Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

én már sajna annyira nem :o

mint mondtam azt is kicseréltem,de nem történt változás...

Azért mérd ki, lehet kifogtál egy rosszat.

Sziasztok!

Kartergázként vizes-olajos trutyi érkezik az injektoromba, ettől persze döglik meg a motor (c16nz) gázadáskor((

Oka?

Köszi!

Egyrészt a kartergáz normális dolog, minden mocinál van, persze a mennyiség változó, másrészt sok rövidtán okoz habos trutyit az olajbetöltőnél ( ott is látszik?), harmadrészt nincs bödönöd. :D Egyik győri kartársnak volt olyan hihetetlen mennyiségű kartergáza, hogy egyszerűen folytotta a mocit. Igeiglenes megoldásként lehúzta a csövet az injektrofedélről, úgy füstölt neki a vége mint egy diesel kipufcsöve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kartergázként vizes-olajos trutyi érkezik az injektoromba, ettől persze döglik meg a motor (c16nz) gázadáskor((

Oka?

Köszi!

Szerintem nem attól döglik.Az a kartergáz-cső szerintem mindenkinek tiszta dzsuva,akinek nincs bödönje. :o

szerk.:megelőztek. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért mérd ki, lehet kifogtál egy rosszat.

Egyrészt a kartergáz normális dolog, minden mocinál van, persze a mennyiség változó, másrészt sok rövidtán okoz habos trutyit az olajbetöltőnél ( ott is látszik?), harmadrészt nincs bödönöd. :D Egyik győri kartársnak volt olyan hihetetlen mennyiségű kartergáza, hogy egyszerűen folytotta a mocit. Igeiglenes megoldásként lehúzta a csövet az injektrofedélről, úgy füstölt neki a vége mint egy diesel kipufcsöve.

Rálépjek a csekkendzsínedre? :o

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nekem is inkább a fehérre hajaznak, de lehet a túl szegény keveréktől van az etanol miatt.

Nekem mondtak egy olyat, hogy a központi befecskendezéses motoroknak sosem lesz egységesen őz barna, mert ugye a kialakítás miatt. Az 1-4 hengerre szegényebb, a 2-3-ra pedig dúsabb keveréket fog kapni, az áramlás miatt. Nálam is ez a helyzet, a belsők barnák, de a külsők enyhén világosabbak. De aztán lehet hülyeség. :o

Link to comment
Megosztás:

enyhén igen az,de nem mondanám vészesnek...

Méress kompressziót, főleg ha nemlett fúrva csak gyűrűzve. És még vadászhatsz kölcsön ECU-t próbára esetleg (anno nekem is csinált ilyet a nyoc szelepes, ugyanúgy kicseréltünk mindent, volt diag-on is, és semmi eredmény. Mígnem kósza ötlet alapján kicseréltük a vezérlőt, és megjavult a kehes.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Kellene 1 kis segítség! A problémám kb 3-hete kezdődött az f-asztrámon. Mikor is egyszer csak kigyulladt a motorhiba visszajelző lámpa menet közben. Égett kb 30 másodpercig aztán kialudt (még menet közben). Azóta minden reggel kigyulladt fél percre de semmi érezhető a motor teljesítményén. Amit észrevettem még a termosztát nyitása elött 3-4.ben úgy 1500-as fordulaton rángat ami talán nem is lenne furcsa de elötte nem tette. A másik, hogy mintha kicsit többet enne azóta de lehet, hogy csak a hüvösebb idő miatt. Voltam szerelőnél is azt mondta lambdaszonda döglött (túltölt). Aztán piszkálgatta, megint rákötötte a laptopra, jó lett a válasz "csak kontakt hiba" rosszul csatlakozott. Eltelt 3 nap megint felgyulladt... Nekem 44-et villogott le a kontroll-lámpa. Ami ugye persze, hogy lambdaszonda pontosabban "lambdaszonda-üzemanyag levegő keverék túl sovány". Olvasgattam a témában irták "hőszenzor is lehet probléma" vagy "hűtőgomba" de akkor miért "44"???? Nem vernék el szivesen 15000,-et feleslegesen...

Kösz!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Kellene 1 kis segítség! A problémám kb 3-hete kezdődött a ######trámon. Mikor is egyszer csak kigyulladt a motorhiba visszajelző lámpa menet közben. Égett kb 30 másodpercig aztán kialudt (még menet közben). Azóta minden reggel kigyulladt fél percre de semmi érezhető a motor teljesítményén. Amit észrevettem még a termosztát nyitása elött 3-4.ben úgy 1500-as fordulaton rángat ami talán nem is lenne furcsa de elötte nem tette. A másik, hogy mintha kicsit többet enne azóta de lehet, hogy csak a hüvösebb idő miatt. Voltam szerelőnél is azt mondta lambdaszonda döglött (túltölt). Aztán piszkálgatta, megint rákötötte a laptopra, jó lett a válasz "csak kontakt hiba" rosszul csatlakozott. Eltelt 3 nap megint felgyulladt... Nekem 44-et villogott le a kontroll-lámpa. Ami ugye persze, hogy lambdaszonda pontosabban "lambdaszonda-üzemanyag levegő keverék túl sovány". Olvasgattam a témában irták "hőszenzor is lehet probléma" vagy "hűtőgomba" de akkor miért "44"???? Nem vernék el szivesen 15000,-et feleslegesen...

Kösz!

Milyen motorkódú az autó egyébként?

A túl szegény keveréket akkor is bedobja a vezérlő, ha valami miatt kevés üzemanyagot kap a motor, pl. eldugult szűrő, halódó benzinpumpa, kontakthibás AC-relé (nálam ez utóbbi okozta).

Link to comment
Megosztás:

Milyen motorkódú az autó egyébként?

A túl szegény keveréket akkor is bedobja a vezérlő, ha valami miatt kevés üzemanyagot kap a motor, pl. eldugult szűrő, halódó benzinpumpa, kontakthibás AC-relé (nálam ez utóbbi okozta).

Kösz a gyors választ!!!

a kód:C14SE02P17442. Nem hinném, hogy AC lenne a hiba. Jól veszi a gázfröccsöt meg bírja a huzamosabb forgatást is (persze a kontakt az más). A másik. Indítás után szinte méterre pontosan (munkahelyi inga) ugyanott villan fel a kontroll lámpa. Sztem inkább a motor hőmérsékletéhez lehet köze. Ugyanis a lámpa a termosztát nyitás után mikor elkezd rohamosan esni a vizhőfok akor villan fel. Viszont a "kontakthibás AC-relé" ez új! Még nem hallottam róla. Mi ez és hol keressem?

Link to comment
Megosztás:

Kösz a gyors választ!!!

a kód:C14SE02P17442. Nem hinném, hogy AC lenne a hiba. Jól veszi a gázfröccsöt meg bírja a huzamosabb forgatást is (persze a kontakt az más). A másik. Indítás után szinte méterre pontosan (munkahelyi inga) ugyanott villan fel a kontroll lámpa. Sztem inkább a motor hőmérsékletéhez lehet köze. Ugyanis a lámpa a termosztát nyitás után mikor elkezd rohamosan esni a vizhőfok akor villan fel. Viszont a "kontakthibás AC-relé" ez új! Még nem hallottam róla. Mi ez és hol keressem?

AC relé nálam anyósülésnél az ajtóküszöbnél műanyag kárpit alatt,de majd jönnek hozzáértők és pontosítanak ha nem így van...

más:most mentem a kocsimmal 90-100km-t,és az első 2 km-t leszámítva tökéletesen ment az autó...ha motor gond lenne akkor mindig rossz lenne nem?inkább valami hidegindításnál lesz rossz?Hőmérséklet jeladót azért a napokban kiméretem,meglátjuk...

Link to comment
Megosztás:

A lezárás a torlólevegő (pl. 60-80 km/h óra felett már számolni kell vele) megakadályozására van, amely bekavarna az LPG beállításokba.

Ez egy régi Lovato reduktor? Mert akkor szerintem az alapjárati keverék állítócsavarja.

Hopp ezt a hozzászólást csak most vettem észre. kissé már foghíjjas a szigetelőszalagozás lehet le kellene cserélnem úgy hogy teljesen befedje megint? Bár most még lehet a fogyasztásom is megnőtt mert vezérléscsere óta mintha fél literrel többet enne, bár lehet csak azért mert újonan cserélve ugye tesztelni kellett a termosztátot hogy nyit e álló helyzetbe bő gázzal (szerelő).

Mi számít réginek? előző tulaj tette bele 3 éve ledes 1gombos és autómatán kapcsol át 2000-es fordulat fölött.

Annak a csavarnak mennyire hogy kellene becsavarva lennie? vagy a teljes becsavarástól kb mennyit ki? :o

Link to comment
Megosztás:

Voltam a másik szerelőmnél is. Ő a termosztátra azt mondta, hogy lehet hogy nyári van benne, és azért nyit előbb? A nyári az 86'C-nál a téli meg 92'C vagy 98'C-nál nyit, ilyenről hallottatok már? bár ma ígyis úgyis rendelek termosztátot mert legyen az kicserélve ha már mindneki azt mondja hogy 92körül kéne lennie a mutatónak. :o

Link to comment
Megosztás:

Voltam a másik szerelőmnél is. Ő a termosztátra azt mondta, hogy lehet hogy nyári van benne, és azért nyit előbb? A nyári az 86'C-nál a téli meg 92'C vagy 98'C-nál nyit, ilyenről hallottatok már? bár ma ígyis úgyis rendelek termosztátot mert legyen az kicserélve ha már mindneki azt mondja hogy 92körül kéne lennie a mutatónak. :D

Mondd neki, hogy aludjon inkább téli álmot :o

Szerinted cserélgetjük? Nekem kijelző szerint 96 foknál nyit télen-nyáron.

Link to comment
Megosztás:

Voltam a másik szerelőmnél is. Ő a termosztátra azt mondta, hogy lehet hogy nyári van benne, és azért nyit előbb? A nyári az 86'C-nál a téli meg 92'C vagy 98'C-nál nyit, ilyenről hallottatok már? bár ma ígyis úgyis rendelek termosztátot mert legyen az kicserélve ha már mindneki azt mondja hogy 92körül kéne lennie a mutatónak. :o

Kerüld jó messzire azt a szerelőt.

Most a termosz+csere olcsóbb? Ha egyszer minden jel a lambda hibára utal akkor miért nem azt cseréled? De ha biztosra akarsz menni akkor használd még így és gyűjtsd a hibakódokoat. Ha a labda haldoklik akkor majd jönni fog a túl szegény mellé néha a túl dús aztán ha vége akkor jön a nincs jel változás hiba.

(A kicsit nagyobb fogyasztás lehet a hideg idő beállta miatt is.)

Ha cserélsz akkor viszont gyári lambdát javaslom. Itt már linkelt valaki olcsó beszerzési forrást gyárira. Cseréje meg pofon egyszerű feltéve ha nincs összegyógyulva.

Amúgy egy vagy négyvezetékes lambdád van?

Link to comment
Megosztás:

Gondolom nem arra gondolt hogy télen nyáron cserélni kell hanem, hogy télen az a jó ha később nyit nyáron meg az a jó ha hamarabb, gondolom az se jó ha nyáron 40'Cban csak 98'C-nál nyit. :o

De majd veszek újat úgy is és cserénél meg megnézem mi van ráírva. de venni veszek az tuti most nem azon a 4-5ezer Ft-on múlik hogy jó e a motornak vagy nem. :D

Link to comment
Megosztás:

Gondolom nem arra gondolt hogy télen nyáron cserélni kell hanem, hogy télen az a jó ha később nyit nyáron meg az a jó ha hamarabb, gondolom az se jó ha nyáron 40'Cban csak 98'C-nál nyit. :o

De majd veszek újat úgy is és cserénél meg megnézem mi van ráírva. de venni veszek az tuti most nem azon a 4-5ezer Ft-on múlik hogy jó e a motornak vagy nem. :D

Teljesen jó. Az a dolga hogy ott nyisson.

Akkor drágán veszed :)

Link to comment
Megosztás:

Kerüld jó messzire azt a szerelőt.

Most a termosz+csere olcsóbb? Ha egyszer minden jel a lambda hibára utal akkor miért nem azt cseréled? De ha biztosra akarsz menni akkor használd még így és gyűjtsd a hibakódokoat. Ha a labda haldoklik akkor majd jönni fog a túl szegény mellé néha a túl dús aztán ha vége akkor jön a nincs jel változás hiba.

(A kicsit nagyobb fogyasztás lehet a hideg idő beállta miatt is.)

Ha cserélsz akkor viszont gyári lambdát javaslom. Itt már linkelt valaki olcsó beszerzési forrást gyárira. Cseréje meg pofon egyszerű feltéve ha nincs összegyógyulva.

Amúgy egy vagy négyvezetékes lambdád van?

ööö még a lambda csere egyszer sem merült fel, na ne már hogy még azt is kell majd cserélnem. Eddig csak a termosztát cserémről volt szó. :o

Link to comment
Megosztás:

Teljesen jó. Az a dolga hogy ott nyisson.

Akkor drágán veszed :o

Szereléssel együtt gondoltam a 4-5ezret. azt mondta hogy ha kicsavar becsavar és elvileg van valami műanyag a vezérmű mögött amibe pont van egy lyuk aol ki lehet cserélni a termosztátot akkor 1ezres, ha le kell bontani mindent vezérműszíj meg fogaskerék akkor 2ezer a szerelés. Maga a termosztát a Wahler az 2610Ft.

Link to comment
Megosztás:

Heló

Múlt pénteken ugye üres volt a kiegyenlítőm. Felöntöttem, hazamentem. Hétvégén indításkor, néha 4-5 másodpercig mintha 3 hengerezett volna az autóm. Aztán elkezdett csattogni alapjáraton, de ha 3000 megemeltem a fordulatot, akkor megszűnt a dolog. De 1-2 perc múlva megint előjött. Aztán 3000-re emelve megint megszűnt. tegnap este hidegen elég fehér füst jött belőle. Ma reggel 8 km után ilyen "gőz" (?) jött belőle. Kb egy hete, folyamatosan hallom hogy csorog a víz a radiátorba.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=9c5992c97...&aid=206441

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=9c5992c97...&aid=206441

Szerintetek esélyes hogy hengerfejes lett?

Link to comment
Megosztás:

Heló

Múlt pénteken ugye üres volt a kiegyenlítőm. Felöntöttem, hazamentem. Hétvégén indításkor, néha 4-5 másodpercig mintha 3 hengerezett volna az autóm. Aztán elkezdett csattogni alapjáraton, de ha 3000 megemeltem a fordulatot, akkor megszűnt a dolog. De 1-2 perc múlva megint előjött. Aztán 3000-re emelve megint megszűnt. tegnap este hidegen elég fehér füst jött belőle. Ma reggel 8 km után ilyen "gőz" (?) jött belőle. Kb egy hete, folyamatosan hallom hogy csorog a víz a radiátorba.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=9c5992c97...&aid=206441

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=9c5992c97...&aid=206441

Szerintetek esélyes hogy hengerfejes lett?

Olajbetöltő sapkán nincs fehéres trutymák? :o

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.