Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Utánajártam opeléknál,azt mondták hogy hengerfejcsere plussz ecu csere és máris kész!

Most azon vagyok hogy kiderítsem az anyagiakat!Erre van valakinek tippje ?

És a műveletről mi a vélemény ?

Mindenféleképp referálj, nagyon érdekel az eredmény. :(

Kérdés, mennyivel enne többet a gép változatlan vezetési stílus mellett? Azaz nyilván a nagyobb kraft miatt nem kellene még annyira sem nyomnom neki, mint most, azaz nem enne többet, csak vmi nagyon picivel? Jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Hát először is kéne egy pontos motortipus... legalábbis nekem, mert így nem vágom.

Az enyém 8 szelepes és ráadásul központi befecsis, így nekem egyszerűbb a felállás mint neked, de megoldjuk.

Ha jól sejtem, a tiéd mivel dupla veztengelyes, van a szelepfedél jobb oldalán egy kis összekötő gumicső, ami már a fisszavezetés része. namost a kocsi orra felé eső feztengely jobb alján valahol menni kell egy vastagabb gumicsőnek valahová a levedő kiegyenlítő környékére, de ezt így látatlanban nem tudom pontosan.

Itt kellene valahol lekötni, de kell a tipus.

1.6 16V x16xel

Ennél többet max a motorszámot tudnám negadni.

Ja itt van két kép:

http://kep.tar.hu/wzsolt/50092491/13768234#2

http://kep.tar.hu/wzsolt/50092491/13768235#2

A kipuf csonkon van egy vákumvezérelt szelep onnan megy egy hosszú gumicső a bal első sárvédő alá de hogy onnan hol jön vissza a motortérbe azt nem sikerült kiderítenem.

Ez lehet a kipufgáz visszavezetés?

Link to comment
Megosztás:

A kipuf csonkon van egy vákumvezérelt szelep onnan megy egy hosszú gumicső a bal első sárvédő alá de hogy onnan hol jön vissza a motortérbe azt nem sikerült kiderítenem.

Ez lehet a kipufgáz visszavezetés?

Az a szekunderlevegő komresszor vákumcsöve.A kipuffgázcsövet a hengerfej hátulján kell keresgélni!Bár még én sem keresgéltem, mert ugye nem romlott el! :(

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám van (ha az egyáltalán), hogy alapjáraton kopogó hangja van picit a motornak. Azóta ilyen, amióta állítottunk az előgyujtáson, mert előtte meg kövérebb gáznál (főleg dombon felfele), de néha sima gyorsításnál is csörgött a motor, tipikus előgyujtás probléma volt. Azóta megszűnt a csörgés, lehet pörgetni a motort dombon felfelé is, teljesen szép hangja van, és jól is gyorsul, viszont alapjáraton "bekopog". Mi kopog ilyenkor? Lehet belőle baj? Talán túlságosan ellett forgatva az előgyujtás? Lehet korigálni rajta (picit visszaállítani)? Vagy akkor is kopogni fog? Vagy az ilyen kopogás egyértelműen a motor öregedését, kopását jelenti? Remélem nem, viszont a szerelőmhöz most néhány hétig nemtudom vinni a kocsit, de addig jó lenne tudnom, hogy mi okoz ilyen jelenséget.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Az a szekunderlevegő komresszor vákumcsöve.A kipuffgázcsövet a hengerfej hátulján kell keresgélni!Bár még én sem keresgéltem, mert ugye nem romlott el! :(

Jól mondod wolfi!

Ha leveszed a műanyag borítást, akkot a szelepfedél jobb oldalán felül kell lennie egy kicsi kb 10 cm-es kanyargós győnek (átmérő kb 1-1,5 cm), ami összeköti a két tengely szelepfedelét. Ahogy már írtam, a kocsi orrához közelebbi tengely szelepfedelén jobb szélen valszeg alul pedig kijön gelőle egy vastagabb gumicső, aminek (szemből) a motor jobb oldalán valahol kissé lefelé ívelve kellene mennie a kiegyenlítőhöz(márha nektek így hívják az 1,6-nál), aminek találkoznia hell a légszűző felől jövő csővel, mielőtt beletorkollana a folytószelephez... szerintem.

No itt, a találkozás előtt kell likvidálni a csövet, szűrőzve elvezetni stb, a szelepház közrnyéki csatlakozást, ami szabaddá vált, pedig ledugózni.

Javítsatok, ha tévedek, az enyém 1,4 8v, azon tudom pontosan, itt csak józan ésszel gondolkodom.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Egy Opel Astra boldog tulajdonosa vagyok, 2 hónapja!

:(

CSak sajnos, most jönnek elő a kis hibák...

Az autó típusa:

Opel Astra FCC 1.6 GT C16NZ

Az a bajom, hogy megnéztem az adatokat, az osszesauto.hu-n, s csak városi fogyasztás is 10 liter alatt van,

nekem sajnos vegyesben 14-15 !!!!! úgy hogy nem hajtom.....

S vmi csörög a motorban, ezt alapjáraton is lehet hallani, de nagyon vészes, egy erőteljesebb gyorsításnál...

Én az injektor problémájára gyanakodom...

Ha neki van baja, akkor szívósort is akarok cserélni, ahhoz kell vmi papír??? Kb. Mennyibe fáj az, ha kicserélem hengerenkénti befecskendezősre??

Link to comment
Megosztás:

vészes, egy erőteljesebb gyorsításnál...

Én az injektor problémájára gyanakodom...

Az előző oldalon írtam, hogy nekem is csörgött a motorom. Nálam előgyujtást kellett csak állítani, utána nem csörgött, azóta szép hangja van. Az igaz, hogy most meg mintha túl lenne állítva, mert alapjáraton (legalábbis csak ott hallom) kopog picit. De erre még nem kaptam választ, hogy függhet e a kopogás az előgyujtástól.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Egy Opel Astra boldog tulajdonosa vagyok, 2 hónapja!

:(

CSak sajnos, most jönnek elő a kis hibák...

Az autó típusa:

Opel Astra FCC 1.6 GT C16NZ

Az a bajom, hogy megnéztem az adatokat, az osszesauto.hu-n, s csak városi fogyasztás is 10 liter alatt van,

nekem sajnos vegyesben 14-15 !!!!! úgy hogy nem hajtom.....

S vmi csörög a motorban, ezt alapjáraton is lehet hallani, de nagyon vészes, egy erőteljesebb gyorsításnál...

Én az injektor problémájára gyanakodom...

Ha neki van baja, akkor szívósort is akarok cserélni, ahhoz kell vmi papír??? Kb. Mennyibe fáj az, ha kicserélem hengerenkénti befecskendezősre??

ha csörög akkor meg kéne próbálni gyujtást állitani..... :roll:

Link to comment
Megosztás:

A motorcserével, szerintem több a papírmunka, meg mint írtam, tuning céljából lenne, s mivel FCC a motor, azaz nagyon jó, pörgős, pörgősebb, mint a többi c16nz, azért szeretném ezt a blokkot megtartani, s továbbfejleszteni...

pl. egy 1.6SI hengerfejjel?

Link to comment
Megosztás:

Negyed millából már veszel egy 2.0-ás mocit, felgenerálozatot, és beleteteted. :(

ugye a 250e HUF-ot generállal, papirran, beszereéssel, vezérléscserével, jókívánságokkal együtt számoltad? :lol:

sztem 30-50 K között lehet már találni épkézláb c20ne-t, de gyanitom nála már több mindent kellene cserélni és ez valóban drágább lenne...mondjuk sokkal többet nyerne

Link to comment
Megosztás:

ugye a 250e HUF-ot generállal, papirran, beszereéssel, vezérléscserével, jókívánságokkal együtt számoltad? :lol:

sztem 30-50 K között lehet már találni épkézláb c20ne-t, de gyanitom nála már több mindent kellene cserélni és ez valóban drágább lenne...mondjuk sokkal többet nyerne

Ezt már 1X kibeszéltük a törpiekkel, és alaposan elvették a kedvem ettől a motorcsere témától.Jobb azt pöckölgetni, vagy olyat kell venni, ami alapból 150LE-s! :wink: Ugye?

Link to comment
Megosztás:

Ezt már 1X kibeszéltük a törpiekkel, és alaposan elvették a kedvem ettől a motorcsere témától.Jobb azt pöckölgetni, vagy olyat kell venni, ami alapból 150LE-s! :wink: Ugye?

Nem olyan vészes dolog ez a mocicsere, én most kacsintgatok ezirányba.

Patyi is C20NE-t rakott az 1,4es kabriójába.

Link to comment
Megosztás:

és hogy megy mi...

mikor először voltam nálamég a fehér astrával taliztunk mondta kövessem...

ahaaa :( :lol: :lol:

akkor jöttem rá nem minden 1.4 amire az van írva :lol:

Szemét kis gép az, a toronyról állítható konikkal együtt. :lol: :lol:

És mennyire raj... 8)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.