e csavarrögzítőt. Amúgy sima ügy, vannak jelek a főtengely-vezéműtengely kerekén, azoknak kell passzolnia a blokkon, vagy a burkolaton találhatókkal.

Link to comment
Megosztás:

Oké, köszönöm. Akkor ez kizárva.

Ahogy üldögéltem és vártam hogy bemelegedjen, megfigyeltem, elég hangosan csattog a motor. Hallottam már rosszabbat is, van, aki ennyivel még eljárkál, de engem zavar.

Nem vagyok benne biztos, hogy mielőtt elvittem vezérléscserére is csattogott volna. Lehet, hogy a szerelő rosszul rakta össze?

Mitől lehet még a hirtelen nagy gázadásra előtörő erőtlenség(nem mindig, néha)? Én inkább a szenzorok körül gyanakodnék. Van még valami, amit itthon ki tudok mérni, avagy valahogy megvizsgálni?

Ha semmi esély többre, tudtok ajánlani valaki megbízható szerelőt a környéken? Tatabányai vagyok, Budapest innenső fele még beleférhet, csak megbízható legyen, mert túlságosan nem értek hozzá, és annyi pénzem sincs, hogy mindent kicseréljek rajta, amíg jó nem lesz.

Köszönöm előre is

Gábor

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1617

Sokan ajánlották már. :rolleyes:

wessz néven a G Astra topikban megtalálod.

Link to comment
Megosztás:

Értem hát azt hiszem ez sokkal többet szállít mint gondolni mertem volna ;) Igaz most is jó idő van, de most is rendben megy a kocsi.

Igaz teker közel két másodpercet mire beindul (6-8forulat) Előtte meg szinte azonnal ment. De ezt majd orvosoltatom otthon, mert ennek már gondolom ezer oka lehet...

Köszöntem a képet! De azt hiszem az egyszerű hátraballagós verzió megfelel nekem ha gond lesz :rolleyes:

Még nem oldódott meg a problémád? Próbáld ki a következőt: Tök sötétben járasd a motort és a kezedben egy virágpermetező flakonnal permetezz vizet a gyujtáselosztó, gyújtókábelek környékére ezzel szimulálhatod a párát. Ha valahol áthúz azt szépen meg fogod látni, de ehhez jó sötét kell! Közvilágítás nélküli utca vagy garázsba beállva stb.

A gyujtáselosztón és rotoron meg tényleg ne spórolj, 1/3 tank benzin árából megvan és sok bosszúságtól megkímélhet.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Problémám (többek között) az autóval:

Ha elsőre nem sikerül beindítani, másodikra már nagyon sokáig kell önindítózni. Ez gondolom nem így normális. Lehet a szivattyúm nem szállít eleget (csurig tanknál is jelentkezik).

(Nagyobb terhelésre alkalmanként rángat is)

Nemsokára szűrőcsere, akkor ha úgyis le van véve a benzincső, és összezárom a relét, megnézhetem, mennyi benzin jön ki? Ha igen, mennyinek kell kijönnie? Lehet ebből gond?

Valahol olvastam 1.4, máshol 2 liter / percet. Ettől mennyivel eltérni kritikus?

A szivattyú hallhatóan búg, ha megy a motor, ledöntött üléseknél főleg hallani. Gyújtás ráadásánál nem búg, nem kattan a relé se, de azt olvastam, ennek (C14SE) nem is kell.

Köszönöm a segítséget

Gábor

ui: lehet hogy ezt elektromos topicba kéne? Nem tudtam eldönteni. A motor benzinnel megy.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Problémám (többek között) az autóval:

............

Az SE-nél csak inditózásra megy a pumpa, ha jól rémlik az eddig olvasottak alapján. A szállitott benzinmennyiségre zotya azt irta hogy két liter vagy az körüli(14NZ), de a te esetedben nem tudom, hogy ez helytálló-e, valamint az SE-nek nagyobb nyomású a pumpája, tehát nyomásra is érdemes lenne valami tesztet csinál(tat)ni. Persze, ez bizonyára fontos a központisoknál is, de a hengerenkénti befecskendezésnél talán jobban érezhető ha nem megfelelő...de ezt csak gondolom. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az SE-nél csak inditózásra megy a pumpa, ha jól rémlik az eddig olvasottak alapján. A szállitott benzinmennyiségre zotya azt irta hogy két liter vagy az körüli(14NZ), de a te esetedben nem tudom, hogy ez helytálló-e, valamint az SE-nek nagyobb nyomású a pumpája, tehát nyomásra is érdemes lenne valami tesztet csinál(tat)ni. Persze, ez bizonyára fontos a központisoknál is, de a hengerenkénti befecskendezésnél talán jobban érezhető ha nem megfelelő...de ezt csak gondolom. :rolleyes:

Szerintem a mennyiség ugyanannyi, csak a nyomása nagyobb. Meg kellene méretni a nyomást az injektorhídban.

Link to comment
Megosztás:

A napokban azt tapasztaltam,hogy alapjáraton egyenetlenül pöfög a masina.Kipufogón hallani,hogy össze vissza buborog.Lehet,hogy gyertya baja van?Csak tipp,mert 2000 felett megy szépen.

Csak alapjáraton nem veszi a lapot

Nekem is csinálja, passz, nem foglalkozok vele, a hátsó dobom esik össze, lehet attól van, majd ha cserélem kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is így csinál. Alapjáraton olyan mintha enyhén kihagyogatna, e főleg a fipufogónál hallani. Az meg multhéten volt komplett cserélve, rotorral, elosztóval, lambdával együtt. Hm. Milyen szelep gondra tippelsz? Nem zár rendesen, rosszul fekszik fel? Egy etanol kúra lehet segítene:D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is így csinál. Alapjáraton olyan mintha enyhén kihagyogatna, e főleg a fipufogónál hallani. Az meg multhéten volt komplett cserélve, rotorral, elosztóval, lambdával együtt. Hm. Milyen szelep gondra tippelsz? Nem zár rendesen, rosszul fekszik fel? Egy etanol kúra lehet segítene:D

Akkor már inkább egy teljes hengerfejgenerál. Síkolás, szelepfészek csiszolás, új túlméretes szelepek, szelephimbák, hidrotőkék.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is így csinál. Alapjáraton olyan mintha enyhén kihagyogatna, e főleg a fipufogónál hallani. Az meg multhéten volt komplett cserélve, rotorral, elosztóval, lambdával együtt. Hm. Milyen szelep gondra tippelsz? Nem zár rendesen, rosszul fekszik fel? Egy etanol kúra lehet segítene:D

Nem hiszem, mert azzal járok felesben már több mint egy éve. Ja arra gondolok amit írtál, zárási gondok a szelep-eknél.

Link to comment
Megosztás:

Vagy szelepgond is lehet szerintem. Az én gyertyáimban olyan 15 ezer kilóméter van.

Amikor vettem a kocsit,ugyanígy csinált.A samarából megmaradt 25000 km-es gyertyát tettem bele,nem volt más.Azóta ment,most megint kezdi.Ezért gondolok erre.Ha szelepes lenne,gyertya cserebere nem oldja meg.Kiderül,végülis nem nagy összeg és ártani,nem árt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben már említettem, hogy fel-fel villant a control lámpám. Elvittem kiolvasni és a lambdaszonda lett a hiba kód megfejtése. Most van időm 1 kicsit jobban belemenni mert most nincs vizsgám :rolleyes:. Gyertyákat megnéztem elég kormosak. Volt aki azt mondta, h így akkor tuti a lambdaszonda mert túl sok anyagot kap és így nem tudja tökéletesen elégetni. Ráadásul a kipufogó vége is igen kormos:S. Szeretném itt is megkérdezni, hogy akkor szerintetek is az a problem vagy más? Semmi nem változik amikor felvillan a lámpa megy minden rendesen hidegen van 1 kis alapjárat ingadozás de az ilyen 50n/min. Ha lambdaszonda akkor nehéz kicserélni mert ahogy nézegettem csak 1 villáskulcs kell hozzá (szerintem).

Várom a válaszotokat

Üdv! ;)

Link to comment
Megosztás:

Amikor vettem a kocsit,ugyanígy csinált.A samarából megmaradt 25000 km-es gyertyát tettem bele,nem volt más.Azóta ment,most megint kezdi.Ezért gondolok erre.Ha szelepes lenne,gyertya cserebere nem oldja meg.Kiderül,végülis nem nagy összeg és ártani,nem árt

Ja, végülis a gyertyacsere ártani nem árthat.

Sziasztok!

Régebben már említettem, hogy fel-fel villant a control lámpám. Elvittem kiolvasni és a lambdaszonda lett a hiba kód megfejtése. Most van időm 1 kicsit jobban belemenni mert most nincs vizsgám :rolleyes:. Gyertyákat megnéztem elég kormosak. Volt aki azt mondta, h így akkor tuti a lambdaszonda mert túl sok anyagot kap és így nem tudja tökéletesen elégetni. Ráadásul a kipufogó vége is igen kormos:S. Szeretném itt is megkérdezni, hogy akkor szerintetek is az a problem vagy más? Semmi nem változik amikor felvillan a lámpa megy minden rendesen hidegen van 1 kis alapjárat ingadozás de az ilyen 50n/min. Ha lambdaszonda akkor nehéz kicserélni mert ahogy nézegettem csak 1 villáskulcs kell hozzá (szerintem).

Várom a válaszotokat

Üdv! ;)

A lambda szondát ha jól rémlik zöld kártyán is mérnek, otthon nem lehet kimérni. De villogtatni ha jól tudom azt is lehet.Ha veszel csak és kizárólag gyárit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.