Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv.

Kis segítséget kérnék.

Két napja rángat a kocsi és nem tudom miért! Ráfogtam a vizes benzinre de most máshol tankoltam és most is csinálta! Egyébként megy szépen, indul stb. csak néha (30km alat 3x) csinálta hogy beszagatott! Visszagondolva mindig 2000 fordulat alatt csinálta! A másik hogy a fordulat ha kidobom üresbe nem mindig esik vissza alapjáratra (fennmarad kb. 1200-on)! A kettőnek lehet köze egymáshoz? Valaki tud ebbe segíteni? Köszi

...nálam a benzinpumpa halála előtti napokban voltak ilyen rángatási tünetek, de remélem nálad más okozza, mert az nem túl kellemes.

Link to comment
Megosztás:

...nálam a benzinpumpa halála előtti napokban voltak ilyen rángatási tünetek, de remélem nálad más okozza, mert az nem túl kellemes.

2 éve cseréltem pumpát elhalálozás miatt, nem szeretnék mégegyszer. Egyépként nekem semmi előjele nem volt, ment az autó szépen majd egy jobbos kanyarba elvágták és onnan sehova!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok még a fórumon és egyből egy nem szokványos kérdéssel fordulnék az 1.6-os ecotec tulajdonosokhoz. :icon1:

Nemrég vettem egy 95-ös 1.6-os(X16XEL) caravánt és sanszos, hogy nem az eredeti nívópálca van a motorban.Megnézné nekem valaki a pálca porvédőéig a hosszát?Addíg nem merek olajat rakni bele mert félek, hogy túltöltöm! <_<

Előre is köszöm! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok még a fórumon és egyből egy nem szokványos kérdéssel fordulnék az 1.6-os ecotec tulajdonosokhoz. :icon1:

Nemrég vettem egy 95-ös 1.6-os(X16XEL) caravánt és sanszos, hogy nem az eredeti nívópálca van a motorban.Megnézné nekem valaki a pálca porvédőéig a hosszát?Addíg nem merek olajat rakni bele mert félek, hogy túltöltöm! <_<

Előre is köszöm! :D

Üdv, ugye tudod, hogy ilyenkor az olaj-szűrök-vezérlés csere az első igazából? Aztán az olajcserekor egyből kiderül jó-e a pálca....de ha lesz itt típustárs tuti megkapod a választ is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Adódott egy kis gondom... :(

Végre összeraktam a kocsit minden stimm, de nem indul be!!!! Indítóztam elöször másodpercenként meglökte 1x a motort de nem indult be.. utána gázzal próbáltam, valamennyire jobb lett, "ilyen majdnem beindul de mégsem" helyzet... megnéztem minden kábelt minden a helyén, benzinszag is jött a kipufogó környékéről... Kezdtem a régi "nekem mindennél eddig bevált" módszerrel , porlasztófedél leszed, kis benzin a torokba, hátha beröffen ;) ....de mégse...kb 20 percet szórakoztam igy, gondoltam állítok a gyújtáson picit ( amugy ugyanoda állítottam vissza ahol szétszerelés elött volt..) , de mikor odanyultam az elosztófedélhez, az alatta lévő jeladóhoz picit hozzáértem és az injektor szó szerint kerregni kezdett , utána párszor megmozgattam még és ugyanugy csattogott amig piszkáltam... ( a kocsi gyujtás alatt volt )

Ez mi lehet? kontakthiba? Kábel törés/szakadás??

Ha ez miatt ez nem lehet akkor mit nézzek meg?

Köszi előre!

C14NZ

Petya

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Adódott egy kis gondom... :(

Végre összeraktam a kocsit minden stimm, de nem indul be!!!! Indítóztam elöször másodpercenként meglökte 1x a motort de nem indult be.. utána gázzal próbáltam, valamennyire jobb lett, "ilyen majdnem beindul de mégsem" helyzet... megnéztem minden kábelt minden a helyén, benzinszag is jött a kipufogó környékéről... Kezdtem a régi "nekem mindennél eddig bevált" módszerrel , porlasztófedél leszed, kis benzin a torokba, hátha beröffen ;) ....de mégse...kb 20 percet szórakoztam igy, gondoltam állítok a gyújtáson picit ( amugy ugyanoda állítottam vissza ahol szétszerelés elött volt..) , de mikor odanyultam az elosztófedélhez, az alatta lévő jeladóhoz picit hozzáértem és az injektor szó szerint kerregni kezdett , utána párszor megmozgattam még és ugyanugy csattogott amig piszkáltam... ( a kocsi gyujtás alatt volt )

Ez mi lehet? kontakthiba? Kábel törés/szakadás??

Ha ez miatt ez nem lehet akkor mit nézzek meg?

Köszi előre!

C14NZ

Petya

Van egy csati nem messze attól a jeladótól, a hengerfejhez van rögzítve egy fémlemezre, egy-egy vastagabb és vékonyabb vezeték megy bele, az szokott kontaktos lenni. Én már levágtam a csatit és összeforrasztottam. Az egyik vezeték az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sajna a fehér paripámnak lehet baja lesz mert kicsit köhög. Kérdezek pár dolgot hátha megelőzhető lenne a baj.

Tegnap elsőre pöccre indúlt ahogy szokott is aztán 0'C-nál a szokásos tempómmal szokásos 3/4-ed es fűtéssel 2-esre állítva feles kartonnal az elejébe a szokáos 93-94'C-s hűtővíz helyett (tudom hogy a 92'C a rendes de szerintem ennyit csal) Szóval most olyan 91-92'C-t mutatott. lehet olyantól hogy az oldajszintem az utolsó rovátkába van? Olajlámpám még nem gyúlladt ki még kanyarba se, utánna önteni se akarok mert 2héten belűl és 180Km-eren belűl 10ezres olajcserém lesz. Most úgyis busszal járok melóhelyre és ha csak nagyon kell akkor használom az autót. Ez még a kisebbik gondom lenne.

A nagyobb, hogy tegnap hazafele viszont alig akart beindúlni. Mintha lemerülőben lett volna az aksi 2.-ra indúlt be de ott is csak épphogy beröffent. Alapjárat is ingadozott, ok gondolom alapjárati cuccot kell takarítani. Vagy esetleg a benya lehetett vacak? Mert mintha furán puffogott volna a kipufogó is nem volt szép egyenletes a hangja mint előtte 4órával, hideg nem volt mert kb 0'C volt. Vagy inkább öntsek hozzá 2dl-er olajat is hogy akkor kb fél-3/4-ed ig lesz a pálca? Ill hogy a víz miért nem melegszik úgy? máskor minusz 10'C-be is 93-93'C-t mutatott. Termosztát Wahler kb 1,5éves. Vagy esetleg ellustúlhatott abba hogy a nagy hóba 60-nál 5.be mentem folyamatosan és elpunnyadt? Vagy csak simán ki kellene húzatni hátha jobb volna neki? Hazavfele a hűtővíz 20km-er után már lement 90-91'C-re. Lámpánál álva ment csak vissza a szokásos 93'C-ra.

Előre is köszönöm! Bocs ha hülye kérdésekért de azért aggódom érte mert mióta megvan 1,5éve nem volt még vele gond....kopp....kopp...kopp.

:unsure:

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sajna a fehér paripámnak lehet baja lesz mert kicsit köhög. Kérdezek pár dolgot hátha megelőzhető lenne a baj.

Tegnap elsőre pöccre indúlt ahogy szokott is aztán 0'C-nál a szokásos tempómmal szokásos 3/4-ed es fűtéssel 2-esre állítva feles kartonnal az elejébe a szokáos 93-94'C-s hűtővíz helyett (tudom hogy a 92'C a rendes de szerintem ennyit csal) Szóval most olyan 91-92'C-t mutatott. lehet olyantól hogy az oldajszintem az utolsó rovátkába van? Olajlámpám még nem gyúlladt ki még kanyarba se, utánna önteni se akarok mert 2héten belűl és 180Km-eren belűl 10ezres olajcserém lesz. Most úgyis busszal járok melóhelyre és ha csak nagyon kell akkor használom az autót. Ez még a kisebbik gondom lenne.

A nagyobb, hogy tegnap hazafele viszont alig akart beindúlni. Mintha lemerülőben lett volna az aksi 2.-ra indúlt be de ott is csak épphogy beröffent. Alapjárat is ingadozott, ok gondolom alapjárati cuccot kell takarítani. Vagy esetleg a benya lehetett vacak? Mert mintha furán puffogott volna a kipufogó is nem volt szép egyenletes a hangja mint előtte 4órával, hideg nem volt mert kb 0'C volt. Vagy inkább öntsek hozzá 2dl-er olajat is hogy akkor kb fél-3/4-ed ig lesz a pálca? Ill hogy a víz miért nem melegszik úgy? máskor minusz 10'C-be is 93-93'C-t mutatott. Termosztát Wahler kb 1,5éves. Vagy esetleg ellustúlhatott abba hogy a nagy hóba 60-nál 5.be mentem folyamatosan és elpunnyadt? Vagy csak simán ki kellene húzatni hátha jobb volna neki? Hazavfele a hűtővíz 20km-er után már lement 90-91'C-re. Lámpánál álva ment csak vissza a szokásos 93'C-ra.

Előre is köszönöm! Bocs ha hülye kérdésekért de azért aggódom érte mert mióta megvan 1,5éve nem volt még vele gond....kopp....kopp...kopp.

:unsure:

Ne akarj ennyire pontosakat leolvasni arról a műszerről. ;) A mozgása többet elárul, mint az általánosan megszokott pozíciója :D Ha a kékben van, akkor hideg, ha a piros és a kék között, akkor nagyjából "jóvan", ha meg a pirosban, akkor meg szívás van. A pontossága kb. ennyi ;) Abból hogy a mutató hogy mozog, látod, hogy a termosztát nyitott -e (ha nem látod akkor tapi) meg hogy a hőgomba kapcsolt -e. Celsiusra pontosan úgysem fog neked mutatni, csak megközelítőleg valamit. Ha hőmérővel rámérsz, akkor a mutatóhoz képest, simán lesz 5-8-10 fok különbség :) Az olajnyomás visszajelző meg, ha már felvillan, akkor már nagggyon nincs olaj benne. Simán nem ér bele a pálca, amikor a lámpa még nem jelez :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a problémám, hogy indításkor reccsen egyet az önindító. Ezt csak hideg motornál csinálja (főleg télen) amikor hosszabban kell indítózni. Gondolom nem húz vissza időben a bendix. Mennyire melós ezt kivenni, szerintem ki kellene tisztítani, és bezsírozni, javítsatok ki ha tévedek. Úgy láttam, hogy az injetor alatt van, elég szűkös helyen. Az autó 1,4; 8v nem pedig V8.......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a problémám, hogy indításkor reccsen egyet az önindító. Ezt csak hideg motornál csinálja (főleg télen) amikor hosszabban kell indítózni. Gondolom nem húz vissza időben a bendix. Mennyire melós ezt kivenni, szerintem ki kellene tisztítani, és bezsírozni, javítsatok ki ha tévedek. Úgy láttam, hogy az injetor alatt van, elég szűkös helyen. Az autó 1,4; 8v nem pedig V8.......

Nem vészes bár az egyik csavarhoz inkább allulról férni hozzá. Ha már szétszeded cseréljél benne bronzkefét és kefetartót mert az rendszerint eltörik.

Link to comment
Megosztás:

Megtennéd, hogy egy kicsit részletesebben leírnád a menetét.

Köszi.

Hát ugya első lépés az akku lekötése, ha a rádiód kódot kér akkor azt tudni kell. Aztán behasalsz a motortérbe lekötöd a kábeleket, mindegyik csavaros rögzítésű, majd kitekered a felső csavart amúgy erre megy a testkábel is. Aztán aláhasalsz és kitekered az alső csavart is ekkor az önindító rádesik. nekem van egy gerendákból készített dobbantóm arra szoktam feljárni akna hiányában így alá lehet férni rendesen. A szétszedés adja magát hacsak a bendixel akarsz foglalkozni a kisebbik hengert kell kibontani torx-csavarok fogják. Egy réz hengert fogsz látni az szokott megakadni egyszerűen le kell törölgetni egy benzines rongyal.

480644-20120223-tpV4Fm.jpg

Ott van az a réz henger az löki be a fogaskereket indításkor. Ugye a rugó nyomja vissza megnézheted azt is hátha törött.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugya első lépés az akku lekötése, ha a rádiód kódot kér akkor azt tudni kell. Aztán behasalsz a motortérbe lekötöd a kábeleket, mindegyik csavaros rögzítésű, majd kitekered a felső csavart amúgy erre megy a testkábel is. Aztán aláhasalsz és kitekered az alső csavart is ekkor az önindító rádesik. nekem van egy gerendákból készített dobbantóm arra szoktam feljárni akna hiányában így alá lehet férni rendesen. A szétszedés adja magát hacsak a bendixel akarsz foglalkozni a kisebbik hengert kell kibontani torx-csavarok fogják. Egy réz hengert fogsz látni az szokott megakadni egyszerűen le kell törölgetni egy benzines rongyal.

...

Ott van az a réz henger az löki be a fogaskereket indításkor. Ugye a rugó nyomja vissza megnézheted azt is hátha törött.

Ez nagy segítség volt, köszönöm szépen, asszem hétvégén nekiesek.

Módosítva : hening
Képpel ne idézz!
Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Az előző tüneteket leírva a mai nap pöccre indúlt az autó és az alapjárat is normálisabb volt. Nagyon picit ingadozott csak, akkor olyat hallottam mikor 8-10mp-enként ingadozott mint amikor a szervót túlfordítva sziszeg, vagy lehet a szervó sziszegett bár álló helyzetbe nem kormányt csavargatva hallottam ezt a sziszegést. Azért kérdezek ennyire mert szeretem megelőzni a bajt és nem megvárni amíg nagyobb baja lesz. Vagy eddig is lehet ilyen volt csak már beleparáztatom magamat mindenbe? :unsure:

Bácsmá a hülye kérdésekért! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Az előző tüneteket leírva a mai nap pöccre indúlt az autó és az alapjárat is normálisabb volt. Nagyon picit ingadozott csak, akkor olyat hallottam mikor 8-10mp-enként ingadozott mint amikor a szervót túlfordítva sziszeg, vagy lehet a szervó sziszegett bár álló helyzetbe nem kormányt csavargatva hallottam ezt a sziszegést. Azért kérdezek ennyire mert szeretem megelőzni a bajt és nem megvárni amíg nagyobb baja lesz. Vagy eddig is lehet ilyen volt csak már beleparáztatom magamat mindenbe? :unsure:

Bácsmá a hülye kérdésekért! :blush:

Szerintem egy picit ingadozhat hiszen szabályozva van az ECU-áltak és nem egy fix ponton tartva.

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomás visszajelző meg, ha már felvillan, akkor már nagggyon nincs olaj benne. Simán nem ér bele a pálca, amikor a lámpa még nem jelez :rolleyes:

Az olajgomba az botrány ezeknél a motoroknál!

Kompressziót mértem tegnap,meleg motornál az önindítótól is kialudt pár mp alatt,az már elég nyomást csinált szerinte. :omg: Akkor menet közben nagyjából a csapágyhalál előtt 10mp-el villan fel kb. :D

M102 merci motor meg már harmad nívónál pályás tempónál szól,hogy önccséutána. Jól be is sz@artam,hogy most mi történt,mivel az SZ-motor olajnyomásjelzőjén szocializálódtam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.