Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mit akartál mutatni azon kívül, hogy a gyűrűhézagon át lehet köpni?

Azon kívül semmit.

Az összes dugó lötyög az összes hengerben. Megforralták,aztán összeugrottak a gyűrűk.

Új gyűrűkkel jó a zárhézag. Hordósra nincs kopva a hengerfal.

Szóval új gyűrűk, főtengely-siklócsapágyak aztán csak jó lesz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vacakol az alapjáratom...néha fogja magát és leáll a verda..Az injektor jobb oldalán/ha szemben állok a kocsival/van egy kis fekete majdnem félkör alakú bizb.sz,két torxfejű csavar fogja,az lenne az alapjárati motorom? 3szál vezeték megy a csatlakozójába,ha lehúzom,akkor áll be normálisra az alapjárat,ha visszadugom,pörög mint állat..Csakhogy gondolom lehúzva meg ne hagyjam,annál is inkább mert ilyenkor kigyullad a motordiagnosztika lámpa..Vagy van ezen egyáltalán alapjárati motor?Mit szedjek ki és ellenőrizzek?? Astra 1,4 C14NZ 92-es

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vacakol az alapjáratom...néha fogja magát és leáll a verda..Az injektor jobb oldalán/ha szemben állok a kocsival/van egy kis fekete majdnem félkör alakú bizb.sz,két torxfejű csavar fogja,az lenne az alapjárati motorom? 3szál vezeték megy a csatlakozójába,ha lehúzom,akkor áll be normálisra az alapjárat,ha visszadugom,pörög mint állat..Csakhogy gondolom lehúzva meg ne hagyjam,annál is inkább mert ilyenkor kigyullad a motordiagnosztika lámpa..Vagy van ezen egyáltalán alapjárati motor?Mit szedjek ki és ellenőrizzek?? Astra 1,4 C14NZ 92-es

Van, piros pötty:

341571-20110920-UJC1KY.jpg

Link to comment
Megosztás:

hali! egy elöttem szóló már kérdezte, én is megkérdezem, annyi különbséggel hogy nekem x14xe nem c16nz a mocim. a hidrotökéket kiakarnám tisztitani mert kelepelnek, csattognak szörnyü hangjuk van. tavaly hengerfejtömitést cseréltem és kiakartam tisztitani a hidrotökéket is, de nem tudtam szétszedni. a GYIK-ban van leirás hogy kell szétszedni azt irja ütögessem hozzá fához a tökét ugy hogy lefelé legyen a belseje, ezt igy csináltam, de megse moccant pedig már izombol dühböl is vertem. a végén már kombináltfogóval próbáltam azzal se moccant ki a belseje. hogy lehet ezeket kiszedni? mitöl van az hogy igy bele van szorulva? köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

hali! egy elöttem szóló már kérdezte, én is megkérdezem, annyi különbséggel hogy nekem x14xe nem c16nz a mocim. a hidrotökéket kiakarnám tisztitani mert kelepelnek, csattognak szörnyü hangjuk van. tavaly hengerfejtömitést cseréltem és kiakartam tisztitani a hidrotökéket is, de nem tudtam szétszedni. a GYIK-ban van leirás hogy kell szétszedni azt irja ütögessem hozzá fához a tökét ugy hogy lefelé legyen a belseje, ezt igy csináltam, de megse moccant pedig már izombol dühböl is vertem. a végén már kombináltfogóval próbáltam azzal se moccant ki a belseje. hogy lehet ezeket kiszedni? mitöl van az hogy igy bele van szorulva? köszi!!!

Csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vacakol az alapjáratom...néha fogja magát és leáll a verda..Az injektor jobb oldalán/ha szemben állok a kocsival/van egy kis fekete majdnem félkör alakú bizb.sz,két torxfejű csavar fogja,az lenne az alapjárati motorom? 3szál vezeték megy a csatlakozójába,ha lehúzom,akkor áll be normálisra az alapjárat,ha visszadugom,pörög mint állat..Csakhogy gondolom lehúzva meg ne hagyjam,annál is inkább mert ilyenkor kigyullad a motordiagnosztika lámpa..Vagy van ezen egyáltalán alapjárati motor?Mit szedjek ki és ellenőrizzek?? Astra 1,4 C14NZ 92-es

Az a bizbasz a TPS jeladó. A fojtószelep pozícióját mondja meg az ECU-nak. Sokat kezdeni nem tudsz vele, ha tényleg az a gondja akkor csere.

Zotya képén kék pötty van rajta, ha jól látom.

Azért ellenőrizd előbb a gázpedál bovdenjét, illetve a mechanikát, nem-e csak az akad egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen! :lol: Akkor holnap kiszedem és megtisztogatom az alapjárati motort..A "kék pötty"egyébként micsoda,amit én az alapjárati motornak véltem? Azzal lehet valamit eszközölni??

Az a pillangószelepállás érzékelő. Egy pótméter, olyan gond szokott lenni vele, hogy kikopik egy adott állásban, ilyenkor a gyorsítás nem egyenletes, lehet érezni hogy valami gond van, Novynak volt ilyen. Javítani nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

tud még valaki mondani erre nekem valamit:

x14xe a mocim. a hidrotökéket kiakarnám tisztitani mert kelepelnek, csattognak szörnyü hangjuk van. tavaly hengerfejtömitést cseréltem és kiakartam tisztitani a hidrotökéket is, de nem tudtam szétszedni. a GYIK-ban van leirás hogy kell szétszedni azt irja ütögessem hozzá fához a tökét ugy hogy lefelé legyen a belseje, ezt igy csináltam, de megse moccant pedig már izombol dühböl is vertem. a végén már kombináltfogóval próbáltam azzal se moccant ki a belseje. hogy lehet ezeket kiszedni? mitöl van az hogy igy bele van szorulva? köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

tud még valaki mondani erre nekem valamit:

x14xe a mocim. a hidrotökéket kiakarnám tisztitani mert kelepelnek, csattognak szörnyü hangjuk van. tavaly hengerfejtömitést cseréltem és kiakartam tisztitani a hidrotökéket is, de nem tudtam szétszedni. a GYIK-ban van leirás hogy kell szétszedni azt irja ütögessem hozzá fához a tökét ugy hogy lefelé legyen a belseje, ezt igy csináltam, de megse moccant pedig már izombol dühböl is vertem. a végén már kombináltfogóval próbáltam azzal se moccant ki a belseje. hogy lehet ezeket kiszedni? mitöl van az hogy igy bele van szorulva? köszi!!!

Szétszedni csak a gyári tőkéket lehet. A tiédben valószínűleg a 2800ft-os bárdis utángyártott van,aminek az élettartalma nagyjából 15-20ekm. :lol:

Link to comment
Megosztás:

tud még valaki mondani erre nekem valamit:

x14xe a mocim. a hidrotökéket kiakarnám tisztitani mert kelepelnek, csattognak szörnyü hangjuk van. tavaly hengerfejtömitést cseréltem és kiakartam tisztitani a hidrotökéket is, de nem tudtam szétszedni. a GYIK-ban van leirás hogy kell szétszedni azt irja ütögessem hozzá fához a tökét ugy hogy lefelé legyen a belseje, ezt igy csináltam, de megse moccant pedig már izombol dühböl is vertem. a végén már kombináltfogóval próbáltam azzal se moccant ki a belseje. hogy lehet ezeket kiszedni? mitöl van az hogy igy bele van szorulva? köszi!!!

ÜDV. Ha gyári akkor szétszedhető ellőtte egy éjszakát nitrohígítóba áztasd be a leírásbol hiányzik annyi,hogy egy karika van a tetején és azt le kell szedni utánna lehet erőszakolni. Ha végkép nem jön szét ami az én esetemben is volt fejel lefelé egy keményfán megütni az alját 1kgos kalapácssal ovatosan nem szétverni. Recept két-három ütés után vizpumpa fogóval egy picit megforgatni ha nem mozdul még egy kis ütlegelés közben gázolajat fecskendővel a furaton benyomni. Kitartás nekem 8 volt mind igy jött szét,egyet igaz szétvertem csere gyári bontottra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos kiszedtem az alapjárati motort,elég kormos-szutykos volt mit ne mondjak..Szépen megtakarítottam,visszatettem,most már nem áll le az autó,de most meg néha nagyon alacsony az alapjáratom.Menet közben semmit sem veszek észre.szépen húz,de mikor kereszteződésnél megállok,szinte alig jár a motor,bár egy kis idő/5-10mp/után felpörög normálisra..Lehet rosszul tettem vissza...mert van egy menetes szár,amin van egy rugó,nos én a menetes szárat teljesen betekerve tettem vissza a helyére...Van annak valami szerepe hogy hogyan teszem vissza??Mert igazából 1-2menet fogta mikor kivettem,de szerintem az menet közben úgyis beállítódik optimálisra vagy nem?Annál is inkább mert mondom,kis idő múlva visszaáll a normális fordulat...Vagy mégiscsak vegyek egy új alapjárati motort is??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos kiszedtem az alapjárati motort,elég kormos-szutykos volt mit ne mondjak..Szépen megtakarítottam,visszatettem,most már nem áll le az autó,de most meg néha nagyon alacsony az alapjáratom.Menet közben semmit sem veszek észre.szépen húz,de mikor kereszteződésnél megállok,szinte alig jár a motor,bár egy kis idő/5-10mp/után felpörög normálisra..Lehet rosszul tettem vissza...mert van egy menetes szár,amin van egy rugó,nos én a menetes szárat teljesen betekerve tettem vissza a helyére...Van annak valami szerepe hogy hogyan teszem vissza??Mert igazából 1-2menet fogta mikor kivettem,de szerintem az menet közben úgyis beállítódik optimálisra vagy nem?Annál is inkább mert mondom,kis idő múlva visszaáll a normális fordulat...Vagy mégiscsak vegyek egy új alapjárati motort is??

Az alapjárati motor fészkét is kitakarítottad?

Link to comment
Megosztás:

Na ne mán,azt nem,ill.csak ronggyal amennyire tudtam kitöröltem...A pillangószelep állás visszajelzőjének lehet köze az alapjáratomhoz?? Az a kis fekete "bizbasz" :D az injektor oldalán...

Szép tisztára ki kell takarítani azt is. Én vékony ecsettel és hígitóval takarítottam ki ott is. Nekem egyszer a pillangó szelep állás érzékelőm meghalt. Akkor nekem az volt a tünet, hogy kitartotta az alapjáratot néha. Aztán egyre gyakrabban. Míg végül állandóan magas volt az alapjáratom. Úgy jöttem rá, hogy egyik ismerős nézte hogy mi lehet, lehúzta a pillangószelep állás érzékelőről a csatlakozót, és az alapjárat rögtön beállt normálisra. Egy két napig úgy jártam vele, míg nem vettem egy másikat. Húzd le te is és próbáld ki egy kör erejéig. Arra készülj, hogy valószinüleg lesz majd hibalámpád amíg nem lesz rajta a csatlakozó.

Vagy pedig meg kéne nézni hogy az alapjárati motor nem akadozik-e. Ere van egy módszer, de már nem emlékszem pontosan hogy hogy kell. De mintha úgy derengene, hogy kiszeded az alapjárati motort, és a csatlakozóját vissza dugod rá. Rövidre zárod a diagnosztikai csatlakozót, mintha hibakódot olvasnál, és a gyújtást ráadod. És az alapjárati motor tengelyének szépen egyenletesen kell liftezni fel-le. És ha akkor akadozva liftezik a tengely akkor valószínüleg szorul a tengelyed az alapjárati motorba. De ezt addig ne csináld meg amíg valaki meg nem erősíti ezt vagy meg nem cáfolja. De nekem így rémlik, hogy így kell, de nem biztos. Várd meg míg valaki meg nem erősíti ezt.

Link to comment
Megosztás:

Szép tisztára ki kell takarítani azt is. Én vékony ecsettel és hígitóval takarítottam ki ott is. Nekem egyszer a pillangó szelep állás érzékelőm meghalt. Akkor nekem az volt a tünet, hogy kitartotta az alapjáratot néha. Aztán egyre gyakrabban. Míg végül állandóan magas volt az alapjáratom. Úgy jöttem rá, hogy egyik ismerős nézte hogy mi lehet, lehúzta a pillangószelep állás érzékelőről a csatlakozót, és az alapjárat rögtön beállt normálisra. Egy két napig úgy jártam vele, míg nem vettem egy másikat. Húzd le te is és próbáld ki egy kör erejéig. Arra készülj, hogy valószinüleg lesz majd hibalámpád amíg nem lesz rajta a csatlakozó.

Vagy pedig meg kéne nézni hogy az alapjárati motor nem akadozik-e. Ere van egy módszer, de már nem emlékszem pontosan hogy hogy kell. De mintha úgy derengene, hogy kiszeded az alapjárati motort, és a csatlakozóját vissza dugod rá. Rövidre zárod a diagnosztikai csatlakozót, mintha hibakódot olvasnál, és a gyújtást ráadod. És az alapjárati motor tengelyének szépen egyenletesen kell liftezni fel-le. És ha akkor akadozva liftezik a tengely akkor valószínüleg szorul a tengelyed az alapjárati motorba. De ezt addig ne csináld meg amíg valaki meg nem erősíti ezt vagy meg nem cáfolja. De nekem így rémlik, hogy így kell, de nem biztos. Várd meg míg valaki meg nem erősíti ezt.

Okés,akkor kiszedem mégegyszer és a fészke is kap egy alapos takarítást..Még jó hogy aránylag jó helyen van,és könnyű kiszedni..Egyébként A pill.szelep visszajelzővel kapcsolatban neked lesz igazad,mert nekem is néha/mielőtt kiszedtem az al.járati motort/nagyon pörgött az alapjáratom,lehúztam a csatlakozót arról a visszajelzőröl és visszaállt normálisra...de mostanában nem csinálja..mondom most meg néha alig van alapjáratom..Ja és valóban akkor mikor lehúztam a csatit,égett a hibalámpa...Olyan kis visszajelzőt esetleg lehet külön kapni??/már ha az is hibás/ Bontóba szerintem nem szívesen szedik le a dolgokat az injektorról...Meg kb.mennyibe kerülhet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.