Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Sajnos az etanol árak is elszállnak a benzinnel, ahogy látom :lol:

Múlt héten is emeltek az AGIP kutaknál és most is 5-5 Ft-ot ahogy látom. Ez finoman szólva is pofátlanság. Azt hiszem én is elpártolok tőlük. Csak még nem tudom hova :D

Egyébként döbbenet számomra, hogy milyen jól indul és megy most a hidegben az autó. A fogyasztás pedig alig emelkedett (+0,2 dl/100 km körül) Nyáron nem indult így :-)

Azért nem kell aggódni, most nagyon jónak mondható az árbeni különbség a benzinhez képest, nagyon megéri jelenleg etanollal menni :D

Nekem ma reggel 2-3 másodperc és beindult, 5 másodperc, leállt, majd megint ugyanez, megint leállt, aztán stabilan ment... Miért??? :lol: Nem mintha annyira zavarna, csak tavaly ilyeneket nem csinált.

Másik, hogy találtam egy USB Host-os PDA-t, szerinted azzal már lehetne editálgatni?

Etanolos klubkártya? :)

FIRST=1,40,50 beállítást próbáld meg, ez tovább kitartja a kezdő nagy dúsítást (esetleg még az 1,40,80-nal is lehet próbálkozni, ha még leállna).

Illetve az 1. tábla első 3 értékét emeld meg mondjuk 14,12,10-re, ez segíthet az indítás utáni erőtlenségen, ha van ilyened. Ha nincs, az első értéket

akkor is érdemes kicsit emelni.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Azért nem kell aggódni, most nagyon jónak mondható az árbeni különbség a benzinhez képest, nagyon megéri jelenleg etanollal menni :lol:

FIRST=1,40,50 beállítást próbáld meg, ez tovább kitartja a kezdő nagy dúsítást (esetleg még az 1,40,80-nal is lehet próbálkozni, ha még leállna).

Illetve az 1. tábla első 3 értékét emeld meg mondjuk 14,12,10-re, ez segíthet az indítás utáni erőtlenségen, ha van ilyened. Ha nincs, az első értéket

akkor is érdemes kicsit emelni.

Ok, kipróbálom majd akkor. És az PDA-ra mit mondasz, működhet?

Link to comment
Megosztás:

Azért nem kell aggódni, most nagyon jónak mondható az árbeni különbség a benzinhez képest, nagyon megéri jelenleg etanollal menni :lol:

Szia!

Nekem 1,6 X16XEL-em van, E95-ből vegyes használat mellett 8litert eszik amivel alapjában véve nincs nagy bajom, de most hogy drágul a benzin én is elkezdtem számolgatni!

Most néztem a holtankoljak.hu-t (Győr és környéke) és a benzinnek 350,9 literje ott ahol szoktam tankolni! Így számolva 100km 2800ft-ba kerül.

E85-ös kút egy kerülhet szóba, egy AGIP, ahol 259ft literje a szesznek! Ha jól tudom akkor a legoptimálisabb beállításokkal 25%os fogyasztásnövekedést okoz a tisztán etanolos üzem! Gyorsan utánaszámolva 10l-t fogyasztana így a kocsim!

Így E85-ből akkor 100km 2590ft-ba kerülne! ez ugye a jelen állás szerint 200ft az E85 javára!

Az e85power.hu néztem a 4 hengereshez való átalakító készletet, ami 46000ft-ba kerül plusz kb. 12000 - 15000ft beszerelés (legyen 13500ft). Ez így összesen 60000ft-ot tesz ki!

Kis számolás után a megtérülése az átalakítónak ~ 30000km és ezután lesz csak pluszos az átalakítás! És nem beszéltem még az állítgatásról, rossz hidegindításról stb.

Szóval nem látom, hogy annyira megérné az etanolos átalakítás! Lehet, hogy rosszul látom! Győzz meg kérlek!! :lol:

Üdv,

Szabi!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

.

.

.

Szóval nem látom, hogy annyira megérné az etanolos átalakítás! Lehet, hogy rosszul látom! Győzz meg kérlek!! :)

Üdv,

Szabi!

A környezetvédelem meg semmi? A teljesítménynövekedés semmi? A fogyasztásnövekedés meg függ hogy hol használod. Városban 30, pályán 15 ... De mondjuk ha évi 30e-t futna az autód, vagy többet... De semmi nem kötelező... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem 1,6 X16XEL-em van, E95-ből vegyes használat mellett 8litert eszik amivel alapjában véve nincs nagy bajom, de most hogy drágul a benzin én is elkezdtem számolgatni!

Most néztem a holtankoljak.hu-t (Győr és környéke) és a benzinnek 350,9 literje ott ahol szoktam tankolni! Így számolva 100km 2800ft-ba kerül.

E85-ös kút egy kerülhet szóba, egy AGIP, ahol 259ft literje a szesznek! Ha jól tudom akkor a legoptimálisabb beállításokkal 25%os fogyasztásnövekedést okoz a tisztán etanolos üzem! Gyorsan utánaszámolva 10l-t fogyasztana így a kocsim!

Így E85-ből akkor 100km 2590ft-ba kerülne! ez ugye a jelen állás szerint 200ft az E85 javára!

Az e85power.hu néztem a 4 hengereshez való átalakító készletet, ami 46000ft-ba kerül plusz kb. 12000 - 15000ft beszerelés (legyen 13500ft). Ez így összesen 60000ft-ot tesz ki!

Kis számolás után a megtérülése az átalakítónak ~ 30000km és ezután lesz csak pluszos az átalakítás! És nem beszéltem még az állítgatásról, rossz hidegindításról stb.

Szóval nem látom, hogy annyira megérné az etanolos átalakítás! Lehet, hogy rosszul látom! Győzz meg kérlek!! :lol:

Üdv,

Szabi!

Győrben és környékén 3 etanolos kút van, ebből az Agip a legdrágább, és pont 10 forintal több itt az etanol mint a legolcsóbbnál. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ok, kipróbálom majd akkor. És az PDA-ra mit mondasz, működhet?

Ha Win XP vagy 7 lenne rajta... :lol: Csak ezeken műxik a driver.

Szóval nem látom, hogy annyira megérné az etanolos átalakítás! Lehet, hogy rosszul látom! Győzz meg kérlek!! :lol:

Ha nem a legolcsóbb benzint és a legdrágább etanolt nézed (mert így tettél), akkor simán megvan a 3ft/km spórolás,

és ez 20e km-es megtérülést ad. Ezt általában egy év alatt le lehet járni, de ha mondjuk csak évi 5e km-t mész az

autóval, akkor neked tényleg nem éri meg sem az E85 sem a gáz átalakítás. Hacsak nem az egyéb szempontokat

nézed, mert E85-tel erősebb az autód, és nagyságrenddel környezetkímélőbb.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem a legolcsóbb benzint és a legdrágább etanolt nézed (mert így tettél), akkor simán megvan a 3ft/km spórolás,

és ez 20e km-es megtérülést ad. Ezt általában egy év alatt le lehet járni, de ha mondjuk csak évi 5e km-t mész az

autóval, akkor neked tényleg nem éri meg sem az E85 sem a gáz átalakítás. Hacsak nem az egyéb szempontokat

nézed, mert E85-tel erősebb az autód, és nagyságrenddel környezetkímélőbb.

Köszönöm a válaszokat!

Kb. 10 -15e km-t megyek évente. Néztem a holtankoljak.hu-t és amerre én járok csak az abdai Agip kút esik útba, ahol 264ft/l az E85 :lol: ,de tényled 10ft-al olcsóbb egy másik kúton. A benzin az abdai Luoilon pedig 353ft!

Így számolva tény, hogy 21000km a megtérülése a beszerelésnek!

Mekkora erő növekedés várható E85nél?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Kb. 10 -15e km-t megyek évente. Néztem a holtankoljak.hu-t és amerre én járok csak az abdai Agip kút esik útba, ahol 264ft/l az E85 :lol: ,de tényled 10ft-al olcsóbb egy másik kúton. A benzin az abdai Luoilon pedig 353ft!

Így számolva tény, hogy 21000km a megtérülése a beszerelésnek!

Mekkora erő növekedés várható E85nél?

Mifelénk a legolcsóbb benzin 358ft, és az etanol 250, valamint 253ft (velük azonos kutakon 362ft a benzin).

6% teljesítmény, és 9% nyomatéknövekményt mértünk szívómotornál (volt mondjuk közel +20% teljesítménynövekmény

is az egyik mérésen szívómotornál, de azért nem ez az általános).

Link to comment
Megosztás:

Én meg azt vettem észre, hogy mióta nálunk is lehet kapni etanolt (Agip), azóta simán benzinnel nőtt a fogyim jó fél litert. Lehet, hogy van némi "átjárás" a benzintartályuk és az etanolos tartály között?

Szia!

Én nemrég mentem el végleg ettől a kúttól. Amióta beszereltem az átalakítót, tankolásonként más a fogyasztás, és máshogy gőzöl. :lol:

Már második alkalommal tankoltam a fehérvári madaras tesconál, ahol 237 a 260 helyett, és a fogyasztás is kedvezőbb, és nincs gőzmozdony hatása az autónak.

Én úgy gondolom, hogy a benzint is pancsolják és az etanolt is. talán ami etanolt a benzinhez tesznek azt pótolják vízzel.

Link to comment
Megosztás:

Mióta frissítettél egekben a fogyim :lol: Most is 8,6 lett! Nem tudok tekerni valamit rajta, hogy lejebb menjen?

Azóta vannak ezek a szibériai hidegek is, szerintem inkább ezzel van összefüggésben. Várd meg a plusz pár fokot,

és szerintem tuti hogy visszajön a jobb fogyasztás is. Mennyi volt amúgy a tavaly téli zord idős benzines fogyid?

Link to comment
Megosztás:

Szereznem kellesz egy laptopot, mert -5 fok környékén nekem is úgy indul, hogy beröffen hosszú indítózásra, aztán le is áll. Majd megint beindul, leáll. Megint beindul leáll. Ezután már nincs gond, szépen jár...

FIRST=1,40,50 beállítást próbáld meg, ez tovább kitartja a kezdő nagy dúsítást (esetleg még az 1,40,80-nal is lehet próbálkozni, ha még leállna).

Illetve az 1. tábla első 3 értékét emeld meg mondjuk 14,12,10-re, ez segíthet az indítás utáni erőtlenségen, ha van ilyened. Ha nincs, az első értéket

akkor is érdemes kicsit emelni.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén -10 fokban egy hosszú indítózásra beindult viszont a fogyi nálam is sok ha ilyen hidegben csak kis 2-3 km-es távokat megyek 11,2 lett. :lol: Előnye, hogy egyből el lehet indulni és menet közben nem rángat gyorsan reagál a gázpedálra ezért a magas fogyi nem izgat.

Anno flextek-el max. 9.2 volt -12 fokban viszont 3-4 percig kellett járatni a mocit, hogy legyen stabil alapjárat és biztonságosan eltudjak indulni menet közben rángatott és hiába nyomtam a gázpedált meg se érezte amíg be nem melegedett a moci kb. 40 fokra.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén -10 fokban egy hosszú indítózásra beindult viszont a fogyi nálam is sok ha ilyen hidegben csak kis 2-3 km-es távokat megyek 11,2 lett.

Ilyen kis távokra ez nagyon reális fogyasztás ezekben a hidegekben :)

Amíg az 1.6 16v astrát annó Pécsen városban naponta 60-80km-t használtam (benzinnel) kis utakra, volt annak is néha 12L-es fogyija :lol:

Érdekességképpen majd egy fogyasztási görbét felveszek motorhőfok függvényében, de emlékeim szerint 10 fokos motornál háromszoros

injektornyitási idő van alapjáraton, mint üzemmelegen... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma kíváncsiságból elmentem a legközelebbi etanol kútra, és nyomtam a 25liter benzinre még egy 20liter E85 öt. Lehet érzéki csalódás, de szerintem rugalmasabb lett az autó. Kíváncsian várom a reggeli hidegindítást. Egy kis boldogság tölti el az embert mikor 5ezerért tankolok és közel 20liter megy bele, nem 13liter, mint a benzinnél. :lol: Ja, és 90es tempónál most nem 5,5litert ír a BC, hanem 6ot.

Link to comment
Megosztás:

Na ma állítgattam a kocsit.

A Table1 első 3 értékét megemeltem, valamint a a FISRT értékét is beállítottam. Jól indult, nem volt vele így már gond, bár most +2 fok volt.

Viszont hiába morgattam 10 percen keresztül, be is melegedett ahogy kell, a lambda értékei elszomorítottak.

Nem sikerült neki 500 mV alá esni. Nagyjából 500 és 630 között ingázott.

Ami számomra azt jelenti, ha jól következtetek, hogy vennem kell egy lambda szondát, hamarosan. :lol:

Gábor! Lenne a grafikus progival kapcsolatban egy kérdésem. Az átalakítómban 1.11-es szoftver van(ha jól emlékszem, 0521-es a vége a számának).

És az új progi csak a legelső ablakban látja az átalakítót. Bárhova máshova átlépek, kiírja hogy nincs kapcsolat. Ez csak szoftver frissítéssel múlik el nála?

Link to comment
Megosztás:

Viszont hiába morgattam 10 percen keresztül, be is melegedett ahogy kell, a lambda értékei elszomorítottak.

Nem sikerült neki 500 mV alá esni. Nagyjából 500 és 630 között ingázott.

Ami számomra azt jelenti, ha jól következtetek, hogy vennem kell egy lambda szondát, hamarosan. :lol:

Szia!

Nekem ugyan ilyen gondom van, hogy a lambda értéke emelt fordulaton nem hajlandó 250mV alatt. Alapjáraton tökéletes, csak emelt fordulaton megy el. Neked is?

Az autó elektromos rendszerét már átnéztük, gyertyák újak, trafó új.

Én pár hete cseréltem első szondát benne, gyárira, és sajna nem javult meg. Gáborral totózunk hogy hol lehet a gond. Én az ünnepek miatt már csak jövőre viszem el átnézetni az "X-aktás" autóm, ahogy Gábor nevezi. :lol:

Bár a motor kód nem egyezik elképzelhető ugyan az a hiba? Mivel olyan hibát produkált, amit Z-s eddig sose, csak egy két X-es motor, az AC hibakódot. De majd azt tavasszal veszem kezelésbe. Ahogy bejön a jó idő.

Link to comment
Megosztás:

Na ma állítgattam a kocsit.

A Table1 első 3 értékét megemeltem, valamint a a FISRT értékét is beállítottam. Jól indult, nem volt vele így már gond, bár most +2 fok volt.

Viszont hiába morgattam 10 percen keresztül, be is melegedett ahogy kell, a lambda értékei elszomorítottak.

Nem sikerült neki 500 mV alá esni. Nagyjából 500 és 630 között ingázott.

Ami számomra azt jelenti, ha jól következtetek, hogy vennem kell egy lambda szondát, hamarosan. :lol:

Gábor! Lenne a grafikus progival kapcsolatban egy kérdésem. Az átalakítómban 1.11-es szoftver van(ha jól emlékszem, 0521-es a vége a számának).

És az új progi csak a legelső ablakban látja az átalakítót. Bárhova máshova átlépek, kiírja hogy nincs kapcsolat. Ez csak szoftver frissítéssel múlik el nála?

Ha tudsz készíteni, küldj légyszives egy logot.

Az 1.11 szeptemberben jött ki, biztos az van neked? De a v1.6 kezelőproginak mennie kéne, csak a stat ablaknak nem,

ha 1.10-ed lenne mégis. Paraméter ablaknak pl azzal is, de a tábláknak is. Próbáld simán álló motornál gyújtás nélkül, lehet hogy csak

a notid érzékeny a motor keltette elektromos zavarokra, amik az USB kommunikációt zavarják.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan ilyen gondom van, hogy a lambda értéke emelt fordulaton nem hajlandó 250mV alatt. Alapjáraton tökéletes, csak emelt fordulaton megy el. Neked is?

Így első hallásra nem tűnik ugyanannak, de majd kiderül a logból, ha kapok. Ahogy kivettem, itt akkor alapjáraton is magas a min érték.

Link to comment
Megosztás:

Ha tudsz készíteni, küldj légyszives egy logot.

Az 1.11 szeptemberben jött ki, biztos az van neked? De a v1.6 kezelőproginak mennie kéne, csak a stat ablaknak nem,

ha 1.10-ed lenne mégis. Paraméter ablaknak pl azzal is, de a tábláknak is. Próbáld simán álló motornál gyújtás nélkül, lehet hogy csak

a notid érzékeny a motor keltette elektromos zavarokra, amik az USB kommunikációt zavarják.

Lehet h rosszul emlékszem a progi verzióra...de nem ment a táblás rész.

Viszont a motor az nem volt beindítva. A terminal progival simán be tudtam lőni mindent. A hideg indítás hibámra is rájöttem. Kicsit kalibrálni kell a hidegoldalt, mert a kütyü 18°C-osnak látja a motort 2 foknál... :lol:

Ezt még kicsit finomítanom kell.

Valamennyi logot csináltam is, de még a hétvégén kicsit fogom morgatni a dolgot... :lol:

Link to comment
Megosztás:

a kütyü 18°C-osnak látja a motort 2 foknál... :lol:

Ezt még kicsit finomítanom kell.

Paraméterek között CSETICTPARAM első értékét állítsd finoman.

Legalább 6 órája álló motornál az autó környezetében levő hőmérsékletet kell mutassa.

Paraméterlistában felül ott van a verziószám is.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.