Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Heló sràcok!

Segítség kellene, méghozzà az hogy a C14NZ-nél a főtengelytàrcsàn lévő éket mihezz vagy hova kell àllítani?

( vezérlést próbàlom összerakni, szeleptörés miatt de az alsó tengelyhez nem talàlom a gyàri jelölést. A felső meg egyértelmű)

944927-20130314-LynPEJ.jpg

944928-20130314-G5TGFd.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban írtam motordadogással kapcsolatban, ami hidegen jelentkezik. Hibalámpa nem világít. EGR gyanús volt a dolog, de lefalazás után sem javult meg. Új gyertyákkal javult picit a helyzet, de még mindig csinálja és állandóan lekormolja mind a 4-et. Lambda kimérve, az jó, benzinszűrő cserélve, gyertyakábeleket átmértem, 7,2kohm-ot mértem mind a 4-en, szerintem ez is jó, mert úgy tudom 10kohm lehet max, ha felette van, akkor rossz. Melegen semmi baj nincs vele, szépen jár, de hidegen csak reszket az egész, meg puffog, bár gázadásra reagál, nem torpan meg, csak kicsit lustábbnak tűnik ilyenkor, mintha 1 henger nem menne rendesen. Viszont ez nem egyből beindítás után jelentkezik. Beindítom reggel, jár szépen és 1-2 perc járás után kezdi el csinálni, aztán ha bemelegszik abbahagyja. 2 éve volt full hengerfej felújítás, azóta soha semmi baj nem volt vele, olajat sem eszi, víz se fogy, tehát hengerfej kizárva. Mi lehet még? Egyik pillanatról a másikra lett ilyen, először benzinre gondoltam, de úgy tűnik mégsem az a baj. Egyébként a régi gyertyák tiszta rozsdafoltosak voltak a porcelán rész és a fém találkozásánál, olyanok voltak, mintha belülről kaptak volna vizet, de mivel a víz nem fogy a kiegyenlítőből, így max a benzinnel kerülhetett oda. Meg néha olyan jellegzetes szagot érzek a kipufogóból, nem tudom mihez hasonlítani, de fura. Valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban írtam motordadogással kapcsolatban, ami hidegen jelentkezik. Hibalámpa nem világít. EGR gyanús volt a dolog, de lefalazás után sem javult meg. Új gyertyákkal javult picit a helyzet, de még mindig csinálja és állandóan lekormolja mind a 4-et. Lambda kimérve, az jó, benzinszűrő cserélve, gyertyakábeleket átmértem, 7,2kohm-ot mértem mind a 4-en, szerintem ez is jó, mert úgy tudom 10kohm lehet max, ha felette van, akkor rossz. Melegen semmi baj nincs vele, szépen jár, de hidegen csak reszket az egész, meg puffog, bár gázadásra reagál, nem torpan meg, csak kicsit lustábbnak tűnik ilyenkor, mintha 1 henger nem menne rendesen. Viszont ez nem egyből beindítás után jelentkezik. Beindítom reggel, jár szépen és 1-2 perc járás után kezdi el csinálni, aztán ha bemelegszik abbahagyja. 2 éve volt full hengerfej felújítás, azóta soha semmi baj nem volt vele, olajat sem eszi, víz se fogy, tehát hengerfej kizárva. Mi lehet még? Egyik pillanatról a másikra lett ilyen, először benzinre gondoltam, de úgy tűnik mégsem az a baj. Egyébként a régi gyertyák tiszta rozsdafoltosak voltak a porcelán rész és a fém találkozásánál, olyanok voltak, mintha belülről kaptak volna vizet, de mivel a víz nem fogy a kiegyenlítőből, így max a benzinnel kerülhetett oda. Meg néha olyan jellegzetes szagot érzek a kipufogóból, nem tudom mihez hasonlítani, de fura. Valami ötlet?

Motor hőmérséklet jeladó hiba esetleg? Mert a túldúsítás tud ilyen hibákat okozni hogy bekormolja a gyertyát. Mérd ki az ellenállását akár változó hőmérséklet esetén is. (fazék hideg vizet melegítesz) GYIK-ben van róla leírás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban írtam motordadogással kapcsolatban, ami hidegen jelentkezik. Hibalámpa nem világít. EGR gyanús volt a dolog, de lefalazás után sem javult meg. Új gyertyákkal javult picit a helyzet, de még mindig csinálja és állandóan lekormolja mind a 4-et. Lambda kimérve, az jó, benzinszűrő cserélve, gyertyakábeleket átmértem, 7,2kohm-ot mértem mind a 4-en, szerintem ez is jó, mert úgy tudom 10kohm lehet max, ha felette van, akkor rossz. Melegen semmi baj nincs vele, szépen jár, de hidegen csak reszket az egész, meg puffog, bár gázadásra reagál, nem torpan meg, csak kicsit lustábbnak tűnik ilyenkor, mintha 1 henger nem menne rendesen. Viszont ez nem egyből beindítás után jelentkezik. Beindítom reggel, jár szépen és 1-2 perc járás után kezdi el csinálni, aztán ha bemelegszik abbahagyja. 2 éve volt full hengerfej felújítás, azóta soha semmi baj nem volt vele, olajat sem eszi, víz se fogy, tehát hengerfej kizárva. Mi lehet még? Egyik pillanatról a másikra lett ilyen, először benzinre gondoltam, de úgy tűnik mégsem az a baj. Egyébként a régi gyertyák tiszta rozsdafoltosak voltak a porcelán rész és a fém találkozásánál, olyanok voltak, mintha belülről kaptak volna vizet, de mivel a víz nem fogy a kiegyenlítőből, így max a benzinnel kerülhetett oda. Meg néha olyan jellegzetes szagot érzek a kipufogóból, nem tudom mihez hasonlítani, de fura. Valami ötlet?

Katalizátort nézted?? Ha összeesett, akkor okozhat hasonló tüneteket... büdös kipufogó, kormos gyertya, meg erőtlenség, illetve a dús üzemanyagot lassan tudja kitolni... Ettől remeg. Ez csak 1 tipp!

Link to comment
Megosztás:

Motor hőmérséklet jeladó hiba esetleg? Mert a túldúsítás tud ilyen hibákat okozni hogy bekormolja a gyertyát. Mérd ki az ellenállását akár változó hőmérséklet esetén is. (fazék hideg vizet melegítesz) GYIK-ben van róla leírás.

2 éve lett cserélve, Valeo került bele. Ami benne volt is jó volt, de akkor vettem az autót és gondoltam nem árt a csere. Soha ilyen bajom nem volt. Biztos ami, biztos alapon rámértem műszerrel kb 50-60 fokos víznél és üzemmeleg állapotban. Jónak tűnt. Már nem emlékszem pontosan az értékekre, de először mértem asszem 4,5 kohm körül kb 60 fokos motornál, majdnem üzemmeleg állapotban meg 3,2 körül, de már nem emlékszem sajnos pontosan, mert régebben mértem, de a lényeg, hogy melegebb motornál csökkent az ellenállás. Hidegen még nem mértem, lehet még azt megnézem, de mivel ahogy írtam 2 éve kapott újat, ráadásul direkt nem a legolcsóbbat, így nem gondolnám, hogy az lenne a gond, bár sose lehet tudni.

Link to comment
Megosztás:

Katalizátort nézted?? Ha összeesett, akkor okozhat hasonló tüneteket... büdös kipufogó, kormos gyertya, meg erőtlenség, illetve a dús üzemanyagot lassan tudja kitolni... Ettől remeg. Ez csak 1 tipp!

Még nem néztem, de azt hogyan tudnám leellenőrizni? Egyébként ha a vízhőfok mutató már elhagyja a kék sávot, akkor már kezd helyreállni és ha teljesen bemelegszik, akkor nem igazán szokta csinálni és húz is rendesen, nem lusta.

Link to comment
Megosztás:

2 éve lett cserélve, Valeo került bele. Ami benne volt is jó volt, de akkor vettem az autót és gondoltam nem árt a csere. Soha ilyen bajom nem volt. Biztos ami, biztos alapon rámértem műszerrel kb 50-60 fokos víznél és üzemmeleg állapotban. Jónak tűnt. Már nem emlékszem pontosan az értékekre, de először mértem asszem 4,5 kohm körül kb 60 fokos motornál, majdnem üzemmeleg állapotban meg 3,2 körül, de már nem emlékszem sajnos pontosan, mert régebben mértem, de a lényeg, hogy melegebb motornál csökkent az ellenállás. Hidegen még nem mértem, lehet még azt megnézem, de mivel ahogy írtam 2 éve kapott újat, ráadásul direkt nem a legolcsóbbat, így nem gondolnám, hogy az lenne a gond, bár sose lehet tudni.

Hááááááá'

Ezek a megközelítő ellenállásértékek egy jól működő jeladó esetén:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Link to comment
Megosztás:

Még nem néztem, de azt hogyan tudnám leellenőrizni? Egyébként ha a vízhőfok mutató már elhagyja a kék sávot, akkor már kezd helyreállni és ha teljesen bemelegszik, akkor nem igazán szokta csinálni és húz is rendesen, nem lusta.

CO méréssel ellenőrizhető... Ha a CO rossz, akkor lehet tovább nyomozni. Magas CO-t okzhat, katalizátor, lambda szonda, gyújtáshiba, de akár szelep szorulás is... akár a szelep is megszorulhatott a koromtól, és amikor meg bemelegszik, akkor jól megy... El kellene végezni pár mérést!

Link to comment
Megosztás:

Hááááááá'

Ezek a megközelítő ellenállásértékek egy jól működő jeladó esetén:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Írta hogy Régen mérte és nem biztos abban hogy jól emlékszik!!!! Háááááá

Link to comment
Megosztás:

Hááááááá'

Ezek a megközelítő ellenállásértékek egy jól működő jeladó esetén:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Holnap megmérem még1x, mert már tényleg nem emlékszem mennyit mértem, de akkor is egy innen a fórumról nyomtatott táblázat alapján néztem és jónak tűnt.

Link to comment
Megosztás:

Jól mértél? Hogyan mértél?

nem tudom hogy jól mértem e...ezért kérdem hogy ezeknek az adatoknak ilyennek kell lenniük?

Úgy mértem hogy lehúztam a csatit a jeladóról és a két érintkezőn mértem a multiméterrel a 2kohm- os állásnál. Valami nem smafu? Hőfok értéket meg a műszer egység kijelzőről olvastam le, miután kicseréltem a frissen vásárolt műszeregység jeladóját! Lehet itt kurtam el?

Tulajdonképpen arra lettem volna kiváncsi hogy akkor jó is e az amit vettem és jól mér e!

Vagyis valós hőfokállást mutat e a hőjeladóm ami a műszeregységben van!

Link to comment
Megosztás:

nem tudom hogy jól mértem e...ezért kérdem hogy ezeknek az adatoknak ilyennek kell lenniük?

Úgy mértem hogy lehúztam a csatit a jeladóról és a két érintkezőn mértem a multiméterrel a 2kohm- os állásnál. Valami nem smafu? Hőfok értéket meg a műszer egység kijelzőről olvastam le, miután kicseréltem a frissen vásárolt műszeregység jeladóját! Lehet itt kurtam el?

Tulajdonképpen arra lettem volna kiváncsi hogy akkor jó is e az amit vettem és jól mér e!

Vagyis valós hőfokállást mutat e a hőjeladóm ami a műszeregységben van!

A kétvezetékest mérted meg?

Egyébként a legpontosabb mérés az, ha lenne lézeres hőmérőd és mérnéd a kétvezetékes jeladó környékén a (a Te esetedben) a hengerfej azon részének hőmérsékletét.

Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékest mérted meg?

Egyébként a legpontosabb mérés az, ha lenne lézeres hőmérőd és mérnéd a kétvezetékes jeladó környékén a (a Te esetedben) a hengerfej azon részének hőmérsékletét.

Na jah! De sajna nincs, és ezért szerintem nem fogok venni, gondolom horror az ára!Ami itthol található jelenleg egy külső és belső hőmérsékletet mutató occó hőmérő aminek a kinti jeladóját ami egy deróttal van ellátva, na azt kábelblindereztem oda a vastag víz csőhöz, azt majd figyelgetem... és ezzel is próbálom tesztelgetn hogy kábé kábé...

Amúgy a kétvezetékest mértem, hisz abból próbáltam meg visszakontrollálni hogy jól mérhet e a mutató!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiborít ez a dög auto - komolyan.

X14XE. Kicseréltem a vezérműszíjat - innen indultam. Aztán az lett a hiba hogy melegen elkezd ingadizni az alapjárat illetve gázelvételkor rángat a gép. Amúgy húz rendesen és nem fogyaszt többet mint egyébként.

Szóval az itt olvasottak és tanácsok alapján kimértem a lambda szondám: Tökéletes, cseréltem vízhőfok és levegőhőmérséklet jeladót is - de a hiba megmaradt. Kipucoltam az alapjárati motort, ami vákumcsőhöz hozzáfértem kitakarítottam - így sem javult a dolog. Melegen a motor nagyon picit ütemesen emeli majd csökkenti a fordulatszámot és ezt ismétli....

Nem tudtam mihez kezdeni, ránéztem a jelekre a vezérműtengelyeknél és a főtengelynél és valóban tapasztaltam egy kis differenciát. Újra lelazítottam a szíjat és megfeszítetem úgy hogy a lehető legjobban a jelen legyen minden. Összerakom, indítok - és mikor bemelegedett - a hiba visszajött - az alapjárat ingadozik.

Valaki tapasztalt már valami hasonlót? Nekem elfogytak az ötleteim..

Link to comment
Megosztás:

nem tudom hogy jól mértem e...ezért kérdem hogy ezeknek az adatoknak ilyennek kell lenniük?

Úgy mértem hogy lehúztam a csatit a jeladóról és a két érintkezőn mértem a multiméterrel a 2kohm- os állásnál. Valami nem smafu? Hőfok értéket meg a műszer egység kijelzőről olvastam le, miután kicseréltem a frissen vásárolt műszeregység jeladóját! Lehet itt kurtam el?

Tulajdonképpen arra lettem volna kiváncsi hogy akkor jó is e az amit vettem és jól mér e!

Vagyis valós hőfokállást mutat e a hőjeladóm ami a műszeregységben van!

Ha a jeladó jóságára lennék kíváncsi, akkor kicsavarnám a blokkból, beletenném egy fazék vízbe amit gázon (vagy villanyon) melegítenék ,amibe beletennék mellé egy hőmérőt. Ahogy melegszik a víz, folyamatosan mérném az ellenállást és regisztrálnám. Aztán jöhet az összehasonlítás a táblázattal.

Nem kell hozzá semmi hókusz-pókusz lézersóóó! Csak egy pohár víz, egy hőmérő és egy ohmmérő.

Link to comment
Megosztás:

Ha a jeladó jóságára lennék kíváncsi, akkor kicsavarnám a blokkból, beletenném egy fazék vízbe amit gázon (vagy villanyon) melegítenék ,amibe beletennék mellé egy hőmérőt. Ahogy melegszik a víz, folyamatosan mérném az ellenállást és regisztrálnám. Aztán jöhet az összehasonlítás a táblázattal.

Nem kell hozzá semmi hókusz-pókusz lézersóóó! Csak egy pohár víz, egy hőmérő és egy ohmmérő.

Tele van a padlás 100-fokig mérő hőmérőkkel... :D

Link to comment
Megosztás:

Tele van a padlás 100-fokig mérő hőmérőkkel... :D

Bizony! Nekem van borszeszes is , meg digitális is, meg az egyik multiméteremhez is van hőérzékelőm.

Bár nem 100 fokig mérnek, de minden helyiségben van hőmérő a lakásban.

Amikor mesélik az ismerőseim, hogy otthon ebben vagy abban szobában fáznak vagy melegük van, kérdem "hány fok van ott?".

"Hááát olyan 22 fok körül" a válasz...

Kérdem: miért nem tudod pontosan?

Nincs hőmérő, a központi " termosztát arra van állítva"!...

Ezek után panaszkodnak, hogy sok a gázszámla...

Nem értem az embereket. Lehet, hogy már nagyon öreg és intoleráns vagyok.

Link to comment
Megosztás:

CO méréssel ellenőrizhető... Ha a CO rossz, akkor lehet tovább nyomozni. Magas CO-t okzhat, katalizátor, lambda szonda, gyújtáshiba, de akár szelep szorulás is... akár a szelep is megszorulhatott a koromtól, és amikor meg bemelegszik, akkor jól megy... El kellene végezni pár mérést!

CO mérésre elviszem majd akkor. Egyébként most, hogy mondod, 1 éve műszakin magas volt a CO-ja kicsit, de átengedték, viszont akkor még semmi baja nem volt az autónak, kb 2 hónapja lett ilyen egyik pillanatról a másikra. Lambda elvileg jó, ki lett mérve. Ha a CO mérésen kiderül, hogy rossz a CO, akkor hogyan tovább? Potyára nem akarok azért venni egy katalizátort, mert nem olcsó mulatság, ráadásul ha bontottat veszek az zsákbamacska. Remélem szelep nem szorult meg, 2 éve lett fullra felújítva a hengerfej, új szelepek, szelepvezetők, szimmeringek, síkolás, stb. Egyébként jól megy az autó, ha bemelegszik semmi baja, húz rendesen, nem fogyaszt sokat. Márpedig ha el lenne dugulva a katalizátor, akkor szerintem erőtlen lenne hidegen-melegen és sokat is fogyasztana. Szóval nem értem én ezt, de elég idegesítő hiba. Ami tuti, hogy egy magán kúton történő tankolás után 1 nappal jelentkezett a hiba, bár lehet ez csak véletlen egybeesés. Mindig Mol-nál tankolok általában, de akkor így jött ki sajnos a lépés. Szerelőmnél voltak előttem 2-en hasonló bajjal, akik szintén annál a kútnál tankoltak, nekik a benzinszűrő csere, meg a rátankolás megoldotta a hibát. Mi is erre gondoltunk, de én már azóta vagy 6-7x tankoltam és még mindig csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Bizony! Nekem van borszeszes is , meg digitális is, meg az egyik multiméteremhez is van hőérzékelőm.

Bár nem 100 fokig mérnek, de minden helyiségben van hőmérő a lakásban.

Amikor mesélik az ismerőseim, hogy otthon ebben vagy abban szobában fáznak vagy melegük van, kérdem "hány fok van ott?".

"Hááát olyan 22 fok körül" a válasz...

Kérdem: miért nem tudod pontosan?

Nincs hőmérő, a központi " termosztát arra van állítva"!...

Ezek után panaszkodnak, hogy sok a gázszámla...

Nem értem az embereket. Lehet, hogy már nagyon öreg és intoleráns vagyok.

Nem hiszem hogy erről van szó, nekem van hőmérő a termosztát mellett az előszobában, a nappaliban és fent az egyik gyerekszobában. Van kint az ablakban , amikor felkelek az az első hogy megnézem hány fok van. Nem is értem hogy lehet úgy élni, hogy kimegy az ember felöltözik, de azt sem tudja hogy 3 fok van vagy 13?....

Hogy ne csak offoljunk hátrajártam a kocsivel lemostam magasnyomásuval körbe, a kiszedett gumiszőnyekeget meg a motort is. Jó ez a gép a vastag olajsarat is leszedi vegyszerek nélkül, csak nem mindenhol férek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy erről van szó, nekem van hőmérő a termosztát mellett az előszobában, a nappaliban és fent az egyik gyerekszobában. Van kint az ablakban , amikor felkelek az az első hogy megnézem hány fok van. Nem is értem hogy lehet úgy élni, hogy kimegy az ember felöltözik, de azt sem tudja hogy 3 fok van vagy 13?....

Hogy ne csak offoljunk hátrajártam a kocsivel lemostam magasnyomásuval körbe, a kiszedett gumiszőnyekeget meg a motort is. Jó ez a gép a vastag olajsarat is leszedi vegyszerek nélkül, csak nem mindenhol férek hozzá.

Na, nekem meg ez a problémám! Volt itt a közelben egy autómosó maszek, akivel évente mosattam alvázat, motorteret, javíttattam az alvázvédelmet.

Becsődölt, és most nincs ember 30 kilométeres sugarú körön belül aki motortér mosást vállalna.

Kívül én mosom a 20 kilométerre levő önkiszolgáló nagynyomású mosóval, de a motort ott nem is szabad és nem is mosnám. Nincsenek meg hozzá a feltételek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.