Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Enyémből is az lesz hamarosan. Bár jó lenne hozzávaló dugattyúkkal összerakni az egészet. Hülye kérdés: csak a dugattyúk kellenek hozzá a hajtókarral, vagy főtengely, lendkerék kuplung is csere?

szr dugókkal nagyon erőtlen lesz alacsony fordulatnál?

Annyira azért nem volt rossz. Egy angol ismerősnek a mattig leömlőmmel, padon mérve 99.9ló lett szintén szrből.

Link to comment
Megosztás:

Enyémből is az lesz hamarosan. Bár jó lenne hozzávaló dugattyúkkal összerakni az egészet. Hülye kérdés: csak a dugattyúk kellenek hozzá a hajtókarral, vagy főtengely, lendkerék kuplung is csere?

szr dugókkal nagyon erőtlen lesz alacsony fordulatnál?

Mivel csak a sűrítési viszony különbözik, és az sem jelentősen, ebből kifolyólag szerintem még a hajtókarok is ugyanazok, csak a dugó teteje más. A főtengely az biztos hogy ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Mivel csak a sűrítési viszony különbözik, és az sem jelentősen, ebből kifolyólag szerintem még a hajtókarok is ugyanazok, csak a dugó teteje más. A főtengely az biztos hogy ugyanaz.

Azért is gondoltam a dugattyú cserére, mert a (visszatekert) óra szerint is 220ekm felé járunk, és a motor nagy nehezen élt túl egy majdnem besülést a hengerfej tömítés miatt. Az olajat is 'szereti', szóval lehet, hogy gyűrűzni kéne így is úgy is.

Link to comment
Megosztás:

Azért is gondoltam a dugattyú cserére, mert a (visszatekert) óra szerint is 220ekm felé járunk, és a motor nagy nehezen élt túl egy majdnem besülést a hengerfej tömítés miatt. Az olajat is 'szereti', szóval lehet, hogy gyűrűzni kéne így is úgy is.

Ebben az esetben mindenképp cserélnék dugót is, ha sikerül külön szerezni.

Egyébként ahogy wookie is írta, a főtengely az dettó ugyanaz. C14NZ-től X16XEL-ig ugyanaz a főtengely, hajtókar is mert a lökethossz is azonos. Lendkereket lehet cserélni, de nem szükséges, viszont ha cserélsz, akkor új kuplung, mert az SE lendkerék tányéros, míg az SZR sík. Utóbbi az olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben mindenképp cserélnék dugót is, ha sikerül külön szerezni.

Egyébként ahogy wookie is írta, a főtengely az dettó ugyanaz. C14NZ-től X16XEL-ig ugyanaz a főtengely, hajtókar is mert a lökethossz is azonos. Lendkereket lehet cserélni, de nem szükséges, viszont ha cserélsz, akkor új kuplung, mert az SE lendkerék tányéros, míg az SZR sík. Utóbbi az olcsóbb.

A főtengelycserét mindenképp meg akartam úszni, és akkor ez sikerül is. :icon1: A kuplungban meg csak a kinyomócsapágy bacódott meg, az csere, a többi meg jó.

Dugók, leömlő, AC kell már csak, meg az apraja.

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben mindenképp cserélnék dugót is, ha sikerül külön szerezni.

Egyébként ahogy wookie is írta, a főtengely az dettó ugyanaz. C14NZ-től X16XEL-ig ugyanaz a főtengely, hajtókar is mert a lökethossz is azonos. Lendkereket lehet cserélni, de nem szükséges, viszont ha cserélsz, akkor új kuplung, mert az SE lendkerék tányéros, míg az SZR sík. Utóbbi az olcsóbb.

Mindkettőt szerelték mindegyikkel. ;) Enyém SE is sík. :icon1: (igaz ez 1,4 de 1,6 is volt így is úgy is)

A SE és SZR között sűrítési arányban 0,2 van (9,8:1 vs 9,6:1) ami égéstér térfogatban kb.1 ccm.

Ez így nem is hangzana rosszul, de nem csak a dugattyúk közt van eltérés, hanem a hengerfejben is.

Ha azt is belevesszük, hogy az SZ és SZR között csak a dugattyú a különbség és sűrítési arányban 0,4 (10,0:1 vs 9,6:1), akkor mivel az SZ és SE dugattyúi egyformák, az SE hengerfej égéstere is nagyobb, mint az SZ és SZR ami egyforma.

Így elméletileg SZR SE-re alakításnál dugattyúban van 0,4 különbség, a sűrítési arány kb.9,4:1-re jön ki.

Pontosat akkor lehetne mondani ha meg is mérnénk, mi a különbség a két dugattyú között csapszegfurat és dugattyútető távolságban és a dugattyú tető közötti könnyítésben. Amit elsőre nem is gondoltam volna: ha 65mm-es átmérőn van 0,6mm süllyesztés a dugattyútetőn, az 2ccm.

..és ezzel nem mentünk semmire, mert nem tudjuk arányosítani a teljesítményveszteséget a sűrítési aránnyal, csak annyit tudunk csökken a teljesítmény valamennyit az igaz SE-hez képest. :D

Link to comment
Megosztás:

A hibát megtalátuk az SE motornál,köszi a tippeket,remélem más is szopik majd egy ilyennel.

Köszi, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat, így legközelebb tudunk majd segíteni, ha valaki ezzel "szopik". ;) :icon13:

Biztos azért nem írt rá senki konkrétumot, mert el akarta titkolni egy ilyen mindennapos hiba megoldását. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat, így legközelebb tudunk majd segíteni, ha valaki ezzel "szopik". ;) :icon13:

Biztos azért nem írt rá senki konkrétumot, mert el akarta titkolni egy ilyen mindennapos hiba megoldását. :devlish:

ingyenszervizponthu :D

Link to comment
Megosztás:

A hibát megtalátuk az SE motornál,köszi a tippeket,remélem más is szopik majd egy ilyennel.

Amúgy meg szivesen. :sneaky:

Ha laptopról netezel be kellett volna rakni az autóba a gépet ,de ha asztali akkor beállni a szobába hogy jól lássuk mi a probléma ,mert így nem láttuk pontosan a dolgokat és nem akartunk hülyeséget mondani. Semmi konkrét előzményt nem írtál le, csak ezt cseréltük meg azt és mégsem jó. Biztos vagyok benne hogy máshol kezdődött a probléma csak a véletlenek miatt jött össze minden. Peace.

Link to comment
Megosztás:

Látom SE-zés a téma. Ahogy olvasom, X14NZ-ből teljes értékűt nem lehet kihozni, de miket kéne fullosan vennem hozzá, hogy már majdnem SE legyen? Meg valakinek van valami lemért vagy esetleg kiszámolt (ha lehetséges) adata, hogy a 60 lóból körülbelül mennyit képes csinálni egy ilyen átalakítás? Meg aki már végigjárt ezen a történeten, tapasztalatot tudna mondani, hogy az X14NZ->SE érzésre sokkal jobb lett-e, elenyésző, egyátlalán van értelme megcsinálni?

Link to comment
Megosztás:

Látom SE-zés a téma. Ahogy olvasom, X14NZ-ből teljes értékűt nem lehet kihozni, de miket kéne fullosan vennem hozzá, hogy már majdnem SE legyen? Meg valakinek van valami lemért vagy esetleg kiszámolt (ha lehetséges) adata, hogy a 60 lóból körülbelül mennyit képes csinálni egy ilyen átalakítás? Meg aki már végigjárt ezen a történeten, tapasztalatot tudna mondani, hogy az X14NZ->SE érzésre sokkal jobb lett-e, elenyésző, egyátlalán van értelme megcsinálni?

Nem számolgatok vagy mégis na mindegy a héten csinálok az asszonynak nz-ből se-t és megmondom milyen lett. Ja A corsa.Na meg úgyis lent van még a hf megköbölöm ha van valakinek kedve számolgatni felteszem ide és akkor lesz egy hivatalos mérés hogy mennyi az annyi.Volt egy komplett motorom a kutyának nem kellett ezért alakítom át az asszonyét. Gyereket oviba+isibe vinni kell az erő. :D
Link to comment
Megosztás:

Látom SE-zés a téma. Ahogy olvasom, X14NZ-ből teljes értékűt nem lehet kihozni, de miket kéne fullosan vennem hozzá, hogy már majdnem SE legyen? Meg valakinek van valami lemért vagy esetleg kiszámolt (ha lehetséges) adata, hogy a 60 lóból körülbelül mennyit képes csinálni egy ilyen átalakítás? Meg aki már végigjárt ezen a történeten, tapasztalatot tudna mondani, hogy az X14NZ->SE érzésre sokkal jobb lett-e, elenyésző, egyátlalán van értelme megcsinálni?

Az egyetlen különbség, ami attól elválaszt egy NZ-t, hogy teljes értékű SE legyen belőle, az a dugattyúk, mivel más a tetejének a kialakítása, így más a sűrítési viszonya. Ha azt is cseréled, teljes értékű SE-d lehet.

Link to comment
Megosztás:

Mindkettőt szerelték mindegyikkel. ;) Enyém SE is sík. :icon1: (igaz ez 1,4 de 1,6 is volt így is úgy is)

A SE és SZR között sűrítési arányban 0,2 van (9,8:1 vs 9,6:1) ami égéstér térfogatban kb.1 ccm.

Ez így nem is hangzana rosszul, de nem csak a dugattyúk közt van eltérés, hanem a hengerfejben is.

Ha azt is belevesszük, hogy az SZ és SZR között csak a dugattyú a különbség és sűrítési arányban 0,4 (10,0:1 vs 9,6:1), akkor mivel az SZ és SE dugattyúi egyformák, az SE hengerfej égéstere is nagyobb, mint az SZ és SZR ami egyforma.

Így elméletileg SZR SE-re alakításnál dugattyúban van 0,4 különbség, a sűrítési arány kb.9,4:1-re jön ki.

Pontosat akkor lehetne mondani ha meg is mérnénk, mi a különbség a két dugattyú között csapszegfurat és dugattyútető távolságban és a dugattyú tető közötti könnyítésben. Amit elsőre nem is gondoltam volna: ha 65mm-es átmérőn van 0,6mm süllyesztés a dugattyútetőn, az 2ccm.

..és ezzel nem mentünk semmire, mert nem tudjuk arányosítani a teljesítményveszteséget a sűrítési aránnyal, csak annyit tudunk csökken a teljesítmény valamennyit az igaz SE-hez képest. :D

Én azon lepődtem meg, mikor generáloztuk két éve az SZR-emet, hogy SZR és SZR dugók között is vannak különbségek. Az enyémben eredetileg könnyebbek voltak, a csapszeg alatti palást nem volt meg egyiken se, míg amit bontottan szereztem, azoknak van palástjuk a csapszeg alatt és nehezebbek is. Ezért volt az, hogy először a sráccal csak egy dugót küldettem, de aztán főtengellyel együtt kellett küldetnem vele a maradék három dugót is.

Link to comment
Megosztás:

Az egyetlen különbség, ami attól elválaszt egy NZ-t, hogy teljes értékű SE legyen belőle, az a dugattyúk, mivel más a tetejének a kialakítása, így más a sűrítési viszonya. Ha azt is cseréled, teljes értékű SE-d lehet.

Az írják más a hf káros tere ,sztem nem változik de lemérem mind a kettőt Időben nem oszt nem szoroz.
Link to comment
Megosztás:

Az egyetlen különbség, ami attól elválaszt egy NZ-t, hogy teljes értékű SE legyen belőle, az a dugattyúk, mivel más a tetejének a kialakítása, így más a sűrítési viszonya. Ha azt is cseréled, teljes értékű SE-d lehet.

Csak akkor már fúrni kéne ésatöbbi, nem?

Autó motorjának a szerelésében végtelenül kezdő vagyok, eddig csak 2T-vel foglalkoztam, azt is max 125 köbcentiig, és annál nem volt olyan, hogy kicserélem a dugót csak úgy egy másikra, a kopási különbségek miatt, vagy rosszul beszélek?

Lehet, hogy teljesen hülyeséget írok, tényleg nem tudom. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem számolgatok vagy mégis na mindegy a héten csinálok az asszonynak nz-ből se-t és megmondom milyen lett. Ja A corsa.Na meg úgyis lent van még a hf megköbölöm ha van valakinek kedve számolgatni felteszem ide és akkor lesz egy hivatalos mérés hogy mennyi az annyi.Volt egy komplett motorom a kutyának nem kellett ezért alakítom át az asszonyét. Gyereket oviba+isibe vinni kell az erő. :D

Engem az 1,4 SE hf köbölése érdekelne, akkor tudnék számolni szétszedés előtt. ;)

Jól jönne az 1,6 SE dugattyú könnyítésének mérete is (átmérő és mélység), ha van valakinek egy szétszedve.

Kíváncsi vagyok, hogy 1,6 SZR-re ha rákerül az 1,4 SE hf, akkor mennyit kell kivenni, a hf-ből egy normális kompresszióviszonyhoz. :rolleyes: (ha egyformák lennének a dugattyúk, akkor 10,9:1 lenne ami sok kicsit, de eltérnek és így az elmélet olyan mint a viccben -> elméletileg van 1000 $-unk, gyakorlatilag meg 2 k.rva a családban) :icon6:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.