Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

A félmillió tonna az pont félmillió tonnával több mint kellene. Vannak (valamilyen szinten) alternatívák: energianövények, nádak, élelmiszeripari selejtek, stb.

Nem tudom feltűnt-e, hogy feleslegről beszélünk <_< Magyarországon még mindig az a helyzet, hogy sokan kukoricával fűtenek,

mert rajtuk marad. Persze, vannak a második generációs eljárások, de amíg itt a relatíve olcsó felesleg a kukoricából, és az bőven

elég az etanoligény fedezésére, addig nem túl életképes befektetés az ilyen új üzem.

55e Ft környéke mostanság a szerződött beszállítói ár tonnánként, ebből közel félezer liter etanol készül, persze még némi energia

és munkaerő befektetés árán.

Link to comment
Megosztás:

Gábor!

Rá tudnál pillantani egy pöppet a LOGra?

Előre is köszi!

Szerintem nagyjából jó... LAM érték is kb így jó ahogy van.

Viszont kérdésem, hogy most totál tisztán E85 volt benne a log készítés alatt? Mert ha igen, akkor CSETONTIMEREF=29 beállítás kellene.

Ha volt benne valamennyi benzin, akkor nemszótam <_<

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nagyjából jó... LAM érték is kb így jó ahogy van.

Viszont kérdésem, hogy most totál tisztán E85 volt benne a log készítés alatt? Mert ha igen, akkor CSETONTIMEREF=29 beállítás kellene.

Ha volt benne valamennyi benzin, akkor nemszótam <_<

Öö 2009. augusztus óta nem volt benn benzin, csak annyi, amennyi az E85ben van. :angry:

Akkor majd átállítom!

Mondjuk nekem is feltűnt, hogy log készítés közben váltogatta a "kevert" és "E85" feliratot...

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Látom Ti már rendesen benne vagytok...

Valaki számokkal /mondjuk %-ban/ ki tudná fejezni, hogy mennyivel nagyobb injektor kapacitás szükségeltetik E85nél ???

Alapvetően normál felhasználási módban elég a gyári konfigban levő injektor.

Ha sport felhasználású az autó, vagy írt ECU-ja van, akkor azzal kell számolni, hogy teljes

terhelésnél az optimális teljesítmény kinyeréséhez 32-34% többlet kell.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően normál felhasználási módban elég a gyári konfigban levő injektor.

Ha sport felhasználású az autó, vagy írt ECU-ja van, akkor azzal kell számolni, hogy teljes

terhelésnél az optimális teljesítmény kinyeréséhez 32-34% többlet kell.

Megvolt ma a zöldkártya, nem kaptunk róla lapot. <_<

Nem engedték lefényképezni sem.

Köv héten a benti géppel csinálunk méréseket Udival majd. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Pénteken fizu és végre be tudok ruházni egy E85power-re. <_< Sok érvet és ellenérvet olvastam (gázzal szemben is), de csak megerősödött a vágy az etanolos átalakításra :angry:

Astra G z12xe-nél nincs semmi komplikáció ugye? úgy hallottam a twinportosokba nehezebb beépíteni. Hova érdemes beszerelni? A motortérben a biztosítéktartó dobozban van egy kis hely, oda meg közel van a vakdugó az USB kábel bevezetéséhez az utastérbe.

Link to comment
Megosztás:

Z12XE-nél nincs semmi különösebb komplikáció, viszont ha jól emlékszem nem csak az ECO=0 beállítás

kell neki (ECO második fázisának tiltása), hanem az injparam értékeken is emelni kell.

A biztosítékdobozban a relék alá elfér, ha egyről beszélünk.

Saját beszerelés lesz? Beépítés után ha beállítottad, tudsz küldeni logot ellenőrzésre.

Link to comment
Megosztás:

Z12XE-nél nincs semmi különösebb komplikáció, viszont ha jól emlékszem nem csak az ECO=0 beállítás

kell neki (ECO második fázisának tiltása), hanem az injparam értékeken is emelni kell.

A biztosítékdobozban a relék alá elfér, ha egyről beszélünk.

Saját beszerelés lesz? Beépítés után ha beállítottad, tudsz küldeni logot ellenőrzésre.

Igen elírtam, nem biztosíték, hanem relédoboz, látszik vasárnap van :angry: saját beépítés lesz, majd elővadászom a kapcs.rajzot. Köszönöm, majd megy a log.

Tegnap tankoltam egy kis etanolt a benzinhez és a kecskeméti Agipnál 88 Ft-tal olcsóbb csak az etanol (285Ft), mint a 95-ös <_< Az ok, hogy az E85-ben is van benzin, de az nem világos miért kell olyan mértékben emelni, mint a benzint.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam egy kis etanolt a benzinhez és a kecskeméti Agipnál 88 Ft-tal olcsóbb csak az etanol (285Ft), mint a 95-ös <_< Az ok, hogy az E85-ben is van benzin, de az nem világos miért kell olyan mértékben emelni, mint a benzint.

Nem feltétlenül kell a drágább Agip kutakon tankolni, de egyébként kapsz az átalakítóhoz egy kedvezménykártyát,

amivel ott is 5Ft-tal olcsóbban tudsz tankolni :angry:

Link to comment
Megosztás:

Igen elírtam, nem biztosíték, hanem relédoboz, látszik vasárnap van :D saját beépítés lesz, majd elővadászom a kapcs.rajzot. Köszönöm, majd megy a log.

Tegnap tankoltam egy kis etanolt a benzinhez és a kecskeméti Agipnál 88 Ft-tal olcsóbb csak az etanol (285Ft), mint a 95-ös B) Az ok, hogy az E85-ben is van benzin, de az nem világos miért kell olyan mértékben emelni, mint a benzint.

Szia!

Én is Z12Xe G Astrával használom az átalakítót. Teljesen korrektül működik a cucc, nincs komplikáció, úgyhogy megnyugodhatsz. Kellett egy kis finomhangolás, de most már tökéletes. Azt hiszem a teljesítmény növekedés tetszeni fog és a fogyasztás sem alakul rosszul.

Beszerelést szerintem jobb ha szerelőre bízod, ha nem vagy biztos a dolgodban (a tűzfal környékén is kell forrasztani), Törökbálinton jól dolgoztak a srácok (2óra alatt bekerült a kütyü), és Gábor (Opel16v) is nagyon korrekt és segítőkész volt a finomhangolások során. Csak ajánlani tudom Őket!

Üdv.:

Tacso

Link to comment
Megosztás:

Gábor ha tudsz nézz rá a LOGomra. Dani hozott nekem egy új szondát, hátha valamit állítani kell. Köszi!

Amúgy megtaláltam a VIZSGALAPOMAT tisztán etanollal. Na én ezért is szeretem az E85Powert!

CSETLAM=152,60

kb ez kéne szerintem.

A vizsgálaton csak E85 volt benne? mert ahhoz viszont magas a CO, nulla szokott lenni mindenkinek (valszeg ebben az esetben a katalizátor halott, vagy a gyújtás nem tökéletes).

Link to comment
Megosztás:

CSETLAM=152,60

kb ez kéne szerintem.

A vizsgálaton csak E85 volt benne? mert ahhoz viszont magas a CO, nulla szokott lenni mindenkinek (valszeg ebben az esetben a katalizátor halott, vagy a gyújtás nem tökéletes).

Nagyon köszönöm, beállítottam! Amúgy a katalizátor tuti hogy halott mivel egyidős a géppel és a kilométereivel ami karácsonykor jubilált pont fél millió :D

A gyujtásomat hogy lehetne lecsekkolni? B) lassan megcsinálom az összesítést amióta benn a kütyü és leírom!

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm, beállítottam! Amúgy a katalizátor tuti hogy halott mivel egyidős a géppel és a kilométereivel ami karácsonykor jubilált pont fél millió :D

A gyujtásomat hogy lehetne lecsekkolni? B) lassan megcsinálom az összesítést amióta benn a kütyü és leírom!

Halott katalizátor mellett érthető ez a CO érték, benzinnel akkor át sem ment volna a vizsgán.

Gyújtást lehet fülre is ellenőrizni, ha már nagyon rossz, akkor emelt üresjáratnál néha hallani is

lehet hogy bebuffog néha. Meg lehet mérni a gyújtókábeleket pl. Gyertyákat meg 30-40e km-ként

kell cserélni max.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.