Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Karosszéria javítás+fényezés miatt pár napig távol volt a saját autóm, és egy másik astraval jártam. Annak ellenére, hogy minden téren sokkal leharcoltabb volt mint az enyém, a motorja mégis erősebbnek tűnt... Pedig ugyanaz van mint az enyémbe :), mégis érezhetően jobban gyorsult.

Egyszerűen gázadásnál jobban megy minden fokozatba. Az enyém picit lomhább, illetve amit még megfigyeltem, hogy nagy gázadásnál (főleg amikor még hideg a motor), akkor előbb dadog egy kicsit, utána kezd el menni.

Olaj, szűrők, gyertya, gyújtókábelek nemrég cserélve lettek... Mitől lehet? Valami levegő/üzemanyag arány?

Link to comment
Megosztás:

Motortér injektrhoz és a tűzfalhoz futó vákumcsüvek, pollenszűrő alá bemenő vákumcső. Kell venni féktisztítót, és járó motornál lehet fújkálni vele a csöveket, ha valahol repedés/fals levegő van ott beszívja és a motor felpörög.A belső keringtetés működik? Azt is vákum mozgatja ott is lehet repedés, cső lecsúszva.

Hogy nézem meg hogy van-e belső keringés?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! lenne pár problémám a tütümmel (x14xe), hogy szivárog az olaj, rá a kipufogó csonkra az olajbeöntö sapkán keresztül...valaki találkozott már ilyennel? esetleg hogy lehet megyszüntetni? probáljak meg kukázni 2 sapkát és kipróbálni vele is a dolgot? a másik az hogy vmitöl merö olaj a generátorom és a fötengely tárcsája,felhordja az új ékszíjamra és fröcsköl minden fele :( megtudom vhogy tisztitani, hogy újra száraz legyen? próbáltuk cserélni a fötengely szimeringet, de a tárcsa alatti fogaskereket nem tudtuk lehuzni sehogy sem :( a harmadik kérdésem, hogy a generátoros dologtól ment el a kraft a kocsimból? olyan mintha lemerült vna az akksi és kb 2.-3. fordulásnál kapja el az öniditó az érzést :( remélem tud vki segiteni, mert ez most nekem sok igy egyszerre...mindennapos használatba van az autó :( választ elöre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv cartársak!

Már írtam párszor, évek óta ugyanazzal a problémával küzdünk egy X16XEL astrával. Ajánlottatok jó szerelőket, de a hiba állításuk szerint sose jelentkezett náluk - ami azért fura, mert nálunk rendszeresen - így aztán csak lapátoljuk bele a pénzt de változás semmi.

A jelenség: meleg időben, hideg motorral nehezn indul. van hogy sokadikra indul csak be, van hogy azonnal, de vergődik az alapjárat, majdnem lefullad, majd felpörgeti, rángatózik, majd ha már nem megy a szekunder szivattyú kb. addigra megjavul az alapjárat.

Megnéztem a szekunderre menő vákuumcsövet, van benne vákuum ha hideg a motor. Szimuláltam a hideg motort úgy, hogy a hőfok jeladóra raktam 6kOhm ellenállást, rögtön indult a szekunder és rázkódott a motor. Ha visszadugom az érzékelőt azonnal tökéletesen indul, ha vissza ugyanez.

Ezért kizárnám az üzemanyagellátási gondot. A map szenzor egy másik autóban tökéletesen működik, egy másiké ebben ugyanezt csinálja. az aktív szénszűrőt már ledugózták korábban. Lambda szondát cseréltünk GM-re még amikor volt olcsó, azóta nem sárgalámpázik.

Csak meleg időben hideg motorral csinálja ezt. Télen nem. Gondolom itt lép be a beszívott levegő szenzora.

A dolog furcsasága az, hogy ha hideg motort szimulálok mindig és azonnal elromlik az alapjárat. Ha valami más szenzorhiba lenne, akkor nem ezt kéne játszania, gondolom. Esetleg próbáljak ECU-t cserélni? (Netán van valakinek kölcsönbe fehérváron?)

Link to comment
Megosztás:

Hideg motor szimulálásánál meleg motorral jóhogy elromlik az alapjárat, hiszen ha hidegnek hiszi a motort, akkor lezabáltatja, nem tud annyi anyagot eldolgozni. Én a helyedben nekiállnék végigmérni a szenzorokat, valamint a hozzájuk tartozó kábeleket is, mert az is lehet, hogy ott a gond. Kábelkorbács esetleg kidörzsölődött valahol.

Link to comment
Megosztás:

Szenzorok mérésre jók. (Vízhőfok szenzor, levegőhőfok szenzor) meg ugye a map szenzor próbára. A lambdát nem tudom kimérni mert sajnos nincs nálam oszcilloszkóp.

De a meleg motort ne üzemi hőfoknak képzeld ám el! :) Annyi már számít, hogy 10 fokosnak érzékeli, nem 0nak, akkor már nem "trottyog" az öreg. A szimulálást meg úgy végeztem, hogy átálltam a ház mögé a parkolóba, hogy ne nézzenek a banyák, ez már elég volt ahhoz, hogy ne kapcsoljon a szekunder, ekkor a hiba se jött már elő. Fogtam a megfelelő ellenállatokat és a vízhőfokot meg a levegőt is lenulláztam. na itt 10ből 10szer már szarakodott. Ez a pár fok már számít?

A kábeleket már ezerszer végignéztük, "sajnos" jók. konktaktsprét lelkesen használtuk.

Gondoltam már arra, hogy nagyon dús keverékkel üzemel a verda. Egyébként benzin/gázos, ha gázra átkattan kisimul azonnal az alapjárat és szépen megy. De persze a teszteket csak benzinnel végezzük. A motortérben iszonyat égéstermék szag van, párszor beszédített a délelőtt ahogy bújkáltam, mintha nem a kipufogón távozna. Lehet valami repedés a ludas? De a kipuffot "befogva" nem hallani, hogy valahol kifújna.

Alapjárati motor esetleg? egy időben játszotta, hogy lámpánál / váltásnál lefulladt egy pillanatra, de erről most leszokott.

szerk:

Igazad lehet. Nem 0 fokot kéne szimulálni indításkor sem. Azt kihagytam, hogy télen semmi baja induláskor, kizárólag melegebb időben.

Lehet gond, hogy hidegebb ellenállást ad le a szenzor ezért dúsítja a keveréket, ettől pedig fulladozik. Hidegben meg szépen megeszi a keveréket.

Köszi a tippet!

Link to comment
Megosztás:

:) Fehérváron ha kell találkozhatunk, hogy áttegyük, de tuti nem az lesz... :)

Üdv cartársak!

Már írtam párszor, évek óta ugyanazzal a problémával küzdünk egy X16XEL astrával. Ajánlottatok jó szerelőket, de a hiba állításuk szerint sose jelentkezett náluk - ami azért fura, mert nálunk rendszeresen - így aztán csak lapátoljuk bele a pénzt de változás semmi.

A jelenség: meleg időben, hideg motorral nehezn indul. van hogy sokadikra indul csak be, van hogy azonnal, de vergődik az alapjárat, majdnem lefullad, majd felpörgeti, rángatózik, majd ha már nem megy a szekunder szivattyú kb. addigra megjavul az alapjárat.

Megnéztem a szekunderre menő vákuumcsövet, van benne vákuum ha hideg a motor. Szimuláltam a hideg motort úgy, hogy a hőfok jeladóra raktam 6kOhm ellenállást, rögtön indult a szekunder és rázkódott a motor. Ha visszadugom az érzékelőt azonnal tökéletesen indul, ha vissza ugyanez.

Ezért kizárnám az üzemanyagellátási gondot. A map szenzor egy másik autóban tökéletesen működik, egy másiké ebben ugyanezt csinálja. az aktív szénszűrőt már ledugózták korábban. Lambda szondát cseréltünk GM-re még amikor volt olcsó, azóta nem sárgalámpázik.

Csak meleg időben hideg motorral csinálja ezt. Télen nem. Gondolom itt lép be a beszívott levegő szenzora.

A dolog furcsasága az, hogy ha hideg motort szimulálok mindig és azonnal elromlik az alapjárat. Ha valami más szenzorhiba lenne, akkor nem ezt kéne játszania, gondolom. Esetleg próbáljak ECU-t cserélni? (Netán van valakinek kölcsönbe fehérváron?)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! lenne pár problémám a tütümmel (x14xe), hogy szivárog az olaj, rá a kipufogó csonkra az olajbeöntö sapkán keresztül...valaki találkozott már ilyennel? esetleg hogy lehet megyszüntetni? probáljak meg kukázni 2 sapkát és kipróbálni vele is a dolgot? a másik az hogy vmitöl merö olaj a generátorom és a fötengely tárcsája,felhordja az új ékszíjamra és fröcsköl minden fele :( megtudom vhogy tisztitani, hogy újra száraz legyen? próbáltuk cserélni a fötengely szimeringet, de a tárcsa alatti fogaskereket nem tudtuk lehuzni sehogy sem :( a harmadik kérdésem, hogy a generátoros dologtól ment el a kraft a kocsimból? olyan mintha lemerült vna az akksi és kb 2.-3. fordulásnál kapja el az öniditó az érzést :( remélem tud vki segiteni, mert ez most nekem sok igy egyszerre...mindennapos használatba van az autó :( választ elöre is köszönöm!

Hali:

a szelepfedéltömítésnél nem veri ki az olajat mer nekünk is 1 szer az volt a baj és akkor is ráfolyt és szépen szét fröcskölte

ijent még nem is hallottam hogy a sapkánál!:/

Az olajtól elképzelhető nem tesz jót neki szerintem nézesd át vagy te nézd meg mer jobb ezt megcsinálni minél előbb

Link to comment
Megosztás:

elöször én is azt hittem h szelepfedél tömités, kicseréltem már 2szer, most bele vettem a 6ezer forintosat, ezzel tutkó...lemosattam a motort és látni, hogy járó motornál nem, de mikor leállitom folyik le a kupakból az olaj, nem kevés és rá az egész mindenségre ami alatta van :(

Link to comment
Megosztás:

elöször én is azt hittem h szelepfedél tömités, kicseréltem már 2szer, most bele vettem a 6ezer forintosat, ezzel tutkó...lemosattam a motort és látni, hogy járó motornál nem, de mikor leállitom folyik le a kupakból az olaj, nem kevés és rá az egész mindenségre ami alatta van :(

Nálunk az opel bótba párszáz forintért lehet bele tömítőgyűrűt venni. Gondolom arra felé is van ilyen bolt. Vagy méretre lehet venni egy O gyűrűt!

Az megoldja a folyós problemát.

:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv cartársak!

Már írtam párszor, évek óta ugyanazzal a problémával küzdünk egy X16XEL astrával. Ajánlottatok jó szerelőket, de a hiba állításuk szerint sose jelentkezett náluk - ami azért fura, mert nálunk rendszeresen - így aztán csak lapátoljuk bele a pénzt de változás semmi.

A jelenség: meleg időben, hideg motorral nehezn indul. van hogy sokadikra indul csak be, van hogy azonnal, de vergődik az alapjárat, majdnem lefullad, majd felpörgeti, rángatózik, majd ha már nem megy a szekunder szivattyú kb. addigra megjavul az alapjárat.

Megnéztem a szekunderre menő vákuumcsövet, van benne vákuum ha hideg a motor. Szimuláltam a hideg motort úgy, hogy a hőfok jeladóra raktam 6kOhm ellenállást, rögtön indult a szekunder és rázkódott a motor. Ha visszadugom az érzékelőt azonnal tökéletesen indul, ha vissza ugyanez.

Ezért kizárnám az üzemanyagellátási gondot. A map szenzor egy másik autóban tökéletesen működik, egy másiké ebben ugyanezt csinálja. az aktív szénszűrőt már ledugózták korábban. Lambda szondát cseréltünk GM-re még amikor volt olcsó, azóta nem sárgalámpázik.

Csak meleg időben hideg motorral csinálja ezt. Télen nem. Gondolom itt lép be a beszívott levegő szenzora.

A dolog furcsasága az, hogy ha hideg motort szimulálok mindig és azonnal elromlik az alapjárat. Ha valami más szenzorhiba lenne, akkor nem ezt kéne játszania, gondolom. Esetleg próbáljak ECU-t cserélni? (Netán van valakinek kölcsönbe fehérváron?)

Az enyèm 1 hete csinálja ezt. Ugyanezek a tünetei. Jövőhèten akarom szètkapni kipucolni az alapjáratit meg az egr-t remèlem segít majd.

Link to comment
Megosztás:

Az enyèm 1 hete csinálja ezt. Ugyanezek a tünetei. Jövőhèten akarom szètkapni kipucolni az alapjáratit meg az egr-t remèlem segít majd.

Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy tavaly lett EGR cserélve, újra. Nem tudom pontosan milyen, kb 30k volt, szerelő ajánlotta.

A vízhőfok jeladót akarom kimérni vizes tálban. Hátha csak bizonyos tartományokban rossz.

Azt nem tudjátok, hogy C14SE motorban van-e, és ha igen hol van ez a jeladó? Próbára átraknám az enyémből.

Link to comment
Megosztás:

Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy tavaly lett EGR cserélve, újra. Nem tudom pontosan milyen, kb 30k volt, szerelő ajánlotta.

A vízhőfok jeladót akarom kimérni vizes tálban. Hátha csak bizonyos tartományokban rossz.

Azt nem tudjátok, hogy C14SE motorban van-e, és ha igen hol van ez a jeladó? Próbára átraknám az enyémből.

DIS kocka alatt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy tavaly lett EGR cserélve, újra. Nem tudom pontosan milyen, kb 30k volt, szerelő ajánlotta.

A vízhőfok jeladót akarom kimérni vizes tálban. Hátha csak bizonyos tartományokban rossz.

Azt nem tudjátok, hogy C14SE motorban van-e, és ha igen hol van ez a jeladó? Próbára átraknám az enyémből.

Az EGR-t falazni kell, még akkor is, ha ki lett újra cserélve.

Ki kell próbálni, hogy egy darab lemezzel lezárni és akkor hogyan viselkedik... ;-)

Az enyémen is cseréltem EGR-t. Igaz, akkor 18 ezer volt a Delphi, de pár hónap után vacakolt. Ha akkor lezártam, és a gond letudva.

Link to comment
Megosztás:

Az EGR-t falazni kell, még akkor is, ha ki lett újra cserélve.

Ki kell próbálni, hogy egy darab lemezzel lezárni és akkor hogyan viselkedik... ;-)

Az enyémen is cseréltem EGR-t. Igaz, akkor 18 ezer volt a Delphi, de pár hónap után vacakolt. Ha akkor lezártam, és a gond letudva.

Én is falazást javasoltam. Előtte az volt a gond, hogy menet közben is leállt sokszor. Ez azóta megszűnt és sárgalámpa és hibakód sincs.

Állítólag nagy opeles a koma, és neki is X16XEL van, állítása szerint ez a motor nem szereti ha lefalazzák. Én meg nem értek ehhez úgyhogy elhittem. Lehet hogy hiba volt

Link to comment
Megosztás:

elöször én is azt hittem h szelepfedél tömités, kicseréltem már 2szer, most bele vettem a 6ezer forintosat, ezzel tutkó...lemosattam a motort és látni, hogy járó motornál nem, de mikor leállitom folyik le a kupakból az olaj, nem kevés és rá az egész mindenségre ami alatta van :(

Értem hát akkor az tuti kilőve!

cseréld ki akkor azt az O gyűrűt azt utána kiderül de csak jó lesz!:)

Link to comment
Megosztás:

Az EGR-t falazni kell, még akkor is, ha ki lett újra cserélve.

Ki kell próbálni, hogy egy darab lemezzel lezárni és akkor hogyan viselkedik... ;-)

Az enyémen is cseréltem EGR-t. Igaz, akkor 18 ezer volt a Delphi, de pár hónap után vacakolt. Ha akkor lezártam, és a gond letudva.

Leakarom falazni az egr-t èn is, ha már ugyis leszedem. Baj csak az hogy ritka rosz helyen van :(
Link to comment
Megosztás:

Hideg motor szimulálásánál meleg motorral jóhogy elromlik az alapjárat, hiszen ha hidegnek hiszi a motort, akkor lezabáltatja, nem tud annyi anyagot eldolgozni. Én a helyedben nekiállnék végigmérni a szenzorokat, valamint a hozzájuk tartozó kábeleket is, mert az is lehet, hogy ott a gond. Kábelkorbács esetleg kidörzsölődött valahol.

Na ami a tippem volt, hogy kevesebbet mutat megcáfolódott. Kivettem, és jégkockás vízben 2.7 k körül van az ellenállása, kb 20°C gondolom a táblázat alapján, szóval kizárnám, hogy hibás. Illetve ha az is, nagyobb értéket mutat, de akkor meg nem dúsítna, és nem fulldokolna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

X16SZR motoros lengyel verziót (2002 nyári) vettem 2008 decemberében. Azóta egyfolytában jelen van egy hidegindítási probléma, bár az intenzitása időjárástól és vezetési stílustól függően változott. Nem tudom, mi van, és egyetlen szerelő sem tudta kideríteni.

Beindítom az autót. Elindul, felpörög, aztán hirtelen lerántja a fordulatot, és erőlködni kezd. Ezután vagy spontán dadogni, ugrálni kezd a fordulatszám, vagy egyenesen zakatolva köpköd az autó, vagy pedig egyszerűen alacsony fordulaton erőlködik (zajos, mintha ellene dolgozna valami). Ha hidegen elindulnék, az autó végtelenül erőtlen és lefullad, leáll, megint mintha visszahúzná valami. Ha erőszakosan gázt adok és pörgetve, nagy gázzal indulok, akkor megy, de kettesbe kapcsolás után vagy rángat, vagy egyenesen leáll a motor, egyszerűen megfullad. Csak leheletfinom gázzal, lassan, csúsztatva lehet elindulni vele (emelkedőn szinte sehogy se).

Újabban azt találta ki a drága, hogy ha ilyenkor hidegen, üresben megnyomom icipicit a gázt, akkor nemhogy nőne, de csökken a fordulatszám, fuldoklik, és ha nem áll le, akkor egy idő után mintha eléggé megnőne valami nyomás, hogy áttörjön valami dugót, és a fordulatszám késve felpörög. Ha az ember addig játszogat így üresben, finoman a gázzal (benyom-fullad-felpörög-elenged, stb), amíg ez a dugós állapot kipöfög a rendszerből és már akadálytalanul felpörög, akkor lehet vele normálisan indulni.

Pár perc járatás után amúgy spontán megszűnik a dolog, de sajnos melegen se normális az autó, mert erős gázra nem ugrással reagál (semilyen fordulaton sem), csak hangos brummogás hallatszik az autó alól, erősebb nem lesz. Ha max félig nyomom a gázpedált, lomhán, fokozatosan és fordulaton tartva autózok vele, akkor elmegy, de több személlyel kamiont előzni kifejezetten életveszélyes. És ha csőgázzal "brummogtatom", akkor a következő indításnál a fulladás is sokkal erősebb lesz. Nem szereti még azt sem, ha a nap süti állás közben, illetve ha nagyon hideg van, ilyenkor jobban fullad. Mindezt ötödik éve játssza, 50 ezret lefutott így.

A következő dolgok lettek eddig csinálva rajta a hiba elhárítására: benzinpumpa csere (drága volt és fölösleges), EGR szelep ellenőrzése (tök tiszta volt), vízhőmérséklet-jeladó csere (a régi is tökéletes volt, ismerős kimérte), gyújtásrendszer ellenőrzése, vezérműtengely csere (kicsit be volt rágódva), vákuum rendszer ellenőrzése (most ezekre emlékszem, más is volt). De semmi nem hatott. Most fejembe vettem, hogy hátha a katalizátor rossz (az dugult el), mert az visszafojthatna a motornak hidegen, és brummoghatna is erős gázadásra. 230 ekm van a kocsiban és az eredeti katalizátor.

A kérdésem az, hogy lehetséges-e, hogy a katalizátor rossz (pl. mert betolták az autót), és melegen kidugul annyira, hogy járni lehet vele, de mégis fojtja. Vagy ha nem, akkor a fenti rendszereken kívül mi más okozhatná a hibát. Én lecseréltetném a katalizátort, de az utángyártottat senki se ajánlja, a gyári pedig százezres összeg, ezért a szerelő (maszek) lebeszél.

Előre is köszönöm a segítséget. Nagyon szeretem ezt az autót, mert így "brumisan" is mindenhova elvitt, Olaszországtól Lettországig és a fehérorosz határig, sose hagyott ott, és a fogyasztása 5,5-6,5 liter (szerintem világrekord), de néha a szakadékba dobnám, annyira megalázó a fuldoklása.

üdv

gehe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem X20XEV motorral kapcsolatba. Olyat csinál a kicsike hogy,motorfék után benyomom a kuplungot, akkor néha leáll. Most az elmult napokban elkezdte azt is hogy 800-2000ig kb alig akar húzni, mintha 3-mal magasabb fokozatba akarnék menni, de onnantól elindul egészen 4500-ig, ott leszabályoz. légtömegmérő és amásik nem tudom mi ott a légtömegmérő melett nem befolyásolja,mert ha nincs rajta akkor is csinálja. Amúgy 20-30 másodperc alapjárat után kis gázfröccsnél kék füstöt dob, de aztán vége is. Mondjatok valami megoldást.

Köszönöm! Takács Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

X16SZR motoros lengyel verziót (2002 nyári) vettem 2008 decemberében. Azóta egyfolytában jelen van egy hidegindítási probléma, bár az intenzitása időjárástól és vezetési stílustól függően változott. Nem tudom, mi van, és egyetlen szerelő sem tudta kideríteni.

Beindítom az autót. Elindul, felpörög, aztán hirtelen lerántja a fordulatot, és erőlködni kezd. Ezután vagy spontán dadogni, ugrálni kezd a fordulatszám, vagy egyenesen zakatolva köpköd az autó, vagy pedig egyszerűen alacsony fordulaton erőlködik (zajos, mintha ellene dolgozna valami). Ha hidegen elindulnék, az autó végtelenül erőtlen és lefullad, leáll, megint mintha visszahúzná valami. Ha erőszakosan gázt adok és pörgetve, nagy gázzal indulok, akkor megy, de kettesbe kapcsolás után vagy rángat, vagy egyenesen leáll a motor, egyszerűen megfullad. Csak leheletfinom gázzal, lassan, csúsztatva lehet elindulni vele (emelkedőn szinte sehogy se).

Alapjárati motort néztétek már? Az is lehet, hogy az ECU haldoklik, 5-10ezer körül már lehet kapni ezekhez, max. ha meg tudod beszélni egy próba erejéig berakni+benzinszűrő. A katalizátort meg leveszed megnézed, ha nincs szétesve a méhsejt, akkor azzal nincs gond vagy megütögeted finoman kézzel és ha zörög, akkor valószínűleg széthullott, ki kell belezni abban az esetben. De kétlem, hogy az lenne a gond, mert akkor hidegen melegen egyaránt csinálná.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motort néztétek már? Az is lehet, hogy az ECU haldoklik, 5-10ezer körül már lehet kapni ezekhez, max. ha meg tudod beszélni egy próba erejéig berakni+benzinszűrő. A katalizátort meg leveszed megnézed, ha nincs szétesve a méhsejt, akkor azzal nincs gond vagy megütögeted finoman kézzel és ha zörög, akkor valószínűleg széthullott, ki kell belezni abban az esetben. De kétlem, hogy az lenne a gond, mert akkor hidegen melegen egyaránt csinálná.

Köszönöm a tippeket. Alapjárati motorra nem emlékszem, hogy tesztelve lett volna, megpróbálkozhatunk ezzel is még. A katalizátor megütögetése nem ad semmi észlelhető hangot. Az ECU-t elfelejtettem írni, ki lett cserélve próbából, és az autó ugyanúgy folytatta a szórakozást.

Megköszönöm, ha valakinek van még valami ötlete.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.