Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Véletlenül sem akarok bele okoskodni a nagyok dolgába, de pár hónapja én is panaszkodtam a motor furcsa hangjára/zajára és azt a ragyogó ötletet kaptam itt, hogy cseréljek olajat, mert szar. Igaza volt a tanácsadónak, mert olaj+szűrő csere után "elnémult" az autó, azóta csak szépen durozsol, ahogy kell neki. Nekem is fura volt a dolog, mivel nem sokkal előtte volt olajcsere, hengerfej javítás miatt és mégis ez lett a megoldás.

Csak egy tipp és ellenőrizni sem bonyolult.

Es milyen olaj volt benne, illetve került bele?
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szomiszo a szar vagy regi olaj ha nem ken jol, okozhat csattogast aze lenne jo tudni merre csattog.

Egyebkent en anno mikor sajat kezbe vettem a jószág sorsat csinaltam egy motoröblitést vmi STPs cuccal. A hideg olajnyomasnak kicsit ártott, de nem csorog, addig kis fodulaton nagy fokozatban gázra hangoskodott.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem arra gondolsz hogy túl sokat síkoltak le a hengerfejből?

Egyébként ez a motor már kopogásérzékelős, ami annyit jelent, hogy az elektronika önmagát állítja a benzin minőségéhez (oktánszámához). Ha nagyobb terhelésen elkezd becsörögni,én ennek a hibájára gondolnék. Lehet hogy a kopogásszenzor nem úgy végzi a dolgát ahogy kéne, bár ilyenkor már erősen kéne neki sárgalámpázni, de semmi sem kizárt. Vagy csak pusztán a szabályzó elektronika purcant ki, és nem állít rá rendesen.

De ezek most csak tippek a vak világba, ilyesmit nehéz távgyógyítani. Meg jó lenne konkrétan tudni milyen jellegű a csörgés, és honnan jön.

Esetleg még arra tudok gondolni, hogy a főtengely szíjtárcsán kiverődött a kis reteszelés, ezért elmozdulva fals jelet kap a motorvezérlő, így hiába állít rá, mivel nem jó helyen van a tárcsa, így nem is a megfelelő értékeket produkálja. Érdemes lenne levenni és megnézni.

Szia!

De, arra gondoltam, a hengerfej. Este annyira fáradt voltam, hogy nem jutott eszembe. Persze azt nem tudom, hogy valójában azt csiszolták-e. Csak egy ötlet volt a szervíz részéről.

Azt mondta a szerelő, hogy nincs benne kopogásérézkelő. Ez lehetséges? Mert a gyújtás automatikus, és én is úgy gondolom, hogy lenni kellene benne (btöbben mondták, bár nem tudom, hogy hol van). A motorlámpa szépen elalszik, nincs kigyulladva.

A főtengely szíjtárcsán ezt hogy tudom magam ellenőrizni?

Link to comment
Megosztás:

Véletlenül sem akarok bele okoskodni a nagyok dolgába, de pár hónapja én is panaszkodtam a motor furcsa hangjára/zajára és azt a ragyogó ötletet kaptam itt, hogy cseréljek olajat, mert szar. Igaza volt a tanácsadónak, mert olaj+szűrő csere után "elnémult" az autó, azóta csak szépen durozsol, ahogy kell neki. Nekem is fura volt a dolog, mivel nem sokkal előtte volt olajcsere, hengerfej javítás miatt és mégis ez lett a megoldás.

Csak egy tipp és ellenőrizni sem bonyolult.

Szia!

Most volt benne olajcsere (szűrőkkel, 50km-rel ezelőtt), bár azt nem tudom, hogy milyen olajat pakoltak bele.

Link to comment
Megosztás:

Es milyen olaj volt benne, illetve került bele?

Ami cserélve lett azt a szerelő tette bele, állítólag Castrol volt, de nem láttam.

Én szabvány 10w40 GM olajat tettem bele, új olaj szűrővel, azóta egészséges hangja van.

Szia!

Most volt benne olajcsere (szűrőkkel, 50km-rel ezelőtt), bár azt nem tudom, hogy milyen olajat pakoltak bele.

Ha olajcsere előtt nem volt ilyen problémád, akkor gyanús az összefüggés.

Link to comment
Megosztás:

Ami cserélve lett azt a szerelő tette bele, állítólag Castrol volt, de nem láttam.

Én szabvány 10w40 GM olajat tettem bele, új olaj szűrővel, azóta egészséges hangja van.

Ha olajcsere előtt nem volt ilyen problémád, akkor gyanús az összefüggés.

Szia!

De volt. 10w40 olaj van benne mindig, csak a típusát nem tudom. Lehet, hogy nem tetszik neki az fajta olaj, amit a szerelő beletett? És GM-s kellene?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

De, arra gondoltam, a hengerfej. Este annyira fáradt voltam, hogy nem jutott eszembe. Persze azt nem tudom, hogy valójában azt csiszolták-e. Csak egy ötlet volt a szervíz részéről.

Azt mondta a szerelő, hogy nincs benne kopogásérézkelő. Ez lehetséges? Mert a gyújtás automatikus, és én is úgy gondolom, hogy lenni kellene benne (btöbben mondták, bár nem tudom, hogy hol van). A motorlámpa szépen elalszik, nincs kigyulladva.

A főtengely szíjtárcsán ezt hogy tudom magam ellenőrizni?

Abban márpedig van. Szerintem összekeverte a sima c16nz-vel, kívülről ugyanaz, csak a gyújtás más.

A szíjtárcsát le kell venni, de azt bízd inkább a szerelőre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

De, arra gondoltam, a hengerfej. Este annyira fáradt voltam, hogy nem jutott eszembe. Persze azt nem tudom, hogy valójában azt csiszolták-e. Csak egy ötlet volt a szervíz részéről.

Azt mondta a szerelő, hogy nincs benne kopogásérézkelő. Ez lehetséges? Mert a gyújtás automatikus, és én is úgy gondolom, hogy lenni kellene benne (btöbben mondták, bár nem tudom, hogy hol van). A motorlámpa szépen elalszik, nincs kigyulladva.

A főtengely szíjtárcsán ezt hogy tudom magam ellenőrizni?

Abban márpedig van. Szerintem összekeverte a sima c16nz-vel, kívülről ugyanaz, csak a gyújtás más.

A szíjtárcsát le kell venni, de azt bízd inkább a szerelőre.

De lehetőleg egy másikra....ha tényleg X16SZ és nem lett mokólva rajta

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

De, arra gondoltam, a hengerfej. Este annyira fáradt voltam, hogy nem jutott eszembe. Persze azt nem tudom, hogy valójában azt csiszolták-e. Csak egy ötlet volt a szervíz részéről.

Azt mondta a szerelő, hogy nincs benne kopogásérézkelő. Ez lehetséges? Mert a gyújtás automatikus, és én is úgy gondolom, hogy lenni kellene benne (btöbben mondták, bár nem tudom, hogy hol van). A motorlámpa szépen elalszik, nincs kigyulladva.

A főtengely szíjtárcsán ezt hogy tudom magam ellenőrizni?

Hát ha túl sokat síkolnak le a hengerfejből, akkor nőni fog a kompresszióviszony, ezért a kisebb kompresszióviszonyra belőtt előgyújtásnál be fog csörögni a motor nagyobb viszony esetén. Hosszútávon káros is lehet, dugattyúgát repedést-törést is okozhat. Ez a jelenség egyértelműen ennek a jele.

Rákéne nézni stroboszkóppal hogy rendben van-e az előgyújtás.

Továbbá ez a motor kopogásérzékelős, és úgy néz ki hogy neméppen működik rajt. Javasolnám a cseréjét, mondjuk hogy biztosra menj csak próbaképp egy bontónál cseréld ki és próbáld meg úgy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Abban márpedig van. Szerintem összekeverte a sima c16nz-vel, kívülről ugyanaz, csak a gyújtás más.

A szíjtárcsát le kell venni, de azt bízd inkább a szerelőre.

Szia!

Ezeket az öteleteket megmondom a szerelőnek.

Nem rossz. Tankoltam bele nagyobb oktánszámú benzint, de a probléma nem szűnt meg (ingyenes tanács volt). :)

Ha van benne kopogás érzékelő, akkor nem értem, hogy miért nem látta a szerelő, ezt egy kicsit furcsának találom, pedig nem olcsó az órabére (5.700 forint). Mondjuk, most garanciában dolgozik, gondolom nem erőlteti le magát. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát ha túl sokat síkolnak le a hengerfejből, akkor nőni fog a kompresszióviszony, ezért a kisebb kompresszióviszonyra belőtt előgyújtásnál be fog csörögni a motor nagyobb viszony esetén. Hosszútávon káros is lehet, dugattyúgát repedést-törést is okozhat. Ez a jelenség egyértelműen ennek a jele.

Rákéne nézni stroboszkóppal hogy rendben van-e az előgyújtás.

Továbbá ez a motor kopogásérzékelős, és úgy néz ki hogy neméppen működik rajt. Javasolnám a cseréjét, mondjuk hogy biztosra menj csak próbaképp egy bontónál cseréld ki és próbáld meg úgy.

Szia!

Köszönöm a tanácsot, megmondom az okos szakinak, hátha most már előre jutok a kérdéssel. Az is lehet,hogy ott fogok állni mellette. :)

Te vagy a második, aki azt mondja, hogy biztos van benne kopogás érzékelő, így nem értem, hogy a szerelő miért mondta, hogy ebben nincsen.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a tanácsot, megmondom az okos szakinak, hátha most már előre jutok a kérdéssel. Az is lehet,hogy ott fogok állni mellette. :)

Te vagy a második, aki azt mondja, hogy biztos van benne kopogás érzékelő, így nem értem, hogy a szerelő miért mondta, hogy ebben nincsen.

biztos van benne, csak azé vigyázz nehogy vérig sértsd a csokát......

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ha túl sokat síkolnak le a hengerfejből, akkor nőni fog a kompresszióviszony, ezért a kisebb kompresszióviszonyra belőtt előgyújtásnál be fog csörögni a motor

Ezért kel vastagabb hengerfejtömítést választani hozzá.(a gyári méreteken belül)

Amivel a gyári sűrítése marad a motornak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, nem olyan régen van Opel Astrám, de nagyon szeretem. Van egy alattomos, bosszantó hiba, amit nem tudunk megfejteni sem szerelővel, sem szervízzel, így felétek fordulok, hátha van ötletetek.

Típus: Opel Astra Fcc 1,6

Gyártási év: 1995

Motorkód: X16Sz...

Probléma:

Miután felmelegszik a motor (de csak ezután, hidegen nem csinálja, és alapjáraton sem), gáz adásnál (nagyobb, váltás után), illetve beállt sebességnél (pl.: 90km/h) vagy "erőkifejtésnél" (pl.: 4-esben 50-nel hídra fel) a motor térből csörgő zaj hallatszódik. És most már egyre erősebben.

Vezérműszíj feszítőt cserélték, mert azt hitték, az okozza a gondot, de nem. Ezután azt gondolták, hogy a gyertyákkal van a gond (be volt az egyik kormolódva). De sajnos ez sem hozott sikert, bárt nem ártott a csere. A gyertyák miatt a gyújtásra gondoltak, hogy rosszul kapja a szikrát a motor (bocsi, de csak így tudom megfogalmazni), és most itt tartok.

Most azt mondják, hogy üzemanyag probléma, nem jó benne az anyag (bár azt gondolom, hogy az OMW benzin nem rossz, és néha MAxxmotiont tankolom, bár erre is találtam fórumot, ahol hasonló problémára pnaszkodtak ezzel a benzinnel, bár ez nálam nem tudom mennyire releváns, mert síma benzinnel is csinálja).

Motor diagnosztika nem mutat semmit.

Még ötletként merült fel, hogy esetleg olyan problémája lehet, hogy az előző tulaj az egyik motoralkatrészt túl csiszoltatta, mert azt lehet, hogy megcsináltathassa (az Ég világért ne jut az alkatrésznek eszembe a neve).

Várom az ötleteket.

Köszönöm előre is.

Tibi

Üzemanyag szűrő lett cserélve?

Olaj nyomás rendben?

Motor tartó bakok milyen állapotban vannak?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

És akkor nem kellene bántani a hengerfejet, ha az a probléma?

Természetesen ha rossz akkor igen.(miért rossz ?)

Kompresszió vagy veszteség mérés volt már?

Hogy kilehessen szűrni a szelep vagy dugattyúgyűrű hibát.

Addig a hengerfejet nem venném le.

Ha leveszed akkor is új tömítés kell, csak akkor az a vastagságú ami volt.

A hengerfej javítás után szokták síkolni.(erre írtam a vastagabb tömítést)

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Második reggelem volt úgy, hogy alig akart beindúlni az autó. 3év alatt 4x nem indúlt be elsőre ebből 3-om aksi miatt volt. Most beindúlt nehezen és kb fele annyi volt az alapjáratom mint normális esetben. Nyomtam neki kis gázt akkor se ment feljebb és épphogycsak nem állt le. Elvileg alapjárati motor lehet? Elmentem a munkahelyre 3km-re akkor meg simán szép volt az alapjárat. Vagy valami lerakódhatot a sok rövid táv miatt? Aksit feltöltöttem ma (nincs 9hónapos) Ha netán alapjárati léptetőmotor (vagy mi az) akkor milyen márkát ajánlotok? Inkább legyen drágább picit mint hogy a gagyit megvegyem és fél év múlva ugyan úgy az legyen a baja. Lambdaszonda esetleg? Abból is milyen márkát érdemes? Ok hogy mindenből gyárit csak hogy mi a gyári ha nem GM. Esetleg gyertya baja lehet? A gyertyát az hány km-er után szokás cserélni mert abba már lehet van vagy 30ezer km-er de eddig nem cseréltem mert pöccre indúlt. Szóval miből milyen márkát ajánlatok? Előre is köszönöm!

Jahh az első rossz indulásomnál amikor nem volt rendesen alapjárat dobott hibalámpát is, most csak gyújtásnál világít aztán beindulásnál elaszik. A kivillogtatás csak jövőre lesz esedéges mert nincs szerelő jelenleg.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Második reggelem volt úgy, hogy alig akart beindúlni az autó. 3év alatt 4x nem indúlt be elsőre ebből 3-om aksi miatt volt. Most beindúlt nehezen és kb fele annyi volt az alapjáratom mint normális esetben. Nyomtam neki kis gázt akkor se ment feljebb és épphogycsak nem állt le. Elvileg alapjárati motor lehet? Elmentem a munkahelyre 3km-re akkor meg simán szép volt az alapjárat. Vagy valami lerakódhatot a sok rövid táv miatt? Aksit feltöltöttem ma (nincs 9hónapos) Ha netán alapjárati léptetőmotor (vagy mi az) akkor milyen márkát ajánlotok? Inkább legyen drágább picit mint hogy a gagyit megvegyem és fél év múlva ugyan úgy az legyen a baja. Lambdaszonda esetleg? Abból is milyen márkát érdemes? Ok hogy mindenből gyárit csak hogy mi a gyári ha nem GM. Esetleg gyertya baja lehet? A gyertyát az hány km-er után szokás cserélni mert abba már lehet van vagy 30ezer km-er de eddig nem cseréltem mert pöccre indúlt. Szóval miből milyen márkát ajánlatok? Előre is köszönöm!

Jahh az első rossz indulásomnál amikor nem volt rendesen alapjárat dobott hibalámpát is, most csak gyújtásnál világít aztán beindulásnál elaszik. A kivillogtatás csak jövőre lesz esedéges mert nincs szerelő jelenleg.

Ha van hibakód akkor kár találgatni, villogtasd ki magad nem nehéz, és akkor nem kell várni a szerelőre.

Link to comment
Megosztás:

Ha van hibakód akkor kár találgatni, villogtasd ki magad nem nehéz, és akkor nem kell várni a szerelőre.

Rádob majd valami komputeres cuccot és azzal megnézi mert van neki.

Esetleg tudnál segíteni, hogy kb hány km-er után szoktak gyertyát cserélni, vagy ha már nagyon rossz akkor?

Link to comment
Megosztás:

Rádob majd valami komputeres cuccot és azzal megnézi mert van neki.

Esetleg tudnál segíteni, hogy kb hány km-er után szoktak gyertyát cserélni, vagy ha már nagyon rossz akkor?

EZ az autó benzin-gázos?

Mert akkor nagyon érzékeny a gyújtás problémákra .

Nekem volt egy opel klónom abban NGK gyertyát használtam.

Ha eddig nem cseréltél gyertyákat akkor most.

Link to comment
Megosztás:

...Aksit feltöltöttem ma (nincs 9hónapos) ...

Szia.

Az akkut gondolom úgy töltötted, hogy kivetted a kocsiból. Lehet rosszul tudom, de akku levételkor elfelejti a hibakódot? Így akkor mit villogtatnál ki, vagy mit nézne rajta a szerelő?

Gyertya: lehet nem kellene ilyen sűrűn, de eddig mindegyik autómban a szokásos 10'000-es olaj+szűrők cserénél cseréltem gyertyákat is. Nem nagy tétel és így azzal sosincs gond. Én is szabvány NGK 4006 BPR5ES-t használok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.