Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Víz reggel sem volt alatta, és most sem...igazából szinte vizes volt majdnem minden a motortérben, ergó nem tudom azt sem megnézni, hogy honnan ereszt vagy ömlik a víz...

Igazából maga a motor akkor szokott beállni ha túlmelegszik, kenés , vagy hűtés hiánya miatt. Értelem szerűen ez csak üzem közben fordul elő, ha elmegy az olajnyomás, elfolyik a víz és mennek vele tovább. De ilyenkor ugye elég egyértelmű mert egyszercsak megszorul, beáll a motor, a kerekek blokkolnak, csúsznak. Ha állt a kocsi, akkror a motor nem tudott beállni, a pumpa viszont előfordul hogy megszorult, az sem az álláskor, hanem esetleg a leállítás pillanatában vagy az első indítási kísérletkor. Ez azért baj, mert ugyanaz a szíj hajtja mint amelyik a vezérműtengelyet, és ha nem megy a vezérlés az éppen nyitott szelepek találkoznak a dugatyúkkal. Le kell venni a vezérműszíj burkolatát, meg kell nézni megvan-e a szíj, forog-e a pumpa. Az hogy elfolyt a víz, szerintem most másodlagos dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két dologban szeretném a segítségeteket kérni (egyik sem kifejezetten motor téma, de majdnem)

1: A kormány szervó folyadékát le kell-e cserélni valamilyen futásteljesítmény után, vagy csak ha már gond van vele?

40ekm és 11 év van benne, így talán nem ártana. Egyáltalán hol bontsam meg a rendszert, és aztán miként légtelenítsem?

2: Hátsó kipufogó dobot szeretnék cserélni, de a sedanhoz nem találtam eddig. Esetleg a caravan hátsó dobja megegyezik vele? Vagy melyik astráét nézegessem?

(Olyan kéne ami a gyári csatlakozáshoz mókolás nélkül felrakható)

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

1: A kormány szervó folyadékát le kell-e cserélni valamilyen futásteljesítmény után, vagy csak ha már gond van vele?

40ekm és 11 év van benne, így talán nem ártana. Egyáltalán hol bontsam meg a rendszert, és aztán miként légtelenítsem?

Szerintem nem kell nekem a gyári van benne 155ekm és 16 év után is és semmi bajom vele (igaz50ekm-nél kapott bele metabondot)

Minden esetre ártani nem fog ha kicseréled ;)

2: Hátsó kipufogó dobot szeretnék cserélni, de a sedanhoz nem találtam eddig. Esetleg a caravan hátsó dobja megegyezik vele? Vagy melyik astráét nézegessem?

(Olyan kéne ami a gyári csatlakozáshoz mókolás nélkül felrakható)

Hol kerested a kipuf dobot? Olyan nics hogy nincs! Szinte minden webshop hozza hozzá a dobot (unix,bardi,startauto stb) csak be kell adni az autó adatait (motor, évjárat stb)

Arra figyelj a hátsó dobnál, hogy milyen a felfüggesztés kampós vagy az egész dobot átölelő bilincses. Ha bilincses azt is újat érdemes, na meg felfüggesztő gumikat is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem kell nekem a gyári van benne 155ekm és 16 év után is és semmi bajom vele (igaz50ekm-nél kapott bele metabondot)

Minden esetre ártani nem fog ha kicseréled ;)

Hol kerested a kipuf dobot? Olyan nics hogy nincs! Szinte minden webshop hozza hozzá a dobot (unix,bardi,startauto stb) csak be kell adni az autó adatait (motor, évjárat stb)

Arra figyelj a hátsó dobnál, hogy milyen a felfüggesztés kampós vagy az egész dobot átölelő bilincses. Ha bilincses azt is újat érdemes, na meg felfüggesztő gumikat is.

Köszönöm a segítséget!

Van otthon GM hidraulika folyadékom pár liternyi, azt kapna, ha megtudom, hogy hol is bontsam meg a rendszert. (Meg a légtelenítés miként is megy)

Az autókereskedők című sorozatban feltöltötték, majd párszor kopptól koppig tekerték a kormányt járó motornál, és ennyi volt a légtelenítés. (Persze nem opelnél)

Kipufogóban bevallom, hogy valamiféle típusspecifikus sportdobot szeretnék, és ott csak a karavánt meg a 3-5 ajtós verziót hozzák a cégek. Ezért gondoltam, hogy valamelyik jó a szedánhoz is. (A dob egyébként teljesen jó, csak ugye halk, és már nem sokáig bírom a csendet.)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Elosztófedél+rotor cserére van ajánlott brand, ami hasonló minőség, mint a gyári(bosch)? Vagy mindegy, a noname is ugyanolyan jó?

Facet-et néztem ki ~5 ezer a kettőért. Valahogy nincs humorom a bosch 12-13 ezerhez.

OFF autóval van tapasztalatom csak, de a Facet nem volt rossz minőség.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Elosztófedél+rotor cserére van ajánlott brand, ami hasonló minőség, mint a gyári(bosch)? Vagy mindegy, a noname is ugyanolyan jó?

Facet-et néztem ki ~5 ezer a kettőért. Valahogy nincs humorom a bosch 12-13 ezerhez.

Szerintem tökmindegy, egyszerű fém-bakelit kombináció mindegyik, (szinte) mozgó alkatrész nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két dologban szeretném a segítségeteket kérni (egyik sem kifejezetten motor téma, de majdnem)

1: A kormány szervó folyadékát le kell-e cserélni valamilyen futásteljesítmény után, vagy csak ha már gond van vele?

40ekm és 11 év van benne, így talán nem ártana. Egyáltalán hol bontsam meg a rendszert, és aztán miként légtelenítsem?

2: Hátsó kipufogó dobot szeretnék cserélni, de a sedanhoz nem találtam eddig. Esetleg a caravan hátsó dobja megegyezik vele? Vagy melyik astráét nézegessem?

(Olyan kéne ami a gyári csatlakozáshoz mókolás nélkül felrakható)

Előre is köszönöm a segítségeteket!

nekem a bárdiba azt sem tudták hogy miről beszélek mikor mondtam hogy nem bilincses kell nekem hanem az eredeti.

aztán két nap múlva hívtak hogy van a pesti boltjukba 1db 60 ezer forintért. ;)

x18xe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Le szeretném szerelni a befecskendezőt(központi), van valami trükkös "rész" a leszerelésben?Vagy csak simán kioldom a csavarokat,bilincseket és leveszem?Illetve van e valami menete a leszerelésnek,illetve felszerelésnek?Van egy ultrahangos tisztítom és kiszeretném tisztítani az egész egységet.Köszönöm előre is a segítséget\tanácsokat.

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93' C16NZ F Astra hidegben, kb. -3 fokban azonnal beindul, de hidegben a beindulást rögtön követi egy pillanatnyi nyöszörgő hang. Most cseréltem le az eddigi öreg, ramaty aksit egy vadi újra. Szerintetek lehet a hang összefüggésben az aksi cserével vagy semmi köze hozzá? Mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93' C16NZ F Astra hidegben, kb. -3 fokban azonnal beindul, de hidegben a beindulást rögtön követi egy pillanatnyi nyöszörgő hang. Most cseréltem le az eddigi öreg, ramaty aksit egy vadi újra. Szerintetek lehet a hang összefüggésben az aksi cserével vagy semmi köze hozzá? Mit gondoltok?

Szia!

Fülelni kell, hogy honnan jön a hang. Lehet szíj(környéki)probléma is, de akár más is (mint nálam).

Nálam is előfordul mínusz fokokban néha. Mikor nem én indítottam, akkor a motortérben fülre egyértelműen az önindító felől jött a hang. Ez már sok éve kezdődött, azóta sem foglalkozom vele.

Link to comment
Megosztás:

Hello Gorbi!

Köszi a hozzászólást. Meghallgattam, kb. az injektorfej körül hallom. De csak saccolni tudom. Reggeli első indításnál csinálja mínuszokban, utána soha egész nap.

Szia!

Fülelni kell, hogy honnan jön a hang. Lehet szíj(környéki)probléma is, de akár más is (mint nálam).

Nálam is előfordul mínusz fokokban néha. Mikor nem én indítottam, akkor a motortérben fülre egyértelműen az önindító felől jött a hang. Ez már sok éve kezdődött, azóta sem foglalkozom vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.