Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szekunder levegö kompresszor a becsületes neve. Hideg motornál belöle jön az a porszivó hang, kb 1-1,5 percig jár csak, levegöt nyom a kipufogóba hogy ne legyen a katalizátornak oxigénhiánya a dús keveréktöl.

Köszönöm szépen a választ!:)

Link to comment
Megosztás:

Hibakeresés volt ma az Astrában. Lambdát kizárom, mert ugye hidegen úgyse figyeli, de ugyanúgy fullad. (Egyszer lehúztam a lambdát és a termosztát nyitásakor dobta ki a hibakódot a lambdára, hogy nem látja). Lehúztam a kétvezetékes jeladó csatiját, dobta a kódot és szerencsétlenkedett. Lehúztam a TPS csatit, azonnal vészprogram, megemelkedett a fordulatszám és check világított. Főtengelyjeladó csatijára sem reagált a mozgatásával és egyéb más csatira sem. Ha hirtelen adtam gázt a karral, akkor egy pillanatra behörgött a motor, tehát befulladt. Melegen nehezen indul (többet teker), illetve már az alapjárat sem jó túlzottan.

Lehet csak az alapjárati léptetőmotor döglődik/szorul és emiatt nem tud időben reagálni, ha gázt adok alapjáraton, illetve gyorsításnál is kell idő neki, míg bezár. Erre tippelek.

Link to comment
Megosztás:

Hibakeresés volt ma az Astrában. Lambdát kizárom, mert ugye hidegen úgyse figyeli, de ugyanúgy fullad. (Egyszer lehúztam a lambdát és a termosztát nyitásakor dobta ki a hibakódot a lambdára, hogy nem látja). Lehúztam a kétvezetékes jeladó csatiját, dobta a kódot és szerencsétlenkedett. Lehúztam a TPS csatit, azonnal vészprogram, megemelkedett a fordulatszám és check világított. Főtengelyjeladó csatijára sem reagált a mozgatásával és egyéb más csatira sem. Ha hirtelen adtam gázt a karral, akkor egy pillanatra behörgött a motor, tehát befulladt. Melegen nehezen indul (többet teker), illetve már az alapjárat sem jó túlzottan.

Lehet csak az alapjárati léptetőmotor döglődik/szorul és emiatt nem tud időben reagálni, ha gázt adok alapjáraton, illetve gyorsításnál is kell idő neki, míg bezár. Erre tippelek.

Injektorház fedelét levéve figyelted a porlasztás képét?

Meg belelátni az alapjárati megkerülő csatornájába is, láthatod h gázadásra lezár-e.

Gondolom vákuumcsövek megvoltak.

Ha anyag jónak néz ki akkor gyújtás. DIS kocka szokott így szórakozni.

Link to comment
Megosztás:

Injektorház fedelét levéve figyelted a porlasztás képét?

Meg belelátni az alapjárati megkerülő csatornájába is, láthatod h gázadásra lezár-e.

Gondolom vákuumcsövek megvoltak.

Ha anyag jónak néz ki akkor gyújtás. DIS kocka szokott így szórakozni.

Hja azt kifelejtettem, hogy eléggé ereszti a benzinkeveréket az injektorház. Alul és maga a műanyag körül is.

Megnézem ezeket.

Link to comment
Megosztás:

Hja azt kifelejtettem, hogy eléggé ereszti a benzinkeveréket az injektorház. Alul és maga a műanyag körül is.

Megnézem ezeket.

Az injektorfej alatti tömítés simán lehet akkor rossz, vagy az injektor tömítései ha elkezdenek engedni akkor becsöpög, és pont úgy fulladozni fog ahogy mondod.

Kapd le a fedelet aztán járasd és figyeld.

Link to comment
Megosztás:

Az injektorfej alatti tömítés simán lehet akkor rossz, vagy az injektor tömítései ha elkezdenek engedni akkor becsöpög, és pont úgy fulladozni fog ahogy mondod.

Kapd le a fedelet aztán járasd és figyeld.

Megtörtént. Látszólag jó. Permetezte a pillangószelepet, nem hugyozta, gázadásra reagált az injektor is. Viszont az alapjárati megkerülő csatornánál nem láttam sok mindent, igaz, nem volt épp napsütés már.

Gyertyacserét még megejtek.

Link to comment
Megosztás:

Korom feketék, tehát sok.

Akkor nagyjából két dologra szűkül a kör. Vagy motorhőfok jeladó vagy lambda. Bár lambda hibától vagy rögtön észreveszi,hogy a lambda ablakon kívül esik a feszültsége ilyenkor rögtön gyújt lámpát vagy csak kicsit lesz lustább a szonda,de ilyenkor lehúzva a lambdát pozitív változást kell tapasztalni.

Vagy motorhőfok jeladó hibától nem fog lámpázni,elhisz neki mindent az ECU ha ilyenkor lehúzod a lambdát,akkor belefullad a benzinbe.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nagyjából két dologra szűkül a kör. Vagy motorhőfok jeladó vagy lambda. Bár lambda hibától vagy rögtön észreveszi,hogy a lambda ablakon kívül esik a feszültsége ilyenkor rögtön gyújt lámpát vagy csak kicsit lesz lustább a szonda,de ilyenkor lehúzva a lambdát pozitív változást kell tapasztalni.

Vagy motorhőfok jeladó hibától nem fog lámpázni,elhisz neki mindent az ECU ha ilyenkor lehúzod a lambdát,akkor belefullad a benzinbe.

Megint produkálta a hibát, ami miatt kicseréltem a benzinszűrőt. Haladok aztán berángat és check engine. Ismét 0170 a kód. Vagy eltömődött megint az új szűrő vagy az AC pumpával van baj. Megküldtem harmadikban padlózva és hagyta is magát tiltásig pörögni, csak az elején rángatózott be, aztán haladt szépen felfele a fordulat.

A check-et meg úgy adta be, hogy emelkedőn mentem harmadikban és nem sajnáltam a gázpedált, ekkor rángatózott be. Úgyhogy átnézem az üzemanyag ellátást. AC, szűrője, esetleg relé, vagy az is lehet, hogy szétment az aktívszén szűrőm. Csak már sötét van. :)

Link to comment
Megosztás:

Megint produkálta a hibát, ami miatt kicseréltem a benzinszűrőt. Haladok aztán berángat és check engine. Ismét 0170 a kód. Vagy eltömődött megint az új szűrő vagy az AC pumpával van baj. Megküldtem harmadikban padlózva és hagyta is magát tiltásig pörögni, csak az elején rángatózott be, aztán haladt szépen felfele a fordulat.

A check-et meg úgy adta be, hogy emelkedőn mentem harmadikban és nem sajnáltam a gázpedált, ekkor rángatózott be. Úgyhogy átnézem az üzemanyag ellátást. AC, szűrője, esetleg relé, vagy az is lehet, hogy szétment az aktívszén szűrőm. Csak már sötét van. :)

Részvétem!

Link to comment
Megosztás:

Az a kérdésem,szerintetek mi lehet a baj?

Rendesen indul szép alapjárat,üresben rendesen felpörög az autó!

Ha elindulok vele,és rá nyomom a gázt fokozatosan akkor nem mindjárt reagál a gázadásra!

Kb 2-3,másodperc után kezdi felvenni a fordulatot!

Bármelyik sebességbe ,de a 3-4-5be veszem jobban észre!

Ha vissza teszem 3-ba és magasabb az alapjárat és nyomom a gáz akkor megy mint a meszes!

Kb 1-hete kezdte el.

Vissza raktam a sport légszűrőt,de azzal is ugyan az van!

Gondoltam a pozíció szenzorra,meg az alapjárati motorra is,mert nyár végén ki tisztítottam azóta úgy érzem mintha kicsit ingadozna az alapjáratom,de a fordulatszám nem változik,sem rázkódik be a kaszni csak érzem kicsit akadozik,de minimálisan!

Kb 2 hónapja cseréltem hőfokjeladót ,mert a régi nem mért pontosan!

Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Az a kérdésem,szerintetek mi lehet a baj?

Rendesen indul szép alapjárat,üresben rendesen felpörög az autó!

Ha elindulok vele,és rá nyomom a gázt fokozatosan akkor nem mindjárt reagál a gázadásra!

Kb 2-3,másodperc után kezdi felvenni a fordulatot!

Bármelyik sebességbe ,de a 3-4-5be veszem jobban észre!

Ha vissza teszem 3-ba és magasabb az alapjárat és nyomom a gáz akkor megy mint a meszes!

Kb 1-hete kezdte el.

Vissza raktam a sport légszűrőt,de azzal is ugyan az van!

Gondoltam a pozíció szenzorra,meg az alapjárati motorra is,mert nyár végén ki tisztítottam azóta úgy érzem mintha kicsit ingadozna az alapjáratom,de a fordulatszám nem változik,sem rázkódik be a kaszni csak érzem kicsit akadozik,de minimálisan!

Kb 2 hónapja cseréltem hőfokjeladót ,mert a régi nem mért pontosan!

Mi lehet a gond?

Én elsőre próbálnék betölteni egy adag injektor tisztítót a benzinbe.

Ja, igen, és természetesen a gyertya ellenőrzési rutin, akku feszültség ellenőrzés!

Link to comment
Megosztás:

DSCI1030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

az lenne a kérdésem hogy megtudja valaki mondani a pontos nevét,ami a szívó csonkba van az alján a csatis érzékelő a 2-szálas?!

És esetleg nincs valakinek képe róla milyen a belseje ami bent van?!

hűttő folyadék jeladó,vagy levegő érzékelő?

Köszönöm

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

az lenne a kérdésem hogy megtudja valaki mondani a pontos nevét,ami a szívó csonkba van az alján a csatis érzékelő a 2-szálas?!

És esetleg nincs valakinek képe róla milyen a belseje ami bent van?!

hűttő folyadék jeladó,vagy levegő érzékelő?

Köszönöm

Kétvezetékes hőfok jeladó, innen tudja a motorvezérlő , hogy milyen meleg a motor.

Link to comment
Megosztás:

Rángatózó motorral lementem tankolni az Agiphoz és nem rángatózva mentem haverhoz. Shell benzin volt benne, arra öntöttem rá Agipot és elmúlt.

Bár van egy olyan teóriám is, hogy megszokta a 100-as benzint majd kapott f*s 95-öst és ez nem tetszett neki. Bár agipnál is 95-öst toltam rá.

Link to comment
Megosztás:

Rángatózó motorral lementem tankolni az Agiphoz és nem rángatózva mentem haverhoz. Shell benzin volt benne, arra öntöttem rá Agipot és elmúlt.

Bár van egy olyan teóriám is, hogy megszokta a 100-as benzint majd kapott f*s 95-öst és ez nem tetszett neki. Bár agipnál is 95-öst toltam rá.

Azt simán el tudom képzelni, hogy a naftaváltást nem szerette. A Zafira anno sok-sok etanolos járás után amikor megkapta az elsö tiszta benzines teletankolást 2 napig úgy remegett, meg szenvedett mint egy drogos az elvonón. Rángatott, fuldoklott, alapjárat dobált, nagyon nem találta magát :D
Link to comment
Megosztás:

Azt simán el tudom képzelni, hogy a naftaváltást nem szerette. A Zafira anno sok-sok etanolos járás után amikor megkapta az elsö tiszta benzines teletankolást 2 napig úgy remegett, meg szenvedett mint egy drogos az elvonón. Rángatott, fuldoklott, alapjárat dobált, nagyon nem találta magát :D

Hát szerintem ennek nincs sok értelme...összevissza járok mindenféle benzinnel, etanollal keverve vagy tisztán, azt eszi amit kap, és semmi gondja. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó, de a Tiedé kicsit más technika. :) Te beállítod 95-re a benzint és kész. :D Ezek meg már kopogásszenzorosak. :)

Úgy látszik ezért nincs nekem se problémám a benzinnel. Ha meg kopogás szenzoros, akkor miért nem "szenzoroz"?

Hisz éppen arra találták ki!

Én inkább valami másra tippelek, pl vizezett benzinre.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látszik ezért nincs nekem se problémám a benzinnel. Ha meg kopogás szenzoros, akkor miért nem "szenzoroz"?

Hisz éppen arra találták ki!

Én inkább valami másra tippelek, pl vizezett benzinre.

A c20NE nem kényes benzinre : )))) eléggé jól kitalált moci, nem véletlen volt év motorja :)

Link to comment
Megosztás:

Rángatózó motorral lementem tankolni az Agiphoz és nem rángatózva mentem haverhoz. Shell benzin volt benne, arra öntöttem rá Agipot és elmúlt.

Bár van egy olyan teóriám is, hogy megszokta a 100-as benzint majd kapott f*s 95-öst és ez nem tetszett neki. Bár agipnál is 95-öst toltam rá.

Nem lehet, hogy az üzemanyag szint ami befolyásolja a dolgot és nem a benzin minősége, milyensége?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.