Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ez egy f.szság :D Nem 2500-as fordulat kell, hanem az a fordulat, amikor mind a 2 oldal azonos sebességgel forog. Gázzal teljesen jól el lehet találni, és simán lehet váltogatni, ha az embernek nem fadarabok lógnak a lábai helyén. Nem izomból, nem fosva, hanem érzéssel. Mondjuk az autóvezetők 90%-a még akkor is kinyomja a kuplungot, ha kanyarodik, meg áll a pedálon, ha piros a lámpa, na ők nem éreznek semmit, csak közlekednek. A többiek meg vezetnek :lol:

Valaki próbálja már ki aztán meglátjuk mi az igazság, én nem fogazom le a váltómat :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki próbálja már ki aztán meglátjuk mi az igazság, én nem fogazom le a váltómat :D

Lehet hogy meg fogsz lepődni, már sokan túl vannak rajta :lol: :D Már nem a lefogazáson, hanem a kuplung nélküli váltás megtanulásán. Az enyémnek is a világ másik felén szakadt el a kuplung bowdenje, nagyanyám fiestáját se az auchan parkolóban kuplungozták meg, a 2 hetes, szétugrott kuplungos toyota hiace-ünk is lábon ment vissza. Szerintem, ha az úrvezetőkön kívüli 50 fölötti embert megkérdezel, egyik se fogja érteni, hogy mit nem értesz, és közölni fogja, hogy a kuplung, csak egy kényelmi berendezés. :D Semmi csoda nincs benne...

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen. nem láttam hogy az előbb írtál, de most már megvan. hálás vagyok érte.

a Motort is szeretném fel újítani. kicsit taknyolja az olajat, a szelepfedélnél, vagy a hengerfejnél a tömítésnél, már nem is tudom pontosan, meg az olajteknőnél is újra akarom pasztázni, meg a szervónál is nyomja kicsit. szerinted mit érdemes rajta csinálni ? lehet a henger fejeket is ki szedem újra síkoltatni őket.

Szelepfedél tömítés cserét lehet csinálni bámikor rendesen le kell takarítani mint a szelepfedelet mind a vezműtengely házának a csatlakozó felületét. De én úgy vettem észre hogy ez szélmalomharc előbb-utóbb ereszteni fog ha parafa ha gumi tömítést teszek fel ha pasztázom ha nem. A kartertömítést meg olajcserére kell időzíteni. Itt elégé nehéz odaférni a kipufcső miatt meg ugye ha nem aknából akkor az orrod flett kell játszani vele. A HF-et nem kell levenni ha amúgy nincs baj vele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítés cserét lehet csinálni bámikor rendesen le kell takarítani mint a szelepfedelet mind a vezműtengely házának a csatlakozó felületét. De én úgy vettem észre hogy ez szélmalomharc előbb-utóbb ereszteni fog ha parafa ha gumi tömítést teszek fel ha pasztázom ha nem. A kartertömítést meg olajcserére kell időzíteni. Itt elégé nehéz odaférni a kipufcső miatt meg ugye ha nem aknából akkor az orrod flett kell játszani vele. A HF-et nem kell levenni ha amúgy nincs baj vele.

ja nekem is folyik pedig jól megpasztáztam, meghúztam, igaz most máshol......mondjuk ezekszerint van remény....

Link to comment
Megosztás:

Fel lehet mérni a motor állapotát is bontás nélkül, kompresszió és sürítési végnyomás méréssel a hengerfal állapotát is meg lehet nézni a gyertyanyíláson átt bedugott kukucskállóval. Csak ebben nincs akkora pénz mert ha kiderül hogy megvan a pölö 9bar mindegyik hengerben akkor jó. Ha egyből szétkapja és gépmunka meg cseréltem mindent azt jóval nagyobb biznisz. Mindegyik motor eszi az olajat kivétel nélkül, a mennyiség nem mindegy de ha tényleg 15000kilóméter alatt kellett rátölteni 1.5-2litert itt a fórumon ezzel nagyon sokan kiegyeznének. Nekem általában 10000kilóméter alatt elég az 5literes kanna feltöltéssel és rátöltéssel számolva, van hogy vennem kell még 1 litert de eszem ágában sincs bontani.

Milyet vettél végülis?

Hát, gyári cikkszámút, és valami német, made in germany :) a típust már nemtommi :D

Érdemes amúgy letestelni akksihoz? Mert eddig lemezcsavarral volt rögzítve, de ahogy kiszedtem, a régiek már kicsik lettek bele (6-os menetátmérős), és obiban + autósboltban sem volt vastagabb csavar. Így alulról a műanyag dobot félrehajtva felnyomtam egy csavart, és két anyát tettem rá, az egyik így tartja a trafót.

Link to comment
Megosztás:

Jah olyan kérdésem lenne. hogy a kocsiba a sebességeket is ugyan úgy tudom 1-5 ig pakolgatni kuplungal, mint kuplunk nélkül. itt a hangsúly a kuplunk nélkül-ön van :D szóval szerintem esedékes egy kuplung tárcsa csere. jól gondolom én ezt? vagy még mást is lehetne cserélni benne vagy ki hogy gondolja ezt ? igaz hogy ezt akkor látná az ember ha szét van szedve, de még nincs :D

Ezt én is megcsinálom neked, annó amikor elszakadt a bowden, Szépvölgyi úton felfelé is bementem dolgozni :) 2-esben indulva, óvatosan felpörgetve váltogatva :)

Link to comment
Megosztás:

ja nekem is folyik pedig jól megpasztáztam, meghúztam, igaz most máshol......mondjuk ezekszerint van remény....

Nekem is folyt, kétszer cseréltettem szerelővel. Aztán vettem új tömítést és pasztát. Nagyon nagyon vékonyan kentem meg, csak az egyik oldalon, kb cérnavastagsággal húztam a pasztát. És szép óvatosan, belülről kifelé finoman húztam meg a csavarokat.

Azóta teljesen száraz. Viszont sok paszta volt rajta, és tökig meghúzva előtte, szerintem az volt a baj.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy f.szság :D Nem 2500-as fordulat kell, hanem az a fordulat, amikor mind a 2 oldal azonos sebességgel forog. Gázzal teljesen jól el lehet találni, és simán lehet váltogatni, ha az embernek nem fadarabok lógnak a lábai helyén. Nem izomból, nem fosva, hanem érzéssel. Mondjuk az autóvezetők 90%-a még akkor is kinyomja a kuplungot, ha kanyarodik, meg áll a pedálon, ha piros a lámpa, na ők nem éreznek semmit, csak közlekednek. A többiek meg vezetnek :lol:

Anno Transittal hetekig kuplung nélkül jártam napi 300-400 km-t és nem volt gond csak egy kis érzés kell hozzá! Friss jogsival én is mindig a kuplungot tapostam :D aztán főnök megfenyegetett hogy elveszi a céges kocsit ha nem tanulok meg vezetni így leszoktam róla.............

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is megcsinálom neked, annó amikor elszakadt a bowden, Szépvölgyi úton felfelé is bementem dolgozni :) 2-esben indulva, óvatosan felpörgetve váltogatva :)

Jó ha az ember tudja mik a lehetőségei és haza tudja vinni a kocsit vontatás vagy tréler nélkül. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Múlt héten bevittem a verdát mert kegyetlenül itta a vízet, szerelő monndja hogy hengerfejes (sejtettem) na de itt jön a csavar mondja alig van benne olaj uh szerinte motorgeneral ami max 180-200K ( az autó nem ér többet 500K nál :D) de olcsóbb ha veszek bele egy bonott motort, autót hazahoztam feltöltöttem olajjal (1-1,5 L) én is úgy gondoltam hogy nem olyn sok. Most csak az a kérdésem hogy ha nem szedik szét a motort kivülről honnan gondolják hogy csere az egész?

(Bontott SZR eladó.) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

ja nekem is folyik pedig jól megpasztáztam, meghúztam, igaz most máshol......mondjuk ezekszerint van remény....

Én kb 2 hónapja cseréltem. Simán vékonyan adtam neki mindkét oldalán gépzsírt és beraktam úgy.

Eddig nem folyat. Eddig...

Link to comment
Megosztás:

Én kb 2 hónapja cseréltem. Simán vékonyan adtam neki mindkét oldalán gépzsírt és beraktam úgy.

Eddig nem folyat. Eddig...

lehet túl vastagon tettem rá? :omg:

gondoltam nem árthat......ki is nyomta, pedig szépen le is "csiszomtam" a deknit, meg a blokkot is

mondjuk most máshol folyik.....szóval majd lekközelebb

Link to comment
Megosztás:

Ez egy f.szság :D Nem 2500-as fordulat kell, hanem az a fordulat, amikor mind a 2 oldal azonos sebességgel forog. Gázzal teljesen jól el lehet találni, és simán lehet váltogatni, ha az embernek nem fadarabok lógnak a lábai helyén. Nem izomból, nem fosva, hanem érzéssel. Mondjuk az autóvezetők 90%-a még akkor is kinyomja a kuplungot, ha kanyarodik, meg áll a pedálon, ha piros a lámpa, na ők nem éreznek semmit, csak közlekednek. A többiek meg vezetnek :lol:

Dupla kuplung! :D

uaz-469-1+(1).jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Fel lehet mérni a motor állapotát is bontás nélkül, kompresszió és sürítési végnyomás méréssel a hengerfal állapotát is meg lehet nézni a gyertyanyíláson átt bedugott kukucskállóval. Csak ebben nincs akkora pénz mert ha kiderül hogy megvan a pölö 9bar mindegyik hengerben akkor jó. Ha egyből szétkapja és gépmunka meg cseréltem mindent azt jóval nagyobb biznisz. Mindegyik motor eszi az olajat kivétel nélkül, a mennyiség nem mindegy de ha tényleg 15000kilóméter alatt kellett rátölteni 1.5-2litert itt a fórumon ezzel nagyon sokan kiegyeznének. Nekem általában 10000kilóméter alatt elég az 5literes kanna feltöltéssel és rátöltéssel számolva, van hogy vennem kell még 1 litert de eszem ágában sincs bontani.

Hát nekem eddig 10.000 kilóméterenként volt cserélve az olaj és soha nem kellett fél liternél többet rátölteni. Ez az autó 7 éve van nálam és mindig próbáltam a legjobb minőségű utángyártott alkatrészeket belerakni, ezért "sokkolt" amikor azt mondja a szerelő, hogy motorgenerál vagy motorcsere. Nem hittem el, hogy az én automban motort kell cserélni, amikor minden ami elromlott ( nem sok volt) egyből cseréltem. Na de mindegy holnap szétszedik, meglátjuk.

NEm hiszem, hogy nagyobb vizsgálatot végeztek rajta, mert 1000 Ft -ot fizettem a vizsgálatért :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Még mindig dadog, puffog az autóm hidegen. Már kezd elfogyni a türelmem, segítsetek! Kapott új gyertyákat, gyertyakábel szettet, trafót, de a helyzet változatlan. Általában reggeli indításnál produkálja. Tegnap reggel is csinálta, viszont mikor indultam vele a melóból haza semmi baja nem volt. Ma reggel megint. Van, hogy napokig semmi baja, aztán újra előjön. Rátettük gépre is, semmi hibakód, viszont amikor fenn áll ez a hiba, akkor a gépen megjelenő értékek szerint valamiért elmászik az előgyújtás, aztán idővel helyreáll. Szerelőm szerint nem lehet szelep gond, mert akkor mindig jelentkezne a hiba, meg erőtlen lenne az autó. 2 éve volt a hengerfej teljesen felújítva, olajat nem eszi. Többi szerelő szerint szelepes, hát nem tudom, nem nagyon szeretném levenni a hengerfejet és én sem gondolnám, hogy ilyen baj van. Február óta jelentkezik ez a hiba és egy tankolás után jött elő, bár lehet nincs ezzel összefüggésben. Benzinszűrőt is cseréltünk, kivettük az injektorokat is, de azok is szépen porlasztanak, nem pisil egyik sem. Csatikat már széthúzkodtam a motortérben, meg összedugtam újra, hátha vmi kontakt hiba, de ez sem segített. Vízhőfok jeladó multiméter szerint jónak tűnik, de ez is cserélve volt 2 éve. Már kifogytunk az ötletekből és nem szeretnék rá feleslegesen pénzt kidobni. Amit észrevettem, hogy meleg, száraz időben kevésbé csinálja. Ha hűvösebb, nyirkosabb az idő, akkor intenzívebb és olyankor nem csak reggel. Télen volt, hogy meg is állt a motor kinyomott kuplungnál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Még mindig dadog, puffog az autóm hidegen. Már kezd elfogyni a türelmem, segítsetek! Kapott új gyertyákat, gyertyakábel szettet, trafót, de a helyzet változatlan. Általában reggeli indításnál produkálja. Tegnap reggel is csinálta, viszont mikor indultam vele a melóból haza semmi baja nem volt. Ma reggel megint. Van, hogy napokig semmi baja, aztán újra előjön. Rátettük gépre is, semmi hibakód, viszont amikor fenn áll ez a hiba, akkor a gépen megjelenő értékek szerint valamiért elmászik az előgyújtás, aztán idővel helyreáll. Szerelőm szerint nem lehet szelep gond, mert akkor mindig jelentkezne a hiba, meg erőtlen lenne az autó. 2 éve volt a hengerfej teljesen felújítva, olajat nem eszi. Többi szerelő szerint szelepes, hát nem tudom, nem nagyon szeretném levenni a hengerfejet és én sem gondolnám, hogy ilyen baj van. Február óta jelentkezik ez a hiba és egy tankolás után jött elő, bár lehet nincs ezzel összefüggésben. Benzinszűrőt is cseréltünk, kivettük az injektorokat is, de azok is szépen porlasztanak, nem pisil egyik sem. Csatikat már széthúzkodtam a motortérben, meg összedugtam újra, hátha vmi kontakt hiba, de ez sem segített. Vízhőfok jeladó multiméter szerint jónak tűnik, de ez is cserélve volt 2 éve. Már kifogytunk az ötletekből és nem szeretnék rá feleslegesen pénzt kidobni. Amit észrevettem, hogy meleg, száraz időben kevésbé csinálja. Ha hűvösebb, nyirkosabb az idő, akkor intenzívebb és olyankor nem csak reggel. Télen volt, hogy meg is állt a motor kinyomott kuplungnál.

Sötétben, beporlasztanék némi vizet, mondjuk egy ablakmosós flakonból, a motortérbe, és megnézném, nem látszik -e valami. Nagyjából egyértelműen a párára allergiás, lehet hogy valami valahova áthúz.

Link to comment
Megosztás:

Sötétben, beporlasztanék némi vizet, mondjuk egy ablakmosós flakonból, a motortérbe, és megnézném, nem látszik -e valami. Nagyjából egyértelműen a párára allergiás, lehet hogy valami valahova áthúz.

Én is erre tippeltem, de a nagyfesz részen minden új már.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.