Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok. kb 1 éve vagyok Astra F kombi tulaj. Megvétel után egyből vezérműszíj, vízpumpa, gyertyák, olaj, szűrők csere volt. Eddig gond nélkül használtam kb 10'000km-t, de most előjöttek problémái, amire nem tudom a választ.

Ott kezdődött, hogy az autó minden előjel nélkül elkezdett rángatni, gázadásra fulladt, 3 hengeres hangot adott. A hőmérő azt mutatta, hogy nem melegszik be rendesen az autó, de abból még osem volt baj gondoltam, így még kb 30km-t megtettem vele, ergo hazamentem. Az alacsony hőfokjelző ellenére feltűnt, hogy a motorhűtő ventillátor folyamatosan jár, már gyújtáson azonnal elindul. Otthon az itteni fórumhsz-ek alapján elkezdtem keresni a hibát és persze hengerfejes lett az autó. Olajba belefolyt a víz, sőtt némi benzinszagot is éreztem a nívópálcát kihúzva. Olajbetöltő sapkát levéve megtaláltam az őzbarna/rózsaszín szerű habot.

Elvittem szerelőhöz, aki kb 2 hét alatt meg is csinálta. Hengerfej tömítés csere, meg állítólag megégett a hengerfej, azt kellett csiszolnia mondta. Mutatta a kivett tömítést, szép barna volt, a 3-4 henger között az egyik járatnál átégve. Olajat ugyan tett bele valmilyet, de a típusa ismeretlen. Ezért kért 56'000Ft-ot.

Az autót elhoztam és pár napig nem használtam, majd utána feltűnt, hogy alacsony fordulaton nagyon erőtlen az autó és alacsony sebességnél, vagy motorféknél rángat. Előtte nem volt ilyen probléma. Már olyan szinten áll a dolog, hogy városban nem is tudok vele közlekedni, csak max 3-ik sebességi fokozatig, mert 4-5-ben ha nem adok rendesen gázt akkor rángat. Tehát 50km/h sebességnél max 3-ik fokozat és motorfék elfelejt, ha lassítani kell, kuplung egyből ki és autó üresbe.

Ezzel összefüggő, hogy az alapjárat olyan 1000-1100 körül van, de időnként egy helyben állva is be-be rángat a motor, mintha kihagyna 1 henger.

Valamint új jelenségként megjött az, hogy furcsa daráló/kerregő hangot hallat a motor indítás után akár percekig. Komolyan, mintha régi dízel autót hallanék.

Persze a motorhűtő ventillátor ugyanúgy folyamatosan megy, mint előtte, de a vizet már rendszeresen nézem és nem csökken a kiegyenlítő tartály vízszintje.

Mivel ennyi féle összetett hibajelenséggel találkoztam, így a fórum passzív olvasása már nem ad kielégítő eredményt, bár lehet egy rutinos Astrásnak ránézésre kiderülne, hogy mi nem stimmel.

Valakinek valami ötlet? Kezdem nagyon unni a hibajelenségeket, egy sokak szerint "elromolhatatlan" autón.

Ja, az autó pontos típusa: '94 Astra F Caravan, C14SE 8V motorral.

Előre is köszönöm mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. kb 1 éve vagyok Astra F kombi tulaj. Megvétel után egyből vezérműszíj, vízpumpa, gyertyák, olaj, szűrők csere volt. Eddig gond nélkül használtam kb 10'000km-t, de most előjöttek problémái, amire nem tudom a választ.

Ott kezdődött, hogy az autó minden előjel nélkül elkezdett rángatni, gázadásra fulladt, 3 hengeres hangot adott. A hőmérő azt mutatta, hogy nem melegszik be rendesen az autó, de abból még osem volt baj gondoltam, így még kb 30km-t megtettem vele, ergo hazamentem. Az alacsony hőfokjelző ellenére feltűnt, hogy a motorhűtő ventillátor folyamatosan jár, már gyújtáson azonnal elindul. Otthon az itteni fórumhsz-ek alapján elkezdtem keresni a hibát és persze hengerfejes lett az autó. Olajba belefolyt a víz, sőtt némi benzinszagot is éreztem a nívópálcát kihúzva. Olajbetöltő sapkát levéve megtaláltam az őzbarna/rózsaszín szerű habot.

Elvittem szerelőhöz, aki kb 2 hét alatt meg is csinálta. Hengerfej tömítés csere, meg állítólag megégett a hengerfej, azt kellett csiszolnia mondta. Mutatta a kivett tömítést, szép barna volt, a 3-4 henger között az egyik járatnál átégve. Olajat ugyan tett bele valmilyet, de a típusa ismeretlen. Ezért kért 56'000Ft-ot.

Az autót elhoztam és pár napig nem használtam, majd utána feltűnt, hogy alacsony fordulaton nagyon erőtlen az autó és alacsony sebességnél, vagy motorféknél rángat. Előtte nem volt ilyen probléma. Már olyan szinten áll a dolog, hogy városban nem is tudok vele közlekedni, csak max 3-ik sebességi fokozatig, mert 4-5-ben ha nem adok rendesen gázt akkor rángat. Tehát 50km/h sebességnél max 3-ik fokozat és motorfék elfelejt, ha lassítani kell, kuplung egyből ki és autó üresbe.

Ezzel összefüggő, hogy az alapjárat olyan 1000-1100 körül van, de időnként egy helyben állva is be-be rángat a motor, mintha kihagyna 1 henger.

Valamint új jelenségként megjött az, hogy furcsa daráló/kerregő hangot hallat a motor indítás után akár percekig. Komolyan, mintha régi dízel autót hallanék.

Persze a motorhűtő ventillátor ugyanúgy folyamatosan megy, mint előtte, de a vizet már rendszeresen nézem és nem csökken a kiegyenlítő tartály vízszintje.

Mivel ennyi féle összetett hibajelenséggel találkoztam, így a fórum passzív olvasása már nem ad kielégítő eredményt, bár lehet egy rutinos Astrásnak ránézésre kiderülne, hogy mi nem stimmel.

Valakinek valami ötlet? Kezdem nagyon unni a hibajelenségeket, egy sokak szerint "elromolhatatlan" autón.

Ja, az autó pontos típusa: '94 Astra F Caravan, C14SE 8V motorral.

Előre is köszönöm mindenkinek.

az indítás utáni csattogás simán lehet sz.r olajtól. Tegyél bele valami normálisat (nem castrolt, ugyan úgy fog csattogni tőle) a ventillátornak neki kéne esni megnézegetni. A hűtő oldalán lévő gombáról húzd le a csatit, takarítsd el, méregesd ki a gombát mikor kapcsol. Lehet hogy döglött, és nem is szakítja meg a kört, ezért megy a ventillátor állandóan. A rángatás, 3hengerezés is keresős. Nézd végig a gyújtás oldalt, kábelek jók -e, helyükön vannak -e. Sötétben ránézel látod ha valahol áthúz. Gyertyák szintén néz. Ha az olajnak benzin szaga van, akkor erősen valószínű, hogy nem gyújt valamelyik hengerben, viszont a benzint ugye megkapja, így az égés nélkül szépen lefolyik a hengerfalon (kultúráltságosan lemossa az olajfilmet is, hogy legalább kopjon) aztán kiköt a karterben, ahonnan szagosítja a nívópálcát. Ez elég sok hülyeség ahhoz, hogy szerelőtől kihozva ezt produkálja...
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. kb 1 éve vagyok Astra F kombi tulaj. Megvétel után egyből vezérműszíj, vízpumpa, gyertyák, olaj, szűrők csere volt. Eddig gond nélkül használtam kb 10'000km-t, de most előjöttek problémái, amire nem tudom a választ....

Üdv..szerintem kár itt on-line hibafeltárni ha most jött a szerelőtől a kocsi. Vidd vissza hogy nem jó hiszen azért vitted hozzá és azért fizettél neki hogy megcsinálja. Sok minden okozhatja ezt, de ennyi idő után még tuti garis javításnak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni, hogy a két autón milyen számú váltó van, és utána a táblázatot. A rajz mutatja, hol is kell keresni. ;)

Ami érdekes, hogy a 6 és 7 helyen milyen betű és az utána levő 3 szám van. pl.: C394 :icon1:

Holnap meg is nézem, úgyis kipufogó szétszerelés lesz és alá-fölé kell menni :) Ha SE váltó van alatta akkor W-s vagy C-s kódú váltónak kellene lennie?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítségre vagy ötletekre lenne szükségem a következőkhöz.c20ne.

Már régóta küzdök a check engine piláccsal, vagy inkább a 13-as hibakóddal.

A tünet a következő. kigyorsításnál kigyullad majd 2500-as fordulat környékén kialszik addíg nem bármennyit megyek vele.De minden egyes előzésnél stb.Hidegen és melegen is egyaránt.Hirtelen gázadásra kicsit megtorpan majd megindul.Ja és a fogyasztása is túl jó volt,5,8-6,2!!!városban, de a zöldkártya annál szarabb.

Elkezdődött a hibakeresés.

Benzin nyomásmérő beszerel, nincs elég benzinnyomás!

Nyomásszabályzó csere. Van benzinnyomás és szabályoz is.Annyi lett a változás hogy hidegen már nem csinálta,csak üzemmelegen.

Csövek átnézve, tisztítva.-semmi változás.

gyertyák,injektorok,lambdaszondacsere/gyári bosch/. semmi változás.

Lambdaszonda kimér lehúzva van fesz változás, vezetékek kimérve nincs törés vagy szakadás.

Következő lépés. ecu csere.

Változás annyi lett hogy nem torpan meg azonnal veszi a fordulatot és mint ha erősebb is lenne/bár lehet hogy csak beképzelem nem tom./De most is van néha hiba de csak akkor ha a vízhőfok mutató szerint éppen megközelíti a 90 fokot és akkor gyorsítok. De eddíg csak akkor aludt ki a lámpa ha meghuzattam 2500 3000-es fores körül, most nem kell!!! ha tartom a tempót pár másodperc múlva kialszik,és elő sem jön többet amíg meleg a motor bárhogy is közlekedek. csak következőnap indulás után ismét mutató közelít lámpa gyullad,majd ki alszik.

Tegnap viszont hazaérésem után szabálytalan volt az alapjárat, mintha egy henger kihagyott volna.Gyertyák kiszednek, és mind a 4 CSUPA SZÁRAZ KOROM. Eddíg soha nem volt kormos a másik ecuval.megpucol visszarak egyenletes az alapjárat. és kezdődik előről. Kifogtam esetleg egy másik szar ecut?? mekkora lehet az esélye?

Már tele van a tököm vele. valakinek valami ötlet hogy merre tovább??????????????

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

egy rövid kérdés:

gondolkozás van, hátha erősebb lenne az Vectra B X16SZR egy SE injektorral vectra csak ezzel az SZR-el lett gyártva 8 szelepesen ezért kérdeznélek titeket

Van e különbség a hengerfejek közt, tthát adott egy X16SZR ki kell-e cserélni hengerfejet, ha egy C16SE (ami ha jól tudom hengerenkénti injektoros-vagy nem?) injektorát akarnánk használni, nyilván a szívó oldali részt mindent cserélve.

computere és a gyújtó trafó jó lehet vagy azt is cserélni kell?

csinált már vki hasonlót?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

egy rövid kérdés:

gondolkozás van, hátha erősebb lenne az Vectra B X16SZR egy SE injektorral vectra csak ezzel az SZR-el lett gyártva 8 szelepesen ezért kérdeznélek titeket

Van e különbség a hengerfejek közt, tthát adott egy X16SZR ki kell-e cserélni hengerfejet, ha egy C16SE (ami ha jól tudom hengerenkénti injektoros-vagy nem?) injektorát akarnánk használni, nyilván a szívó oldali részt mindent cserélve.

computere és a gyújtó trafó jó lehet vagy azt is cserélni kell?

csinált már vki hasonlót?

Annyira nem vágom a témát, de tudtommal az optimális benya-levegő keveréket az ECU-határozza meg pölö az injektor nyitási idejével. Ha másik injektort kap azzal is a gyári értéket akarja majd tartani, nem fogja engedni hogy több benzint kapjon.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

egy rövid kérdés:

gondolkozás van, hátha erősebb lenne az Vectra B X16SZR egy SE injektorral vectra csak ezzel az SZR-el lett gyártva 8 szelepesen ezért kérdeznélek titeket

Van e különbség a hengerfejek közt, tthát adott egy X16SZR ki kell-e cserélni hengerfejet, ha egy C16SE (ami ha jól tudom hengerenkénti injektoros-vagy nem?) injektorát akarnánk használni, nyilván a szívó oldali részt mindent cserélve.

computere és a gyújtó trafó jó lehet vagy azt is cserélni kell?

csinált már vki hasonlót?

Ha jól emléxem, az SZR-nek vannak ugyanolyan dugattyúi, mint a C16SE-nek, úgyhogy hengerfej és a hozzá tartozó cuccok (ECU is!) cseréjével teljes értékű SE építhető belőle. Nagyobb injektornak sztem sincs értelme computer módosítás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

egy rövid kérdés:

gondolkozás van, hátha erősebb lenne az Vectra B X16SZR egy SE injektorral vectra csak ezzel az SZR-el lett gyártva 8 szelepesen ezért kérdeznélek titeket

Van e különbség a hengerfejek közt, tthát adott egy X16SZR ki kell-e cserélni hengerfejet, ha egy C16SE (ami ha jól tudom hengerenkénti injektoros-vagy nem?) injektorát akarnánk használni, nyilván a szívó oldali részt mindent cserélve.

computere és a gyújtó trafó jó lehet vagy azt is cserélni kell?

csinált már vki hasonlót?

Tessék:

http://napivuki.blog.hu/2012/04/15/agyalas_9

http://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites

Igaz hogy nem sz, hanem nz a kiindulási alap, de nagy difi nincs közte.

Link to comment
Megosztás:

Computer csere kell, mert pl. SZR-ben van kopogás érzékelő SE-ben nincs.

Van 4ccm különbség a dugattyú tetőben is, így simán összerakva a 9,6:1 sűrítési arány 8,9:1-re fog változni, ami nem biztos, hogy jó.

Elméletileg lehet síkolni a hf-et, ha 0,85-öt elvesznek belőle, már méret is. Kérdés csak az, hogy nem ér-e bele a szelep a dugóba, ezt ki kell próbálni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv..szerintem kár itt on-line hibafeltárni ha most jött a szerelőtől a kocsi. Vidd vissza hogy nem jó hiszen azért vitted hozzá és azért fizettél neki hogy megcsinálja. Sok minden okozhatja ezt, de ennyi idő után még tuti garis javításnak kell lennie.

Teljesen igazad van. Nekem is eszembe jutott, telefonon meg is kerestem a szerelőt, aki közölte, hogy a vizet csinálta, azért vállal felelősséget, az meg ugye nem ereszt most. Újabb munka költségért természetesen szívesen megnézi az autót. Kedves hozzáállás. A dologhoz hozzá tartozik, bár korábban nem mondtam, hogy a szerelő a balatonnál volt, a nyaralás alatt, míg én már itthon vagyok pesten, így nem túl reális dolog leutaznom egy bizonytalan autóval reklamálni.

Link to comment
Megosztás:

az indítás utáni csattogás simán lehet sz.r olajtól. Tegyél bele valami normálisat (nem castrolt, ugyan úgy fog csattogni tőle) a ventillátornak neki kéne esni megnézegetni. A hűtő oldalán lévő gombáról húzd le a csatit, takarítsd el, méregesd ki a gombát mikor kapcsol. Lehet hogy döglött, és nem is szakítja meg a kört, ezért megy a ventillátor állandóan. A rángatás, 3hengerezés is keresős. Nézd végig a gyújtás oldalt, kábelek jók -e, helyükön vannak -e. Sötétben ránézel látod ha valahol áthúz. Gyertyák szintén néz. Ha az olajnak benzin szaga van, akkor erősen valószínű, hogy nem gyújt valamelyik hengerben, viszont a benzint ugye megkapja, így az égés nélkül szépen lefolyik a hengerfalon (kultúráltságosan lemossa az olajfilmet is, hogy legalább kopjon) aztán kiköt a karterben, ahonnan szagosítja a nívópálcát. Ez elég sok hülyeség ahhoz, hogy szerelőtől kihozva ezt produkálja...

Köszönöm az ötleteket. Igen, én sem ezt vártam volna, pláne úgy hogy sokan ajánlották, mert milyen jó szerelő azon a környéken...

A hűtő oldalán lévő gomba cserés lesz, már csak az a kérdés, hogy kivehető-e a hűtővíz leeresztése nélkül? (Ha lehúzom elhallgat a venti, visszadugva egyből elindul, hideg motornál is.)

Gyújtás oldal kábelei helyén, stabilan állnak, szemre át nem húznak. Gyertyákat este már nem láttam, majd ma napközben megnézem.

Vicces lesz olajat cserélnem az 5. ker. közepén... :icon11:

A fordulatszám szaggatással, rángatózással kapcsolatban olvastam itt az alapjárati motorról, amit gondoltam megnézek, de nem tudom levenni, ugyanis a belső torx fejű csavarokat valaki már előttem kitekerhetetlenül legyalázta. :(

Ja, azt nem mondtam korábban, hogy mindezen hibajelenségek ellenére, az autó hibajelző lámpája mélyen alszik, mintha mi sem történne.

Link to comment
Megosztás:

Computer csere legfőképp azért kell mert az szr-ben 1 injektor van, az se ben meg 4. :) Igaz hogy kettessével megy.

Na ja, full más az elektronikája ezért kell a computer meg a komplett kábelköteg is.

Amúgy az SE elmegy az XEL injektoraival is, csak alacsony fordulaton nyomatéktalan és kicsit sokat fogyaszt (bár ezt még más is okozhatja, tudom). Már amennyiben a 8 - 8,5 soknak számít.

Azért asszem majd kap NE injektort, nem csak a nagyobb kapacitás, hanem a szóráskép miatt is.

Link to comment
Megosztás:

"HlaciX16XEL"

Gyertya, gyertyakábel, injektortisztító adalék (Protec).

Hello

Hol található ez az alapjárat szabályzó? Nekem is hasonló probléma van. Országúton haladva ha elveszem a gázt (váltó sebességben hagyva) tartja a fordulatot és amikor vissza leesik, akkor meg CHECH ENGINE lámpa, aztán vagy leáll, vagy nem. Ha nem, akkor meg ingadozik az alapjárat 500-900 között és rázza az egész autót.

Most volt vezérműszíj cserélve, EGR szelepet kivették, szerelő szerint "tiszta", elmondása szerint biztos, hogy nem ez a probléma okozója, lambda szonda is OK.

Link to comment
Megosztás:

Na ja, full más az elektronikája ezért kell a computer meg a komplett kábelköteg is.

Amúgy az SE elmegy az XEL injektoraival is, csak alacsony fordulaton nyomatéktalan és kicsit sokat fogyaszt (bár ezt még más is okozhatja, tudom). Már amennyiben a 8 - 8,5 soknak számít.

Azért asszem majd kap NE injektort, nem csak a nagyobb kapacitás, hanem a szóráskép miatt is.

Ezek szerint jók lettek az injektorok tisztítás után? :rolleyes:

Nem biztos, hogy az NE injektorok egyéb változtatás nélkül hoznak valamit, de meg lehet próbálni.

A Daewoo Lanos 6 lyukas injektorokkal jobban megy nálam kis fordulaton is, pedig amit találtam róla leírást, csak 136ccm-esek a C14/16SE 150ccm-ével szemben. ;) Kép is van róluk

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint jók lettek az injektorok tisztítás után? :rolleyes:

Nem biztos, hogy az NE injektorok egyéb változtatás nélkül hoznak valamit, de meg lehet próbálni.

A Daewoo Lanos 6 lyukas injektorokkal jobban megy nálam kis fordulaton is, pedig amit találtam róla leírást, csak 136ccm-esek a C14/16SE 150ccm-ével szemben. ;) Kép is van róluk

Hát őőő, épp ez az, hogy nem lettek tisztítva az SE injektorok. Most benne van az XEL és kész, ennyi.

Azért akarok NE-t tenni bele, mert bár most még nem jelent semmit, de a későbbi projekthez még jól jön. :D

Link to comment
Megosztás:

Hello! Nem tudom jó helyre írok, vagy ezzel a problémával már foglalkozott-e valaki, mindenesetre a gugli szerint nem, ha esetleg mégis akkor bocsi.

A problémám a következő: egyszercsak kilukadt a hűtőm, beruháztam egy újra, a szerelő kicserélte, de kb 2 hét múlva vettem észre hogy elfolyt a fagyálló, a tágulási tartály már üres. Gondoltam veszek hűtőtömítő folyadékot ami jól be is tömítette a lyukat, de utána vettem észre hogy egyre később nyit a termosztátom. A múlt héten már kb 105C-ig ment fel, igaz utána gyorsan visszaesett 45-re, de engem zavar hogy elhagyja a mutató a biztonságos 90-et. Nem értek a kocsikhoz sajna, egyik ismerősöm mondta hogy levegötleníteni kell a rendszert, vegyem le a tartály tetejét. Ne ezt megtettem, szépen kibugyogott az összes fagyálló (aminek a tömítőfolyadéktól barna színe volt). Ezután másik ismerősöm azt mondta hogy nem kellett volna ezt csinálni mert azért van a tartály hogy levegőtlenítse. Lehet hogy a tömítőfolyadék leszigeteli a termosztátot ezért nem érzékeli időben hogy nyitnia kellene? Javítható a dolog a termosztát megbontása nélkül? C 14 NZ motornál nagyon szerencsétlen helyen van a termosztát. Ja vízpumpa, termosztát teljesen új, kb 2 hónapja lettek a vezérműszíjal cserélve. A kocsim 1.4-es F astra 93as, központi befecskendezéses.

Link to comment
Megosztás:

Hello! Nem tudom jó helyre írok, vagy ezzel a problémával már foglalkozott-e valaki, mindenesetre a gugli szerint nem, ha esetleg mégis akkor bocsi.

A problémám a következő: egyszercsak kilukadt a hűtőm, beruháztam egy újra, a szerelő kicserélte, de kb 2 hét múlva vettem észre hogy elfolyt a fagyálló, a tágulási tartály már üres. Gondoltam veszek hűtőtömítő folyadékot ami jól be is tömítette a lyukat, de utána vettem észre hogy egyre később nyit a termosztátom. A múlt héten már kb 105C-ig ment fel, igaz utána gyorsan visszaesett 45-re, de engem zavar hogy elhagyja a mutató a biztonságos 90-et. Nem értek a kocsikhoz sajna, egyik ismerősöm mondta hogy levegötleníteni kell a rendszert, vegyem le a tartály tetejét. Ne ezt megtettem, szépen kibugyogott az összes fagyálló (aminek a tömítőfolyadéktól barna színe volt). Ezután másik ismerősöm azt mondta hogy nem kellett volna ezt csinálni mert azért van a tartály hogy levegőtlenítse. Lehet hogy a tömítőfolyadék leszigeteli a termosztátot ezért nem érzékeli időben hogy nyitnia kellene? Javítható a dolog a termosztát megbontása nélkül? C 14 NZ motornál nagyon szerencsétlen helyen van a termosztát. Ja vízpumpa, termosztát teljesen új, kb 2 hónapja lettek a vezérműszíjal cserélve. A kocsim 1.4-es F astra 93as, központi befecskendezéses.

Szia! Sajnos azt a tömítőt kár volt beleönteni. A termosztátot is megfogja, és (azt ugyan még nem vetted észre, de) a fűtésed is olyan intenzitású lesz, mintha megpróbálnád belehelni az utasteret. Ha új hűtőt tettek bele, és az is ereszteni kezdett, akkor gariban szó nélkül cserélniük kellett volna, de ezzel a beleöntött takonnyal tuti nem veszik vissza. A légtelenítés egyébként nagyjából magától lezajlik, de ha mégsem akkor is csak a hőmérséklet jeladót kell kitekerni, az a legmagasabb pontja a rendszernek. Ha nincs irdatlan nagy szerencséd, akkor nagyjából újabb hűtőcsere, termosztátcsere, fűtőradiátor csere (ezt a taknyot esélyed nincs kimosni belőle) és persze víz leenged, rendszer átmos, új hűtőfolyadékkal feltölt. :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.